Husqvarna Svartpilen 250/ CB250R / MT25. 3 motor arasında kaldım?
Reklamlar
-
Arkadaşlar öncelikle herkese iyi pazarlar. Ekipman ve ehliyet işini hallettim. Aranıza katılmam için yalnızca motor alma aşaması kaldı. Tarz olarak naked belirledim. Başlıkta belirttiğim gibi 3 motor arasında kaldım.
Birincisisi Honda CB250R, ikinci motor MT25 , üçüncü ve beni tip olarak en çok etkileyen Husqvarna Svartpilen 250. Üçünü de sıfır düşünüyorum. İlk motorum olacak. MT25 yıllardır istediğim bir modeldi ancak husqu görünce aşık oldum. Sahibindende 9 tane ilan var 6 tanesi sıfır ilan. Yani ikinci eli sanırım yok gibi bişey. CB ve MT tartışılacak makinalar değiller farkındayım. Alıp hemen satayım modunda olacağımı da düşünmüyorum. Uzun soluklu beni yıllarca üzmeyecek arıza çıkarmayacak cihaz olması benim tecrübemdeki biri için daha sağlıklı olacaktır. Genellikle şehir için Beylikdüzü- Etiler arasında kullanacağım ortalama 40km. Bol trafikli bir yol. 5 senedir arabayla gidip geliyorum o yolu. Yılda 2 3 kere de uzun yol İstanbul- Ayvalık olabilir. Haftaiçi artçısız haftasonları eşimle artçılı yolculuklar yapmayı düşünüyoruz. Bu konuda tecrübelerinizden faylanmak istiyorum.
Güncel fiyatlarla
CB250R 2020 model fiyatı 46.600 TL
MT 25 2020 model fiyatı 51.250 TL
Husqvarna Svartpilen 250 2020 model fiyatı :47.900 TL
Husqvarna Svartpilen 250 2021 model fiyatı:
50.990 TL
Reklamlar
-
Husqvarna cidden güzel bir motosiklet fakat boyunuz 1.80 ve üstünde ise bu motosiklet arka kuyruk kısmının da çok kısa olmasından dolayı altınızda küçük kalabilir. Cb250r için de aynı durum geçerli 1.80 üstü İçin uygun motorlar değiller çok küçük duruyorlar uzun boylu kullanıcıların altında.
-
Boyun 1.83 cb ve mt min üstüne bindim daha önce test için çok sırıtmadı. Boy kısmını geçersek genel yorumunuz ne olur?
-
183 boy varsa tek seçenek kalıyor mt25.3 motorda sorunsuz desek doğru olur başınızı ağrıtmaz.ama 183 de cb250r ufak kalıcaktır.svartpilen çok agresif oturuşu var o yüzden uzun yollarda rahat ettirmez ve acemiyseniz extra yorup zorlicaktır.3 motorunda üstüne oturun zaten anlicaksınız 3 farklı model ve özellik.extra dan duke250 de ekleyebilirsiniz.mt25 daha güçlü 2silindirli 2.elde parça konusunda çok iyi en iyi seçenek o gibi duruyor çünkü sıkılınca satması kolay olucak ve zarar değil kar ettirebilir.en çirkinide bana göre mt25 ama göreceli bir şey tabi.r25 de düşünülebilir çünkü oturuş tarzı öyle abartı değil rahat ettirir naked in grenajlısı rüzgar korumalısı.
-
Yakit olarak cb ve svartpilen daha az yakar. Alt devirleri daha guclu , tek silindir sebebiyle titresim olur. Sehir ici icin bu ikiliden birini tercih ederdim, nadiren sehirdisina cikarim diyorsaniz. Svartpilen cok tarz bi motosiklet bunlarin karsilastirildigi videolar bolca var izlemeni tavsiye ederim. Svartpilenin sizi uzecegini hic sanmiyorum.
-
CB ve Svartpilen'i bence performans olarak aynı kefeye koyun. Tek silindir, az yakan, 0-90 arası rahatça takılmalık makineler. Svartpilen alacaksanız KTM servislerine gidersiniz. Artçı alacaksanız MT25 ile daha rahat olur diye düsünüyorum. Gerekcelerim beygiri, torku daha yüksek ve ağırlığı da daha fazla. Bende KTM duke vardı svartpilen ile blok olarak neredeyse birebir, çok hafif motor olduğu için sanırım, artcı alırken rahat edemiyordum. MT25 kendim de kullandım, artcı da oldum. Bence ağırlığının daha fazla olması hakimiyeti olumlu etkiliyor.
not: istanbul ayvalık yazmışsınız, bu motorların hepsinde artçı selesi konforlu değildir haberiniz olsun. Belki uzun yol yapacağınız zaman motoru bir xmax250 gibi bir scooter ile değiştirmeniz daha iyi olur.
-
cb250 var mı ki bayiilerde?
-
En çirkinleri Mt25 ama ben gidip Mt25 aldım. Bir de retro görüntüyü çok sevmeme rağmen bu kadar fütüristik tasarımlı bir motosiklet aldım. Birinci sebep boyum 189, diğer 250'likleri 3 5 dakika kullandım, oturunca bile yok diyor insan zaten. Mt25'te küçük hatta mt-07'de hatta ve hatta mt-09'da küçük boy 190 ise. 180 boy üstüne tüm nakedler küçük neredeyse, insanı enduroya itiyor bu durum. 250'lik hyosung da baya rahat etmiştim ama hakkını yemeyeyim.
İkinci sebep satması kolay, yarın bir gün cc yükselteyim dediğimde piyasanın bin lira altına yazsam aynı gün satarım. Ustası, parçası bol. Pahalı ama bol,husqvarna gibi parça, usta aratmaz.
Kullanan kişi sayısı çok, bir sorun çıktığı zaman gruplarında deneyimli arkadaşlar yardımcı oluyor.
Çift silindir olması sebebiyle titreşimi daha az, sadece bazılarında 8-9bin devirde sağ ayna titriyormuş, rodajda olduğum için bende var mı bilmiyorum.
36 beygir. Cb ile 10 beygir fark var arasında, şehir içinde hiç yormadı beni, sıkıştığımda rahat kaçtı yani aralardan öksürüp tıksırmadan. Sadece 7000 devrin altında biraz daha güç olsa iyi olurmuş, motor 7000'den sonra başka bir karaktere giriyor daha 3 5 kere geçtim rodajda olmasından dolayı ama çok belli. Malum şehir içinde redline gidemiyoruz alt devirler daha dolu olsa kusursuz olurdu.
Bir de cb250 artık üretilmeyecek büyük ihtimal ya da 2021'de gelmeyecek. 2021'de makyajlanıp euro5'e uygun hale getirilip öyle gelir. Ben devamlılığı olmayacak modeli tercih etmem şahsen. Ama siz isterseniz Ümraniye alemdağ caddesindeki, akyaka avmnin karşısındaki Honda bayisinde bir kırmızı bir gri vardı diye hatırlıyorum 0km, arayıp sorarsanız bilgi verirler.
Bu arada saydığınız motosikletlerin hiçbirinde artçı diye bir şey yok bence, insan sevdiğini arkasına alıp da bir uzun yola çıkayım dememeli bunlarla, işkence olur. Avuç içi kadar arka sele var mt'de, kaya gibi. Arkaya çanta, sırt dayama, konfor sele falan yapacaksın ki anca birkaç saat idare etsin oturan.
-
ben olsam svartpilen 2020 model alırdım aradaki fiyat farkı gereksiz
-
Bu arada ben de Mt25 almayacak olsam svartpilen düşünebilirdim tek silindir 30 beygir, torku da iyidir muhtemelen. Brembo frenler, kaydırmalı debriyaj, güzel tasarım.
Bu motosikleti honda veya yamaha üretse bir de viraj abssiyle güzel bir süspansiyon koysa, elektronik olarak birazcık süslese şu piyasada 60bin Tl'ye satsa başka 250'lik motosiklet satılmaz o segmentte. 250 segmentini giriş segmenti olarak düşünüyorlar yatırım yapmıyorlar, haklılar da ama büyük motosikleti olup ikinci motosiklet olarak alan, yakıt tüketiminden dolayı alan çok fazla kişi var. Teknolojik olarak dolu motosiklet yok düşük cc'lerde.
-
Cb ile mt arasında kalmam bile açıkçası. Farklı motorlar diyebiliriz; Cb küçük ve tek silindirli, sıkışık trafikte belki aralardan kaçması daha zevkli olabilir -ki cb nin girebildiği yere mt yle de çok rahat girebiliyorsunuz- amortisörleri nispeten mt den daha iyi, öte yandan mt çift silindirli yüksek devir çeviren bir motor. Çift silindir sesiyle, geniş deposuyla kesinlikle sürüş zevki daha yüksek bir motor. Fakat artçılı sürüş için ikisi de pek uygun değil açıkçası :/ mt daha az titreyeceğinden belki oradan bir artısı olabilir ama kesinlikle uzun yol için rahat değil svartpilen hakkında bilgim yok fakat brembo ve kaydırmalı debriyaj detayları güzelmiş, ha bunun için bu motor alınır mı? Orası size kalmış. Hemen satmayacağınızı da düşünürsek yüksek kilometreli svartpilen alıcı bulmakta zorlanabilir, bir sıkıntı olduğunda parça bekleyebilirsiniz veya yüksek servis fiyatlarıyla karşılaşabilirsiniz. (Servis veya parça hakkında bilgim yok, sadece motosiklet alırken göz önünde bulundurmanızın faydanıza olacağını düşünüyorum)
Hayırlı olsun şimdiden kazasız, keyifli sürüşleriniz olsun.
-
Husqvarnada anladığım kadarıyla genel görüş satış sonrasında servis parça vs olaylarında biraz zorluk çekebileceğim ve uzun süre kullandığım için satma konusunda zorlanabileceğim. Herkes aynı şeyi söylemiş. Artçı konusunda öyle uzun uzadıya yolculuklar yapma planlarımı yok . Haftasonları 15 20 dklık sürüşler. Haftaiçi maks 2 kişi 15 20 km yolculuk ve yılda 1 2 kere yalnızca 5 saat süren bir yolculuk. Molalarla bu sorun belki üstesinden gelinecek seviyededir? Artçı selesi çok mu konforsuzdur acaba?
-
Ben mete 25 alırdım. Tek eksisi bence yakıt tüketimi.
-
Svartpilen'i bilmiyorum ama ben 250 cc naked motosiklet kategorisinde mt 25'den daha konforlu bir motosiklet olabileceğini sanmıyorum. Şuan siz alırım yıllarca kullanırım diye düşünüyorsunuz ancak bir yerden sonra sizi kesmeyecektir. Ya da rüzgar yemekten sıkılıp farklı bir tipe geçeceksiniz. En kolay ve hızlı satılan, piyasanın tuttuğu, o kadar apaçilerin zorlamasına rağmen çift silindir oluşuyla çok sorun çıkarmayan bir motosiklettir. Bu yüzden mt 25'i tavsiye ederim. Ancak en çok çalınan motorlardan birisi de mt 25'dir. Bu yüzden motosikleti koyacağınız kapalı otopark yahut güvenli bir yer yoksa biraz düşünün derim.
-
MT 25 i 2019 Ocak ayında sıfır olarak 18500 e almıştım, o da sırf kampanya var diye. (2017 ABS siz model) Başka motor tecrubelerimde olduğu için pek sevmemiştim. Ama kullanımı CB 250 den daha iyi ve rahat. Zaten bu 3 motor arasında uzun yolu en rahat olan MT 25, onda bile 3 saatlik tek molali yolda neredeyse dayak yemiş gibiydim. O yüzden uzun yol pek uygun olmaz bu segmentte. Tıp olarak en iyisi husqvarna. Ama mantıklı olanı MT 25. 250 CC geçiş aşamasında bir yer. Emin olun ilk motorunuz olmasına rağmen en fazla 3 sene sonra değiştirmek istersiniz. O yüzden en çabuk satilani MT 25 alırdım ben. Bu segment öğrenme amaçlı, sürüşü ilerlettikce zevk vermiyor. Zevk alamazsak neden motora bineyim ki? Sadece Şehir içi ulaşım amaçlı kullanacaksam pcx in üstüne tanimam. Bu 3 u de ilk başlarda çok zevkli gelir, MT 25 biraz daha fazla zevk verir. Her gün işe gidiş geliş amaçlı kullanacak ve arada bir kaçamak yapacaksanız 1 seneye kalmaz motoru değiştirme dürtüsü başlar. O yüzden çabuk elden cikarilani MT 25 alırdım ben...
-
Normalde mt25 aralarından bariz şekilde sıyrılıyo ama sorunsuzluk ve artçılı sürüş dediğiniz için cb 250r bulabilirseniz size en uygunu olacaktır. Sadece Svartpileni kullanmamış birinin yorumudur.
-
kesinlikle mt 25 abs modellerini düşün derim yılda bir defada olsa uzun yola da gidicem diyorsun tek silindirli makinalar genelde uzun yolda yokuşlarda biraz isteksiz kalıyor yinede tercih senin
-
Husqvarna'nın parça sorunu falan yok. KTM duke'ler ile aynı parçaları kullanıyor. Kozmetik parçalar hariç.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Ben mete 25 alırdım. Tek eksisi bence yakıt tüketimi.
Yakıt tüketimi çok iyi aslında. Kısa süreliğine de olsa yeni kasa MT-25 sahibi oldum. 8 bin devire kadar sakin kullanımda 3.15 litre yakıyordu.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Maksimum gücünü 12.000 devirde, maksimum 22nm torkunu da 10.000 devirde veriyor mt25. Bu hesaba göre bu motoru 8000 devir geçmeden çok verimli kullanmak pek mümkün değil. Rampada, yokuşta, artçılı kullanımda veya ani uzama gerektiren bir sürü senaryo oluşuyor istanbul trafiğinde. Bu yüzden de R25 / MT25 kullanıcıları hep ağlarlar 4 silindirli gibi yakıyor bu motorlar diye. Güç ve tork çok yukarı devirlerde geliyor ve alt devirler isteksiz, boş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)