merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle
bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.
merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle
bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.
Her şeyin fazlasının zararlı olması gibidir.. Yani ana fren gibi kullanmazsanız bir zararı olmaz belki yanmamış yeni kurum oluşmasını bile minimumda tutmuş olursunuz..
Yani mantıken düşünecek olursak frenler motosikletin durması için üretilmiş. Ne gibi zararları olur bilemem
hiçbir şey olmaz kardeşim, şanzıman krank piston piston pimi zaten ağır yük altında çalışması için tasarlanmış, sen gaza bastığın zaman zaten yavaşlarken motora binen yükün kat katını veriyor , tek tavsiyemiz düşük viteste redline yakın devirde giderken gazı kesip motor freni yaparsan belki yağına zararı olur oda yağın ömrü erken biter gibi düşün.
8 senelik cin mali motorumla motor freni yaparak duruyorum balatami 2 kere anca değiştirdim ondada balatalarim daha yarisindaydi
Bu konu patlar.
Şimdi kimisi zararı var kimisi yok diyecek. Zaten biraz alengirli bir konu. Ben oyumu zararı yoktan yana kullanıyorum.
İnternette araştırdığın zaman çeşitli yazılar var. Gaz tamamen kapalı haldeyken silindir içinde patlama olmadığı için aşınma olmadığını, haliyle zararı da olmadığı söylenir. Ama kol yataklar, ana yataklar, krank, piston vs motor içindeki herşey yine hareket halinde olur ve tüm parçalar birbirine temas eder. Yani motorda gaz açıkken de, kapalıyken de sürtünme vardır. Gaz açıkken motor içi sürtünme ve kuvvetler daha yüksektir, gaz kapalıyken daha azdır gibi. Konuyu alengirli yapan kısmı da burası. Bence zararı hem var hem yok. Zararı olan kısmını da mühendisler halletmiş. Bu makineler her türlü kullanım ve yol koşulu düşünülerek tasarlandığı için bu koşulların içinde motor freni, kompresyona bindirme gibi durumlar da var. Çokta dert edilecek konular değil bence.
Yarın öbür gün daha kuvvetli bir motor sürdüğünüzde bu frenleme alışkanlığınızla arka tekeri kilitleyip kendinizi yerde bulabilirsiniz.
var. ama çok az. egz zincirinin erken bollanmasina sebep olur başka yok.
ama sert gaz ac kapa lardan uzak durmak lazim
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
her halükarda sürtünme ve aşınma oluşur. fakat patlama olmadığından ısının meydana getirdiği aşınma olmaz.
Supap ayarlari ve yakit hava karisimi duzgun bir motorda `Kompresyon`` basincinin bir zarari olmaz,yeterki alt viteslerde aşiriya kaçmamak kaydiyla..
Hatta şöyle bir durum da var,
Silindir içerisindeki kurum birikintilerini temizlediği yönunde..
Bir zararı yok, mantıkende olmaması gerekir sıcak yağın içinde krank silindirde ateşleme olmadan dönüyor sadece yağa falan da bir şey olmaz ancak orantısız vites düşürerek motorun çevirebileceği maksimum devirden fazla devir çevirtmeye zorlarsanız krankı kucağa şanzımanı da sırta alırsınız
bileğin dansındaki beyazlı amca diyordu. motor freni kullanmayın fren kullanın. motor pahalıdır papuç ucuzdur. diye
ama bende motor freni kullanıyorum genelde. hiç fren kullanmadığım da oluyor. motorun torku kuvvetli olduğu zaman uzun yollarda vs gerek kalmıyor frene genelde. bu sayede ileri bakış tekniğinizde gelişiyor. önünüzdeki araç yüzünden daha ileriyi göremediğinizde otomatikman o araçtan kurtulmak istiyorsunuz. her zaman ileriyi görecek şekilde konumlandığınızda güvenli sürüşüde elde etmiş oluyorsunuz ister istemez.
Rodaj dayken kompresyona bindirmeyin diyorlar.
egzoz alkışlıyo(pat pat) mu
Elektrikli otomobiller neredeyse ömrü boyunca fren balatası değiştirmeyebilirmiş , balata sektörü kan ağlıyor :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
vitesleri tek tek düşürüp redline çizgisini geçmezsen hiçbir sıkıntısı yoktur..
Yüzde yüz ne doğrudur bilmiyorum.
Şahsen bulunduğum viteste ya da en fazla bir düşüğünde kompresyonu kullanarak yavaşlıyorum. Ancak tek tek debriyajla ikiye kadar düşmek yerine freni kullanıyorum.
Çünkü yüksek hızda kompresyon zaten motosikleti bayağı bir yavaşlatıyor. Geri kalan cüzi yavaşlama işini de debriyaj ve şanzımanla uğraşıp motora yüklemek yerine, çok daha basit bir sistem olan frene yüklemek çok daha mantıklı geliyor bana...
Zaten iş az. E fren de bunun için var. Çalışsın keçi. Motor, şanzıman, debriyaj dinlensin accık
Tabii ki motorların kompresyon gücü değişken, belki başka bir motosiklette başka bir yaklaşım daha makul olabilir.
Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)