Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Arkadaşlar Bir yol GÖSTERİR MİSİNİZ ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    MT-03
    selamun aleykum cemaat.

    arkadaşlar önümüzde ki hafta ankaraya motorsiklet almaya gideceğim fakat araştırmalarım sonucu ankarada motorsiklet ekspertiz yapan bir yer yok yada ben bulamadım. bu konuda beni yönlendirebileceğiniz bir yer yada bir usta varmıdır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Motosiklete resmi ekspertiz yapan bir firma zaten yok, alacağın markanın yetkili servisine ya da internette övülen ankaralı ustalardan birine alıp gideceksin motoru, 200 300 liraya yapar herkes, sadece fikir vermiş olur. Bir garantisi olmaz arabadaki gibi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2021
    Zaten motosiklette işler biraz şansa bağlıdır. Ayak peglerine, manetlere bakın. Motosikleti orta sehpaya ya da arkasına kaldırarak zincirine bakın. Eğer baklalarda yer yer sertleşme varsa bilin ki o motorla teker, ani gazla uzama yapılmıştır. Motorun gürültüsünü dinleyin. Rahatsız edici bir ses duyarsanız ya da marşa basınca ciyuvv diye ses gelirse motorun sahibine imalı bir bakış atın. İllaki biraz dökülecektir. Buralara kadar geldikten sonra motorda bir sıkıntı görmediyseniz o motorun markasının herhangi bir servisine gösterip cihaza bağlatıp, kompresyon değerlerini ölçtürebilirsiniz. Yalnız dört silindirli motorların kilometresi konusunda yetkili servisler bile garanti vermiyorlar. Her muayeneye gitmeden önce düşürülmüş gerçekte 100.000 kilometreyi devirmiş ve temiz kullanılmış bir motor 60,70 bin kilometreye düşürülürse servisin bile anlaması zordur.

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Yukarıda anlatılanlara ilaveten;
    Egsoz boğaz rengi yanığımsı ise düşük devirde bağırtılmış, zorlanmış olabilir.
    Tekerlerin yatma seviyesi, ön- arka tekerin aşınma farklılıkları, lastik yakılması ya da ani kalkışları gösterebilir.
    Ön- arka teker DOT yani üretim tarihlerinin birbirine yakınlığı/uzaklığı, aynı ya da farklı marka/model oluşları, lastiğine- bakımına güç yettiremeyip yetersiz servis/usta bakımını gösterebilir.
    Akü değerleri, konjöktör değerleri önemli.
    Akü bitmiş olsa sa, sıkı bir şarjla yanıltabilir. Yeni bir akü, 300-500tl aralığındadır. Akü değeri yanıltsa da, könjektör girdi-çıktı ölçüleri bir şeyler söyleyebilir.
    Şu da var; sibop vurma gibi sorunları çok ince yağ kullanarak 100-200 km kesebiliyorlar. O yüzden, servis yağ değişim kartı varsa isteyin. Varsa da yoksa da yağı kontrol edin. Rengi-kıvamı kendini belli eder.
    Fren kontrollerini de ihmal etmeyin.
    Çok yavaşken ön freni hafif sıkınca abs gibi kısa aralıklarla tutup bırakıyorsa: ya disk dğri, ya da balata veya kaliperleri kontrol ediniz.

    Zamanında bana yapılan tavsiyelerde aklıma şu an gelenler bunlar.
    Bahtınız açık olsun, tekeriniz düz bassın

    Motor içinize sindi ise, motorun sıvılarını yağ/antifiriz vs değiştirmeden kullanmayın. Dün değiştirdim deseler de değiştirip kullanın.
    otopsici ve Stock Sever bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Alıntı sanzutu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamun aleykum cemaat.

    arkadaşlar önümüzde ki hafta ankaraya motorsiklet almaya gideceğim fakat araştırmalarım sonucu ankarada motorsiklet ekspertiz yapan bir yer yok yada ben bulamadım. bu konuda beni yönlendirebileceğiniz bir yer yada bir usta varmıdır ?
    Bana ulaşırsan yardımcı olurum dostum, Alacağın motosiklete yakınımdayda sen gelmeden gidip bakadabilirim yarın kısıtlamadan muafım 👍

    Zincirin bitmesi kullanıcının teker yaptığını değil zincir değişim zamanının geldiğini gösterir, hiçbir servis hatırı sayılır bi para almadan kompresyon testi yapmaz yapsa yapsa dyno test yapar bu size motosikletin ömrünü göstermez.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:17 ----------

    Motosiklet expertizindeki genel geçer baakcağın şeyler lastik, zincir-dişli, balata, ön arka amortisörlerin durumu, motor bloğunda terleme vs varmı..
    Alacağın motosikletten daha önce kullandıysan sağlıklı çalışırken çıkardığı sesi tanırsın çalışma sesine bakmalısın. Mesela mt07, wr250r, duke390 gibi motosikletlerin nevişahsına münasır sesleri vardır çoğu kullanıcı bu motosiklette egzantirik sesi var deyip uzaklaşır. Benim wr250rım için de Yetkili servis egzantirik sesi var değişecek demişti oralı olmamıştım çünki ilk wr250rım değildi 20bin km oldu egzantirikle ilgili bi problemim yok..

    Çalışma sesiyle ilgili de bi problem yoksa biner kullanırsın hoşuna giderse satınalırsın.

    Servisler de bundan daha fazlasına bakmıyor, 200-400tl arası para alıyorlar.
    HRider bunu beğendi.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Bunu yapmadan duramıcam üzgünüm

    Bir yol gösteririm tabi ki

    muhahha306 ve Motorumu bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    motomekanik'e gitmemeni şiddetle tavsiye ederim. ayrıca resmi evrak veren ekspertiz de var. 14/01/2020 de Mersin harput motosiklet honda yetkili servisinde imzalı kaşeli diyagramlı testli mestli cayır cayır ekspertiz raporumu aldım 200liraya. sonra ona göre pazarlık yapıp şuanki motorumu aldım. büyükşehirlerde bilerek işi yokuşa sürüyorlar.

  8. #8

    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    MT-03
    motomekanik ankarada var mı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu yapmadan duramıcam üzgünüm

    Bir yol gösteririm tabi ki

    https://www.e-koc.org/wp-content/upl...yolveinsan.jpg
    gerçekten çokta güzel bir yol göstermişssin beğendim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete resmi ekspertiz yapan bir firma zaten yok, alacağın markanın yetkili servisine ya da internette övülen ankaralı ustalardan birine alıp gideceksin motoru, 200 300 liraya yapar herkes, sadece fikir vermiş olur. Bir garantisi olmaz arabadaki gibi.
    pilot garage yapıyor fakat ankarada ki şubelerinde uygulamaları yokmuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------

    Alıntı Akhneton adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten motosiklette işler biraz şansa bağlıdır. Ayak peglerine, manetlere bakın. Motosikleti orta sehpaya ya da arkasına kaldırarak zincirine bakın. Eğer baklalarda yer yer sertleşme varsa bilin ki o motorla teker, ani gazla uzama yapılmıştır. Motorun gürültüsünü dinleyin. Rahatsız edici bir ses duyarsanız ya da marşa basınca ciyuvv diye ses gelirse motorun sahibine imalı bir bakış atın. İllaki biraz dökülecektir. Buralara kadar geldikten sonra motorda bir sıkıntı görmediyseniz o motorun markasının herhangi bir servisine gösterip cihaza bağlatıp, kompresyon değerlerini ölçtürebilirsiniz. Yalnız dört silindirli motorların kilometresi konusunda yetkili servisler bile garanti vermiyorlar. Her muayeneye gitmeden önce düşürülmüş gerçekte 100.000 kilometreyi devirmiş ve temiz kullanılmış bir motor 60,70 bin kilometreye düşürülürse servisin bile anlaması zordur.
    4 silindir değil. alacağım motor benelli 249s

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------

    Alıntı İnazuma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana ulaşırsan yardımcı olurum dostum, Alacağın motosiklete yakınımdayda sen gelmeden gidip bakadabilirim yarın kısıtlamadan muafım ��

    Zincirin bitmesi kullanıcının teker yaptığını değil zincir değişim zamanının geldiğini gösterir, hiçbir servis hatırı sayılır bi para almadan kompresyon testi yapmaz yapsa yapsa dyno test yapar bu size motosikletin ömrünü göstermez.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:17 ----------

    Motosiklet expertizindeki genel geçer baakcağın şeyler lastik, zincir-dişli, balata, ön arka amortisörlerin durumu, motor bloğunda terleme vs varmı..
    Alacağın motosikletten daha önce kullandıysan sağlıklı çalışırken çıkardığı sesi tanırsın çalışma sesine bakmalısın. Mesela mt07, wr250r, duke390 gibi motosikletlerin nevişahsına münasır sesleri vardır çoğu kullanıcı bu motosiklette egzantirik sesi var deyip uzaklaşır. Benim wr250rım için de Yetkili servis egzantirik sesi var değişecek demişti oralı olmamıştım çünki ilk wr250rım değildi 20bin km oldu egzantirikle ilgili bi problemim yok..

    Çalışma sesiyle ilgili de bi problem yoksa biner kullanırsın hoşuna giderse satınalırsın.

    Servisler de bundan daha fazlasına bakmıyor, 200-400tl arası para alıyorlar.
    çok sevinirim açıkcası buna.motorsiklet karapürçekteymiş arkadaş orada yaşıyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)