motor freninin zararı varmı
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..
Bu konuyla ilgili AEA videosu vardi, "bugun fren kullanmayalim" gibiydi basligi ama su an bulamadim youtube'da. Fren kullanmayalim derken elbette trafikte fren kullanmayi gerektirmeyecek kadar takip mesafesini koruyalim, freni kullanmamiza gerek kalmasin anlamini cikarmaliyiz.
Reklamlar
-
-
Dün Uludağ'dan Bursa'ya inerken çok aradım ama; yoktu kompresyon (Yamaha D'elight 115)
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Bu konuyla ilgili AEA videosu vardi, "bugun fren kullanmayalim" gibiydi basligi ama su an bulamadim youtube'da. Fren kullanmayalim derken elbette trafikte fren kullanmayi gerektirmeyecek kadar takip mesafesini koruyalim, freni kullanmamiza gerek kalmasin anlamini cikarmaliyiz.
93 yılında ehliyet kursundaki hocam şöyle derdi: "Her frene bastığınızda o sürate çıkmak için harcadığınız yakıtı çöpe atıyorsunuz, o yüzden frene mümkün olduğu kadar az basacak şekilde araba kullanın, gaza da ayağınızın altında yumurta varmış gibi basın..." Doğru vallahi.
-
Bu arada motosikletlerin kompresyon oranı yüksek olduğu için gaz açmayı bıraktığınız anda bile motor ciddi şekilde yavaşlamaya başlar arabalardan çok daha etkilidir bu yavaşlama. Motor freni yapmadan önce eğer yol buna uygun ise biraz bekleyin daha sonra motor freni yapın ben bu şekilde yapmaya çalışıyorum motor frenini ve böylece kompresyona aşırı yük bindirmiyorum diye düşünüyorum kendi kendime.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
Peygamber vitesini unutmayalım, bunun sayesinde mesela ben ayda hesap ettim yaklaşık 250 km fazladan yapabiliyorum düz vites arabamla
-
youtube'da anlatan adamlar isimli kanalda peygamber vitesinin enjeksiyonlu araçlar için yakıt tasarrufu sağlamadığını, aksine yakıt tüketimini arttırdığını çok güzel ve net bir şekilde anlatan videosunu izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=-mtL-MQnESM
-
Aracım enjeksiyonlu peki şunu açıklayın o zaman madem daha fazla yakar vitesi giderken boşa alırsak;
Peygamber vitesi hiç kullanmadığım zaman bir depo yakıt ile ben neden en az 30-40 km daha az yol yapıyorum? Saygım var bu videoya ama daha dünkü çocukların kulaktan dolma bilgilerini uygulamaya kalkarsak işimiz var. Uygulayana da saygımız var tabii ki ama ben tercih etmiyorum öneri için teşekkür ederim.
-
Bazı motorlarda kompresyonun gücü dahi ayarlanıyor. Kullanımda motor için her hangi bir sakınca yok ancak şanzımana yük bindirdiğinizi bilin.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
93 yılında ehliyet kursundaki hocam şöyle derdi: "Her frene bastığınızda o sürate çıkmak için harcadığınız yakıtı çöpe atıyorsunuz, o yüzden frene mümkün olduğu kadar az basacak şekilde araba kullanın, gaza da ayağınızın altında yumurta varmış gibi basın..." Doğru vallahi.
Doğru, ben gaza ayağımın altında yumurta varmış gibi basarım ama arkadaki sellektör yapıyor sürekli, onu napacağız?
1.0 motor Otomatik arabam var(tüpSÜZ),o yumurta benim arabada fabrika çıkışı var.
-
kasırga genç adlı üyeden alıntı
merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle
bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.
hayır zararı yok önemli olan nokta motor devrini çok yükseltmemek, örneğin 10 bin devirde redline giriyorsa 6-7 bin devir üzerine çıkartmamak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------
atalayalper adlı üyeden alıntı
Aracım enjeksiyonlu peki şunu açıklayın o zaman madem daha fazla yakar vitesi giderken boşa alırsak;
Peygamber vitesi hiç kullanmadığım zaman bir depo yakıt ile ben neden en az 30-40 km daha az yol yapıyorum? Saygım var bu videoya ama daha dünkü çocukların kulaktan dolma bilgilerini uygulamaya kalkarsak işimiz var. Uygulayana da saygımız var tabii ki ama ben tercih etmiyorum öneri için teşekkür ederim.
enjeksiyonlu araçlarda gazı kapattığınız zaman enjektörler benzin vermeyi keser, bunu algılayan sensör var. sizinin durumunuzda 30-40 kilometre daha az yok demek 1.5-2 litre fazla yakıt tüketimi demek, bu uygulamalar yakıtta bu kadar fark yaratmaz sorunu başka yerde aramak lazım. mesela motorunuz gazı kapattığınızda yakıtı kesmiyor olabilir, gazı bıraktığınızda tepkime nasıl? egzozdan patlama sesi geliyor mu?
-
maktama adlı üyeden alıntı
Doğru, ben gaza ayağımın altında yumurta varmış gibi basarım ama arkadaki sellektör yapıyor sürekli, onu napacağız?
1.0 motor Otomatik arabam var(tüpSÜZ),o yumurta benim arabada fabrika çıkışı var.
Doğrudur, motosiklette de aynı şey, belli koşullarda küçük hacim büyük hacimden fazla yakabiliyor. Her motordan ideal kullanım koşullarında faydalanmak lazım, küçük hacimde gazı kökleyip tasarımı dışında bir performans beklemek yanlış olur, zaten kökleyince de çok bir şey olmuyor - madem sakin gidilecek az gaz yaksın yani. (Bu arada benim kardeşimde turbo 1.0 bir araba var gücü torku eksik değil ama yakıyor tabi hırçın kullanınca.)
-
Kanalın sahibi olan "dünkü çocuklar" yüksek makine mühendisi olmakla birlikte yıllarını otomotiv sektörüne vermekteler. Videoda verilen bilgiler kulaktan dolma değil, bilimsel neden-sonuç ilişkilerine dayanarak verilmektedir. Sanırım videoyu izlemeden böyle bir yorumda bulundunuz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)