Yüksek Hacimli Motosiklet Hakkında
Reklamlar
-
Aklımda 1999 model Yzf R1 almak geçiyor, gerekirse yenilemek için zamanı gelincede binmek için. Bildiğim kadarı ile bu tarz motosikletlerin senkron ayarı oluyormuş bu ayarı kısarak motoru daha sakin hale getirebilirmiyiz? İnceleme videolarını izlediğim kadarı ile 7 bin devirden sonra tabiri caizse delirmeye başlıyormuş bende 7 bin civarına kesiciyi çekmek gibi bir durum olurmu? Bu motosikleti aldığım zaman sıkı eğitimler almayı yapmayıda düşünüyorum. bir nevi motoru baya bir kısmak istiyorum eğer nasip olursada abs takma gibi niyetlerimde var, sonuca gelirsek baya bir süre gücü kısıtlı halde bineceğim ve biryandan projelik bir motosikletim olmuş olucak. Usta konusunda sıkıntım yok şimdiden cevaplayan herkese teşekkür ederim.
Reklamlar
-
-
Gücü kısıp 7000 devri geçmeden sürecekseniz R1 almanın mantığını ben çözemedim. Zaten yeterli tecrübeniz yoksa hiçbir elektronik desteği, güvenliği olmayan bu tip taaa o zamanın supersportlarından uzak durmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır. İlanlara baktığımda da 2 tane 1999 model gördüm, 27.000 TL civarı fiyatları, muhtemelen bir 27.000 TL de o motoru adam etmeye harcayacaksınız.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Gücü kısıp 7000 devri geçmeden sürecekseniz R1 almanın mantığını ben çözemedim. Zaten yeterli tecrübeniz yoksa hiçbir elektronik desteği, güvenliği olmayan bu tip taaa o zamanın supersportlarından uzak durmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır. İlanlara baktığımda da 2 tane 1999 model gördüm, 27.000 TL civarı fiyatları, muhtemelen bir 27.000 TL de o motoru adam etmeye harcayacaksınız.
Uğraşmak istiyorum açıkçası sağını solunu kendim adam etmek istiyorum. Güce karşı alışıp eğitimini aldıkdan sonra kademe kademe açıp yavaş yavaş sürüşlere çıkmak istiyorum, eğer alışamazsamda farklı bir motosiklet ile tecrübe kazanıp tekrar üstüne binebilirim birde niyetim erkenden alıp kenara atmak gibi düşüncemde var.
-
Öyle bir güce alışamazsınız deneyimsizseniz hocam, yok yani öyle bir dünya. İlk motosikletim Mt-25, Mt07 kullandığım zaman tutamıyorum altımda rahat rahat, gazı açtığım an 200 metre ilerdeyim. İstediğiniz kadar kısın devri, en ufak hatada duvardan kazırlar sizi de motosikleti de.
99 model Ss motosiklet en az 200bin km devirmiştir. Öyle 40 50bin km yazanlar 300bin devirmiştir belki. R1 gibi bir motosiklete garaj motosikleti yazan olursa gülerek kaçın, vespa mı bu? Rektefiye ile falan da kolay kolay adam olmaz, metal yorgunluğu iyice çökmüştür artık tüm parçalara. Bir de touring gibi, cruiser gibi sakin de değil kullanıcı profili, ss çok seviyorum ama kullanıcı profili %90 apaçi.
ABS takmak, elektronik kontrol takmak falan herkesin harcı değil, Forumun yarısı bir tane sis farı takarken akla karayı seçiyor, 20 tane sorunla uğraşıyor. İşten anlayan adam ve para varsa takarsınız ama lazım olduğunda çalışıp çalışmayacağı belli olmayan şeye binlerce liranız gider.
50bin lira buna harcayıp kendinizi yoracağınıza 2021 model R25 alın. Zaten değer kaybetmiyor motosiklet. Bir iki sene sonra 2010 model r6 alırsınız satıp. Onu da birkaç sene kullandıktan sonra satıp 99 model r1 alır istediğiniz düzeltmeyi yaparsınız.
Bir de R1 üzerinde nasıl bir özelleştirme yapabilirsiniz ki? En fazla renk değişikliği, spor manet, elcik. Naked bir makine olsa en azından belki cafe racer falan yapılabilir diyeceğim ama yok R1'e verilen hiçbir şekil güzel olamaz, adamlar yapılacak tasarımı yapmış öyle satıyor zaten.
Ekleme yapayım, çoğu bu işi bilen kişi deneyimi olmayan adam R25 bile almasın diyor. R25 dediğimiz motosiklet 35 beygir. R1 160 beygir. Ayarla onla bunla bu gücün yarısını bile kıssanız 80 beygir. R25'den hala katbekat yukarıda, bir de tork kısmı var bunun, tehlikeli olan kısım orası zaten.
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Öyle bir güce alışamazsınız deneyimsizseniz hocam, yok yani öyle bir dünya. İlk motosikletim Mt-25, Mt07 kullandığım zaman tutamıyorum altımda rahat rahat, gazı açtığım an 200 metre ilerdeyim. İstediğiniz kadar kısın devri, en ufak hatada duvardan kazırlar sizi de motosikleti de.
99 model Ss motosiklet en az 200bin km devirmiştir. Öyle 40 50bin km yazanlar 300bin devirmiştir belki. R1 gibi bir motosiklete garaj motosikleti yazan olursa gülerek kaçın, vespa mı bu? Rektefiye ile falan da kolay kolay adam olmaz, metal yorgunluğu iyice çökmüştür artık tüm parçalara. Bir de touring gibi, cruiser gibi sakin de değil kullanıcı profili, ss çok seviyorum ama kullanıcı profili %90 apaçi.
ABS takmak, elektronik kontrol takmak falan herkesin harcı değil, Forumun yarısı bir tane sis farı takarken akla karayı seçiyor, 20 tane sorunla uğraşıyor. İşten anlayan adam ve para varsa takarsınız ama lazım olduğunda çalışıp çalışmayacağı belli olmayan şeye binlerce liranız gider.
50bin lira buna harcayıp kendinizi yoracağınıza 2021 model R25 alın. Zaten değer kaybetmiyor motosiklet. Bir iki sene sonra 2010 model r6 alırsınız satıp. Onu da birkaç sene kullandıktan sonra satıp 99 model r1 alır istediğiniz düzeltmeyi yaparsınız.
Bir de R1 üzerinde nasıl bir özelleştirme yapabilirsiniz ki? En fazla renk değişikliği, spor manet, elcik. Naked bir makine olsa en azından belki cafe racer falan yapılabilir diyeceğim ama yok R1'e verilen hiçbir şekil güzel olamaz, adamlar yapılacak tasarımı yapmış öyle satıyor zaten.
Kullanıcı profilini hiç hesap etmemiştim o konuda ve hacim konusundada baya haklısınız. Özelleştirme olarak boya değişikliği daha iyi fren sistemi gibi iyi özellikler katma fikrim vardı anladığıma göre kaç alalım derken göz çıkartıcak bir durum bu.
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Kullanıcı profilini hiç hesap etmemiştim o konuda ve hacim konusundada baya haklısınız. Özelleştirme olarak boya değişikliği daha iyi fren sistemi gibi iyi özellikler katma fikrim vardı anladığıma göre kaç alalım derken göz çıkartıcak bir durum bu.
Yapamazsınız hocam, öyle aldım taktım mevzusu değil çoğu şey. Yanınızda otomotiv mühendisi, makine mühendisi, elektrik elektronik mühendisi, metalurji ve malzeme mühendisi olmadığı sürece şansa iş yapacaksınız, tutar mı tutar ama ya tutmazsa? Ben 320km hızda giderken işimi şansa bırakmak istemezdim. Sanayide kaporta ustasının yapacağı işler değil fren sistemi değiştirmek, abs eklemek, elektronik destek eklemek falan. Yamaha servisindeki ustanın da yapacağı iş değil.
O ilanlar da yalan zaten 1999 model motosikletin 30-40bin kmde olması için senede 1500km gitmeleri lazım. Hadi yılın yarısında kullanmasa ayda 250km eder. Ben bir günde yapıyorum 250km'yi İstanbul'dan çıkmadan, altında binlik motosiklet olan adam mı yapmayacak? Garaj motosikleti olacak motosiklet değil bunlar, ha yarışcıyım sadece pistte kullandım garajda sakladım diyen varsa da sertifikalarını göstersin, sonra çıksın piste izleyelim.
Racing seviyorsanız alın bir Cbr250, bajaj rs200, R25. En az 2 3 yıl deneyim sonra r6 bakmaya başlarsınız yavaştan. R1 ölümlü insanlar için yapılmış bir makine değil, 100 150'den daha yavaş gittiğiniz an hararet yapacak, ışıklarda duramayacaksınız. Şehir içinde kullanmak eziyet olacak zaten, alsanız da binmek istemeyeceksiniz deneyimsizlikten, çürüyecek bir kenarda.
Acemilikten düşüreceksiniz, avuç içi kadar plastik parçası bir maaşınız edecek. Yazık yani gerek yok böyle düşüncelere.
-
Gsxr 1000in bir tane marş kitlemesi 3000 lira. Marş motoru da bi o kadar var
En küçük sorun bile kafadan 5 bin lira demek. Ben maceraya girmezdim.
-
Hesap etmediğim bir sürü şey varmış.
-
Mesela illaki eski motor toplamak istiyorum diyorsan jawalar mzler var. Parçaları da çok pahalı değil. Keyif için binilebilir. Benzini sünger gibi çeker orası ayrı.
-
Sadece masraflardan, motorun durumundan da bahsetmişler. Ben size en iyi ihtimal durumunda ne olacağını söyleyeyim. Gittiğin iz neyse ihtimali yok ta yine de temiz, motoru açılmamış bir r1 buldunuz. Birincisi eski motor olduğu için çok ağır gelecektir. Muhtemelen ışıklarda devirebilirsiniz. İkincisi kullanmasına r1'i 15 yaşında bir çocuk ta kullanır. Ancak bir su birikintisine girip arkası kaydığında o motoru nasıl toplayacaksınız? Yahut viraja henüz apeks çizmeyi iyi bilmediğinizden hızlı girerseniz, açılırsanız (fazla gaz vererek) muhtemelen korkup gazı kesip highside olup gideceksiniz. Hiçbiri olmazsa ve çok şanslıysanız motosiklet kullanımıyla ilgili çoğu şeyi yanlış öğreneceksiniz. Hiç macera aramayın derim. İsterseniz rahmetlinin başlangıç motosikleti videosunu izleyin. Bence süper sport tarzını istiyorsanız r25 alın. Yeterince hızlı viraj performansı iyi olan güzel bir motosiklettir. Satması da sizin için kolay olur.
-
Akhneton adlı üyeden alıntı
Sadece masraflardan, motorun durumundan da bahsetmişler. Ben size en iyi ihtimal durumunda ne olacağını söyleyeyim. Gittiğin iz neyse ihtimali yok ta yine de temiz, motoru açılmamış bir r1 buldunuz. Birincisi eski motor olduğu için çok ağır gelecektir. Muhtemelen ışıklarda devirebilirsiniz. İkincisi kullanmasına r1'i 15 yaşında bir çocuk ta kullanır. Ancak bir su birikintisine girip arkası kaydığında o motoru nasıl toplayacaksınız? Yahut viraja henüz apeks çizmeyi iyi bilmediğinizden hızlı girerseniz, açılırsanız (fazla gaz vererek) muhtemelen korkup gazı kesip highside olup gideceksiniz. Hiçbiri olmazsa ve çok şanslıysanız motosiklet kullanımıyla ilgili çoğu şeyi yanlış öğreneceksiniz. Hiç macera aramayın derim. İsterseniz rahmetlinin başlangıç motosikleti videosunu izleyin. Bence süper sport tarzını istiyorsanız r25 alın. Yeterince hızlı viraj performansı iyi olan güzel bir motosiklettir. Satması da sizin için kolay olur.
Zaten onu dinleyip kendime scooter aldım. İçimden bu yazdığım geçmeye başladı ve ne gibi sorunlar ile karşılaşcağımı bilmek istedim en güzeli merdiven şeklinde motosiklet büyütmek olucak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:17 ----------
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Mesela illaki eski motor toplamak istiyorum diyorsan jawalar mzler var. Parçaları da çok pahalı değil. Keyif için binilebilir. Benzini sünger gibi çeker orası ayrı.
Benzini çekip gitmeyen şeyden bıktım :D
-
Akhneton adlı üyeden alıntı
Sadece masraflardan, motorun durumundan da bahsetmişler. Ben size en iyi ihtimal durumunda ne olacağını söyleyeyim. Gittiğin iz neyse ihtimali yok ta yine de temiz, motoru açılmamış bir r1 buldunuz. Birincisi eski motor olduğu için çok ağır gelecektir. Muhtemelen ışıklarda devirebilirsiniz. İkincisi kullanmasına r1'i 15 yaşında bir çocuk ta kullanır. Ancak bir su birikintisine girip arkası kaydığında o motoru nasıl toplayacaksınız? Yahut viraja henüz apeks çizmeyi iyi bilmediğinizden hızlı girerseniz, açılırsanız (fazla gaz vererek) muhtemelen korkup gazı kesip highside olup gideceksiniz. Hiçbiri olmazsa ve çok şanslıysanız motosiklet kullanımıyla ilgili çoğu şeyi yanlış öğreneceksiniz. Hiç macera aramayın derim. İsterseniz rahmetlinin başlangıç motosikleti videosunu izleyin. Bence süper sport tarzını istiyorsanız r25 alın. Yeterince hızlı viraj performansı iyi olan güzel bir motosiklettir. Satması da sizin için kolay olur.
Ben o konuya girmedim bile, duvardan kazırlar, kalan parçaları da orada bırakırlar diyerek özetledim. Zaten kullanamaz, istediği eğitimi alsın, Rossi gelsin eğitsin isterse, daha önce deneyimi olmayan bir adam R1'i kullanamaz. Motosiklet kullanmak düz yolda gitmek değil. O köprüde birkaç hafta antrenmandan sonra H2R ile hız rekorunu ben de kırardım ama H2R ile Şile virajlarına daha varamadan çekmeköy çıkışı ilk virajın yanındaki refüjden toplardınız beni.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Zaten onu dinleyip kendime scooter aldım. İçimden bu yazdığım geçmeye başladı ve ne gibi sorunlar ile karşılaşcağımı bilmek istedim en güzeli merdiven şeklinde motosiklet büyütmek olucak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:17 ----------
Benzini çekip gitmeyen şeyden bıktım :D
Ne güzel scooter deneyiminiz de varmış. Alın bir tane ABS'li yeni kasa R25. Uzun yıllar kullanırsınız.
-
99 model r1 kullanmadım etmedim ancak 2000 öncesi motorların karakteri şimdikiler ile alakası yok. Şimdiki SS'ler maks torku 11-12k devirlerde verirken eski motorlarda 7-8 bin devirde geliyor. Yani tokat gibi çarpan bir gaz tepkisi var. Çekiş kontrol yok, abs yok, frenleme şimdiki motorlar ile alakası yok. Şimdiki motorlar gibi kullanımları kesinlikle kolay değil.
Kesinlikle uzak durmanızı öneririm.
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Aklımda 1999 model Yzf R1 almak geçiyor, gerekirse yenilemek için zamanı gelincede binmek için. Bildiğim kadarı ile bu tarz motosikletlerin senkron ayarı oluyormuş bu ayarı kısarak motoru daha sakin hale getirebilirmiyiz? İnceleme videolarını izlediğim kadarı ile 7 bin devirden sonra tabiri caizse delirmeye başlıyormuş bende 7 bin civarına kesiciyi çekmek gibi bir durum olurmu? Bu motosikleti aldığım zaman sıkı eğitimler almayı yapmayıda düşünüyorum. bir nevi motoru baya bir kısmak istiyorum eğer nasip olursada abs takma gibi niyetlerimde var, sonuca gelirsek baya bir süre gücü kısıtlı halde bineceğim ve biryandan projelik bir motosikletim olmuş olucak. Usta konusunda sıkıntım yok şimdiden cevaplayan herkese teşekkür ederim.
arka dişliyi olabildiğince küçültürsen motorun torkunu almış olursun seri davranamaz.
r1 17/45 sanırım.
bunu 19/37 falan yaparsan tork bayağı düşecektir ama fazla basmayacaksın çünkü top speed 35 km/h civarı artacak
-
En basit örnek olarak 98 model gsf 600 bandit'i anlatayım. Gariban, 190 200'de tıkanan bir motosiklettir. Ancak farının oturduğu yeri bile kalın sacdan yaptıkları için çok ağır ve konforsuz bir motosiklettir. Güçsüz deyip virajda ani gaz açma gafletinde bulununca dört silindir oluşundan ötürü patinaja düşmüş unutulmaz anlar yaşatmıştır. Bir de frenleri zamanına göre iyi de olsa motor freni sayesinde durabiliyordum. Yokuş aşağı inerken 2'den bire düşürürken boşa takılıp geçmediği için göktaşı gibi indiğimi hatırlarım. Hava soğutmalı olduğu için de trafikte bacağımı az pişirmedi.
-
Bende 98 model thunderace var yamahanın eski amiral gemisi r1 bir sonraki versiyonu 5 bg kadar daha güçlü hocam sapık motorlardır ağırdır misal 3. vites 4 bin devirde gidiyorsunuz biraz fazla açarsınız gazı başlar dans etmeye aslında çok zevklidir ama tavsiye etmem dilinden anlamanızı ister onunla sürekli ilgilenmenizi ister alışmanız zor ve riskli olur soğuyabilirsiniz.
-
Mert54 adlı üyeden alıntı
Bende 98 model thunderace var yamahanın eski amiral gemisi r1 bir sonraki versiyonu 5 bg kadar daha güçlü hocam sapık motorlardır ağırdır misal 3. vites 4 bin devirde gidiyorsunuz biraz fazla açarsınız gazı başlar dans etmeye aslında çok zevklidir ama tavsiye etmem dilinden anlamanızı ister onunla sürekli ilgilenmenizi ister alışmanız zor ve riskli olur soğuyabilirsiniz.
İlgi benim için mesele değil 79 model anadol ile uğraşıyorum ama gücü kontrol edemem sandığım gibi değilmiş bu olay.
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
İlgi benim için mesele değil 79 model anadol ile uğraşıyorum ama gücü kontrol edemem sandığım gibi değilmiş bu olay.
Almayın ölürsünüz falan filan demem ama ara bir motor alın kullanın viraj tek teker vs o motorun sınırlarına gelin sonra satıp r1i alın çünkü o siz istemedende bazı şeyleri yapabilir
-
Paranız vaktiniz az biraz yeteneğiniz ve eğitiminiz varsa en önemlisi hevesiniz varsa yapılır.öyle hobi amaçlı döküntü motoru adam etmek istiyorsanız yapılır. Uygun kit bulunarak güç kısıtlaması da yapılır. Lakin ruhsata işletemezsiniz yani ehliyetiniz yetmiyorsa yasal olarak o motoru kullanmamanız gerekli. Onun dışında aksi bir durum yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)