Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratörden yarım çay bardağı su çıktı!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Teknik açıklamasını merak ettiğim hadise. O su oraya nereden geldi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Depo kapağındaki lastik yağmur suyunu vs sızdırıyor olabilir yada biryerde sulu benzin verdiler , asıl soru şu olmalı , karbüratörde o kadar su varsa depoda kimbilir ne kadar vardır ?

  3. #3

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo kapağındaki lastik yağmur suyunu vs sızdırıyor olabilir yada biryerde sulu benzin verdiler , asıl soru şu olmalı , karbüratörde o kadar su varsa depoda kimbilir ne kadar vardır ?
    Depoda yoktur , su daha ağır olduğu için kaburotorun altına çoker. Zaten o kapburatorun altı ,eski araçlar da kolayca sokulsun diye ayrı yapılırdı. Kara Jawa.,puch kullandı isen bilirsin.
    Üniversite de iken Opel ascona 1.5 dizel arabam vardı , mazot filtresinin donup performans.dustugu ve mazot filtresi altından çok su bosaltigimi bilirim öyle yarim yarim çay bardağı değil. Bir iki su bardagi.

    Günümüz yakınlarında bu su olmaması lazım , artık 30 sene önceki rafineri değil .

    Eskiden benzin mazot da şöyle calarlardi rafineriden hırsızlık şekli.
    Tankerler bir girişte birde çıkışta tartilir mesafade bayağı vardır. Tanker %10-15 su ile doldurulur. Yakıt yüklenir tekrar tartım noktasına
    Gelene kadar gizli olan vana açılır ve su boşaltılır , su tam boşaltılmadigi için mazot da benzinde sulu olur . Bu iş genelde mazot da yapılır. Benzinin sulu olması ise soovent katarlardi su ile ama nasıl yapıyorlardı o üç kağıdı pek detayına vakıf değilim.

    Sonuc
    Yakıt aldığın istasyon degisitir

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoda yoktur , su daha ağır olduğu için kaburotorun altına çoker. Zaten o kapburatorun altı ,eski araçlar da kolayca sokulsun diye ayrı yapılırdı. Kara Jawa.,puch kullandı isen bilirsin.
    Üniversite de iken Opel ascona 1.5 dizel arabam vardı , mazot filtresinin donup performans.dustugu ve mazot filtresi altından çok su bosaltigimi bilirim öyle yarim yarim çay bardağı değil. Bir iki su bardagi.

    Günümüz yakınlarında bu su olmaması lazım , artık 30 sene önceki rafineri değil .

    Eskiden benzin mazot da şöyle calarlardi rafineriden hırsızlık şekli.
    Tankerler bir girişte birde çıkışta tartilir mesafade bayağı vardır. Tanker %10-15 su ile doldurulur. Yakıt yüklenir tekrar tartım noktasına
    Gelene kadar gizli olan vana açılır ve su boşaltılır , su tam boşaltılmadigi için mazot da benzinde sulu olur . Bu iş genelde mazot da yapılır. Benzinin sulu olması ise soovent katarlardi su ile ama nasıl yapıyorlardı o üç kağıdı pek detayına vakıf değilim.

    Sonuc
    Yakıt aldığın istasyon degisitir
    Sürekli aynı yerden alıyorum demek ki istasyonu değiştirme zamanı gelmiş.

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Çinli motorların karbüratör altında tahliye vidası olur.
    Ayda 1-2 bir kaç defa yapmakta fayda var
    karatimsah bunu beğendi.

  6. #6
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinli motorların karbüratör altında tahliye vidası olur.
    Ayda 1-2 bir kaç defa yapmakta fayda var
    Evet üstat bir tahliye vidası var, onu açınca tahliye hortumundan su akıyor.

  7. #7

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Hocam karbüratörün tahliye vanasından benzin kokusu gelene kadar boşaltın, benzin kokmaya başlayınca kapatıp çalıştırmayı deneyin, çalışmazsa bir kere daha işlemi tekrar edip deneyin yine çalışmazsa depoyu komple boşaltıp yeni benzin koyun ve karbüratörü de temizleyin.

  8. #8
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam karbüratörün tahliye vanasından benzin kokusu gelene kadar boşaltın, benzin kokmaya başlayınca kapatıp çalıştırmayı deneyin, çalışmazsa bir kere daha işlemi tekrar edip deneyin yine çalışmazsa depoyu komple boşaltıp yeni benzin koyun ve karbüratörü de temizleyin.
    Teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)