R25 tek teker yapmaya çalışırken zincir ve dişliden gelen çıt sesi ve anlık takılması
Reklamlar
-
Merhaba ,
R25 motosikletim ile tek teker yapmaya çalışırken dün zincir tarafından çıt diye bir ses duydum ve anlık takılma yaşamıştım. Üç beş kere daha deneyip birdaha çıkmayınca pek oralı olmamıştım. Bugün şunu farkettim ki arkamda bir kişi varken ve yokuş yukarı motoru zorlayacak şekilde kaldırırsam baya çıt sesi geliyor ve anlık motor sanki dişli atlamış gibi takılıyor ve aniden zincir dişliyi tutuyormuşcasına arada boşluk yapıyor.
Bugün tek başıma ön kaldırmaya çalışırkende 3-4 kere aynı ses geldi. Ön dişli ve arka dişliyi tek tek , tane tane kontrol ettim. Dişlilerde herhangi bir çatlak , kırılma söz konusu değil. Ön dişlinin durumu iyi , arka dişli orta seviyede. Zincir'de benden önceki sahibi tarafından 550 TL 'ye falan değiştirmiş 2-3 ay önce DID marka diye ama zincirin üzerinde RK falan yazıyor zincir Çakma görünüşte. Motosikletimde 26500 kmde.
Böyle bir durumla karşılaşan var mıdır ? Sesin zincirden geldiğine emin miyiz ? Stunt yapmak için önümde kısmen engel. Ses yapmasından öte arada boşluk yapıyor çıt diye motor tekere gelecek iken motorun önü iniyor. Hafif veya daha çok zorladığımda yapıyor bu sesi. Dişli sapasağlam. Zincir ömürü orta bu duruma göre değerlendirirsek sevinirim.
Reklamlar
-
KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı
Merhaba ,
R25 motosikletim ile tek teker yapmaya çalışırken dün zincir tarafından çıt diye bir ses duydum ve anlık takılma yaşamıştım. Üç beş kere daha deneyip birdaha çıkmayınca pek oralı olmamıştım. Bugün şunu farkettim ki arkamda bir kişi varken ve yokuş yukarı motoru zorlayacak şekilde kaldırırsam baya çıt sesi geliyor ve anlık motor sanki dişli atlamış gibi takılıyor ve aniden zincir dişliyi tutuyormuşcasına arada boşluk yapıyor.
Bugün tek başıma ön kaldırmaya çalışırkende 3-4 kere aynı ses geldi. Ön dişli ve arka dişliyi tek tek , tane tane kontrol ettim. Dişlilerde herhangi bir çatlak , kırılma söz konusu değil. Ön dişlinin durumu iyi , arka dişli orta seviyede. Zincir'de benden önceki sahibi tarafından 550 TL 'ye falan değiştirmiş 2-3 ay önce DID marka diye ama zincirin üzerinde RK falan yazıyor zincir Çakma görünüşte. Motosikletimde 26500 kmde.
Böyle bir durumla karşılaşan var mıdır ? Sesin zincirden geldiğine emin miyiz ? Stunt yapmak için önümde kısmen engel. Ses yapmasından öte arada boşluk yapıyor çıt diye motor tekere gelecek iken motorun önü iniyor. Hafif veya daha çok zorladığımda yapıyor bu sesi. Dişli sapasağlam. Zincir ömürü orta bu duruma göre değerlendirirsek sevinirim.
şanzıman dişlin kırılmıştır sadece belirli bi viteste yapıyosa
-
Geçmiş olsun şanzımanı kucaklamışsın, motoru çok çalıştırma zarar büyüyebilir.
-
Giderken falan hiçbir sorun yok , ani gaz açışlarındada böyle bir durum hissedilmiyor. Sadece ön kaldırırken zorlayınca çıt ses yapıyor. Zincirden geliyor gibi hissiyat veriyor ama zincirdede gözle görülür hasar yok hatta ön kaldırmak dışında istediğim kadar zorlayayım , bu ses hiçbir şekilde gelmiyor. Başına gelmiş olan varsa merak ettim. Şuanlık bana ya da motorun gidişine etkisi yok.
-
Şanzumanı kucaklamışsın cümleleri umarım ironidir.
Konuya gelince zincir boşluğu ne alemde? Boşluk fazlaysa dişli zincirin içinde kaydırıp sertçe oturtmalar yapıyor olabilir. Zinciri arka tekeri kaldırarak bir çevirin bakalım bazı yerde bolarıp bazı yerde sıkılaşıyor mu?
-
Zincirim baya gevşek idi. Şimdi gerdim ve arka zincir gerdirme göstergesinde 3.çizgiye kadar geriledi.
Zincirimi yağlamış olmama rağmen zincirim bol iken yamuk yumuk idi bazı baklalar yukarı bazıları aşağı bakıyordu. Hafiftende zincirin üzerindeki yağ kurumuş. Bol bol Motul C4 ile oringlerin arasını cayur cuyur yağladım.
2. El aldığım için önceki sahibinin zincire aşırı iyi bakmadığını biliyorum. Zincir daha 4-5 bin km'lik olmasına rağmen 1000 kmde bir kere siyah eski yağ ile yağlanmış sadece durumu orta ve alt derece.
Zinciri gerdirip güzelce yağladıktan sonra şuan denediğimde çok daha oturaklı gidiyor. Biraz daha zorlamama rağmen ses duymadım daha. Umarım zincir yeni olmasına rağmen ölü sayılmaz. 550 TL'ye DID zincir diye alınmış üzerinde RK yazan bir zincir.
Gayet ciddiler herhalde. Neredeyse Silecek suyu yok motor inecek diyecekler skjf
-
bir video resim yükle de bakalım burdan hiçbirsey anlaşılmıyor
-
KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı
Zincirim baya gevşek idi. Şimdi gerdim ve arka zincir gerdirme göstergesinde 3.çizgiye kadar geriledi.
Zincirimi yağlamış olmama rağmen zincirim bol iken yamuk yumuk idi bazı baklalar yukarı bazıları aşağı bakıyordu. Hafiftende zincirin üzerindeki yağ kurumuş. Bol bol Motul C4 ile oringlerin arasını cayur cuyur yağladım.
2. El aldığım için önceki sahibinin zincire aşırı iyi bakmadığını biliyorum. Zincir daha 4-5 bin km'lik olmasına rağmen 1000 kmde bir kere siyah eski yağ ile yağlanmış sadece durumu orta ve alt derece.
Zinciri gerdirip güzelce yağladıktan sonra şuan denediğimde çok daha oturaklı gidiyor. Biraz daha zorlamama rağmen ses duymadım daha. Umarım zincir yeni olmasına rağmen ölü sayılmaz. 550 TL'ye DID zincir diye alınmış üzerinde RK yazan bir zincir.
Gayet ciddiler herhalde. Neredeyse Silecek suyu yok motor inecek diyecekler skjf
RK markası orjinalse kötü yada yabana atılacak bir marka değil.World Superbike yarışcısı Jonathan Rea'nın takımı ve bir kaç takım SBK'da RK markasını kullanıyor
-
KinqEmpires4 adlı üyeden alıntı
Zincirim baya gevşek idi. Şimdi gerdim ve arka zincir gerdirme göstergesinde 3.çizgiye kadar geriledi.
Zincirimi yağlamış olmama rağmen zincirim bol iken yamuk yumuk idi bazı baklalar yukarı bazıları aşağı bakıyordu. Hafiftende zincirin üzerindeki yağ kurumuş. Bol bol Motul C4 ile oringlerin arasını cayur cuyur yağladım.
2. El aldığım için önceki sahibinin zincire aşırı iyi bakmadığını biliyorum. Zincir daha 4-5 bin km'lik olmasına rağmen 1000 kmde bir kere siyah eski yağ ile yağlanmış sadece durumu orta ve alt derece.
Zinciri gerdirip güzelce yağladıktan sonra şuan denediğimde çok daha oturaklı gidiyor. Biraz daha zorlamama rağmen ses duymadım daha. Umarım zincir yeni olmasına rağmen ölü sayılmaz. 550 TL'ye DID zincir diye alınmış üzerinde RK yazan bir zincir.
Gayet ciddiler herhalde. Neredeyse Silecek suyu yok motor inecek diyecekler skjf
Ben sana başıma geleni söylüyorum kardeş, hem bilmediğin bişey soruyosun hem de t**** geçiyosun bizimle. Bu seviyedeysen ne diye konu açtın? sesi dinleyip kendin karar verirdin bikemeister arkana bi kişi alıp diğerlerini eziyosun, acınası..
-
motosikleti standa al, vitesi boşa al, arka tekeri elinle döndür. Belli yerlerde takılma yapıyor stabil şekilde dönmüyorsa zincirin cortingen ştrayzr
-
Kendin zincirin gevşek olduğunu belirttin.
Bana göre sorun zincirin gevşek olmasından kaynaklı. Şanzımanda bir sorun olucağını düşünmüyorum çünkü normal kullanmada böyle bir şeyin olmadığını söylüyorsun. Teker yapılırken motora aniden sert bir yük biner, zincir gevşek olduğundan dişlilere tam oturmadığından öyle bir ses cıkarıyor ve o arada boşa döndüğünden bahsettiğin takılmayıdao yüzden yapıyor. Zinciri gerdikten sonra tekrar aynı sorun oldumu ?
-
@Hrider kırılmayalım ezmek amaçlı yazmadım. Sorunun şanzıman arızası kadar büyük olmayacağını düşünerek bu tabirle belirtiyorum.
Zincir'i gerdikten sonra teker yapmayı denedim baya baya. Şuanlık ses gelmiyor hatta vites geçişleri arasındaki boşluk bariz azaldı. Konforu ve tekerde sürüş kontrolünü yükseltti. Zincir gerginliğinin önemi büyük.
Bu tarz stunt denemelerinde çıt çıt ses duyan ve takılma yaşayan arkadaşlar sorunu küçük yerlerde arayabilirler. Sonradan okuyanlar için faydalı olur umarım.
Zincir'in üzerinde RK yazıyor ama kaliteli gözükmüyor ya da zincirin hafiften ömürü bitmeye başlamış. Zincir'in üzerinde zincir gevşek iken dümdüz durmak yerine baklalar büklüm büklüm biri yukarı biri aşağı bakıyor. Zinciri gerdirdim ve yağladım şuan baklalar daha düzgün fakat zincir ve dişlinin fotoğrafını atayım dükkana gidince. Zincirin ömür bilgisi , Orjinal olup olmadığını anlayan varsa beklerim.
-
teker yaparken zincirin ömründen gider
bazı baklaların yamuk yumuk olmasının nedeni tekere kaldırmaya çalışmanın sonucudur.
-
-
-
abuuuuw o dişli ne öyle peynir gibi yemiş eski sahibi hahah o boşluk ne reiss
zincir dişli değiştirmelisin zamanı gelmiş
-
Dişli uçlarındaki o düz kısım aşınarak azalmış. Eski sahibinin zincir dişli seti yerine sadece zinciri değiştirmiş olma ihtimali yüksek. Eski dişlide yeni zinciri(ki yeni olmama ihtimali yüksek) bozmus olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler