Mondial Rx3i Evo 250cc 100km de 5.5lt yakıyor.
Mondial Rx3i Evo 250cc 100km de 5.5lt yakıyor.
Yanlış hesap etmişsiniz gibi birşeyler yazmak istemiyorum ama bu RX3i yeni teknoloji bir motor en azından İ harfinden enjeksiyonlu olduğunu anlıyoruz , bendeki 650 cc Suzuki Vstrom un yaklaşık 50.000 km yakıt ortalaması 3,8 ila 4,5 arasında idi ve bu km. nin büyük çoğunluğunda iki kişi+çantalar yüklü idi .. 5,5-6 lt yi otobanda sürekli 140+ hızlarda gidince görüyordum , kışın şehir içi yoğun trafikde bile 5 in üzerine hiç çıkmadı , siz 250 cc motoru nasıl kullanıyordunuz ki 5,5 lt yaktı merak ettim
Benzer motor olan yamaha xmax 250 100km'de 3.5 litre yakıyor. Sizin motorda bir sorun olmasın?
Otobanda 140'la gazlayınca 3.8 görmüştüm en çok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------
fuely diye bir uygulama kullanmıştım bir ara telefonumda. her benzin alışta telefondan km ve litre bilgisini telefondan giriyordum o hesaplıyordu tüketimi.
Talepte önemli bir etken , araba alırken 100 km'de kaç yakıyor sorulan ve önemsenen bir değer , motosiklette ise aldıktan sonra bakarız genelde.
Japonların Kei Otomobilleri var önce sınırlamma konuyor sonra o hedefler yakalanıyor.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Kei_otomobil
Bu araç hybrid bir araç, bunu da karşılaştıramayız. Konunun aerodinami ile de alakası yok. Aracın rüzgara karşı harcadığı güç formülünde aerodinamiklik katsayısı ile toplam yüzey alanı güce doğrudan etki ediyorlar. Motosikletin bu (aerodinamiklik) katsayısı otomobile göre çok kötü olsa da yüzey alanı olarak çok daha avantajlı duruma geçer.
Aklıma gelen bir başka detayı da yazayım. Arabaların neredeyse tümü 4 silindirlidirler. Motosikletlerde ise bu çok değişkendir. Bu da aslında karşılaştırmaları anlamsız kılan etkenlerden biridir.
Yakıtı ortalamada harcadığınız güç oranında yakarsınız. Kalanını da motorun genel verimi belirler.
Özetle, bunlara sebep aramaya gerek yok, spesifik iki örneği tüm teknik detayları ile tork ve güç eğrileri ile önümüze koyarsak konu bir nebze açıklanabilir. Bir de arkadaş yukarıda 250 cc Rx3i 5.5 litre yakıyor demiş, bu normal bir değer değil.
Hocam bu motor yakıt tüketimi açısından verimsiz bir motor. Sizin 650 likleriniz yakmaz ama bu yakıyor işte. Yaktığı kadarda gitmiyor. Sadece ben değil Facebook grubunda yakıttan şikayetçi bir çok kişi var. Yakıtı yüzünden motorunu satanlar var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
Hocam xmax ile bu çok farklı motorlar ama. Tüketimi bende uygulamalar ile hesaplıyorum. Hatta kaç sefer çantaya yedek benzin koyup full depoyu tam bitirdiğim de oldu. Hep 5lt üzeri çıkıyor.
2018 model evo kullanıcısıyım 4 litre civarı bir yakıtı var
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
O zaman şöyle bir örnek vereyim:
Eşimin benzinli, 2.4 litre, 185 beygir, 1.6 ton CRV'siyle; benim benzinli 1.3 litre, 180 beygir, 210 kilo motosiklet arasında yakıt açısından ahım şahım bir fark yok. Benzer kullanımda o 3 yakıyorsa, benimki en az 2 yakıyor, şehir içinde de, otobanda da...
Tabii ki motosikletler çok daha verimsiz.
Sebeplerini ise yukarıda yazdım. Kıç kadar motordan kocaman SUV motoru kadar güç beleşe çıkmıyor. CRV kullananlar yakıt tasarrufunu düşünüyor, ama SDR kullananların çok da umrunda değil. Araba motorları verim ve kullanım odaklı, motosiklet motorları ise performans.
Bu arada fiyat arasındaki ilişki de öyle. CRV 3 ise SDR 2. Bu bile komik. Motosiklet bir zevk aracı, mantık değil.
Abicim konuyla alakalı bildiğin her şeyi yazıp, sınavda ekstra puan mı almaya çalışıyorsun? Bu kadar fizik/mühendislik formülü biliyorsun , hepsini yanlış yerde kullanıyorsun.
Bir benzinli araçla, bir dizel araç neden karşılaştırılamasın? Bir iki silindirli motorla 3-4-5 silindirli neden karşılaştırılmasın? Benim parametrem A noktasından B noktasına en az maliyetle bir şey götürmekse, motosikletle atı dahi karşılaştırırım.
Tekrar yazıyorum, burada ana faktör hava direncidir. Arabadan motosiklete geçerken, ağırlık 10da birine iniyorsa, yüzey kesit alanı 3te birine iniyordur. Rakamları salladım. Yan yana üç tane motosikleti koyarak araba genişliği ve yüksekliği elde ettiğinizi düşünün. Daha önce de bahsettiğim gibi hava direnci katsayısı da çok daha yüksek.
Ayrıca belirteyim, hava direnci hıza bağlı olarak artar, yani daha yüksek hızda daha fazla hava direnci olur, araçların sonsuza kadar hızlanamamalarının sebebi budur. Neyse, karşılaştırmayı düşük hızlarda yaparsanız, 50-60 km. gibi hızlarda, hava direnci daha az etken olacağından, ağırlıkla daha orantılı sonuçlar görebilirsiniz.
@Seko,
Motosikletin rüzgara karşı direncini sürücüyle birlikte düşünmen gerekli.
Birde olay sadece yüzey alanından ibaret değil. SS dışındaki oturuş şekline sahip motosikletlerde, sürücünün arkasına doğru akan havanın akışkanlığı çok bozuk.
Gücüne göre en az tüketen motosikletlerden biri de Honda'nın paralel çift 700-750 bloğu. O da zaten 1.4 otomobil motorunun iki silindirinden yapılmış. Arada otomobil ar-ge sinden de faydalanıyor motosikletler demek ki. Motorların hacimleri gittikçe artıyor. Eğilim devir yerine tork ile hareket sağlanmasında. Şehir dışı motosikletin bozuk aerodinamisi dezavantajken şehir içinde arabanın kilosu dezavantajlı hale geliyor. Bir de yukarıda değinilmiş, 100 km/s hızda motor gücünün yüzde kaçını veriyor bu önemli. Her hacmin yahut motorun kendisine uygun bir optimal ortalama hızı vardır. O hızlarda en az tüketir. Bir de açıklanan motorun yanma odasının ebatlarından doğan farklar da yukarıda güzel açıklanmış.
Bizde de 1.6 Astra var ortalama kullanımda 100kmde benzinde 8-9 LPG'de 10 litre yakıyor. Ya yanlış ölçüyorsunuz ya arabanız yanlış ölçüyor olabilir ama 1.6 atmosferik araç 6 litreden aşağı yakmaz tahminimce.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
Ayrıca lütfen yüksek hacim kullananlar 2.5-3 litrelerden bahsetmesin benim cıbır basınca(120-140 :D) 4 litre yakıyor :'(((((((
Arabanın yakıt verisi çok hassas bir kullanım şeklinde verilmiş, normal kullanımda 6-7lt gibi rakamlardan aşağı düşmez, 150cc motosikletin verisini yüksek buldum normalde 2-2.5lt civarı olmalı ben klx 250 ile günlük kullanımda görüyorum o rakamları ortalaması 3-3,5lt.
ikisi de tek kişi taşıdığı sürece motosiklet daha verimli denilebilir. konu kilit
>= 2013 Honda paralel çift silindir 500cc bloğu da NC bloğu kadar az tüketiyor. Üstelik bu NC kadar boğazı sıkılmış / araba gibi devir çeviren bir motor değil, redline'ı 8500dd'da. (NC ile 3-3.500dd civarında sürülürken CB500F ise 4-5.000dd aralarında sürülüyor...)
Kendi tüketim değerlerimi ileteyim:
2015 55bg NC ile şehir içi 4,1 l/100km.
2016 47bg CB500F ile (aynı rota) şehir içi 3,6 l/100km.
Hesaplayınca NC gücüne göre CB500F'ten sadece %2,5 daha verimli görünüyor.
Tabi, ağırlıkları arasında ciddi fark var; CB500F tam dolu 191kg, düz vites NC750X ise 220kg. Ekipmanlı ve bagajlı 105kg bir yolcu varsayarsak kg başına düşen beygir aşağıdaki gibi:
NC: 220 kg araç + 105 kg sürücü = 325 kg, 55 bg / 325 kg = 0,1692 bg/kg
CB500F: 191 kg araç + 105 kg sürücü = 296 kg, 47 bg / 296 kg = 0,1587 bg/kg
Bu alanda NC CB500F'ten 0,1692 / 0,1587 ~= %7 daha iyi...
Benim kendi hissettiğim, kalkışta çok büyük fark yok, ancak 130-140 km/s üzerine çıkıldığında NC yüksek torkunun verdiği avantaj ile çok daha rahat ve konforlu ilerliyor. Eğer sık uzun yol yapılıyorsa, NC CB500F'ten daha iyi bir seçim olacaktır, aksi takdirde şehir içindeki avantajı nedeniyle CB500F her zaman tercih sebebi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)