Trafiği okumak için tavsiyeler
Reklamlar
-
Eylül 2020 den berri motosiklet sürücüsüyüm bu zamana kadar ciddi bir sorun yaşamadım.Trafikte giderken yolu ve etrafımı tahlil etmeye çalışıyorum şimdiye kadar dikkat etmem gereken bağzı noktaları belirledim sizlerlede paylaşmak istiyorum!
1.Beyaz araçlar: Uzak dur genelde şirket arabasıdır hep bir yerlere yetişmesi gerekir.
2.Ticari araçlar: Özellikle biz insan taşıyoruz mantığıyla hareket edip görmedim vs diyerek her yolu mübah sayarlar kırmızı ışıkta bile ezmeye çalışırlar.
3.Bayan şöförler: Genelde dikkatli olmaya çalıştıkları için panik olurlar sizi algılamakta problem çekerler.
4.Ağır vasıtalar: Bunların rüzgarları bile adamı yıkar yaklaşmamak lazım,yaklaşmak zorundaysanız adamların kör noktalarına dikkat edin.
5.Lüks araçlar: Genelde sürekli gaza gelip hız yaparlar, param var her yol mübah derler.
6.Modifiyeli araçlar: Bunlar sürekli hız peşindedirler çarpsalar bile fark etmezler.
7.Doblolar ve şahsi minibüsler: Genelde fark etmezler ve genelde çok yorgun olurlar.
Dikkat edilmesi gereken yollar!
1.Park,okul,benzinlik vs üzerindeki yollar: Önünüze ne zaman ne çıkacağı belli olmaz yavaş gitmek lazım.
2.Ara sokaklar: Buralarda genelde yol sıkışık ve dar olur birden karşınıza herşey çıkabilir.
3.Sanayi yerlerinde bulunan veya yakın olan yollar: Buralarda genelde yerlerde yağ vs bol bol bulunur.
Genel olarak her yerde ve herşeye dikkat etmek ve görünmez olduğunu düşünerek sürmek gerekli ayrıca bellirtiğim araç sürücülerine karşı bir garezim vs yok boşuna polemik yaratılmasın, tavsiyelerinizi bekliyorum! Tekerinize taş değmesin.
Reklamlar
-
Bunları çıkardığın zamanz zaten geriye pek birşey kalmıyor.😊
Birde emniyet şeridinde yardıran çakarlı mersolar falan var. Emniyet şeridinde giderken sıkıştırıyorlar. Ezip geçse ve ölseniz öldüğünüzle kalırsınız muhtemelen. Yüksek mevki makam sahibi biridir yada yüksek mevki makamdan kendisini kurtaracak tanıdıkları vardır.
Büyük şehirlerde motosiklet kullanmak gerçekten çok zor. Yıllarca Antalya'da motosiklet kullandıktan sonra İstanbul'a kısa süreli iş için motosiklet ile gitmiştim. Trafiğe girdiğim an o zamana kadar aldığım eğitimler, motosiklet ve trafik hakkında öğrendiğim, bildiğim herşey sıfırlanmıştı. O kaos ortamında ne eğitim ne bilgi ne tecrübe hiçbirisi işe yaramıyor. Belli bir süre alışmak gerekiyor ama alıştıktan sonra da çok sevmiştim. Daha önce trafikte görmediğim saygıyı ve anlayışı (belki yabancı plaka olduğu için.) ve trafik düzenini gördüm.
-
Sürpriz faktörünü de hesaba katıp ona göre sürmek gerek. Misal; gecenin körü bomboş köprüde karşıdan karşıya geçen yayaya çarpıp vefat eden rahmetli Barkın Bayoğlu, misal bomboş Şile yolunda viraj sonrası yolun ortasında bekleyen ata denk gelmem, misal hasmet'in anlattığı karşıdan karşıya geçen geyik. Örnekler sayısız kere çoğaltılabilir. Benim bakış açım, trafikte seyir halindeysem duran ya da hareketli, yakınımdaki ya da uzağımdaki herşey bana tehlike yaratır.
-
yukarıdakilere ilaveten kasksız motorcu görürsem varsa imkanım 2 şerit uzaktan sollarım.
motorcu varsa kaldırımda otomatik olarak pür dikkat bakarak ilerlerim çünkü aşırı tehlikeliler her an yola atlayabilirler.
geçen 3 şeritli yolda soldan kaldırımdan yola atladı 1-2-3 derken dik bir yolda paralel şekilde sürerek önüme kadar kırdı. son anda ani fren yaptım.
benim suçum ise ha gördü ha görecek diye diye son ana kadar güvendim. neyse ki iyi bir ani frenle kurtardık.
-tüm ara sokaklar tehlikedir. yayalara zerre güvenmiyorum. demiş miydim motorculara güvenmiyorum diye? hiç güvenmiyorum.
arabalıları az çok kestirebiliyoruz ama motor ve yayalar kestirilemiyor o yüzden daha da dikkatliyim onlara karşı.
-emniyet şeridinde giderken motor varsa solda aşırı dikkat ederim demiş miydim motora güvenmiyorum diye? çünkü sağ arkasına bakmadan emniyet şeridine atlarlar ölümsüzler.
duran trafikte sağa dönüş varsa arabalara aşırı dikakt ederim çünkü biri normale göre istisnasız kesinlikle burnunu sağa sokacaktır. ya bakmak için ya da keyfinden.
yukarıda da denildiği gibi önceden de yazmıştım sürülen yol dar sokak olsun misal orada yaya var ise, duran arabalar var ise, yaya atlayabilir, araba kapı açabilir. bunları yani olabilme ihtimalini düşünebildiğimiz her şeyi varsayarak sürmek gerekiyor. ki bunu her zaman yapabilyior muyum? hayır. sabırlı sürmek çok önemli bazen çok sabırsızım. dikkatli sürsem de ihtimali az olacak şeyleri es geçiyorum acelecilikten. tehlikeyi düşürüyorum ama sıfıra yaklaştırmıyorum. tam sıfır zaten yapamayız da sıfıra olabildiğince yakın olmak elimizde. aceleci olmamak ve sabırlı olmak ve sürüş karakterinin oturması çok önemli. o da umarım yakında olacak bende.
-
Trafikte viraj okumayla ilgili bir kaç basit bilgi vereyim bende.
1. Bir viraja girdiğimizde görüşümüz her zaman yolun görebildiğimiz en uzak noktası olmalıdır.Yani yıldızla işaretlediğim yere bakmalı çarpı işaretinin olduğu yere bakmamalıyız.Çarpı işaretinin olduğu yere bakarsak göz gördüğü yere odaklanıp oraya gideceği için bize tehlike yaratabilir.
2. Hiç bilmediğimiz bir yolda virajın keskinleşip açıldığını anlamak içinse yukarıdaki yıldızla işaretlediğimiz kısım bize doğru yaklaşıyorsa viraj keskinleşiyor demektir ama yıldızın olduğu kısım bizden uzaklaşıyorsa viraj açılıyordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Sürpriz faktörünü de hesaba katıp ona göre sürmek gerek. Misal; gecenin körü bomboş köprüde karşıdan karşıya geçen yayaya çarpıp vefat eden rahmetli Barkın Bayoğlu, misal bomboş Şile yolunda viraj sonrası yolun ortasında bekleyen ata denk gelmem, misal hasmet'in anlattığı karşıdan karşıya geçen geyik. Örnekler sayısız kere çoğaltılabilir. Benim bakış açım, trafikte seyir halindeysem duran ya da hareketli, yakınımdaki ya da uzağımdaki herşey bana tehlike yaratır.
Dediğine katılıyorum ve ekliyorum,kusursuz yol yada kusursuz sürücü yoktur,her zaman bunu motto edinmeli bence tüm araç sürücüleri . . .
-
Özellikle beyaz egea, clio, yeni megane, focus. Şirket arabası çok büyük çoğunluğu. Yarınlar yokmuşcasına alıyorlar arabanın canını.
Şile yolunda da özellikle eski köy yolundan gittiğim zamanlar istisnasız inek, domuz, çakal atlar yola mevsimine göre. Şileli çok yakın arkadaşım servisle çarptı, motosikletle çarptı, arabayla değdirdi, çok beklenmedik anlarda atlıyorlar görsen bile tepki veremiyorsun.
Doblolar ve kadın şöförlere ben de dikkat ediyorum, geçen kadın bir doblocu denk geldi, ölüm doblosu sahnesi gözümün önünden geçti ve gazı açıp yok oldum yanından.
Minibüs ve taksilereyse eyvallah deyip geçiyorum, aksi takdirde günümün yarısı ticarileri dövmekle geçecek. Ne onlar akıllanacak ne benim kolum yorulacak, sonsuz ve kırılamaz bir döngü içerisinde dövüşüp duracağız.
Ben kendi adıma şerit değiştirirken geriliyorum, o acemiliği atamadım hala. Bir kere şerit değiştirirken tam yanımda araba varmış omuz üstünden de bakmayı unutmuşum yol nasılsa boş diye düşünerek. Ondan beri baksam da emin olamıyorum. Emniyet şeridinden kendim de yardırarak gittiğim için emniyet şeridine girmem biraz tereddütlü oluyor arkadan kopup gelen varsa diye.
Bir de köpekler, artık yanlarından debriyajı sıkıp motor sesini kesmeden geçmiyorum çok hızlı değilsem. Sahil yolundan İstanbul turu yaptığım bir sabah, baya sabah ama saat 6 falan. Tam Beykoz devlet hastanesinin önünde bir arabanın önüne pusan 3 4 tane köpek bacağıma atladı. Refleks verdim kontrayı hop karşı şeritteyim. Allahtan sabah işim vardı erken çıkmıştım da yol boştu, bir saat sonra olsa karşıdan gelen arabayla kafa kafaya girmiştim. 10 dakika köpek havlaması gitmedi kulağımdan paranoyak oldum, her köşede köpek varmış gibi geldi.
-
Yarın itibari ile Ramazana giriş yapacağız, bu ay sürecinde trafikte 2 hatta 3 kat dikkat etmeliyiz oruç tutmakdan dolayı kendimizin veya trafikteki insanların dikkatsizlik gibi sonuçları oluşabilir bundan dolayı dahada dikkat etmeliyiz. Şimdiden herkese Allah kolaylık versin.
Trafiği okumak için bölgelerdeki hız sınırını aşmayalım ve ekipmansız binmeyelim.
Geçen konuda yazdığımı aynen aktaracağım: Biraz genelleme olucak ama (tabi herkes böyle değil) hafif ticari araç kullananlardan özellikle modifiyeli olanlardan baya uzak durulması gerek yakın zamanda 3 kez farklı arabalar ile kaza yaşandı vuran 3de Fiat'dı ben trafikte Fiat sürücülerinden olabildiğince uzak duruyorum birde arabasını modifiye edenlerdende uzak durmaya çalışıyorum sebebi ise saçma sapan yerde hızlanmalar makas atmalar ve yanlamak gibi bir sürü saçmalıklar bunlarda arabasını modifiye edip sakin kullanana sözüm yok ama bu saydıklarımı yapan modifiyeciler benden güneş kadar uzak dursun :D genel olarak dikkat edilmesi gerekenler araçlar ise (bana göre) m3 veya m5 çevrilmiş 3.20 ve 5.20 ler, modifiyeli golf, modifiyeli polo, modifiyeli c elysee, modifiyeli 301, modifiyeli symbol,i ve modifiyeli ticariler. Bunlar benim trafikte gözlemlediklerim.
-
karayel90 adlı üyeden alıntı
Trafikte viraj okumayla ilgili bir kaç basit bilgi vereyim bende.
https://i.hizliresim.com/is8xOx.jpg
1. Bir viraja girdiğimizde görüşümüz her zaman yolun görebildiğimiz en uzak noktası olmalıdır.Yani yıldızla işaretlediğim yere bakmalı çarpı işaretinin olduğu yere bakmamalıyız.Çarpı işaretinin olduğu yere bakarsak göz gördüğü yere odaklanıp oraya gideceği için bize tehlike yaratabilir.
2. Hiç bilmediğimiz bir yolda virajın keskinleşip açıldığını anlamak içinse yukarıdaki yıldızla işaretlediğimiz kısım bize doğru yaklaşıyorsa viraj keskinleşiyor demektir ama yıldızın olduğu kısım bizden uzaklaşıyorsa viraj açılıyordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
Dediğine katılıyorum ve ekliyorum,kusursuz yol yada kusursuz sürücü yoktur,her zaman bunu motto edinmeli bence tüm araç sürücüleri . . .
bu dediğiniz yerde bu geçerli de bunun 2-3 katı uzak mesafede olduğunu düşünelim aynı zamanda soldaki yeşilliklerin olduğunu varsayalım yani arada bir duvar olmadığını. o ilerideki şeye bakarsak konumumuz ciddi bozulur.
yani böyle yerlerde en uzağa göz ucuyla bilgi edinmek için bakınılabilir ama sürüşümüzü bozmayacak en uzağa çeneyle bakmak daha mantıklı gibi?
umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
acemiyim sadece kendimce fikrim yanlış ise aydınlatabilirsiniz
edit: şunu demek istiyorum
[IMG][/IMG]
en ilerideki sarı nokta gözümüzle anlık bakmamız gereken, kırmızı nokta çenemizle bakmamız gereken yer. bence!
hatta kırmızıya geldikten sonra çenemizle sarıya bakmalyıız.
bu iki ters virajlı yol. ama aynı yönlü viraj da olabilirdi. çok uzağa bakmak konum bozar bence. yani yine bu dediğim gibi yapmak lazım diye düşünüyorum. üstatlar mesaja
-
Doğru yolda ilerliyorsunuz. Bende biraz paranoyak sürerim. Aman kedi/köpek çıkar mı? Aman bi insan çıkar mı şeklinde. Araç ayırt etmem. Üzerime sigara atanlar, şişe atanlardan sonra genelde trafikte araçları çaprazımda tutarım. Işıklarda hep en öne gitmeye çalışırım aralardan ve hep geniş açıyla bakmaya çalışırım. Bakış çok düşebiliyor hep genelde kendime tekrar ediyorum.
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
https://www.youtube.com/watch?v=q4bY2pONqzg
Pek bilindik video olduğunu sannetmiyorum, AEA'nın bu konu hakkındaki videosu
-
Gereksiz hız yapmazsan yaparsanda boş ve güvenli yolda yapıp takip mesafeni hep ayarlarsan, her zaman yere değil önüne bakarsan en önemlisi önündeki ve arkandaki araçları bir satranç oynuyormuşçasına analiz edersen trafiği iyi okursun riski olabilecek en aşağı seviyeye çekersin.
-
İlave yapayım. Öncelikle boş bir alanda panik fren ve kontra kaçış çalışması yapmak trafik te çok işe yarar. Önünde ki araca değil de onun önünde ki araca göre hareket edilmeli. Önünde ki araç bir önde ki aracı görmeye engelse (kamyonet, minibüs v.s.) araç sollanmali veya mesafe açılmalı. Zira piyasada stop lambaları yanmayan/eksik yanan/full yanık gezen yığınla araç var. Önde ki aracla arka arkaya seyahat ederken dogru konumlanmaya dikkat edilmeli. Sürekli kaçış noktaları gözden gecirilmeli. Motorcu Kazalarınin çoğunlukla karşı tarafın hatasından dolayı meydana geldiği unutulmamalı. Yani istediğiniz kadar usta sürücü olun, karşı tarafın yapacağı büyük hatayı tolerans etmek mucizelerle mümkün oluyor. O yüzden sürekli şüpheci şekilde sürmekte fayda var.
-
öndeki araçla mesafeyi korumak da son derece önemli. @palazar da bahsetmiş. fren lambaları sorunlu birçok araç var. buna ek olarak yollarımız da son derece bozuk. tem'de bile giderken çukurlarla, derz noktalarındaki boşluklarla filan uğraşıyoruz. yahut yola düşmüş x bir cisim ya da bir aracın çarptığı hayvanla karşılaşma ihtimali var. bu yüzden öndeki aracın altından çıkabilecek şeylerden kurtulacak mesafeyi kendimize tanımalıyız.
ayrıca bağlantı yollarına da dikkat etmek lazım. adam sapağa girmek için kendini en soldan en sağa çok rahat bir şekilde atabiliyor. sapağa yaklaşırken göz ucuyla solumdaki aracın ön tekerleğine bakarım. ona göre sürerim. aynı şekilde sağdan katılım yapan araçlar da birden kendini sola atmaya çalışıyor. bu noktada da üç şeritli bir yoldaysam orta şeritte gitmeye çalışırım.
-
Hepsi doğru.
Afrikada Serengeti çayırlarında sürüsünden ayrı düşmüş, aslanların, leoparların arasından geçmek zorunda olan ceylan gidi dikkatli sürmek zorundayız.
Normal şeritte giderken öndeki arabayı tam ortalarsak bu dört tekerli araçlarda yolda çukur, taş vb. bir şey görünce ortalayıp geçiyorlar o engel tam karşımıza denk gelir, öndeki aracın sağ ya da sol tekerlek izinden gidersek bu gibi durumlara daha az denk geliriz. Özellikle en sağ şeritte gidiyorken öndeki aracın sağ tekerlek izindne gidince şeridi boş sanıp soldan şeridine dalıp üzerine süren dallamalar çıkabiliyor öndeki aracın sol teker izinden gidince şeride sahip çıkmak daha kolay oluyor, tabi buna rağmen önüne kıran dallamalar çıkabiliyor. şeridinde giderken sürekli aynaları da kontrol edip bir de yandaki diğer şeritleri de kontrol edip bunların hangisi önüme kırabilir diye hesaplamak da lazım.
-
Modifiye başlangıç kiti olan isimli plakalığa sahip her türlü motorlu taşıttan uzak durmak gerek.
-
İnsan yoruluyor bir süre sonra. En son alacam bi enduro dağda bayırda sürecem o olacak. Zaten driftle genelde gezerken dağlara bayırlara çıkıyorum ama çok çamur olduğu zaman sıkıntı oluyor.
-
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
İnsan yoruluyor bir süre sonra. En son alacam bi enduro dağda bayırda sürecem o olacak. Zaten driftle genelde gezerken dağlara bayırlara çıkıyorum ama çok çamur olduğu zaman sıkıntı oluyor.
Orada da bir Doblo çıkar kayanın arkasından, vurur "görmedim" der.
-
muam adlı üyeden alıntı
Orada da bir Doblo çıkar kayanın arkasından, vurur "görmedim" der.
çıkar mı çıkar, vurur mu vurur, der mi der. Bir de kendi yolu olduğunu savunur üstüne.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)