Karbüratör büyütmek doğru tercih mi?
Reklamlar
-
Herkese selamlar motosikletim 150cc üzerinde pz24 shengwey marka karbüratör var sanırım orjinalin de böyle, ben alt devirler biraz iyileşsin çekişi 2 kişi biraz daha iyi olsun diye shengwey marka pz27 karbüratör takmayı düşünüyorum sizce faydası olur mu sağlıklı çalışır mı?
Reklamlar
-
Silindir çapını yukseltmen gerek . Silindir çapına göre karbüratöru yukseltmen gerek . Artan beygir gücüne göre kranki bile değiştirmen gerekabilecek. Başka türlü yaptığın değişimler faydasız olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:33 ----------
Ön disliyi 1 diş kucultursen veya arkayı 3 diş büyütursen Torku biraz daha artirabilirsin. 2 kişi rahat edersin. Ancak son hızında 8 km kadar düşme olur ve vites araliklarin kısalır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:35 ----------
Ön dişliyi 1 diş küçük tak. Dene hoşuna giderse devam et
-
Tamam da silindir çapım karbüratörüme göre büyük değil mi? bildiğim kadarıyla pz24 karbüratör 125cc den bile ufak 150cc için pz27 takılıyo diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen
onun dışında zaten arka dişlim 42t ve 5. vites de 70 civarını geçtikten sonra bağırmaya başlıyor dişli büyültmem mantıklı olmaz.
-
pz27 takabilirsiniz benim 100'lük motorumun orijinalinde keihin pz26 var şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım
-
Bendede 150cc kuba motosiklet var ön 17t arka 42t dişli var 5. Vites 6000 devirde 70 yapıyor bence senin motorunda bir sıkıntı var
-
Hocam bende pz26 vardı ve 8bin devirden sonra motor gidebilecek durumda olmasına rağmen karbüratör benzin yetiştiremeyip motor tekleme yapıyordu. İnternette araştırdığımda karbüratörü değiştirip bu problemi çözenler olmuştu. Eğer sende de üst devirlerde tekleme oluyorsa sebepsiz o zaman değiştirebilirsin.
-
Karbüratörü büyütmenize gerek yok karbüratör şamandırasında iğne vardır iğne küçük sekmen ile Bi ayara sabirlenmiştir sekmanı çıkarıp 1 tık aşağı takın yakıt karışımı fazla olacaktır 150cc nin ayarını bulacaktır olmadı 2 tık aşağı kaydır sekmanı
-
benim de 6000 civarı devir de yapıyor ama titreşim vs arttığı için bağırıyormuş gibi geliyor zaten 9.500 civarı çeviriyor maksimum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Önceden bakmıştım benim karbüratörüm de öyle bir ayar yok malesef.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------
Tekleme vs yok hocam ama hem karbüratörüm eskidi hem de contaları falan bozuldu o yüzden mecbur değiştiricem ama hazır değiştirmişken büyüğünü alsam performansa katkısı olur mu diye düşündüm
-
Motor kaç bin kmde acaba ?
-
-
Cg tipi motorlarda debriyaj balatalarındanda olabiliyor performans düşüklüğü bayagı etkiliyor bundan önce 2012 mondial 125agk vardı onun debriyaj balataları bittiği için 60 ı geçmiyordu ve felaket şekilde yakıyordu debriyajı bir kontrol ettir istersen. Yada karbüratörün gaz kütüğünü çıkardığında içinde gaz iğnesi var üstündeki pulu bir tık aşşağı kaydırırsanda fark eder hızda ama biraz daha fazla yakar
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Yazmayı unutmuşum illa ki karbüratör değiştireceğim diyorsan KEIHIN tavsiye ederim elimden 6 adet çin malı motor geçti kimisi 250 cc yapılı motordu kimisi 100 cc idi KEIHIN den başkasından randuman alamadım
-
16.500 km de debriyaj balatası değişimi doğru olur mu? kaçırdığını hiç görmedim ama kalkışlarda falan bazen titrediği veya 2 kişi kalkarken zor kalktığı oluyor bazen onun dışında alt devirler de ölü gibi
karbüratörün o gaz iğnesine baktım önceden fakat pul yoktu yaylı bir sistem vardı ve ayarlanabilir değildi bu arada keihin ve shengwey arasında fark olur mu aynı ölçü de alsam bile ya da hangisi daha kalitelidir?
-
O iğnedeki pul hemwn hemen hepsinde var youtube a cg karbürör ayarı yazın birsürü video çıkar karşınıza balatankn kmyle alakası var ama kullanım ilede alakası var sen en iyisi bildiğin güvendiğin bir motorcuya göster ama ilk başta sadece göster ve tek bir ustayla sabit kalma birkaç farklı yere göster ve uataların dediklerine bakarak bir analiz yap. Ben ustalara güvenmediğim ve bu tip motorların tamiri bayağı kolay olduğu için tamirlerini kendim yapıyorum. Sengwey bence keihinden 1 tık aşagı kalitede yapılan ayarları pek koruyamıyor
-
07 Haziran 2023, 23:23
#14
Ayni sorun bndede mevcut lifan emisol 150 ustundeki pz24 karbüratör takili üst devirleri cansiz kaliyor pz27 taksak farkeder mi
Motor şuan 260 km de
-
08 Haziran 2023, 01:33
#15
Yns80 adlı üyeden alıntı
Ayni sorun bndede mevcut lifan emisol 150 ustundeki pz24 karbüratör takili üst devirleri cansiz kaliyor pz27 taksak farkeder mi
Motor şuan 260 km de
hele bismillah bir rodajın bitsin ondan sonra bakarız istersen beraber
-
08 Haziran 2023, 08:25
#16
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
hele bismillah bir rodajın bitsin ondan sonra bakarız istersen beraber
Olur tamam abi 🤗
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)