Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İstanbul trafiğinde direniyorum, acemiyim acemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Daha önce İstanbul trafiği gibi bir ortamda hiç düzenli olarak vitesli motosiklet kullanmamıştım. 3 5bin km scooter tecrübem falan anca vardır. Her yaz köyde emektar cbf 150 ile birkaç hafta geçiriyorum fakat dağ, tepe, ormanda geçiyor günler. Oralarda da trafik yoğunluğu çok düşük. Bir dış etmen yok beni harekete, aksiyona iten.

    Motosiklet (Mt25) zaten önceki kullandıklarıma göre ağır ve zor bir motosiklet bence yeni başlayan bir adam için. Yapıma güvenerek ben bunu altımda tutarım ya diyerek aldım, tutmaktan yana sıkıntım yok ama tam verimli de kullanamıyorum aleti. Diğer R25 Mt25'ler fink atarak geçiyor trafikte yanımdan. Ulen altımda pcx olsa siz görürdünüz diyorum içimden.

    Tam terse dönmek istediğimde, sokak içinde yön değiştirmem gerektiğinde falan u atmak gidon kilit dönmek zorluyor baya . Refleks olarak ayak yere gidiyor. Paket servis yaparken scooter ile aralardan vızır vızır gidiyordum bunda ulan buradan geçer mi geçmez mi, vites mi düşsek, ara gaz mı versek, ayağı nereye koyacaktık derken ya stop ediyorum ya da araba gibi dümdüz şeritten gidip trafik bekliyorum.

    Özellikle akşam trafiğinde zorlayıcı, daraltıcı rotalara çıkıyorum birkaç gündür gelişmek için, çengelköy, kadıköy, altunizade, boğaz köprüsü bağlantı noktası trafiği gibi. İlk güne göre gelişim var ama yetmiyor hala. Saçma sapan yerlerde stop ettiğim oluyor tek tük ya da hay anasını s, böyle yolun diyip kenarda beklediğim, geçene yol verdiğim anlar yaşanıyor.

    Bu trafik acemisi kardeşinize ne gibi önerileriniz olur eğitim almaktan başka, onu zaten en müsait zamanda düşünüyorum. Şu an kocaman boş bir açık otoparkta manevra çalışıyorum ekstra olarak. İstanbul gibi büyük şehirlerde başlayanlar, vitesli motosiklete ilk geçtiğinizde böyle sıkıntılar yaşadınız mı, yaşadıysanız kaç kilometre sonra ''bu aleti kullanıyorum ya'' hissi geldi üstünüze?

    Böyle oyuncak gibi oynuyorum diyebilmek istiyorum bu motosikletle. Çünkü bir sonraki motosiklet olarak aklımda bunun 2 katı endurolar var, bunla 20 25bin km devirmeden, en az 2 sene binmeden öyle büyük bir makineye de geçmek istemiyorum ama eğitim bitip aktif iş hayatına atılmadan önce yapmak istediğim şeyler var ve öyle büyük bir motosikleti rahat rahat kullanamadan hiç tadı çıkmaz. Bir nordkapı, hindistan turunu 15 gün yıllık izne sıkıştırmayı hiç istemiyorum.

    Son sorum olarak da sıkışık trafikte debriyajı kavramada tutarak çok fazla kullanıyor musunuz? Arabaların arasına girerken birinci vitesin gaz tepkisi çok ani oluyor, iki desen kompresyon az, hız da zaten ikiye atacak kadar yok motosiklet boğulur, tekler. Mecbur birinci viteste kavramada gidip manevra yapıyorum aralardan rahata çıkana kadar. Daha alışma evresinde olduğum için bir tane debriyaj balatasına çok acımam öğrenene kadar ama alışkanlık olsun istemiyorum yanlışsa. Daha mantıklı bir fikri olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bol bol pratik yap demeyi isterim ama yanlış bir temel üzerine yapılan pratikle anca yanlış alışkanlığını daha da pekiştirirsin. İyi bir kurumdan alacağın kapalı alan eğitiminin üzerine bu çalışmaları yapsan daha sağlıklı, bir de henüz motoruna alışmamış olabilirsin. Ben de mesela Sym Wolf'ten Er6F'e geçtiğim ilk günlerde çok zorlanmıştım, hatta motorun boyutu ezberimde olmadığından araba aralarından bile geçemiyordum. Yeni motorla kapalı alan eğitimi de aldım tekrardan, 12000 km de sürdüm, boş alanlarda antrenman da yaptım, şu an bana bisiklet gibi geliyor şehir içinde.

  3. #3
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bol bol pratik yap demeyi isterim ama yanlış bir temel üzerine yapılan pratikle anca yanlış alışkanlığını daha da pekiştirirsin. İyi bir kurumdan alacağın kapalı alan eğitiminin üzerine bu çalışmaları yapsan daha sağlıklı, bir de henüz motoruna alışmamış olabilirsin. Ben de mesela Sym Wolf'ten Er6F'e geçtiğim ilk günlerde çok zorlanmıştım, hatta motorun boyutu ezberimde olmadığından araba aralarından bile geçemiyordum.
    Zaten yıllardır eğitim videoları vs. izliyorum, temel bilgim ve teknik bilgim az değil ama motosikletin üstüne oturunca pratikte uygulamak zor geliyor. Tam dediğiniz gibi boyuta alışmakla alakalı problemlerim de var. Aradan geçer mi, bu sokakta tekte u dönebilir miyim gibi problemler oluyor. Adamlar kocaman 1300'lük enduroyu kendi uzunluğu kadar çapta dairesel olarak döndürünce ulan ben mi gerizekalıyım niye dönmüyor bu diyebiliyorum.

    Motosikleti alırken anlık bir kararla, pulsar nk250 bütçesinden sıfır Mt25 bütçesine çıkınca planlarım biraz sarsıldı. Tüm para motosiklet ve ekipmana gitti. Disk kilidi bile alamadım daha, zinciri otoparka emanet edip zincirin kilidini alıyorum yani üstüme. Yaza kadar tam set her şeyi tamamlarsam ikinci veya üçüncü seviye bir eğitim almak istiyorum Honda veya Yamaha'dan.

    Yanlışı pekiştirmek konusunda da çok haklısın abi, onun için sordum zaten debriyaj konusunu, arabada bu kadar çok kullanmıyordum çünkü yarım debriyaj. Şu an sıkışık trafikte hep yarım debriyaj ara gaz vere vere gidiyorum gibi bir şey oldu.

  4. #4

    Üyelik
    05 Şubat 2021
    Ben size sunu diyeyim, ben uzun zaman vitesli motosiklet kullandim, yeniden baslayinca ben bile bocaladim, iki haftadir tam adepte olmadim. Onlar gecsin siz bekleyin, vaktinden once cicek acmaz. Yavas yavas adapte olursunuz, arka frenle dusuk suratli gitmeye calismak da dengenizi cok artirir, kolay gelsin.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten yıllardır eğitim videoları vs. izliyorum, temel bilgim ve teknik bilgim az değil ama motosikletin üstüne oturunca pratikte uygulamak zor geliyor. Tam dediğiniz gibi boyuta alışmakla alakalı problemlerim de var. Aradan geçer mi, bu sokakta tekte u dönebilir miyim gibi problemler oluyor. Adamlar kocaman 1300'lük enduroyu kendi uzunluğu kadar çapta dairesel olarak döndürünce ulan ben mi gerizekalıyım niye dönmüyor bu diyebiliyorum.

    Motosikleti alırken anlık bir kararla, pulsar nk250 bütçesinden sıfır Mt25 bütçesine çıkınca planlarım biraz sarsıldı. Tüm para motosiklet ve ekipmana gitti. Disk kilidi bile alamadım daha, zinciri otoparka emanet edip zincirin kilidini alıyorum yani üstüme. Yaza kadar tam set her şeyi tamamlarsam ikinci veya üçüncü seviye bir eğitim almak istiyorum Honda veya Yamaha'dan.

    Yanlışı pekiştirmek konusunda da çok haklısın abi, onun için sordum zaten debriyaj konusunu, arabada bu kadar çok kullanmıyordum çünkü yarım debriyaj. Şu an sıkışık trafikte hep yarım debriyaj ara gaz vere vere gidiyorum gibi bir şey oldu.
    Videolar güzel ama inan gerçek eğitim gibi anlaşılır ve uygulanabilir olmuyor. Misal en son eğitim aldığım kurum ön freni 4 parmakla sıkmam gerektiği fikrini savunuyordu. Ben 2 parmak sıkıyordum, adamların öğrettiği modele göre işin doğrusunu teoride öğreniyorsun ama pratikte eski alışkanlıklar önüne geçiyor. Velhasıl eğitimde adamlar üşenmeyip koli bandı bulup benim 4 parmağımı birbirine koli bandıyla bağlatıp öyle sürdürmüşlerdi. Boyuta alışmak da zamanla oturur, gaz tepkimesi ,devir,hız gibi şeylere bağlı olarak vites göstergesine bakmadan hangi viteste olduğunuzu bile çözersiniz.

  6. #6

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    oturuş pozisyonuna dikkat et. mtlerde en önemli sorunlardan bir tanesi.

  7. #7
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oturuş pozisyonuna dikkat et. mtlerde en önemli sorunlardan bir tanesi.
    Dün trafikte gidiyorum kurye arkadaşlardan biri abi motoru dövecek gibi tutuyorsun dedi, eyvallah kardeşim daha 100km olmadı alışmaya çalışıyorum dedim. Hayırlı olsun deyip uzadı yanımdan. Daha arkadaşların yanına falan gitmedim motosikletle, oturuşta bir problem varsa uyarırlar büyük ihtimal, düzeltirim. Ama bir saatlik sürüş sonrası 190 boyuma rağmen herhangi bir ağrı, sızı hissetmedim. Tek sıkıntı depo biraz fazla büyükçe olmuş, zor oluyor kavraması, çok dışa açıyor bacakları.

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    beni de şey çok tilt ediyor.
    2 araba düşün arka arkaya onların sağı emniyet şeridi ve 2 arabanın arasındaki fark 1.5 metre falan. motor birden arabaların arasından yavaş şekilde ayağını koymadan geçiyor. normal ben de geçerim de o kadar pürüzsüz bir geçişi o an yapamıyorum.
    adamlar arabaların arasında hiç ayağını yere koymadan sağa sola geçiyor.
    geçen endurocu gördüm hayvan gibi motor. arabaların arasından o kadar güzel geçiyordu ki ben öyle scooter kullanan görmedim. bisiklet sanki ayağının altındaki.

    tabi ben arabaların arasından şu yüzden de öyle geçemiyorum çünkü takıntı var illah tam kafamı diğer şerite sokmadan kafayı sağa çevirip bakmam lazım motor geliyor mu diye. onlar dönüş esnasında kafalarıyla anlık bakabiliyorlar bir ayarlayamadım ama onlar dursun elbet ulaşıcaz o seviyeye.

    edit: düz geçişten bahsetmiyorum bu arada. düzde ben de işin bokunu çıkarmaya başladım. sürüş karakterim daha oturmadı aptalca çok dar alanlardan geçerken ayak pegini kaldırımlara vuruyorum. onu bırakmam lazım. bahsettiğim araç aralarından su gibi geçip gidenler

  9. #9
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beni de şey çok tilt ediyor.
    2 araba düşün arka arkaya onların sağı emniyet şeridi ve 2 arabanın arasındaki fark 1.5 metre falan. motor birden arabaların arasından yavaş şekilde ayağını koymadan geçiyor. normal ben de geçerim de o kadar pürüzsüz bir geçişi o an yapamıyorum.
    adamlar arabaların arasında hiç ayağını yere koymadan sağa sola geçiyor.
    geçen endurocu gördüm hayvan gibi motor. arabaların arasından o kadar güzel geçiyordu ki ben öyle scooter kullanan görmedim. bisiklet sanki ayağının altındaki.

    tabi ben arabaların arasından şu yüzden de öyle geçemiyorum çünkü takıntı var illah tam kafamı diğer şerite sokmadan kafayı sağa çevirip bakmam lazım motor geliyor mu diye. onlar dönüş esnasında kafalarıyla anlık bakabiliyorlar bir ayarlayamadım ama onlar dursun elbet ulaşıcaz o seviyeye.

    edit: düz geçişten bahsetmiyorum bu arada. düzde ben de işin bokunu çıkarmaya başladım. sürüş karakterim daha oturmadı aptalca çok dar alanlardan geçerken ayak pegini kaldırımlara vuruyorum. onu bırakmam lazım. bahsettiğim araç aralarından su gibi geçip gidenler
    o birazda motora alışmak ve eğitimle oluyor. varsa maddi durum alın eğitimi mis gibi geçersiniz.
    natijax bunu beğendi.

  10. #10
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    önce basit ve az trafik olan yerlkerde motora alış ondan sonra gece yoğun zor yerlere git yoksa mt 25 bisiklet gibi motor kullanımı kolay

  11. #11

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Hocam 100kmde bir motora alışmak için çok erken değil mi? Bisiklet bile olsa insan o kadar kısa sürede alışamaz. Ben de acemiyim ve ilk aldığım vakit çoğu aradan korka korka geçerdim ki hala çok da iyi değilim. Bence sabır en önemlisi sürdükçe hallolur...

  12. #12
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Rahat bir oturuş pozisyonu belirle kendine belin sopa yutmuş gibi olmayacak.

    Dirseklerin dümdüz olmayacak dirsekler kırık olacak.

    Motor kullanırken kendini kasmayacaksın ve ileri bakacaksın, önüne değil baktığın yöne doğru gidiyorsun Çünkü motor kullanırken.

    Motor kullanırken vites mi küçülteyim ara gaz mı vereyim konusunu dediğine göre ciddi acemisin bunu aşmanın tek yolu da trafikte pratik yapmak ve YouTube videoları izlemek.

    Pes etme göreceksin ki pcx’ten daha kıvrak hale getireceksin o motoru.

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı HaktanCbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o birazda motora alışmak ve eğitimle oluyor. varsa maddi durum alın eğitimi mis gibi geçersiniz.
    yra-1 almıştım
    yra-2 ile honda-2 arasında kararsızım.
    ilk yra-2 alıp sonra honda-2 alasım var ama sanki yra biraz mantıksız gibi. honda gerçekten videolardan görüldüğü kadarıyla bile çok iyi.
    2. eğitimiyle direkt bunları yapabileceğime eminim ama işte hem yrada 3-4 kişi ders alınıyor hondada 10 kişi hem de honda-2de yetersiz kalıp arkamda insanları bekletmek istemediğimden kararsızım.
    yoksa hedef honda-4e kadar gitmek. ki gidicem. şart motoru oyuncak gibi kullanmak

  14. #14
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Daha doğru düzgün alışmamışsın motora. Emeklemeden koşmak olmuyor maalesef. Sabret bir süre sonra motoruna daha hakim olursun.

    Ben iyi kullanan kişileri görünce bir gün bende böyle olacam diyorum. O tepeyi ben de tırmanacam o virajı ben de böyle alacam diyorum. Ben drifti ilk aldığımda motoru ayılama şekliyle tutuyordum. 10 dk motora biniyordum her yanım ağrıyordu. Şu an alıştım çok rahat kullanıyorum.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Birkaç ay sonra bu konuya bakıp gülümseyeceksin

    eğer 90-100 kg biriysen lastik havalarını az daha yükselt daha rahat yönlendirilir motosiklet.

  16. #16
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rahat bir oturuş pozisyonu belirle kendine belin sopa yutmuş gibi olmayacak.

    Dirseklerin dümdüz olmayacak dirsekler kırık olacak.

    Motor kullanırken kendini kasmayacaksın ve ileri bakacaksın, önüne değil baktığın yöne doğru gidiyorsun Çünkü motor kullanırken.

    Motor kullanırken vites mi küçülteyim ara gaz mı vereyim konusunu dediğine göre ciddi acemisin bunu aşmanın tek yolu da trafikte pratik yapmak ve YouTube videoları izlemek.

    Pes etme göreceksin ki pcx’ten daha kıvrak hale getireceksin o motoru.
    Yok zaten acemiyim de akıcı trafikte sıkıntı yok, az akan trafikte de sıkıntı yok. Onu duran arabaların arasında slalom yaparken, sıkışık trafikte zorlandığımı anlatmak için belirtmiştim, teşekkürler tavsiye ve dilekleriniz için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birkaç ay sonra bu konuya bakıp gülümseyeceksin

    eğer 90-100 kg biriysen lastik havalarını az daha yükselt daha rahat yönlendirilir motosiklet.
    90 varım 29-32 bastım diye hatırlıyorum. Evin yakınındaki lastikci de benzer bir öneride bulunmuştu. Bir iki psi daha basayım bari benzin alacağım zaman. Bakalım gülerim inşallah

  17. #17

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    dostum imkan varsa git eğitim al sen vitesli motorla trafiğe alışamamışsın tam olarak hem de biraz korku var anladığım kadarıyla Allah korusun şu sıralar ülke de iyi değil zaten bir ambulans geçer trafik sıkışır birisi kırar önüne sonuç kötü olabilir.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok zaten acemiyim de akıcı trafikte sıkıntı yok, az akan trafikte de sıkıntı yok. Onu duran arabaların arasında slalom yaparken, sıkışık trafikte zorlandığımı anlatmak için belirtmiştim, teşekkürler tavsiye ve dilekleriniz için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------



    90 varım 29-32 bastım diye hatırlıyorum. Evin yakınındaki lastikci de benzer bir öneride bulunmuştu. Bir iki psi daha basayım bari benzin alacağım zaman. Bakalım gülerim inşallah
    Gogıl amca derki mt 25 lastikleri 29-33 olacak , sen 90 civarıysan ön 30 arka 36 yap , motor kaç km de arka lastik tabanı düşük hava kullanılınca düzleşiyor , sonra virajda yatırınca veya şehir içi dar alan dönüşlerde zorluk çıkarıyor.

  19. #19
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Zamanla alışacaksın demekten başka alternatif yok sanırım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler