Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motor freninin zararı varmı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

    bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    Her şeyin fazlasının zararlı olması gibidir.. Yani ana fren gibi kullanmazsanız bir zararı olmaz belki yanmamış yeni kurum oluşmasını bile minimumda tutmuş olursunuz..

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Yani mantıken düşünecek olursak frenler motosikletin durması için üretilmiş. Ne gibi zararları olur bilemem

  4. #4
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    hiçbir şey olmaz kardeşim, şanzıman krank piston piston pimi zaten ağır yük altında çalışması için tasarlanmış, sen gaza bastığın zaman zaten yavaşlarken motora binen yükün kat katını veriyor , tek tavsiyemiz düşük viteste redline yakın devirde giderken gazı kesip motor freni yaparsan belki yağına zararı olur oda yağın ömrü erken biter gibi düşün.

    8 senelik cin mali motorumla motor freni yaparak duruyorum balatami 2 kere anca değiştirdim ondada balatalarim daha yarisindaydi

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Bu konu patlar.
    Şimdi kimisi zararı var kimisi yok diyecek. Zaten biraz alengirli bir konu. Ben oyumu zararı yoktan yana kullanıyorum.

    İnternette araştırdığın zaman çeşitli yazılar var. Gaz tamamen kapalı haldeyken silindir içinde patlama olmadığı için aşınma olmadığını, haliyle zararı da olmadığı söylenir. Ama kol yataklar, ana yataklar, krank, piston vs motor içindeki herşey yine hareket halinde olur ve tüm parçalar birbirine temas eder. Yani motorda gaz açıkken de, kapalıyken de sürtünme vardır. Gaz açıkken motor içi sürtünme ve kuvvetler daha yüksektir, gaz kapalıyken daha azdır gibi. Konuyu alengirli yapan kısmı da burası. Bence zararı hem var hem yok. Zararı olan kısmını da mühendisler halletmiş. Bu makineler her türlü kullanım ve yol koşulu düşünülerek tasarlandığı için bu koşulların içinde motor freni, kompresyona bindirme gibi durumlar da var. Çokta dert edilecek konular değil bence.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yarın öbür gün daha kuvvetli bir motor sürdüğünüzde bu frenleme alışkanlığınızla arka tekeri kilitleyip kendinizi yerde bulabilirsiniz.
    mavellen bunu beğendi.

  7. #7
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    var. ama çok az. egz zincirinin erken bollanmasina sebep olur başka yok.

    ama sert gaz ac kapa lardan uzak durmak lazim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

    her halükarda sürtünme ve aşınma oluşur. fakat patlama olmadığından ısının meydana getirdiği aşınma olmaz.

  8. #8

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Supap ayarlari ve yakit hava karisimi duzgun bir motorda `Kompresyon`` basincinin bir zarari olmaz,yeterki alt viteslerde aşiriya kaçmamak kaydiyla..

    Hatta şöyle bir durum da var,

    Silindir içerisindeki kurum birikintilerini temizlediği yönunde..

  9. #9
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Bir zararı yok, mantıkende olmaması gerekir sıcak yağın içinde krank silindirde ateşleme olmadan dönüyor sadece yağa falan da bir şey olmaz ancak orantısız vites düşürerek motorun çevirebileceği maksimum devirden fazla devir çevirtmeye zorlarsanız krankı kucağa şanzımanı da sırta alırsınız

  10. #10
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bileğin dansındaki beyazlı amca diyordu. motor freni kullanmayın fren kullanın. motor pahalıdır papuç ucuzdur. diye
    ama bende motor freni kullanıyorum genelde. hiç fren kullanmadığım da oluyor. motorun torku kuvvetli olduğu zaman uzun yollarda vs gerek kalmıyor frene genelde. bu sayede ileri bakış tekniğinizde gelişiyor. önünüzdeki araç yüzünden daha ileriyi göremediğinizde otomatikman o araçtan kurtulmak istiyorsunuz. her zaman ileriyi görecek şekilde konumlandığınızda güvenli sürüşüde elde etmiş oluyorsunuz ister istemez.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Rodaj dayken kompresyona bindirmeyin diyorlar.

  12. #12
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj dayken kompresyona bindirmeyin diyorlar.
    4500 km de rodajı geçti çok şükür

  13. #13

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    egzoz alkışlıyo(pat pat) mu

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

    bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.
    Fren balatası ürecitilerinin ve bu balataları değiştiren ustaların gelirlerinde az bir azalma dışında bir zararı olmaz mantıken.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren balatası ürecitilerinin ve bu balataları değiştiren ustaların gelirlerinde az bir azalma dışında bir zararı olmaz mantıken.
    Elektrikli otomobiller neredeyse ömrü boyunca fren balatası değiştirmeyebilirmiş , balata sektörü kan ağlıyor :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------

    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

    bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.
    vitesleri tek tek düşürüp redline çizgisini geçmezsen hiçbir sıkıntısı yoktur..
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    Alıntı ',' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzoz alkışlıyo(pat pat) mu
    yoo alkışlama yok
    devri 2 binlere getirip bir vites düşürüyorsun.
    sonrasında hafif bir fren
    tatlı bir devir yükselmesi.
    sonra bi bakmışsın hızın 35-40 km düşmüş.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yüzde yüz ne doğrudur bilmiyorum.

    Şahsen bulunduğum viteste ya da en fazla bir düşüğünde kompresyonu kullanarak yavaşlıyorum. Ancak tek tek debriyajla ikiye kadar düşmek yerine freni kullanıyorum.

    Çünkü yüksek hızda kompresyon zaten motosikleti bayağı bir yavaşlatıyor. Geri kalan cüzi yavaşlama işini de debriyaj ve şanzımanla uğraşıp motora yüklemek yerine, çok daha basit bir sistem olan frene yüklemek çok daha mantıklı geliyor bana...

    Zaten iş az. E fren de bunun için var. Çalışsın keçi. Motor, şanzıman, debriyaj dinlensin accık

    Tabii ki motorların kompresyon gücü değişken, belki başka bir motosiklette başka bir yaklaşım daha makul olabilir.

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bende zararı yok dıye bılıyorum

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..
    Cyan, atalayalper ve espresso bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..
    Evet, gaz keserek takip mesafesi koruyabiliyor isek güzel kullanıyoruz demektir. Tek sıkıntı olması gereken kadar takip mesafesi bırakıldığında bilumum öküzün boşluğu çok(!) görüp araya dalması oluyor...
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)