Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

R25 tek teker yapmaya çalışırken zincir ve dişliden gelen çıt sesi ve anlık takılması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Merhaba ,

    R25 motosikletim ile tek teker yapmaya çalışırken dün zincir tarafından çıt diye bir ses duydum ve anlık takılma yaşamıştım. Üç beş kere daha deneyip birdaha çıkmayınca pek oralı olmamıştım. Bugün şunu farkettim ki arkamda bir kişi varken ve yokuş yukarı motoru zorlayacak şekilde kaldırırsam baya çıt sesi geliyor ve anlık motor sanki dişli atlamış gibi takılıyor ve aniden zincir dişliyi tutuyormuşcasına arada boşluk yapıyor.


    Bugün tek başıma ön kaldırmaya çalışırkende 3-4 kere aynı ses geldi. Ön dişli ve arka dişliyi tek tek , tane tane kontrol ettim. Dişlilerde herhangi bir çatlak , kırılma söz konusu değil. Ön dişlinin durumu iyi , arka dişli orta seviyede. Zincir'de benden önceki sahibi tarafından 550 TL 'ye falan değiştirmiş 2-3 ay önce DID marka diye ama zincirin üzerinde RK falan yazıyor zincir Çakma görünüşte. Motosikletimde 26500 kmde.

    Böyle bir durumla karşılaşan var mıdır ? Sesin zincirden geldiğine emin miyiz ? Stunt yapmak için önümde kısmen engel. Ses yapmasından öte arada boşluk yapıyor çıt diye motor tekere gelecek iken motorun önü iniyor. Hafif veya daha çok zorladığımda yapıyor bu sesi. Dişli sapasağlam. Zincir ömürü orta bu duruma göre değerlendirirsek sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba ,

    R25 motosikletim ile tek teker yapmaya çalışırken dün zincir tarafından çıt diye bir ses duydum ve anlık takılma yaşamıştım. Üç beş kere daha deneyip birdaha çıkmayınca pek oralı olmamıştım. Bugün şunu farkettim ki arkamda bir kişi varken ve yokuş yukarı motoru zorlayacak şekilde kaldırırsam baya çıt sesi geliyor ve anlık motor sanki dişli atlamış gibi takılıyor ve aniden zincir dişliyi tutuyormuşcasına arada boşluk yapıyor.


    Bugün tek başıma ön kaldırmaya çalışırkende 3-4 kere aynı ses geldi. Ön dişli ve arka dişliyi tek tek , tane tane kontrol ettim. Dişlilerde herhangi bir çatlak , kırılma söz konusu değil. Ön dişlinin durumu iyi , arka dişli orta seviyede. Zincir'de benden önceki sahibi tarafından 550 TL 'ye falan değiştirmiş 2-3 ay önce DID marka diye ama zincirin üzerinde RK falan yazıyor zincir Çakma görünüşte. Motosikletimde 26500 kmde.

    Böyle bir durumla karşılaşan var mıdır ? Sesin zincirden geldiğine emin miyiz ? Stunt yapmak için önümde kısmen engel. Ses yapmasından öte arada boşluk yapıyor çıt diye motor tekere gelecek iken motorun önü iniyor. Hafif veya daha çok zorladığımda yapıyor bu sesi. Dişli sapasağlam. Zincir ömürü orta bu duruma göre değerlendirirsek sevinirim.
    şanzıman dişlin kırılmıştır sadece belirli bi viteste yapıyosa

  3. #3
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Geçmiş olsun şanzımanı kucaklamışsın, motoru çok çalıştırma zarar büyüyebilir.

  4. #4
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Giderken falan hiçbir sorun yok , ani gaz açışlarındada böyle bir durum hissedilmiyor. Sadece ön kaldırırken zorlayınca çıt ses yapıyor. Zincirden geliyor gibi hissiyat veriyor ama zincirdede gözle görülür hasar yok hatta ön kaldırmak dışında istediğim kadar zorlayayım , bu ses hiçbir şekilde gelmiyor. Başına gelmiş olan varsa merak ettim. Şuanlık bana ya da motorun gidişine etkisi yok.

  5. #5

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Şanzumanı kucaklamışsın cümleleri umarım ironidir.

    Konuya gelince zincir boşluğu ne alemde? Boşluk fazlaysa dişli zincirin içinde kaydırıp sertçe oturtmalar yapıyor olabilir. Zinciri arka tekeri kaldırarak bir çevirin bakalım bazı yerde bolarıp bazı yerde sıkılaşıyor mu?

  6. #6
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Zincirim baya gevşek idi. Şimdi gerdim ve arka zincir gerdirme göstergesinde 3.çizgiye kadar geriledi.

    Zincirimi yağlamış olmama rağmen zincirim bol iken yamuk yumuk idi bazı baklalar yukarı bazıları aşağı bakıyordu. Hafiftende zincirin üzerindeki yağ kurumuş. Bol bol Motul C4 ile oringlerin arasını cayur cuyur yağladım.

    2. El aldığım için önceki sahibinin zincire aşırı iyi bakmadığını biliyorum. Zincir daha 4-5 bin km'lik olmasına rağmen 1000 kmde bir kere siyah eski yağ ile yağlanmış sadece durumu orta ve alt derece.

    Zinciri gerdirip güzelce yağladıktan sonra şuan denediğimde çok daha oturaklı gidiyor. Biraz daha zorlamama rağmen ses duymadım daha. Umarım zincir yeni olmasına rağmen ölü sayılmaz. 550 TL'ye DID zincir diye alınmış üzerinde RK yazan bir zincir.

    Gayet ciddiler herhalde. Neredeyse Silecek suyu yok motor inecek diyecekler skjf
    Ali Çimen bunu beğendi.

  7. #7
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    bir video resim yükle de bakalım burdan hiçbirsey anlaşılmıyor

  8. #8
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirim baya gevşek idi. Şimdi gerdim ve arka zincir gerdirme göstergesinde 3.çizgiye kadar geriledi.

    Zincirimi yağlamış olmama rağmen zincirim bol iken yamuk yumuk idi bazı baklalar yukarı bazıları aşağı bakıyordu. Hafiftende zincirin üzerindeki yağ kurumuş. Bol bol Motul C4 ile oringlerin arasını cayur cuyur yağladım.

    2. El aldığım için önceki sahibinin zincire aşırı iyi bakmadığını biliyorum. Zincir daha 4-5 bin km'lik olmasına rağmen 1000 kmde bir kere siyah eski yağ ile yağlanmış sadece durumu orta ve alt derece.

    Zinciri gerdirip güzelce yağladıktan sonra şuan denediğimde çok daha oturaklı gidiyor. Biraz daha zorlamama rağmen ses duymadım daha. Umarım zincir yeni olmasına rağmen ölü sayılmaz. 550 TL'ye DID zincir diye alınmış üzerinde RK yazan bir zincir.

    Gayet ciddiler herhalde. Neredeyse Silecek suyu yok motor inecek diyecekler skjf
    RK markası orjinalse kötü yada yabana atılacak bir marka değil.World Superbike yarışcısı Jonathan Rea'nın takımı ve bir kaç takım SBK'da RK markasını kullanıyor

  9. #9
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirim baya gevşek idi. Şimdi gerdim ve arka zincir gerdirme göstergesinde 3.çizgiye kadar geriledi.

    Zincirimi yağlamış olmama rağmen zincirim bol iken yamuk yumuk idi bazı baklalar yukarı bazıları aşağı bakıyordu. Hafiftende zincirin üzerindeki yağ kurumuş. Bol bol Motul C4 ile oringlerin arasını cayur cuyur yağladım.

    2. El aldığım için önceki sahibinin zincire aşırı iyi bakmadığını biliyorum. Zincir daha 4-5 bin km'lik olmasına rağmen 1000 kmde bir kere siyah eski yağ ile yağlanmış sadece durumu orta ve alt derece.

    Zinciri gerdirip güzelce yağladıktan sonra şuan denediğimde çok daha oturaklı gidiyor. Biraz daha zorlamama rağmen ses duymadım daha. Umarım zincir yeni olmasına rağmen ölü sayılmaz. 550 TL'ye DID zincir diye alınmış üzerinde RK yazan bir zincir.

    Gayet ciddiler herhalde. Neredeyse Silecek suyu yok motor inecek diyecekler skjf
    Ben sana başıma geleni söylüyorum kardeş, hem bilmediğin bişey soruyosun hem de t**** geçiyosun bizimle. Bu seviyedeysen ne diye konu açtın? sesi dinleyip kendin karar verirdin bikemeister arkana bi kişi alıp diğerlerini eziyosun, acınası..

  10. #10

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    motosikleti standa al, vitesi boşa al, arka tekeri elinle döndür. Belli yerlerde takılma yapıyor stabil şekilde dönmüyorsa zincirin cortingen ştrayzr

  11. #11

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Kendin zincirin gevşek olduğunu belirttin.
    Bana göre sorun zincirin gevşek olmasından kaynaklı. Şanzımanda bir sorun olucağını düşünmüyorum çünkü normal kullanmada böyle bir şeyin olmadığını söylüyorsun. Teker yapılırken motora aniden sert bir yük biner, zincir gevşek olduğundan dişlilere tam oturmadığından öyle bir ses cıkarıyor ve o arada boşa döndüğünden bahsettiğin takılmayıdao yüzden yapıyor. Zinciri gerdikten sonra tekrar aynı sorun oldumu ?

  12. #12
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    @Hrider kırılmayalım ezmek amaçlı yazmadım. Sorunun şanzıman arızası kadar büyük olmayacağını düşünerek bu tabirle belirtiyorum.

    Zincir'i gerdikten sonra teker yapmayı denedim baya baya. Şuanlık ses gelmiyor hatta vites geçişleri arasındaki boşluk bariz azaldı. Konforu ve tekerde sürüş kontrolünü yükseltti. Zincir gerginliğinin önemi büyük.

    Bu tarz stunt denemelerinde çıt çıt ses duyan ve takılma yaşayan arkadaşlar sorunu küçük yerlerde arayabilirler. Sonradan okuyanlar için faydalı olur umarım.

    Zincir'in üzerinde RK yazıyor ama kaliteli gözükmüyor ya da zincirin hafiften ömürü bitmeye başlamış. Zincir'in üzerinde zincir gevşek iken dümdüz durmak yerine baklalar büklüm büklüm biri yukarı biri aşağı bakıyor. Zinciri gerdirdim ve yağladım şuan baklalar daha düzgün fakat zincir ve dişlinin fotoğrafını atayım dükkana gidince. Zincirin ömür bilgisi , Orjinal olup olmadığını anlayan varsa beklerim.

  13. #13
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    teker yaparken zincirin ömründen gider

    bazı baklaların yamuk yumuk olmasının nedeni tekere kaldırmaya çalışmanın sonucudur.

  14. #14
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Motosikleti daha yeni aldım. 200-300 km anca oldu. Önceki sahibi teker yapmadığını söylüyor fakat genç tabi. Zinciri gerdiğim için büklüm büklüm gözükmüyor fakat zincir ve dişlinin durumu çokta iyi değil anlaşılabilecekse buradan fotoğrafları aşağıda ;












  15. #15
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti daha yeni aldım. 200-300 km anca oldu. Önceki sahibi teker yapmadığını söylüyor fakat genç tabi. Zinciri gerdiğim için büklüm büklüm gözükmüyor fakat zincir ve dişlinin durumu çokta iyi değil anlaşılabilecekse buradan fotoğrafları aşağıda ;

    https://i.hizliresim.com/3h9GI5.jpg

    https://i.hizliresim.com/nPbHC5.jpg

    https://i.hizliresim.com/ym0Wcr.jpg

    https://i.hizliresim.com/P2jOHU.jpg

    https://i.hizliresim.com/3osLTy.jpg

    https://i.hizliresim.com/JrNp5w.jpg
    off nerde görsem tanırım klasik bir r25 zincir dişlisi folloş

  16. #16
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    abuuuuw o dişli ne öyle peynir gibi yemiş eski sahibi hahah o boşluk ne reiss
    zincir dişli değiştirmelisin zamanı gelmiş

  17. #17
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Dişli uçlarındaki o düz kısım aşınarak azalmış. Eski sahibinin zincir dişli seti yerine sadece zinciri değiştirmiş olma ihtimali yüksek. Eski dişlide yeni zinciri(ki yeni olmama ihtimali yüksek) bozmus olabilir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler