su silahı mı onun adı?
su silahı mı onun adı?
Hayir ben de anlamiyorum elestirileri, yataga mi girecegiz bu araclarla mezara mi goturecegiz? Esyaya karsi sempatim hic olmadi simdiye kadar, o yuzden umursamiyorum bile. Cizilse ne olur cizilmese ne olur plastik kisimlar. Biraz gosteris, biraz da kapitalizm sanirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------
Belescilikten de olabilir. "Ver yegenim su bosa akmasin" diye gelir dayinin biri ama aslinda derdi cakallik, para cikmasin cebinden doblosunu yikamak icin.
Ben şahsen eleştiri yapmadım, sadece kostikin boyayı kaldırdığından bahsettim.
Ben de tazyikli su ile yıkıyorum, köpük yerine; silikon bazlı sprey ve jantlara da asperox uyguluyorum.
Motoruma çok değer verip taptığım için değil de boya kalkması ile uğraşmak istemiyorum.
2 3 kez o köpükle yıkadım blokta ve jantta boya atması oldu.
Bunlar anlasilabilir seyler. Elbette araclarini seven insanlar olacaktir, olmalidir da. Ama "aman cizilecek, aman basina bisey gelecek, aman su olacak" diye de esyanin pesinden kosulmamali benim gorusume gore. Cocugunun egitimini dusunmeyip otomobilini daha cok dusunen insanlar var bu ulkede.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
Az once onume cikti
https://www.dha.com.tr/yurt/boyasina.../haber-1820264
gerçekten şoka girdim. 2. sayfayı daha okumadım da ilk sayfaya bakarsak full eleştiri var. ben hiç anlamam ama bir an şey yazacaktım aşırı hoşuma gitti yıkama tarzın. ben sadece 1 kez arkadaşla böyle bir yerde yıkamıştım o da arkadaşa yaptırmıştım 2 motoru aynı anda yapmıştı. sonra sadece 2 kez otoparkta yıkattım. bazı detaylar hoşuma gitmişti. lastiği çevirmeler olsun jant arası falan olsun. ben şahsen beğendim çok hafif baskıyla çiziyorsa gerçekten çok ilginç.
Hayatta böyle motor yıkamam
Bir de bazı arkadaşlar suyu sormuş bir dönem bu sektörde idim şebeke suyu kullanmazlar bu sondaj suyu ve çok kireçli olabiliyor bölgesine göre biz benzincilere ve oto yıkamacılara çok açtık su kuyusu bizim burada ilçede bile su cenneti 7 su fabrikası var ama yıkamacıların hepsi sondaj ama 1-2 benzinci sebeke den tazikli su alıyor diğerleri yine sondaj kuyusu ile ve acayip daha sonra iz bırakıyor silinmez ise doğru
Bence tercih meselesi ama motosikleti yıkayıp pırıl pırıl gezmek bana hem gereksiz hem de su israf etmek gibi geliyor. Zaten en temiz motosikletle yağmurlu havada bir saat gezseniz leş gibi oluyor. Ben sadece çok çamutlanırsa pegleri, vites çomağıyla fren pedalını yıkıyorum. Hem kullandığım motorlar çamurlu, pis gözükünce hırsızın, uğursuzun da dikkatini daha az çekiyor.
Ayda bir bende böyle yapiyorum neyi abartınız bu kadar anlamadim arkadaşlar fırçayı vurmayı bende sevmiyorum asperox veya turevi seyleri janta sıkıp pesine köpük azicik bekledikden sonra basınçlı suya durulayıp hemen kurulayip daha sonrada motul e5 ile üzerinden geçiyorum çiçek gibi oluyor alet
Arkadaşlar yine millet olarak gösterişe, görüntüye işlevden daha fazla önem verdiğimiz bir konu daha. Motorun üzerinde, elektrik tesisatında sizin bezlerle ulaşamadığınız yerlere yoldan gelen çamurlar, pislikler ulaşır orada kalır ve zamanla krozyona sebep olarak istenmeyen arızalar meydana getirir.
Yoldan geldiyseniz bir 10 dk kenarda bekletin soğusun, sonra basın köpüğü güzelce bir 3-4 dk da köpük kendi söktüğünü söksün. Sonra da çok yaklaşmadan(özelikle göstergeye çok yakından tutmamanızı öneririm) kalan köpüğü temizleyin. Diskleriniz üzerlerindeki balata tozunu atsın, jantlarınız da zincirden fırlayan yağları. İşlem bittikten sonra gerekli yerlere( zincir, manetler, yan ve orta sehpa bağlantıları, arka beşik burçları vs.) yağ sıktınız mı tamamdır. Bunu oraya buraya çekmeye gerek yok ki.
motor katliamı olmuş.dili olsada motor isyan etse.köpüğü zaten geçtim de o fırça nedir hocam ???
Aynen orada da pahalıymış. En mantıklısı normal suyla yıkamak. Ben de normal su ile böyle süngerle özene bezene yıkamak isteirm motoru da çok uzun iş. Bide ben dağlara gezmeye gidiyorum motorun yarısına kadar çamur oluyor. Motor soğukken ittire işttire benzinliğe gidiyorum. (benzinlik yakın) yıkıyorum zinciri yağlıyorum yola devam. Tabi kontak spreyi ve wd 40 ile gerekli yerleri temizlemeyi yağlamayı unutmuyorum.
Fırçanın iç kısmı toz toprak küçük partiküller vs dolu. Motoru çizen fırça değil, fırçanın iç kısmına hapsolmuş toz parçacıkları vs. Özellikle benzinliklerdeki yıkama yerlerine konan fırçayla aracının toprak ve pis kısmını silen de var, toprağa bulanmış arazi aracını temizleyen de var. Jantların iç kısmına sürtüp balata parçacıklarını temizleyen de var. Yani fırçanın kılları ve iç kısmı pislik dolu.
Normal evde kullandığınız fırça olsa çok zarar vermez ama benzinlikteki fırçayı alıp boyalı yerlere sürmenin zımpara yapmaktan pek farkı yok. Temiz bezle yeri silip ardından motoru silmeye de benzetilebilir. Yoğun güneş ışığının altında çizikler daha çok belli olur.
Motordaki elektrik tesisatına su girmesin diye bol bol yalıtım var, yani sorun değil. Eğer ki o soketlere su giriyorsa zaten kısa sürede sizin yıkadığınız suyla da aynı şekilde oksitlenip aynı sorunları yaratacaktır, yani yine değişen birşey yok.
Diskler üzerinde balata tozu kalmaz, en azından sürüşü etkileyecek bir miktar söz konusu olamaz/olmamalıdır, aksi halde bir arıza söz konusudur. Siz diskleri yıkadıktan sonra yapacağınız ilk frenlemede balata disk ile sürtünmeye başlayacak ve yine toz oluşarak disk üzerinde kalabilecektir. Yani konunun bununla hiç ama hiç alakası yok malesef. Etkileri tamamen psikolojik. Dediğim gibi, eğer gerçek bir fark oluşuyorsa mekanik arıza söz konusu.
Göstergeye, anahtar yuvalarına, müşirlere, soketlere, kumandalara, zincire ve seleye basınçlı su tutulmaması konuları doğrudur. Zincirden atılan yağın da jant ve diğer çevreden temizlenmesine aynen katılıyorum. Lakin elektrik tesisatı ve disk konularında malesef yanlış bilgi var. Ayrıca motor sıcakken de motosikleti yıkayabilirsiniz, özellikle dolaptan çıkartışmış soğuk su değilse sorun yok, hatta mümkünse sıcak suyla yıkanmasını öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
İstanbul Altunizade(Üsküdar tarafı)' deki yakıt istasyonlarında doğru hatılıyorsam en son Köpük:6 Su:5TL idi. 3+3 olan bir yer olsa ben de her yakıt alımında bir su tutabilirdim açıkçası. Lakin en sık kullandığım MSX125 100km' de bir yıkama parası kadar yakıt yakınca saçma geliyor insana.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
Ayrıca belirtmek isterim ki, gerçek anlamda aracını seven ve özen gösteren kişi fırçasız yıkamalıdır. Fırça kılları boyada mikro çizikler oluşturur. Bu çizikleri güneş altında çok daha rahat görebilirsiniz.
En iyi yıkama fırçasız olandır. Bol suyla kir kabartılmalı, kaliteli ve zararsız köpükle kir akıtılmalı, ilk durulama yapılmalı, kalan kirler için doğal sünger ile sabunlu yıkama sonrası kireçsiz ve minerallerden arındırılmış, filtre edilmiş su ile iyice durulanmalı ve tercihen tertemiz bir güderi ile silinip son olarak da cila uygulanmalı.
Ömürden ömür gitsin istemediğim için gerek görmüyorum
Motor sıcakken yıkanmaz, 20 dk civarı soğumasını beklemeniz en iyisi, hiç farkında olmadan ufak tefek kılcal çatlaklar yaratıyorsunuz ileriki uzun zamanlarda ise bu anlamadığınız sıkıntı yaratabilir, hemen o anda olmuyor. O fırçayı kullanacağınıza yanınızda güzel bir sünger taşımanızı tavsiye ederim, o fırçanın boyayı çizme ihtimali yüksek, sünger ise çizmiyor, bir de yıkadığınız su benzincilerde kuyu suyudur ve yüksek kireçlidir, yani kurulamadan yola çıktığınız için leke oluşturma ihtimali de var, kalıcı olmaz ama yanınızda iki tane mikrofiber bez bulundursanız ve o şekilde kurulasanız motor pırıl pırıl olur, naçizane ben olsam bu şekilde yaparım, ayrıca o köpüğe hiç güvenmiyorum, fıs fıs içine el sabunu bile koysanız onunla ıslatıp sünger köpük sonra yeterince uzaktan su sıkmak daha güvenli.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)