Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

tracer 700 15 50 konurmu ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Tam sentetik olmak üzere 10w40 da uygundur 15w50 de uygundur hiçbir sorun yaşamazsın, güvenle kullanabilirsin. Peki neye göre uygundur diyorum; yamaha servislerine göre.

    Yamaha servislerinde yamalube 10w-40 veya yamalube 4r 15w-50 yağ koyuyorlar.

    Yetkili servis göz göre göre motoru bozacak yağı koyacak değil sonuçta. Zaten servis kitapçığındaki tabloya göre de bu iki yağ uygun gözüküyor, verilen toleranslar dahilinde.

    Ha şu var, 10w40 yerine 15w50 koyunca motorun gidişi değişecek, +5hp eklenecek, uçacak kaçacak diyenlere inanma En fazla yazın aşırı sıcak havalarda bir tık daha stabil çalışır, o kadar.

    Asıl önemli mevzu iyi yağ koydum diye yağ değişim kmsini veya zamanını geciktirmemek. Bu araçların yağ-filtre ve diğer bakımları zamanında yapılırsa ve düzgün kullanılırsa öyle kolay kolay bozulacak aletler değil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    19 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın ömrünü toz toprak veya yoldaki çukur etkilemez. Yağ ömrünü etkileyen ana iki etmen var. Yakıt kalitesi ve motor çalışma saati. Devirli ve performanslı kullanımı saymıyorum. Az trafik olan bir şehirde 10 bin kilometreyi 200 motor saati kadar sürede kat edersiniz diyelim. İstanbul gibi bir şehirde sürekli şehir içi kullandığınızı varsayarsak 10 bin km'yi 300 motor saatinde kat edersiniz. Haliyle motor içindeki yağ sıcaklığa ve basınca 100 saat daha fazla dayanım göstermiş ve daha fazla eskimiş olacak.
    Yakıt kalitesi konusu ise Türkiye'deki yakıt kalitesi malum. Yandığı zaman yüksek kurum üreten kalitesiz yakıt kullanıyoruz (mecburen). Her ne kadar yağ filtresi işini yapsa da kurumun bir kısmı yağa karışıyor ve yağı eskitiyor. Her halükarda Türkiye şartları için 10 bin km fazla. İdeali 7500 km. Canın isterse 5 bin km ama 5 bin km de düşük bir rakam.
    Bu arada 7500 km tam sentetik yağ için geçerli. Yarı sentetik için 5000 km denebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

    Debriyajın aşınmasından kaynaklı çıkan toz zerreleri de yağa karışıyor. Yazmayı unutmuşum. Bu da çalışma saati yüksek olan motorlarda yağın eskimesine sebep olan önemli nedenlerden.
    Hah; güzel yanıt; bilimsel yanıt, böyle makul ve mantıklı yaklaşımları severim. 21 yıldır 600 cc ve üzeri kullandım, 2 ya da 4 silindir kullandım. İzmir sıcağında, çoğunlukla yazın, 40 derece sıcakta, Ege ve akdenız sıcağında. Tanıdığım hemen her motorcu ve usta, 5 bini geçme yağ değişiminde derdi; benim olayım belki de psikolojik, motor yağ içinde calışıyor ne de olsa, 5 bini geçmem, değiştiririm. Tozlu, bozuk yollarda, sıcak havalarda motor daha çok ısınıyor, yağ yıpranır, incelir, bozulur diye düşünüyorum, belki de hikaye, alakası yok. 50 tane farklı yorum var yağ konusunda. Toz zerreleri yağa karışıyormuş bak Yeni bir şey öğrenmiş oldum. Yağı değiştirince motor bir rahatlıyor sanki, vitesler şıkır şıkır geçiyor. Mis.

    Yok abi, ben yağ konusunda takıntılıyım, 5 binde bir değiştiririm, 10 bin çok. Bilen bildiği gibi yapsın.
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı Turker11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hah; güzel yanıt; bilimsel yanıt, böyle makul ve mantıklı yaklaşımları severim. 21 yıldır 600 cc ve üzeri kullandım, 2 ya da 4 silindir kullandım. İzmir sıcağında, çoğunlukla yazın, 40 derece sıcakta, Ege ve akdenız sıcağında. Tanıdığım hemen her motorcu ve usta, 5 bini geçme yağ değişiminde derdi; benim olayım belki de psikolojik, motor yağ içinde calışıyor ne de olsa, 5 bini geçmem, değiştiririm. Tozlu, bozuk yollarda, sıcak havalarda motor daha çok ısınıyor, yağ yıpranır, incelir, bozulur diye düşünüyorum, belki de hikaye, alakası yok. 50 tane farklı yorum var yağ konusunda. Toz zerreleri yağa karışıyormuş bak Yeni bir şey öğrenmiş oldum. Yağı değiştirince motor bir rahatlıyor sanki, vitesler şıkır şıkır geçiyor. Mis.

    Yok abi, ben yağ konusunda takıntılıyım, 5 binde bir değiştiririm, 10 bin çok. Bilen bildiği gibi yapsın.
    Erken yağ değişimi her zaman iyidir. Erken kilometreleri bende biraz insaf olarak görüyorum. Tercih ve bütçe meselesi tabi. Kişinin kendisine kalmış. Bütçe elveriyor ve sıkıntı olmayacaksa erken kmlerde yağı değiştirilen motor mekanik anlamda kusursuz olur. Ömür boyu binersiniz belki.
    Ben sizin Türkiye şartları, toz, bozuk yol vs yazarak genelleme yaptığınızı anladım. Tam olarak neyi kastettiğinizi anlayıp açıklık getirdim yani. Polemik oluşturmak için yazmadım yanlış anlaşılmasın.

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    İnsan gibi kullanılan bir motorun yağını katalogda belirtilen periyottan daha erken değiştirmenin hiçbir artısı yoktur , orada verilen periyot en kötü senaryoya göre belirlenir..ayrıca sık sık yağ değişimi motora zarar verir bunun nedenini daha önce yağ konusunda yazmıştım , son olarak motorunuzda tam sentetik yağ varsa 5000 km de yenilemek gerçekten çok gereksiz , unutmayın işlenmiş petrol ürünleri dünyaya ciddi zarar veriyor , onbinlerce vasıtanın 10.000 km gidecek yağını 5000 km de değiştiğini düşünün !
    Cyan, Turker11 ve YasinC bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    19 Şubat 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erken yağ değişimi her zaman iyidir. Erken kilometreleri bende biraz insaf olarak görüyorum. Tercih ve bütçe meselesi tabi. Kişinin kendisine kalmış. Bütçe elveriyor ve sıkıntı olmayacaksa erken kmlerde yağı değiştirilen motor mekanik anlamda kusursuz olur. Ömür boyu binersiniz belki.
    Ben sizin Türkiye şartları, toz, bozuk yol vs yazarak genelleme yaptığınızı anladım. Tam olarak neyi kastettiğinizi anlayıp açıklık getirdim yani. Polemik oluşturmak için yazmadım yanlış anlaşılmasın.
    Yok yok, ne polemiği; güzel insansınız siz, bilgili, mantıklı. Detaylı ama anlaşılır şekilde yazmışsınız faydalı teknik bilgileri. Sizin R25'i kaçırdığıma üzülmüştüm; sıfır aldım, arkadaşınızda da vardı konuşmuştuk; Antalya'ya gitmek gözümde büyüdü; tanıdık bayide buldum 1 tane mavi renk, hadi dedim alayım. Hayırlısı bakalım. Çok sevdim R25'i, keşke daha önce alsaymışım, sürmesi acayip zevkli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsan gibi kullanılan bir motorun yağını katalogda belirtilen periyottan daha erken değiştirmenin hiçbir artısı yoktur , orada verilen periyot en kötü senaryoya göre belirlenir..ayrıca sık sık yağ değişimi motora zarar verir bunun nedenini daha önce yağ konusunda yazmıştım , son olarak motorunuzda tam sentetik yağ varsa 5000 km de yenilemek gerçekten çok gereksiz , unutmayın işlenmiş petrol ürünleri dünyaya ciddi zarar veriyor , onbinlerce vasıtanın 10.000 km gidecek yağını 5000 km de değiştiğini düşünün !

    Sizin dediğiniz doğru. Benim V strom'un yağ değişimi 6 binde bir, ben 5 binde değiştiriyorum, o kadarcık olur, o da benim takıntım. V strom'u insan gibi kullanıyorum; amaaa öncesinde mt 09 um vardı, o 10 binde birdi kitapçıkta yazan, bakın onu ayı gibi sürüyordum işte; sürekli yüksek devir, hep kesici, bazen teker, yaz sıcağında şehiriçinde sürekli yüksek ısı, onun yağını 5 binde değiştirmezsem içim rahat etmezdi Çevreyi korumak lazım tabi de.

  6. #26

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10/50 koy kafan rahat olsun
    ideal versys'te uzun süredir 10w-50 ile devam ediyorum.

  7. #27
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Türkiye'de herkesin farklı fikir sahibi olduğu ve çoğu kişilerin ortak noktada buluşmakta zorlandığı konu yağların marka ve viskozite aralıklarıdır. Tamirciler,sürücüler ve internetçiler pek orta noktada buluşamaz, tamirci/servis elinde hangi yağ varsa onu itelemek için ayrı konuşur,internetçinin pek deneyimi yoktur tek tük motor ve 5-10 bin kmlik deneyim ve izlediği videolardan etkilenip ayrı konuşur,sürücüler ise hangisini kullanıp memnun kaldıysa yeniliklere pek açık değildir onu konuşur. Birinin tavsiye ettiğini diğeri küçümser, servis dışardan yağ getirirsen garantin bozulur der uzar gider yağ konusu.


    Her motor markası ve modeli her yağ markasıyla veya çeşidiyle uyumlu değildir. Çok uzun yıllar aynı motoru kullanırsanız bunu farkedemeyebilirsiniz ama sürekli motor değiştiriyorsanız bunu baya rahat deneyimlersiniz. Örnek olarak ducatilere Shell şiddetle tavsiye ediyorlar ancak Japon'a shell koyunca çalışmasını bozuyor,bariz debriyaj ayırmıyor vites geçişleri takır tukur oluyor, duc ile japonların en büyük farkı zaten debriyaj. Aynı şekilde japonlara koyduğumuz ELF 10/50 ya da mobil 1'i ducatiye koyup marşa bastık motor bariz 5 desibel gürültülü çalıştı.

    Tracer'a kim hangi yağı koyup memnun kaldıysa size o en iyi o yardımcı olur.

  8. #28
    numan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    st rs
    şu konu kadar muallakta kalan konu yok. yamahalarda kitapcıkta genelde 10w40 öneriliyor ama servisler 15w50 fanatiği. yamaha uzunca bir süre yamalube ve az kaliteli olsun dersen serviste 4r performance koyuyordu. 4r performance da 15w50 üstünde de r1, scooter ve atv fotoğrafı var. şimdilerde yine racing gp diye bir yağ çıkardılar yine aynı fotoğraflar var ve ne hikmetse 10w40. ben kendim 5binde 7100 10w40, 10binde yamaha serviste 15w50 4r performance, 15binde özel serviste 10w50 7100 koydum. kitapcığa göre gitsen 10w40 koyuluyor(15w50 de uygun aralıkta), yetkili servisinden özel servisine servise göre hareket edersen 15w50 koyuyorlar. izmirde Barış Tok gördüğüm kadarıyla repsol 10w50 koyuyor ki en mantıklısı sanki bu

    herkeste aynı kafa karışıklığı herkeste aynı dert

  9. #29

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı numan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu konu kadar muallakta kalan konu yok. yamahalarda kitapcıkta genelde 10w40 öneriliyor ama servisler 15w50 fanatiği. yamaha uzunca bir süre yamalube ve az kaliteli olsun dersen serviste 4r performance koyuyordu. 4r performance da 15w50 üstünde de r1, scooter ve atv fotoğrafı var. şimdilerde yine racing gp diye bir yağ çıkardılar yine aynı fotoğraflar var ve ne hikmetse 10w40. ben kendim 5binde 7100 10w40, 10binde yamaha serviste 15w50 4r performance, 15binde özel serviste 10w50 7100 koydum. kitapcığa göre gitsen 10w40 koyuluyor(15w50 de uygun aralıkta), yetkili servisinden özel servisine servise göre hareket edersen 15w50 koyuyorlar. izmirde Barış Tok gördüğüm kadarıyla repsol 10w50 koyuyor ki en mantıklısı sanki bu

    herkeste aynı kafa karışıklığı herkeste aynı dert
    o sene ne sattırıcaklarsa onu basıyorlar övüyorlar.ama şunuda gördüm antalya yamaha servis için konuşuyorum kışın gittiğimde her yerde 10.40 oluyor yazın 15.50 oluyor.sezona göre havaya görede de değişiyor stoklar.konu derin çıkamazsınız kazmayın boşa
    10bin yağ değişimi fantezi bana göre 6 7 max olması lazım 10bin arabamı bu ya nası yağmış bu.bide yüksek devir istiyorsa o motor yani nc750 hariç hepsi

  10. #30
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Ege, Akdeniz gibi sıcak bölgelerde iseniz 10w50, 15w50 kullanabilirsiniz. Diğer bölgelerde 10w40 işinizi fazlasıyla görür.

  11. #31
    ÖBB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2021
    Şehir
    tokat niksar
    Motosikleti
    tracer 700 2016
    tokat nıksarda yasıyorum sehır ıcı ve sehırler arası ortak kullanım ama fazla hırıltılı calısıyor gıbı gelıyor bana keza arkadasımda mt07 sı var 2sıde cp2 blogu onda 15 50 var ve tarzan rifki nin dedigi gibi daha tok calisiyor ama fikirleriniz benim icin onemli birkac hafta icerisinde bakima gidecegim ben biraz kil biriyim :D 15.000 olacak 5 binde bir gitmeye ozen gosterecegim 10.000 km de satin aldim motorumu yaz icin ayri kis icin ayri yag yag filtresi degistirebilirim ^^ 10 50 mi yaz icin yoksa 15 50 mi arada kaldim sahsen cunki ciddi bir sibop hiriltisi aliyorum ve henuz sibop ayarlari vs birsey isteyecegini kisisel olarak dusunmuyorum ve bu hirilti 75 80 dereceden sonra bas veriyor oyle soyleyeyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

    bu arada motor sicakligi 60 olmadan yuke bindirmem ve uzun yoldada sikiliyarak giderim genelde ^^

  12. #32
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ÖBB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......10 50 mi yaz icin yoksa 15 50 mi arada kaldim sahsen cunki ciddi bir sibop hiriltisi aliyorum......
    10/50 ile 15/50 arasında motor ısındığında hiçbir fark hissetmezsin , 10/50 sabahları soğuk motoru çalıştırdığında ilk 15 dk biraz daha iyidir , sibop sesi ile de yağ viskozitesinin bir bağlantısı yoktur yani malum şekilde subap boşluğu ve sesi varsa ne yağ koyarsan koy fayda etmez , 10.000 km de ki motorunun senin tabirinle "hırıltılı" çalışmasına sebep büyük ihtimal buji tırnak aralığının genişlemesidir , daha yüksek kilometrelerde farklı nedenleride olabilir..

  13. #33
    uthec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700 Youtube: /yolavcisi
    kitapçığında açık açık yazmış 10w40 diye. zorlamanın manası yok.

  14. #34

    Üyelik
    03 Mayıs 2019
    Kesinlikle kitapçıkta yazan değerlerin dışına çıkmayın.
    Mesala honda nın kitapçıkta 10w30 dediği bir motorda biz kafamıza göre yağımızı 10w40, 15w50 vs. değiştirirsek çalışma sıcaklığına ulaştığında yağımız daha kalın yada daha ince kalabilir. Bu da mesala 10w40 kullanırsak yağlanması zor yerler yada en uzak yerlerin yağlanmasını etkiler. Hatta uzun dönemde 15w50vs kullanırsak bir daha 10w30 yağa dönemeyiz, yağ eksiltir vs. bu yağı mineral sentetik vs. kullanmayı bize bırakmışlar. sentetik yağlar çok daha dayanıklı yağlardır, paramız varsa motorumuza önerilen sentetik yağı seçmemiz daha iyi olur. sonuçta sentetik yağlarında 10w30'u 10w40'u 15w50' si 20w50'si var.
    Bu konuda kafa karışıklığı fazla yazın sıcakta daha kalın koyalım yazın yağ incelir felan denilir. Halbuki motor çalışma sıcaklığına ulaştıkça yaklaşık (90-100 derece) yağ kalınlaşır. ülke sıcaklıklarına göre de çok fazla yağ numaraları değişmez. Honda kanada, afrika da, avrupa ülkelerinde her yerde 10w30 öneriyor kitapçığında. Hatta motora daha az zarar vermek istiyorsanız ve illa da iklim şartlarına göre yağ seçimi yapacağım diyorsanız; (10w30) ilk numarayı(10) değiştirin, ilk numara motor soğukken dış şartlara bağlı yağın viskozitesidir.

  15. #35
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı oar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle kitapçıkta yazan değerlerin dışına çıkmayın.
    Mesala honda nın kitapçıkta 10w30 dediği bir motorda biz kafamıza göre yağımızı 10w40, 15w50 vs. değiştirirsek çalışma sıcaklığına ulaştığında yağımız daha kalın yada daha ince kalabilir. Bu da mesala 10w40 kullanırsak yağlanması zor yerler yada en uzak yerlerin yağlanmasını etkiler. Hatta uzun dönemde 15w50vs kullanırsak bir daha 10w30 yağa dönemeyiz, yağ eksiltir vs. bu yağı mineral sentetik vs. kullanmayı bize bırakmışlar. sentetik yağlar çok daha dayanıklı yağlardır, paramız varsa motorumuza önerilen sentetik yağı seçmemiz daha iyi olur. sonuçta sentetik yağlarında 10w30'u 10w40'u 15w50' si 20w50'si var.
    Bu konuda kafa karışıklığı fazla yazın sıcakta daha kalın koyalım yazın yağ incelir felan denilir. Halbuki motor çalışma sıcaklığına ulaştıkça yaklaşık (90-100 derece) yağ kalınlaşır. ülke sıcaklıklarına göre de çok fazla yağ numaraları değişmez. Honda kanada, afrika da, avrupa ülkelerinde her yerde 10w30 öneriyor kitapçığında. Hatta motora daha az zarar vermek istiyorsanız ve illa da iklim şartlarına göre yağ seçimi yapacağım diyorsanız; (10w30) ilk numarayı(10) değiştirin, ilk numara motor soğukken dış şartlara bağlı yağın viskozitesidir.
    Aynısını yukarıda birçoğumuz ifade ettik ya okunmadı yada inanmadılar
    Büyük bir yağ üreticisi Total' in web sayfasından alıntıdır buyrun.

    Motor yağı viskozitesi, yağın belirtilen bir sıcaklıkta ne kadar kolay aktığını ifade eder. İnce yağlar düşük viskoziteye sahiptir ve daha yüksek viskoziteye sahip kalın yağlardan daha düşük sıcaklıklarda daha kolay dökülürler. İnce yağlar motorlarda sürtünmeyi azaltır ve soğuk havalarda motorların hızlı bir şekilde çalışmaya başlamasına yardımcı olur. Kalın yağlar ise yüksek sıcaklıkta film mukavemetini ve yağ basıncını korumakta daha iyidir.

    Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE), hem motor (motor yağı dereceleri) hem de şanzıman yağları için bir ölçek geliştirmiştir.
    Çoklu viskozite, “XW-XX” ortak sınıflandırması kullanılarak derecelendirilmektedir. “W” (kış) öncesindeki sayı, yağın sıfır derece Fahrenheit’ta (-17.8 santigrat derece) viskozitesi olarak derecelendirilir. Sayı ne kadar düşük olursa soğuk havalarda yağ daha az kalınlaşır.
    “XW” den sonraki rakamlar, 100 santigrat derecede viskoziteyi ifade eder ve yağın yüksek sıcaklıklarda incelmesine karşı direncini gösterir.
    Örneğin, 5W-30 dereceli yağ soğuk havalarda 10W-30 dereceli yağdan daha az kalınlaşır. 5W-30 dereceli yağ, 5W-40 dereceli yağlara kıyasla daha yüksek sıcaklıklarda daha hızlı sonuç verir.
    Kış aylarında ve daha soğuk bölgelerde kullanılan otomobillerde motorunuz için düşük kış viskoziteli yağ kullanmak faydalı olacaktır. Yaz aylarında ve daha sıcak bölgelerde, motorunuz 100 santigrat derecede daha yüksek viskoziteli yağdan daha fazla fayda sağlayacaktır.
    Yağları karşılaştırırken, aracın kullanılacağı yeri dikkate almak önemlidir. Düşük sıcaklıklarda kalınlaşmaya daha az eğilimli olan ince yağlar, kışın motorunuzu daha hızlı çalıştırmanıza yardımcı olurken, sıcak havalarda incelmeye daha az eğilimli kalın yağlar, motorunuzun yaz aylarında daha iyi performans göstermesine yardımcı olur. Sonuç olarak, iklimler göz önüne alınarak daha soğuk iklimler çin 0W-20 ve 5W-30 yağlar, daha sıcak iklimler için 15W-40 ve 20W-50 yağlar geliştirilmiştir.

  16. #36

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsan gibi kullanılan bir motorun yağını katalogda belirtilen periyottan daha erken değiştirmenin hiçbir artısı yoktur , orada verilen periyot en kötü senaryoya göre belirlenir..ayrıca sık sık yağ değişimi motora zarar verir bunun nedenini daha önce yağ konusunda yazmıştım , son olarak motorunuzda tam sentetik yağ varsa 5000 km de yenilemek gerçekten çok gereksiz , unutmayın işlenmiş petrol ürünleri dünyaya ciddi zarar veriyor , onbinlerce vasıtanın 10.000 km gidecek yağını 5000 km de değiştiğini düşünün !
    Hocam sık sık yağ değiştirmek motora ne gibi bir zarar veriyor? Daha önce yağın deterjan etkisiyle alakalı birşey okumuştum onunla mı alakalı?

  17. #37
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sık sık yağ değiştirmek motora ne gibi bir zarar veriyor? Daha önce yağın deterjan etkisiyle alakalı birşey okumuştum onunla mı alakalı?
    bu sitede okuduysanız deterjan etkisini yazmıştım doğrudur , yağların içinde motordaki aşırı karbon birikintilerini temizlemesi için çeşitli kimyasallar vardır , karbon birikintisi aşırı miktarda zararlıdır ama hafif bir tabakası çok faydalıdır , silindirin içinde kadifemsi bir etkisi vardır ve kompresyonu artırırken aşınmayı engeller , rodaj süresince ilk 1000 km de motoru zorlamayın tavsiyeside henüz bu faydalı karbon tabakasının oluşmamasıdır..
    gereksiz yere sık sık yeni yağ konulan motor bu kimyasallara doğal olarak daha çok maruz kalır ve karbon tabakasını tamamen kaybeder , bir nevi rodaj aşamasındaki şartlara geri gelir..

  18. #38
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    yazanların hepsi kitapçıkta şu yazıyor, kitapçıkta bu yazıyor yazmış.
    arkadaş benim baktığım ne kullanıcı ne de servis kitapçığında hangi yağ konulacağı yazmıyor.
    sadece 10/30 10/40 10/50 15/40 20/40 20/50 konulabilir ve hangisini seçeceğinize JASO standardına göre karar verilir yazıyor

    atıp tutarken ne kadar kendinizden emin konuşuyorsunuz

  19. #39
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazanların hepsi kitapçıkta şu yazıyor, kitapçıkta bu yazıyor yazmış.
    arkadaş benim baktığım ne kullanıcı ne de servis kitapçığında hangi yağ konulacağı yazmıyor.
    sadece 10/30 10/40 10/50 15/40 20/40 20/50 konulabilir ve hangisini seçeceğinize JASO standardına göre karar verilir yazıyor

    atıp tutarken ne kadar kendinizden emin konuşuyorsunuz
    Hayır yazıyor ama öyle şunlar bunlar değil sadece bir tip yağ yazıyor

    94. sayfa specifications kısmında o da 10W-40, tabi bu yağ tipi tavsiyedir.

    https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/ow...C6F8199E2E.pdf


  20. #40
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Metela adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır yazıyor ama öyle şunlar bunlar değil sadece bir tip yağ yazıyor

    94. sayfa specifications kısmında o da 10W-40, tabi bu yağ tipi tavsiyedir.

    https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/ow...C6F8199E2E.pdf

    https://i.hizliresim.com/T47H3J.jpg
    tamam onu görmemişim teşekkür ederim
    Metela bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler