İlk motor olarak cbr 125 almak mantıklı mı?
Reklamlar
-
Merhaba abilerim ben 16 yaşındayım ve motor ehliyetimi aldım ve 20bin tl büccem olduğu için cbr 125 model motor almayı düşünüyorum kaskım ekipmanım tam fakat cbr 125 alsam nasıl olur alınır mı ehliyeti geçtim ve motoru ilk defa kullanmama ramen güzel kullandığımı söylediler hocalar ama daha önce hiç super sport motor kullanmadım yaşadığım yer bir ilçe ve trafik yok denecek kadar az sizce bana uygunmudur cbr 125 teşekkür ederim.
Reklamlar
-
ilk motorun olarak 125 cc super karar.marka model secimi sana kalmis.diger motosikletlerle farki oturus ve surus pozisyonu.daha cok egilecrksin
-
Cbr 125 super sport değildir. Ehliyet sınıfınız birçok alternatifler arasında seçim yapmanıza engel olsa da yapma kardeşim 20.000 TL verip 2. el, ırzına geçilmiş 125 cc makine mi alacaksın?
-
şu yatma merakını anlamadım gitti. tabii ki tarz meselesi tamamen. enduro tarzı motorlar daha güzel ve rahat.
soruna direkt cevap verirsek 125cc aslında ne kadar mantıksız olabilir?
ha şu yönden mantıksız olabilir ilkte gidonu daha yüksek bir motorla daha rahat edebilirsin.
acemilikte illa ki zorlayacaktır yatma işi. yatmazsan daha da zorlayacak. el ile dirsek arası yere ne kadar paralel ise o kadar rahat gidona hakimiyet kuruyorsun.
CF 150 NK ABS tarzı motorlar da düşünülebilir.
-
Ben başlangıç için cbr 125 tercih ettim bence başlangıç için tercih edilebilir birçok ihtiyaca karşılık verebilen bir motor olduğunu düşünüyorum. Oturuş posizyonu da çok ss tarzı değil zaten eğilmiyorsun nerdeyse naked gibi oturuyorsun (tabi okadar da değil :D. )
-
natijax adlı üyeden alıntı
şu yatma merakını anlamadım gitti. tabii ki tarz meselesi tamamen. enduro tarzı motorlar daha güzel ve rahat.
soruna direkt cevap verirsek 125cc aslında ne kadar mantıksız olabilir?
ha şu yönden mantıksız olabilir ilkte gidonu daha yüksek bir motorla daha rahat edebilirsin.
acemilikte illa ki zorlayacaktır yatma işi. yatmazsan daha da zorlayacak. el ile dirsek arası yere ne kadar paralel ise o kadar rahat gidona hakimiyet kuruyorsun.
CF 150 NK ABS tarzı motorlar da düşünülebilir.
Cf 150Nk'yı ben de çok beğendim ama maalesef arkadaşın ehliyeti yetmiyor, sıkıntı yaşar.
Biliyorum çok daha iyi gözüküyor grenajlı motosikler, ben de senin gibi 16 yaşımda aldım A1 ehliyeti, ben de cbr 125 istiyordum ilk başta ama şu an bir anlamı kalmadı. Piyasadaki tüm cbr125'lerin ciğeri sökülmüş durumda. Zaten grenajlı motor, bir yatırsan kafadan ekstra 1000 TL masrafın var naked'a göre. Bence hint veya çinli bir markanın motosikletini al, hem elin ufak tefek anahtar tutmaya alışır hem de düşürdüğün, yatırdığın zaman Honda kadar için acımaz. Ns125'lerin sıfırı 19bin TL mesela. 16bin tlye çantalı 2000km var bir tane sarı sitede. Kafadan direkt alırdım ben bunu biraz pazarlıkla 15'e falan. Ya da cb125 f r Ace gibi modeller olabilir. Yamahadan ybr, ys olabilir. Kendi kardeşim başlayacak olsa bunlardan başka bir şey aldırtmam şahsen.
-
Anladığım kadarıyla azcık spor görünsün derdin var herhalde. 20 bin lira paran olduğu için sıfır motosiklet yada sıfıra yakın motosiklet bak bende sana tavsiye Hero Xpulse 200T al lastik masrafı olmadan binersin benim bahçe işi olmasaydı bu motoru alacaktım gittim Hero T-sport aldım benim motoruda alabilirsin 10-12 liraya taş gibi motor az yakıyor parça ucuz zincir bakımı yok illa yapacam dersen kapağı var oraya sae 90 yağ ile yağla tamam
Ama sana kesinlikle tavsiyem Avrupa Japon Hindistan malı motosiklet bak çinli alırsan boşu bulman zor ışıklarda beklemek zulüm. Bunu neden diyorum CF Moto 250 Nk motorum vardı çalışırken boşa geçtiği 3 keredir kontak açıkken boşa alabiliyordum o derece deli etti beni sattım Sırf bu yüzden Rks Rnx öneresim var ama çinli olunca bi teredütte kalıyorum Ktm Duke 125 Abs alabilirsin 10 numara olur yaşadığın yer neresi bilmiyorum parça temin konusunda araştır
-
natijax adlı üyeden alıntı
şu yatma merakını anlamadım gitti. tabii ki tarz meselesi tamamen. enduro tarzı motorlar daha güzel ve rahat.
soruna direkt cevap verirsek 125cc aslında ne kadar mantıksız olabilir?
ha şu yönden mantıksız olabilir ilkte gidonu daha yüksek bir motorla daha rahat edebilirsin.
acemilikte illa ki zorlayacaktır yatma işi. yatmazsan daha da zorlayacak. el ile dirsek arası yere ne kadar paralel ise o kadar rahat gidona hakimiyet kuruyorsun.
CF 150 NK ABS tarzı motorlar da düşünülebilir.
Bence de enduro güzel ve rahat fakat A1 ehliyet sınıfında enduro yok denecek kadar az ve olanlar da hakkını vermiyor.
CF 150 NK ABS A1 ehliyet sınıfının dışarısında kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
ibrahimsenn adlı üyeden alıntı
Merhaba abilerim ben 16 yaşındayım ve motor ehliyetimi aldım ve 20bin tl büccem olduğu için cbr 125 model motor almayı düşünüyorum kaskım ekipmanım tam fakat cbr 125 alsam nasıl olur alınır mı ehliyeti geçtim ve motoru ilk defa kullanmama ramen güzel kullandığımı söylediler hocalar ama daha önce hiç super sport motor kullanmadım yaşadığım yer bir ilçe ve trafik yok denecek kadar az sizce bana uygunmudur cbr 125 teşekkür ederim.
17 yaşındayım, henüz motor sahibi değilim sıkışık durumdan dolayı fakat çok araştırdım.(Yanlışım varsa abiler uyarsın)
CBR125 benim de ilk almayı düşündüğüm motordu ama gerek pahalılığı gerek çoğu serseriler tarafından kullanılıyor 'Teker, redline, egzoz bağırtma' gibi hareketlerle motorların canı çıkıyor o yüzden tavsiyem değil.
Gerek alışma süreci gerek rahatlık olarak tavsiyelerim;
KTM Duke 125: CC ye göre vericeği performans gayet iyidir, tipine uygun değildir ona bir şey diyemem.
Benelli 125-S: Rahattır, bana göre yakışıklıdır, gücü tatmin eder.
YZF R125: İlla SS tarzı olsun diyorsan Yüksek KM lisini alabilirsin.(Tavsiyem etmem, parçaları pahalı)
MT 125: Naked de binerim diyorsan ve güçlü olsun diyorsan binilebilir, bütçemi aştığı için fazla araştırma gereği duymamıştım.
20.000 TL ye yakın fiyat segmenti arasında şu an da aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olabilmişimdir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------
berkeusta01 adlı üyeden alıntı
Bence de enduro güzel ve rahat fakat A1 ehliyet sınıfında enduro yok denecek kadar az ve olanlar da hakkını vermiyor.
CF 150 NK ABS A1 ehliyet sınıfının dışarısında kalıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:47 ----------
17 yaşındayım, henüz motor sahibi değilim sıkışık durumdan dolayı fakat çok araştırdım.(Yanlışım varsa abiler uyarsın)
CBR125 benim de ilk almayı düşündüğüm motordu ama gerek pahalılığı gerek çoğu serseriler tarafından kullanılıyor 'Teker, redline, egzoz bağırtma' gibi hareketlerle motorların canı çıkıyor o yüzden tavsiyem değil.
Gerek alışma süreci gerek rahatlık olarak tavsiyelerim;
KTM Duke 125: CC ye göre vericeği performans gayet iyidir, tipine uygun değildir ona bir şey diyemem.
Benelli 125-S: Rahattır, bana göre yakışıklıdır, gücü tatmin eder.
YZF R125: İlla SS tarzı olsun diyorsan Yüksek KM lisini alabilirsin.(Tavsiyem etmem, parçaları pahalı)
MT 125: Naked de binerim diyorsan ve güçlü olsun diyorsan binilebilir, bütçemi aştığı için fazla araştırma gereği duymamıştım.
20.000 TL ye yakın fiyat segmenti arasında şu an da aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olabilmişimdir.
Ceza öderim bana koymaz diyorsan ve başlangıçta çok güçlü bir şey alıp riske girmek istemiyorsan: Bajaj Pulsar NS 150 de tavsiye ederim.
Bildiğim kadarıyla NS200 parçası uyuyor ondan dolayı parça sıkıntısı yaşamazsın, tipi bana güzel geliyor, yolda 110 sabit hızla rahat gidersin ve yormaz.
-
Cbr125 artık bitti unut. Honda cb125f al ve sorunsuz keyifle kullan.
-
CBR 125 R alınır hala daha alınır ama sorunsuzunu yada adam gibi yapılmışını bulmak sorun. fiyat olayına girmiyorum motor piyasası zaten koptu.
-
Temizini bulabilirsen mantıklı tabiiki. Tabi o konuda baya bir şansa ihttiyacın olacak çünkü çoğu kişinin ilk motoru oluyor ve genel olarak bilinçsiz kullanıcı kitlesine hitap ediyor.
-
Kerem34_ çok güzel açıklamış. Bence de al bi NS 125, Cb125f, Ybr, Ys125 paşa paşa bin. İlla şekil bi şey dersen Cb125r var. Koruma demiri taktırırsın. Cbrın temizini almazsan yüksek paralar harcayabilirsin.
-
-
Ben de CBR125 ile başlamıştım 2 sene once. 49 bin km'de almıstım. Güle güle bin. Çok hafif ve rahat bir motor. Bisiklet gibidir. Benzin de çok az yakar. En son ne zaman aldıgını unutursun. Frenlerine dikkat et. ABS yok. Frene abanma yoksa düşersin. Bunun bilincinde sür. Arabaların dibinde gezme. Güzel günlerde sür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------
Görüntü olarak supersport tarzda olsa da oturuş olarak aslında bayağı touring motor gibidir. Motordan anlamayan insanlar yarış motoru zanneder
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)