Scooter Bakımı Ve Kullanımı Hakkında
Reklamlar
-
İlk motosikletim olarak Arora R50 Cappuccino olarak tercih ettim.
Scooter için hangi marka yağı tercih etmeliyim (80-90 tlye kadar çıkabilirim)?
Kayış olarak hangi marka almalıyım?
Kayışı kaç kilometrede değişmeliyim?
Scooterin varyatörünün arızalanmasını nasıl anlayabilrim?
Rahmetli Altın Elbiseli Adam'ın Skuter Kullanmak adlı videosunu defalarca izledim elimden geldiği kadar izlediğimi yoldayken aktarmaya çalışıyorum, sizlerinde vereceğiniz değerli tavsiyeleri okumak isterim.
Şimdiden Teşekkürler.
Reklamlar
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
İlk motosikletim olarak Arora R50 Cappuccino olarak tercih ettim.
Scooter için hangi marka yağı tercih etmeliyim (80-90 tlye kadar çıkabilirim)?
Kayış olarak hangi marka almalıyım?
Kayışı kaç kilometrede değişmeliyim?
Scooterin varyatörünün arızalanmasını nasıl anlayabilrim?
Rahmetli Altın Elbiseli Adam'ın Skuter Kullanmak adlı videosunu defalarca izledim elimden geldiği kadar izlediğimi yoldayken aktarmaya çalışıyorum, sizlerinde vereceğiniz değerli tavsiyeleri okumak isterim.
Şimdiden Teşekkürler.
- Yag icin scooterinizin ureticisinin onerdigi ozelliklerde herhangi bir yagi kullanabilirsiniz, kullanim/bakim kitapcigi vermislerdir.
- Kayis markasi bilemiyorum.
- Kayis degisimi icin yine kullanim/bakim kitapcigina bakabilirsiniz, orada kac km/yil icinde degistirmeniz gerektigi yazar.
- Arizanin bir cok sebebi olabilir ama ornegin cekis duser, eskiden 5000 rpm 'de 30 ile giderken, sorun aninda 5000 rpm 'de 20 ile gidersiniz. Debriyaj tasindan surtunme sesi duyarsiniz, varyator gurultulu calisir. varyator havalandirmasi veya hava cikisinda siyah toz gorebilirsiniz bu da debriyajinizin fazla asindigi anlamina gelebilir.
Benim teknik bilgilerim cok fazla degil yine de daha once basima gelenlerden yola cikarak bunlari yazdim, yanlislarim vardir mutlaka.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
- Yag icin scooterinizin ureticisinin onerdigi ozelliklerde herhangi bir yagi kullanabilirsiniz, kullanim/bakim kitapcigi vermislerdir.
- Kayis markasi bilemiyorum.
- Kayis degisimi icin yine kullanim/bakim kitapcigina bakabilirsiniz, orada kac km/yil icinde degistirmeniz gerektigi yazar.
- Arizanin bir cok sebebi olabilir ama ornegin cekis duser, eskiden 5000 rpm 'de 30 ile giderken, sorun aninda 5000 rpm 'de 20 ile gidersiniz. Debriyaj tasindan surtunme sesi duyarsiniz, varyator gurultulu calisir. varyator havalandirmasi veya hava cikisinda siyah toz gorebilirsiniz bu da debriyajinizin fazla asindigi anlamina gelebilir.
Benim teknik bilgilerim cok fazla degil yine de daha once basima gelenlerden yola cikarak bunlari yazdim, yanlislarim vardir mutlaka.
Verdikleri kitapçıkta motosikletimin modeli yok, malesef biraz saçma durum ama başımızın çaresine bakıcaz.
Birde scooterlerde şanzıman yağı oluyormu?
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Verdikleri kitapçıkta motosikletimin modeli yok, malesef biraz saçma durum ama başımızın çaresine bakıcaz.
Birde scooterlerde şanzıman yağı oluyormu?
Modeline gore degisir, teknik terminolojide sanziman yagi/reduksiyon yagi/son disli yagi olarak geciyor bildigim kadariyla.
-
Hayırlı olsun motorunuz.
Kayış olarak bando kaliteli onu biliyorum.
Yağ olarak skuterlerde şanzıman ayrı olduğu için en ucuzundan koyacağım derseniz araba yağı bütçema var derseniz motul 5100ün scooter serisi var o alınabilir.
Varyatör kirlenince kalkışta titreme yapıyor. Benim hiç skuterim olmadı o yüzden bildiklerim bu kadar.
-
Skuterlerde kayış ve bagalar kullanıma bağlı olarak 30.000 kilometre civarında değişir. Eğer sıfır aldıysanız değiştirmenize gerek yok. Her 20.000'de bir varyatör temizleme spreyi ile varyatörü temizleseniz iyi olur.Şanzıman yağı ise sürekli değişen bir yağ değildir. Ortalama 50.000 kilometreden sonra değişmesi çoğunlukla tavsiye olunur. Eğer kitapçığınız yoksa kullandığınız skuterin illaki internette service manuel'i vardır.Oradan daha detaylı ve doğru bilgiye ulaşırsınız.
-
Akhneton adlı üyeden alıntı
Skuterlerde kayış ve bagalar kullanıma bağlı olarak 30.000 kilometre civarında değişir. Eğer sıfır aldıysanız değiştirmenize gerek yok. Her 20.000'de bir varyatör temizleme spreyi ile varyatörü temizleseniz iyi olur.Şanzıman yağı ise sürekli değişen bir yağ değildir. Ortalama 50.000 kilometreden sonra değişmesi çoğunlukla tavsiye olunur. Eğer kitapçığınız yoksa kullandığınız skuterin illaki internette service manuel'i vardır.Oradan daha detaylı ve doğru bilgiye ulaşırsınız.
Rodaj bakımında şanzıman yağı değişse iyi olur diye düşünüyorum sonuçta çin malı bir motosiklet içindeki yağı kaliteli bir marka ile değişsem daha güvende olur diye düşünüyorum.
-
Benim xmax 250'nin rodaj bakımında şanzıman yağı da değişmişti diye hatırlıyorum. Hem motor yağı hem şanzıman yağı değişmişti, sonrasında bir daha şanzıman yağı değişmedi ama 4 yılda henüz 7500km yol yaptığım içindir.
Kayış da 20bin'de değişecek deniyordu ama marka ve modele göre bu da farklı olabilir yine de kayış her yağ değişiminde değişecek bir parça değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)