Benim motorda dunlop sportmax fabrikasyon lastikleri var arada lastik sarıyor ne kadar idare eder bilemiyorum fazla tecrübe edemedim henüz.
Tecrübesi olandan duymak lazım.
Benim motorda dunlop sportmax fabrikasyon lastikleri var arada lastik sarıyor ne kadar idare eder bilemiyorum fazla tecrübe edemedim henüz.
Tecrübesi olandan duymak lazım.
Merhaba,
Konuya uzun zamandır yazan olmamış ama bu lastiği almadan önce ben de pek çok arama yapmama rağmen çok fazla kullanıcı ya da inceleme bulamadım. O yüzden şimdi 200 km önce taktığım Viento Sport için ara ara gönderi girip, en azından seçenekler arasında kalanların, bir kaynağa daha ulaşabilmesini sağlamak için yazacağım. Taktığım ilk gün istanbulda hava 0 derece ve yer yer kar yağışlı bir gündü, aşırı defansif bir sürüş ile günü kapattım. İkinci gün yine aynı şartlarda 138 km yol yaptım, gizli buzlanmaya dikkat ederek %70 otobanda sürüş gerçekleşti ve üçüncü gün yani bugün kuru ve nispeten birkaç derece daha sıcak (2-3 derece) ve kuru hava koşullarında daha az defansif olarak rahat sürüş yaptım, üç günde de herhangi gereksiz bir abs devreye girmesi durumu yaşanmadı, hızlanmalarda kaydırma yok, virajlarda net bir çizgisi var.
Motorum 59 binde ve ilk sahibiyim. Bu motora taktığım 3.farklı marka set lastik. Öncekiler,
- Metzeler Sportec M5 (24 bin km kullandım.)
- Mitas Sport Force+ (35 bin km kullandım.)
- Anlas Viento Sport (Yeni takıldı.)
Şimdi ilk olarak üreticilerin tavsiye ettiği ortalama kullanım ömrünün 10-15 bin km arası değiştiğini hem yabancı üreticilerle hem de yerli satıcılarla olan konuşmalarımdan biliyorum. Ancak, ben Türkiye'de yaşayan biri olarak bu hayat pahalılığında, bunun mümkün olmadığını düşünüyorum. Bütçem olsa daha önce lastik değiştirir miyim ? Tabi ki evet.
Şimdi bunu bir kenara koyarsak, motoru genel itibariyle işe gidip gelme ve arada hobi turları yapmak için kullanıyorum. Haftada ortalama 300-350 km yol yapıyorum, bu mesafenin %50 si otobanda düz ve temiz sayılabilecek bir zeminde kalan %50 kısım ise bozuk yollar, sokak araları, caddeler diyebiliriz.
Yaz-Kış fark etmeksizin, çoğunlukla hız limitleri içerisinde, limitleri aşırı derecede test etmeden, ekonomik bir sürüş tarzım var, lastik basınçlarını düzenli aralıklarla kontrol ederim. Ortalama araç kullanma hızım 80-110 arası değişmektedir (Otoban seyrinde).
Şu anlık aklıma gelen veriler bunlar, bunları paylaştım ki sonrasında gelen yorumlarımda, hangi tarzda lastiğin nasıl tepki verdiğini size aktarmamda kolaylık olsun.
Buraya kadar okuyanlara teşekkür edip önceki lastik deneyimlerimden kısaca bahsetmek isterim.
Metzeler Sportec M5:
Motorun üzerinde gelen lastik setiydi, alır almaz değiştirmek gibi bir ihtiyacım olmadı. Ben aracı aldığımda üzerine montajlı olarak 6-7 ay beklediğini tahmin ediyorum. 3 model arasından en sert hamura sahip lastik buydu. 17 bin km sonrasında abs erken devreye girmeye başladı (arka lastikte), 1 kere çivi girdiği için yama yaptırdım, arka lastikte aşırı tutuş düşüklüğü başladığı için 24 bin km de değiştirme kararı aldım. Süre bazında 3 sene kullandım, soğuk-sıcak yiyerek 3.senesinde daha çok sertleşmiş olabilir diye de düşündüğümü belirtmek isterim.
Mitas Sport Force +:
Lastik arayışım sırasında radarıma girmişti, birçok araştırma yaptım, fiyat/performans yorumları dikkatimi çekti, arkadaşım kullanıyordu ve tavsiye etti, o sırada Anlas benim lastiğim ölçüsünde viento sport henüz üretmediği için bu lastiği almaya karar verdim. Şunu belirtmeliyim ki bu lastikten, Sportec M5'e göre daha fazla memnun kaldım. Kuru hava, yağmurlu hava ve soğuk havada hep istikrarlı bir lastik oldu, Arka lastik yüzeyinin %90 lık kısmını kullandım ve hiç çizgisini bozmadı. Son 4-6 bin km de arka lastik yol tutuşunda düşüş oldu. Değiştirme kararı aldığımda fiyatı malum enflasyon ile çok arttığı için farklı lastik arayışına girdim.
İlk yorum olarak söyleyeceklerim bunlar, okuduğunuz için teşekkür ederim.
Ben Michelin Road 4'leri 21.000 km.de değiştirip aynı lastikten bir set daha aldım. Road 4 gibi "benim standartlarıma göre" çok güzel bir lastiğin son 1000 km.de bana ecel terleri döktürdüğünü çok iyi bilirim. Frene basıyorum durmuyor, her kalkışta patinaj çekiyor, virajdaki durumumu anlatmıyorum bile. Viento Sport'u bilmiyorum ama ıslak ve kuruda ilk 10.000 km.de Road 4 ve benzerleri kadar iyiyse ve fiyatı da Michelin'in yarısı kadarsa bence gayet güzel denenebilir. 20.000 km.de 2 set alır, devam ederiz.
24bin km road 4 3bin km viento kullandım (bin kmsi şehir içi 2bin kmsi uzun yol) sonrasında motoru sattım.Satmasaydım road 4 e geri dönecektim.Islak performansı road 4ün %10u etmez.Ayrıca uzun yolda iken cevizden küçük taş parçalarının üstünden geçtim ön lastiğim yanak kısımdan ufak bir kesildi.(iplikleri gözükecek kadar)üreticiye durumu bildirdim bana sert bir şekilde kaldırıma çıktıysanız ondan olmuştur diyip garanti kapsamına girmediği söylendi.
Anlas Viento Sport' un ilk fabrika çıkışı örneklerini MT-07' de kullandım. Emsallerine göre ilk kilometrelerde kuru yolda güzel denebilecek performans verirken ıslak zemin performansı malesef ki yeterli değildi. Normalde lastiğin rodajı bittiğinde yol tutuşunun artması beklenir fakat ilginçtir ki bunda rodaj sonrası bir dönem tutuş artıyor, sonrasında ise sürekli düşüyordu. Sonraki üretimlerde iyileştirmeler olduğunu ümit ediyorum (sadece bir ümit).
Fiyat performans ürünü + ANLAS' ın diğer ürünlerinden memnun kaldığım için almıştım, ilk üretimlerde durum buydu ve sonrasında uzun süre kullanmadım, lastik değişim süresi(2 yılı bulmadan lastikler tamamen yeni de olsa MT-07' de mutlaka lastikleri değiştiriyorum) yaklaştığından 4 ay kadar önce Pirelli Diablo Rosso Corsa 2' ye geçmiştim. Fiyatları uçmuş ama imkan varsa öneririm. MT-07' de tecrübe ettiğim en iyi lastik bu oldu.
Metzeler Sportec M9 RR'ı da denemeyi düşündüm, çok olumlu yorumlar vardı ama bu kez denemektense tadını çıkarmayı yeğelediğimden risk almamış, Pirelli' yi tercih etmiştim. Bir dahaki sefere Metzeler M9' u deniycem.
Anlas Viento Sport' u MT-125' de denediğimizde oldukça memnun kalmıştık, tabi ki yukarıdaki karakteristiği az çok belli ediyordu ama çok da kötü değildi, özellikle fiyatına göre öyle idi. Şimdilerdeki tekrar almam gerekse fiyat/performans oranına göre tekrar düşünmem gerekebilir.
Herkesin sevee seveee geçeceği tek lastik markası !! 7000tl rosso3 yada pilot lara veren olursa başım üstüne fiyat bilmiorumda bu ebatlarda daha tr de pek bilinmeyen brdistonen s22 ler benm mt09 da fabrikasyon geldi.diger brsistone lara göre inanilmaz ötesi.şu an 300kmde kış ayı yinede memnun kaldım.mt07 de sportturing setten sonra 10 kat falan güzel para verip alınır.hayabusa da bile bu set ile geliyormuş.hypersport s22 modeli
Güncelleme :
Lastikleri taktığımdan beri 900 km yapma şansım oldu.
İstanbul’daki yoğun kar yağışı hariç eksi derecelerde, yağmurda ve kuru-ıslak geçiş sürelerinde kullanma şansım oldu.
Lastik çabuk ısınıyor, bu da soğuk asfaltta güven veriyor açıkçası. Eksi ve sıfıra yakın derecelerde hangi lastik olursa olsun, trafikte defansif sürmenin ve motoru çok yatırmamanın mantıklı olduğunu düşünen birisi olduğum için limitleri test etmeye çalışmadım. Bu sebepten beni üzmedi.
Kurudan bir anda ıslak zemine geçişte her zaman dikkatli davranırım, lastiğin tepkisi de önceki iki lastiğimden olumlu ya da olumsuz farklı değil. Her zaman dikkat etmek lazım, kayabilir.
Islak zemin performansı şu ana kadar mitas sport force + ile aynı.
Aldığım karardan hala memnunum, umuyorum ilerdeki güncellemelerimde de aynı fikirde olurum.
Lastik güzel fakat erken bitiyor ve çatlamalar mevcut. Mitas ile anlas için konu açtım kullanan arkadaşlar çatlak resimlerini boy boy attı bariz şekilde belli ediyor. Kullanma süreleri 1 yıl bende bunlara bağlı olaraktan mitas sport force+ aldım.. 100 hp ve üstü için düşünüyorsan anlas düşünme dostum.
Arkadaşlar bende alacağım gsxr 600 için ama mitas mı anlas mı alsam bilemedim.
bende metzeller almıştım çok memnunum ancak 5.574tl fiyatı görünce sanırım 2500tl ye anlas alıcam.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Mitas 1900 2000 civarıydı oda 3k olmuş bir kaç ayda var arkadaş
Selam dostlar 2014 Honda CBR 1000 RR için rosso corsa 2,3,4 serilerinden en çok hangisini tavsiye edersiniz ?
Kullanım genelde şehir içi.
Öyleyse benim lastikte bi hipnalık var. 1,5 yıllık lastik daha 3 bin km de ve g.tü başı ayrı oynuyor. Baharda 2 ay kadar kapalı alanda yattı motor sadece. Bütçe olsa bugün mitas sport force plus ile değiştiririm o kadar memnun değilim. Öyle bir anlatmışsın ki corsa rosso halt etmiş yanında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Hypersport serilerini insanlar öve öve bitiremiyorlar ama fiyatı yüksek maalesef. Yoksa ben de kesinlikle denemek isterdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------
Öyle saçma şey mi olur pasta mı bu kesilsin? Garanti kapsamına girmesi için ölmemiz mi gerekiyormuş? Daha da yerli malına bulaşmam varsın param yabancıya gitsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)