Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Bu Üç Harfli Beni Üzermi ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Ne yani 0km alıp kullandığınız herşeyine kefil olabileceğiniz bir suzukiyi verip feleğin hangi çemberinden girip çıkmış belli olmayan gavur gibi yağ yakan bir motorla takaslayıp üstede 65 binmi vereceksiniz İBAN yazıyorum özelden azda bana gönderin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı konfucyus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam net almam. Bi segment alta inerim, marka degistiririm. 110 bin verip arkada yag sisesiyle dolasamam. Africa twin ya da dl650 0 niye dusunmuyorsun ?
    Africa nın da yeni kasası 200.000 tl ye yaklaşmış , ikinci el eski kasanın tekerleri iç lastikli , birde yıllardır zincirli motor kullandım artık şaftlı birşey istiyorum..

    yeni DL650 de 100 küsür bin tl olmuş , Doğan Holdingin gözü dönmüş yahu tamam sağlam vede konforlu motor ama 100.000 lik ne var bu motorda , altı üstü 650 cc motor 20 senedir üretiliyor hala bir ters amortisör bile eklemediler..ayrıca 2004 den beri Vstrom kullanıyorum motorun ciğerini bile ezberledim , kendim tum bakımlarını yapar söker takarım artık farklı bir motoru mıncıklamak istiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç Gs 1200 kullanmadım, umarım motorunuzun üzerine 65.000 TL verip sürekli yağ seviyesini kontrol etmenizi gerektirecek kadar keyiflidir.
    Sürüş dinamikleri gerçekten başarılı , özellikle ani frende öne dalma yapmaması güven veriyor , alt devirlerden gelen vahşi bir tork kalkıştan itibaren sizi tekmeliyor , şaftlı motorlar içinde de en hafifi ve en az tüketeni.
    Yıllar içinde kısa mesafe olsada birçok modelin test sürüşünü yaptım , özellikle İstinye Borusan da randevusuz bile test edilebiliyor ama pandemi sürecinde durum nedir bilmiyorum.

    Valla bu GS cilerin öyle kasıntı oturuşu kibirden değil korkudan olsa gerek yok yağı bitecek yok sensörü bozulacak yada bilmem hangi otobanın ortasında benzin pompası iflas edecek yolda kalırmıyım korkusundan kasım kasım kasılıyorlar galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alacağınız motora totom bile değmedi. Ancak BMW sahibi genel müdürüm oldu onu dahi üzdü 1-2 sefer. Sanırım malum yetkili servis biraz acımasız. Bir kez bindim onda da servo fren vardı. Eğer bunda da varsa kesinlikle almayın derim. Ayrıca o paraya ktm 1290gt var tercihim o olurdu
    Servolu GS ler 2004 2007 arası üretilmiş (yılları yanlış hatırlıyor olabilirim) asla alınmayacak motorlar arasında gösteriliyor zaten BMW de o sistemi bırakmış ama millet çılgın gibi alıyor , o kişilerden biri de ben olabilirmiyim :D

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Şaftlı en hafif ve az yakan motosiklet bir üç harfli değildir, o bir Moto Guzzi'dir.

  4. #24
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Africa nın da yeni kasası 200.000 tl ye yaklaşmış , ikinci el eski kasanın tekerleri iç lastikli , birde yıllardır zincirli motor kullandım artık şaftlı birşey istiyorum..

    yeni DL650 de 100 küsür bin tl olmuş , Doğan Holdingin gözü dönmüş yahu tamam sağlam vede konforlu motor ama 100.000 lik ne var bu motorda , altı üstü 650 cc motor 20 senedir üretiliyor hala bir ters amortisör bile eklemediler..ayrıca 2004 den beri Vstrom kullanıyorum motorun ciğerini bile ezberledim , kendim tum bakımlarını yapar söker takarım artık farklı bir motoru mıncıklamak istiyorum
    Abi tecrübenin yanında tecrübemin esamesi bile okunmaz ama galeri varsa ben zaten bir tık uzak kaçardım. Bu galeri bu motordan en az 10k kar etmeyecek olsa o kadar parayı o motosiklete bağlayıp da vitrine koymazdı zaten. Adam 100'e satıyor olsa 85 90'dan aldı o motoru. Kimse sıkıntısız malına o kadar fiyat kırdırtmaz bence.

    Lafı çevirmeye gerek yok şu ana kadar gördüğüm GS'cilerin %90'ı babadan zengin, paradan anlamayan, boş beleş tiplerdi. Bu motosikleti zaten kullanan iki tip insan var. Biri ya kel, göbekli, GS kullanan eğitmenlerden parayı basıp ders alan, hocasının motosikletine özenen tipler ki bu dediğim %90 oluyor. Ya da harbiden bindiği motosikletin hakkını veren hadi nordkapa gidelim, hadi dakar'a gidelim hadi haftasonu bir Karadeniz yapıp gelelim diyen yılları motosiklet üstünde geçen adamlar. 1300'lük at kadar motosiklet alıp şehirden çıkmayan, cafelerin önüne çekip sohbet eden, abi BMW'de farklı diyen adamlara çok gülüyorum. BMW farklı da cafenin önüne çeken tiplere değil, burada var bir tane komşum 2 sene olmuş alalı, motosiklet daha asfalttan çıkıp toprak görmemiş ben GS'ciyim diye geziyor ortalıkta. Adamların o BMW ile yaptığı her şeyi 50'ccden 100cc'ye çıkartılmış scooterlar da yapıyor zaten. Altımda öyle bir motosiklet olsa kısa mesafeye çıkarmaya üşenir taksiyle falan giderdim büyük ihtimal.

    Ama BMW'ye, Triumph'a Ducati'ye binmek de bir ayrıcalık gibi geliyor bakınca bana çocukluğumdan beri. Ölmez sağ kalırsak tecrübe kazanınca büyük bir avrupalı enduro istiyorum ben de eski model olsa da. Aslında başlangıç motoru olarak 310GS alacaktım. Boyuma ve yapıma da çok uygundu, çok rahat etmiştim üstünde. İkinci el fiyatları çok uygundu bir BMW'ye göre. Ama araştırınca sorunlu, hindistan üretimi, montaj problemli bir motosiklet olduğunu söyledi herkes. Bunlar olmasa da büyük ihtimal servise para yetiştirmem zor olurdu zaten.

    Zincirle şaftın arasındaki fark senin için teknik bir farklılık mı yoksa temizliğiyle falan mı uğraşmak istemiyorsun bilmiyorum ama 1000 liraya bir otomatik zincir yağlama sistemi takınca çok bir farkları kalmıyor zaten. Bir süre sonra herkes zincir temizliğinden sıkılıyor sanırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------

    Bak yine GS'cilere giydirmişim hızımı alamayıp. Çok beğeniyorum GS'leri ama binen tipleri görünce hak etmediklerini düşündüğüm için biraz antilik oluşmuş olsa gerek içimde. Böyle bir motosiklet alıp yatırmanın psikolojisini anlayamıyorum çünkü. Ve alan insanların çok büyük bir kısmı bu profilde oluyor.

    Siz alacaksanız da hayırlı olsun şimdiden, bol bol sıkıntısız kilometreleriniz olur umarım birlikte.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi tecrübenin yanında tecrübemin esamesi bile okunmaz ama galeri varsa ben zaten bir tık uzak kaçardım. Bu galeri bu motordan en az 10k kar etmeyecek olsa o kadar parayı o motosiklete bağlayıp da vitrine koymazdı zaten. Adam 100'e satıyor olsa 85 90'dan aldı o motoru. Kimse sıkıntısız malına o kadar fiyat kırdırtmaz bence.

    Lafı çevirmeye gerek yok şu ana kadar gördüğüm GS'cilerin %90'ı babadan zengin, paradan anlamayan, boş beleş tiplerdi. Bu motosikleti zaten kullanan iki tip insan var. Biri ya kel, göbekli, GS kullanan eğitmenlerden parayı basıp ders alan, hocasının motosikletine özenen tipler ki bu dediğim %90 oluyor. Ya da harbiden bindiği motosikletin hakkını veren hadi nordkapa gidelim, hadi dakar'a gidelim hadi haftasonu bir Karadeniz yapıp gelelim diyen yılları motosiklet üstünde geçen adamlar. 1300'lük at kadar motosiklet alıp şehirden çıkmayan, cafelerin önüne çekip sohbet eden, abi BMW'de farklı diyen adamlara çok gülüyorum. BMW farklı da cafenin önüne çeken tiplere değil, burada var bir tane komşum 2 sene olmuş alalı, motosiklet daha asfalttan çıkıp toprak görmemiş ben GS'ciyim diye geziyor ortalıkta. Adamların o BMW ile yaptığı her şeyi 50'ccden 100cc'ye çıkartılmış scooterlar da yapıyor zaten. Altımda öyle bir motosiklet olsa kısa mesafeye çıkarmaya üşenir taksiyle falan giderdim büyük ihtimal.

    Ama BMW'ye, Triumph'a Ducati'ye binmek de bir ayrıcalık gibi geliyor bakınca bana çocukluğumdan beri. Ölmez sağ kalırsak tecrübe kazanınca büyük bir avrupalı enduro istiyorum ben de eski model olsa da. Aslında başlangıç motoru olarak 310GS alacaktım. Boyuma ve yapıma da çok uygundu, çok rahat etmiştim üstünde. İkinci el fiyatları çok uygundu bir BMW'ye göre. Ama araştırınca sorunlu, hindistan üretimi, montaj problemli bir motosiklet olduğunu söyledi herkes. Bunlar olmasa da büyük ihtimal servise para yetiştirmem zor olurdu zaten.

    Zincirle şaftın arasındaki fark senin için teknik bir farklılık mı yoksa temizliğiyle falan mı uğraşmak istemiyorsun bilmiyorum ama 1000 liraya bir otomatik zincir yağlama sistemi takınca çok bir farkları kalmıyor zaten. Bir süre sonra herkes zincir temizliğinden sıkılıyor sanırım.
    Çok samimi yazmışsın teşekkürler ama sende BMW nin büyüsüne kapılmışsın bak

    Evet sırf imajı için GS alıp kafenin önüne çeken tiplerde var , özellikle daha iri görünen ADV sini alıyor onlar.

    Lakin bu motorla yılda 20.000 km rota yapan çok tecrübeli sürücülerde var.

    Ama bu çok gezen tecrübeliler o bahsettiğimiz kafe önü GS cileri çok sever , onlar sıfır alıp 5-10.000 km sonra çok uyguna bize satıyorlar diye , adamlar birde en pahalısından çanta , cam çerçeve , led farı sis farı , şaft koruması cart curt bilumum ne varsa motoruna taktırıp hiç kullanmadan 2 sene sonra satıyorlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaftlı en hafif ve az yakan motosiklet bir üç harfli değildir, o bir Moto Guzzi'dir.
    Moto Guzzi çok özel bir motor ama cc olarak çok düşük , 1200-1300 lük iri kıyımları kastetmiştim.

  6. #26
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok samimi yazmışsın teşekkürler ama sende BMW nin büyüsüne kapılmışsın bak

    Evet sırf imajı için GS alıp kafenin önüne çeken tiplerde var , özellikle daha iri görünen ADV sini alıyor onlar.

    Lakin bu motorla yılda 20.000 km rota yapan çok tecrübeli sürücülerde var.

    Ama bu çok gezen tecrübeliler o bahsettiğimiz kafe önü GS cileri çok sever , onlar sıfır alıp 5-10.000 km sonra çok uyguna bize satıyorlar diye , adamlar birde en pahalısından çanta , cam çerçeve , led farı sis farı , şaft koruması cart curt bilumum ne varsa motoruna taktırıp hiç kullanmadan 2 sene sonra satıyorlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------



    Moto Guzzi çok özel bir motor ama cc olarak çok düşük , 1200-1300 lük iri kıyımları kastetmiştim.
    Aynen dediğiniz gibi 310GS düşünmemin asıl sebebi buydu. Bir BMW sonuçta bu motosiklet ve bir gezi motoru. Ama daha 10bin KM'yi geçebilen yok. Alan hocasından özenip alıyor. Bütün opsiyonları da üzerine ekletiyor daha bayiden çıkmadan 3 5 ay kullanmayı deneyip beceremeyince ucuza satıyorlar. Bu motosikletlerin güzel yanı apaçi adam profiline çok uymuyor, temiz biniliyorlar genelde.

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Buna cevap vermek için tecrübeli BMW sahibi olmaya gerek yok. Kaç cc olursa olsun hiçbir motorun 5000 km'de 2 litre yağ eksiltmesi normal değildir. Bana göre bunu söyleyen satıcıya da güven olmaz. Diğer dediklerine de inanma, motoru alma.

  8. #28
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna cevap vermek için tecrübeli BMW sahibi olmaya gerek yok. Kaç cc olursa olsun hiçbir motorun 5000 km'de 2 litre yağ eksiltmesi normal değildir. Bana göre bunu söyleyen satıcıya da güven olmaz. Diğer dediklerine de inanma, motoru alma.
    Gerçekten öyle kronik yağ yakan motor emisyon standartlarına uyamaz. Mantığım almadı benimde.

  9. #29

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2010 ila 2012 arası üretilen son kuru GS ler çift eksantrikli ve daha güçlü , önceki modelden çok daha az yaktığı bilgisine ulaştım , sanırım bu sebeple talep görüyor vede fiyatı farklı , birde eski modelleri pek tavsiye etmediler sensör arızaları hemen hemen hepsinde yaşanıyor , Abs beyni bile arızalanabiliyormuş , ilandaki bazı motorlarında Abs si iptal yazılmış..

    motoru satışa çıkarsam en fazla 60.000 e giderdi herhalde , 5000 tl lik fark takasta bana makul göründü , alacağım motorun kozmetiği çok güzel fiyatı da 2012 kazasız tramersiz bir GS için uygun gibi bakalım hayırlısı , teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------



    Yerli BMW forumlarında da GS in yağ eksiltmesi normal görülüyor , herhalde boksör silindir dizaynı olsa gerek , bende uzun süre iki tane Suzuki , bir tane Yamaha ve 65.000 km dir Piaggio kullanıyorum , kayda değer yağ eksilttiklerini hatırlamıyorum ,

    Bu motorun 2012 ye kadar üretilenleri hava soğutmalı deniyor ama esasen yağ ile soğutuluyormuş , silindir kapaklarına su yerine karterdeki yağ dolaştırılıyor , aşırı eksiltmenin sebebi bu da olabilir mi ?
    ABS merkezi arızaları genelde servo olan modellerde oluyor, 2004-2006 servo frenlidir, 2007 sonrası servo yok, ABS arızası kronik olarak duymadım. Servolarda da hidrolik değişimine dikkat edilirse rastlanmıyor diye biliyorum.

    5binde 2litre yağ eksiltmesi normal değil, başka sızıntı olabilir mi? Motor/şanzıman arası keçeler şüpheli olabilir, iki ana keçe var, motor/şanzıman dışardan bakınca yağ gözüküyorsa keçe değişecek, motor ikiye bölünecek demektir gerçi yağı silerler anlamazsın, dikkat. Bu yağ eksiltmenin nedenini tespit etmeden gözü kapalı girmemek lazım.

    Günde 750km yaptığım oldu, hiç birinde de yanımda yağ taşımadım, zaten kuru debriyaj nedeniyle herhangi bir benzinciden araba yağı da konabilir ihtiyaç durumunda, seyahatinde yağ taşıyan abartmış 20w50 yağ bile konuyor yahu, ayıp olmasın diye 10w50 kullanırım, geneli 15w50 gider.

    Onun haricinde sınıfında benchmark motor, ne desek boş, boşuna başka model önermeyin bu zehri alan zor vazgeçer.

  10. #30

    Üyelik
    20 Mart 2017
    [QUOTE=Nikkfurie;4617973]2010 ila 2012 arası üretilen son kuru GS ler çift eksantrikli ve daha güçlü , önceki modelden çok daha az yaktığı bilgisine ulaştım , sanırım bu sebeple talep görüyor vede fiyatı farklı , birde eski modelleri pek tavsiye etmediler sensör arızaları hemen hemen hepsinde yaşanıyor , Abs beyni bile arızalanabiliyormuş , ilandaki bazı motorlarında Abs si iptal yazılmış..
    ..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------



    Şimdi 2004-2007 kadar motor aynı ABS servolu aslında en iyisi ama bakımsız kaldıgı için arıza yapıyor
    2007 de ABS revize edili sorun yok 2007 ve üzerinde sıkıntı yok
    2004-2006 şaft sıkıntılı gizli ayıp
    2008 den sonra motor revize edildi (ESA) geldi (DİKKAT ESA opsiyonel fiyat farkı ile var ESA sız model de çok)
    2010 dan sonra motor tekrar revize (üstden çift egzantrikli oldu) edildi yakıt düşütü güç arttı
    2013 den sonra suluya geçti
    2013-2014 şaft da dahil olmak üzere bir çok parça sorunlu (BMW kabul etmiyor ama bir çok gizli ayıbı var) ALanlanlar şaft olsun konjektörler olsun elektronikler olsun çok sıkıntı yaşadı

    GS , Gs yapan şeyler neler ?

    1) paleverer telverer, (şase yok yılan gibi kıvrılıyor kasislerden ) kasisden geçtigini bile anlamıyorsun , virajları kendisi alıyor NERdeyse sen bir şey yapmıyorsun..(handikapı neden düştügünü de anlamıyorsun çünkü tekerin kaydıgını hisetmiyorsun)

    2) boxer motor (bu sayede agırlık merkezi aşagıda

    3) ESA müthiş bir şey

    Sİz benim önerimi de yanlış anlamışsınız ben size 2008-2010 arası ESA lı alın dedim , Bunlarda elektronik arızası öyle yok ,

    Paradan bagımsız düşünüyor isen alınacak GS ler az sorun olsun diyor iseniz ;
    2010(ikinci yarısı Çİft egzantirikli)-2012 arası
    Sulularda ise 2015 ve üzeri

    Para çokomel egrisi düşünüyorsanız 2008-2010 (ESA) arası ,

    İlla GS biniyim diyorsanız 2006 da olur , Sİze 2012 nin verdiği zevki de verir.

    Gidişi iyi olsun performanslı kullanacagım diyor iseniz 2015 ve üzeri şart Çünkü 1(ıslka kavrama) (Çünkü 2 2012 ye kadar kuru kavrama kuru kavrama ani güç verdiginiz de teker yapmak isterseniz (araba gibi baskı balatalı ) oldugu için ıslak kartel gibi kayıpsız değil, birde üzerine şaft kayıpları var teker bile yapmanız zor )"""GS alacak teker yapacagından değil de ne demek istedigimi anlasın diye yazıyorum)

    Kapalı kuru alanda muhafaza ediyorsanız bir GS motoru için 200 bin km ler bir şey değil zaten fazla devir çevirmiyorlar deki çevirsinler piston segman atmak da çok kolay her şey ortada gerek yok da gözün korkmasına gerek yok .

    Her kes yorumu japon a göre yapmış yag eksiltmede de neymiş vs vs bunların yapısı dizayn böyle ..Hayatlarında şaftlı motor kullanmamışlar ..Burada ki hayattında sadece japon çin motoru görmüşlerin yorumu çok dikkate alma .. Ben temiz fiyatı uygun km si yüksek olsun isterse 400 bin olsun GS bulsam alırım .

    İlgilendiginiz motor da Ögrenmeniz(galeriden alacagınız bilgi) gerekenler ;
    YAğ eksiltme o kadar mesele değil aslında bu motor için ..
    Bu motor kavrama değiştirmiş mi değiştirmiş ise kime kaç km de değiştirmiş (bunun masrafı yaptıracgınız yere göre 7-12 lik olursunuz çünkü motor ikiye ayrılıyor öyle baskı balata değişiyor ) Çünkü söylediğiniz KM tam zamanları gibi kulanıma göre tabi 250 -300 binde gider sert kulanıyor isen 70-90 binde de biter... Yapmış ise kim yapmış ne zaman yapmış , yapmamış ise durumu nasıl acaba?

    Bunların bakmanız gereken tesisat durumu nasıl çünkü aşırı elektronik sök tak olabilir ama oynanmış mı temiz mi ? (eger oynanmış ise sorun açar ise çok aşırı ugraşırsınız iyi bir exper şart bu iş için grenajların sökülüp detaylı bakılması lazım.

    Bİr de dediginiz KM ler de şaftın istavroz körükleri ve kontrolleri bakılması gerekir ciddi masraflar bunlar ...

    Daha da uzun yazabilirdim ama yoruldum ,

    Son olarak da şunu diyeyim ;
    2006 moldel ile 2010-2012 arasında iki kat fiyat farkı vermeye degecek kadar donanım olsun zevk olsun değecek fark yok ,120bn gerçekten o motor için fazla bir rakam bence değmez ..60-70 bine 2006 alın aynı ya (yakın zevki alırısınız ) Boxer var, PAlever telerever var ne yok ;(ESA yok ) ,biraz gücü düşük(bir tık) , biraz yakıtı(bir tık) fazla gerisi aynı ..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS merkezi arızaları genelde servo olan modellerde oluyor, 2004-2006 servo frenlidir, 2007 sonrası servo yok, ABS arızası kronik olarak duymadım. Servolarda da hidrolik değişimine dikkat edilirse rastlanmıyor diye biliyorum.

    5binde 2litre yağ eksiltmesi normal değil, başka sızıntı olabilir mi? Motor/şanzıman arası keçeler şüpheli olabilir, iki ana keçe var, motor/şanzıman dışardan bakınca yağ gözüküyorsa keçe değişecek, motor ikiye bölünecek demektir gerçi yağı silerler anlamazsın, dikkat. Bu yağ eksiltmenin nedenini tespit etmeden gözü kapalı girmemek lazım.

    Günde 750km yaptığım oldu, hiç birinde de yanımda yağ taşımadım, zaten kuru debriyaj nedeniyle herhangi bir benzinciden araba yağı da konabilir ihtiyaç durumunda, seyahatinde yağ taşıyan abartmış 20w50 yağ bile konuyor yahu, ayıp olmasın diye 10w50 kullanırım, geneli 15w50 gider.

    Onun haricinde sınıfında benchmark motor, ne desek boş, boşuna başka model önermeyin bu zehri alan zor vazgeçer.
    Servo arızasının iki sebebi var .
    1 Hidroliklerin değiştirmemesi katılaşması ve zorlanması mekanizmanın
    2 Akünün zayıfladıgında değiştirilmemesi ve düşük voltaj servo ya zarar vermesi
    Bu hususa dikkat edilirse aslında daha servo sistem daha iyi (ama nazik o yüzden bize gelmiyor)
    mavzer-i ve msandikci bunu beğendiler.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  11. #31
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorumu Bursa da bir galerideki 2012 model 1200 GS le takas ediyorum , motorda kronik marş motoru arızası ve hafif yağ eksiltme varmış.

    Satıcı çift eksantrikli modellerde 5000 km de 1,5 ila 2 lt eksiltme normal diyor , bu forumda BMW kullanan tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum , zaten yağ kapasitesi 4 lt , %50 eksiltme bana pek normal gelmedi !

    Marş motoru ise 300 lira civarına sadece kömürleri değiştirilerek götürür dendi.

    Motorun diğer üniteleri sapasağlam , Abs ve Esa çalışıyor , arıza ikazı yok , kazası boyası kozmetiği tertemiz trameri yok , lastik akü vs yepyeni , kilometresi 107.000

    Sizce galerideki bir BMW ile ilk sahibi olduğum yine kazasız tertemiz benden başka kimsenin kullanmadığı 2013 Suzuki Vstrom takas edilirmi ?

    Yarın Bursa ya gidiyorum ama kararsızım , benim motora 55.000 verdiler üste 65.000 vereceğim , piyasayı takip edenler fiyatı da yorumlarsa memnun olurum.
    Benim bmw ile ilgili yaşadıklarımı biliyorsunuz yine yaşadıklarımı vstrom forumdada anlattığımı biliyorsunuz. Şimdi yaşadıklarımı tekrar anlatacak değilim ancak şöyle bir durum var bana bir motor parasına mal olan motosikleti alan farklı arkadaşlarım 10 yıldır binmesine rağmen hiçbir problem yaşamadı. Yedek parça servis vs fiyatlarından bahsetmeye zaten gerek yok. Şu an kullandığınız motosikletin en güzel yanı her yerde her tamirciye rahatça gösterebileceğiniz ve probleminizi çözdürebileceğiniz bir motor olması. Bmw böyle değil. Tabiki günümüz şartlarında hemen hemen heryerde bmw ci ustalar türüyor ama nekadar sağlıklılar bilmiyorum.

    Almak istediğiniz motosikletle ilgili şunu söyleyebilirim o motosiklette bir problem olmasa sahibi satmak istemez. Ben şahsen problemler yaşamasam satıp 650 vstrom almazdım. Zaten motordaki problemler sahibini yormuş olacakki 2012 gs kullanan birisi olarak 300 liralık marş motoru problemiyle uğraşmak dahi istememiş. Motorda başka problemlerde olabilir. Bunlara şimdiden hazır olun. Ha kullandığınız motora göre rahatmıdır tartışılmaz yaşamadığınız bir rahatlık verecek.

    Problemler çözülmeyecek şeyler değil. Biraz para biraz zaman çözülmeyecek dert yok. Zamanında benim zamanım ve param olmadığından beni yorduğuna yorumladım hep forumlarda. Artık zamana ve paraya ihtiyacım kalmadığı için tekrar dönüş yaptım Şahsi görüş ve fikirlerim bu yönde kararınız ne olursa olsun şimdiden hayırlı olsun.

  12. #32
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna cevap vermek için tecrübeli BMW sahibi olmaya gerek yok. Kaç cc olursa olsun hiçbir motorun 5000 km'de 2 litre yağ eksiltmesi normal değildir. Bana göre bunu söyleyen satıcıya da güven olmaz. Diğer dediklerine de inanma, motoru alma.
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten öyle kronik yağ yakan motor emisyon standartlarına uyamaz. Mantığım almadı benimde.
    arkadaslarinda dedigi gibi yag eksiltmeyi dikkatli dusunmen gerek.
    usenmedin yabanci forumlarda arastirdim ama bu marka model motorlarinda o yillardaki uretimleri kesinlikle bu kadar yag eksiltmiyorlar.
    buyuk ihtimalle önceki sahibi/sahipleri hor kullandi, bakimlarini geciktirdi yada blok islem gördu ama duzgun yapilmadi.
    ben olsam hic ama hic bulasmazdim.

  13. #33
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS merkezi arızaları genelde servo olan modellerde oluyor, 2004-2006 servo frenlidir, 2007 sonrası servo yok, ABS arızası kronik olarak duymadım. Servolarda da hidrolik değişimine dikkat edilirse rastlanmıyor diye biliyorum.

    5binde 2litre yağ eksiltmesi normal değil, başka sızıntı olabilir mi? Motor/şanzıman arası keçeler şüpheli olabilir, iki ana keçe var, motor/şanzıman dışardan bakınca yağ gözüküyorsa keçe değişecek, motor ikiye bölünecek demektir gerçi yağı silerler anlamazsın, dikkat. Bu yağ eksiltmenin nedenini tespit etmeden gözü kapalı girmemek lazım.

    Günde 750km yaptığım oldu, hiç birinde de yanımda yağ taşımadım, zaten kuru debriyaj nedeniyle herhangi bir benzinciden araba yağı da konabilir ihtiyaç durumunda, seyahatinde yağ taşıyan abartmış 20w50 yağ bile konuyor yahu, ayıp olmasın diye 10w50 kullanırım, geneli 15w50 gider.

    Onun haricinde sınıfında benchmark motor, ne desek boş, boşuna başka model önermeyin bu zehri alan zor vazgeçer.
    O yıllarda servo fren ile sorun yaşamayan neredeyse yok gibi , bu motorlar büyük ihtimal kasapların eline düştü ve yeterli bakımları yapılmadı yoksa bir kullanıcı ne kadar hor kullanırsa kullansın ne abs yi nede servoyu bozabilir , yani öyle tapagaz kullanmakla falan bozulacak üniteler değil bunlar.

    Boksör silindirlerin şekli yahut yağ soğutmalı olmasının sebebi ile standart motorlardan daha fazla yağ tüketeceği BMW tarafından da öngörülmüş ki ekrana yağ basınç ikazı haricinde yağ seviye ikazıda eklenmiş.

    Forumları inceledikçe garip bilgiler ediniyorum , yıllar içinde kullanıcılar tarafindan alttaki cam penceden yağ seviyesi kontrolü resmen seramoniye dönüşmüş

    motoru önce yan ayakta bi 5 dk tutuyorlarmış sonra orta ayağa alıp seviyeyi kontrol ediyorlarmış , aksi halde o pencerede yağ seviyesi yanlış görünürmüş falan , ha birde motoru yan ayakta asla park etmeyin yoksa ilk çalıştırmada egzozdan mavi duman atarmış.

    Valla baya eğlenceli motormuş yahu

  14. #34
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O yıllarda servo fren ile sorun yaşamayan neredeyse yok gibi , bu motorlar büyük ihtimal kasapların eline düştü ve yeterli bakımları yapılmadı yoksa bir kullanıcı ne kadar hor kullanırsa kullansın ne abs yi nede servoyu bozabilir , yani öyle tapagaz kullanmakla falan bozulacak üniteler değil bunlar.

    Boksör silindirlerin şekli yahut yağ soğutmalı olmasının sebebi ile standart motorlardan daha fazla yağ tüketeceği BMW tarafından da öngörülmüş ki ekrana yağ basınç ikazı haricinde yağ seviye ikazıda eklenmiş.

    Forumları inceledikçe garip bilgiler ediniyorum , yıllar içinde kullanıcılar tarafindan alttaki cam penceden yağ seviyesi kontrolü resmen seramoniye dönüşmüş

    motoru önce yan ayakta bi 5 dk tutuyorlarmış sonra orta ayağa alıp seviyeyi kontrol ediyorlarmış , aksi halde o pencerede yağ seviyesi yanlış görünürmüş falan , ha birde motoru yan ayakta asla park etmeyin yoksa ilk çalıştırmada egzozdan mavi duman atarmış.

    Valla baya eğlenceli motormuş yahu
    acaba bu dedigin yan ayakta bekletme meselesi yeni modellerde ne alemde?

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Yav niki,bunu baskasi soylese amator der guler gecerdim de sana yakistiramadim vallahi

    Alacagin iki mantikli makinayi soyluyorum.

    1-Africa twin adventure 120 ye 2019 dusuk km bulabilirsin.Test etmisindir sen kesinn..mukemell degil mi ya? Cadillac gibi suspansiyon muthis rahat.Saft yoksa yok nollllcakkk yav.

    2-Vfr1200x 100.000 e 2018 model 20k da mukemmel durumda makineler bulunabilir bence.Safti da varrr ;)
    recaip bunu beğendi.

  16. #36
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Yalnız benim bindiğim servo motorlu bmw'de arıza vs yoktu. Sen frene abanınca motordaki algoritma nasıl çalışıyorsa fren basıncını kendi ayarlıyor ve senin yapmak istediğin fren gücüne göre düşük yapabiliyor. 2 kişi eğim aşağı giderken baya korkutucu olduydu. Bu sistem de arıza olmasa da bir boka yaramaz.

  17. #37

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız benim bindiğim servo motorlu bmw'de arıza vs yoktu. Sen frene abanınca motordaki algoritma nasıl çalışıyorsa fren basıncını kendi ayarlıyor ve senin yapmak istediğin fren gücüne göre düşük yapabiliyor. 2 kişi eğim aşağı giderken baya korkutucu olduydu. Bu sistem de arıza olmasa da bir boka yaramaz.
    Bu ilgincmis, ilk defa duyuyorum, hangi yillarda uretilen hangi modellerde var bu dedigin?
    Biraz daha bilgi verir misin?

  18. #38
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ilgincmis, ilk defa duyuyorum, hangi yillarda uretilen hangi modellerde var bu dedigin?
    Biraz daha bilgi verir misin?
    Motor benim değildi o yüzden bilmiyorum hangi yıllara ait olduğunu. Arkadaş ile denk gelince sorarım.

  19. #39
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav niki,bunu baskasi soylese amator der guler gecerdim de sana yakistiramadim vallahi

    Alacagin iki mantikli makinayi soyluyorum.

    1-Africa twin adventure 120 ye 2019 dusuk km bulabilirsin.Test etmisindir sen kesinn..mukemell degil mi ya? Cadillac gibi suspansiyon muthis rahat.Saft yoksa yok nollllcakkk yav.

    2-Vfr1200x 100.000 e 2018 model 20k da mukemmel durumda makineler bulunabilir bence.Safti da varrr ;)
    Afrika nın hem dct lisini hem manuelini kullandım , hatta bir seferinde Honda nın test sürüş günü etkinliğinde Kıvrak motorun bana özel bir güzelliği olarak grup sürüşünden ayrılarak Fethiye Acıpayam Denizli Köyceğiz rotasını Africa Twin ile geçtim , bol virajlı bir güzergahtır ama yumuşak ve leylek bacaklı Africa bana keyif vermişti , yalnız 1000 cc bir motorun akselerasyon keyfi Afrika da yok
    , tamam Nc gibi az yakıyor falan ama vitesi 6dan 5e yada 4 e çektiğinde 1000 lik gibi uzamıyor yahu , Vstrom'un ve Versys'in 1000 liklerini de kullandım aralarında belirgin fark var , Africa nın vites oranları devri düşük tutup az yaktıracak şekilde ayarlanmış , sakin sakin giderken eyvallah ama biraz sıkayım deyince böbrek üstü bezlerine adrenalin salgılatmıyor

    Jantlarının içlastikli olmasını da hep yadırgadım , yeni kasanında fiyatı uçmuş 200 liralara dayanmış , Vfr de güzeldir 280 kg ağırlığına göre kıvrak makina ama hem çok değer kaybediyor hemde çok ama çok tüketiyor yahu , 650 lik vstromdan sonra moralim bozulur :D sakin sürerken bile 6 lt biraz sıktığında 9-10 lt nedir abi..

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Afrika nın hem dct lisini hem manuelini kullandım , hatta bir seferinde Honda nın test sürüş günü etkinliğinde Kıvrak motorun bana özel bir güzelliği olarak grup sürüşünden ayrılarak Fethiye Acıpayam Denizli Köyceğiz rotasını Africa Twin ile geçtim , bol virajlı bir güzergahtır ama yumuşak ve leylek bacaklı Africa bana keyif vermişti , yalnız 1000 cc bir motorun akselerasyon keyfi Afrika da yok
    , tamam Nc gibi az yakıyor falan ama vitesi 6dan 5e yada 4 e çektiğinde 1000 lik gibi uzamıyor yahu , Vstrom'un ve Versys'in 1000 liklerini de kullandım aralarında belirgin fark var , Africa nın vites oranları devri düşük tutup az yaktıracak şekilde ayarlanmış , sakin sakin giderken eyvallah ama biraz sıkayım deyince böbrek üstü bezlerine adrenalin salgılatmıyor

    Jantlarının içlastikli olmasını da hep yadırgadım , yeni kasanında fiyatı uçmuş 200 liralara dayanmış , Vfr de güzeldir 280 kg ağırlığına göre kıvrak makina ama hem çok değer kaybediyor hemde çok ama çok tüketiyor yahu , 650 lik vstromdan sonra moralim bozulur :D sakin sürerken bile 6 lt biraz sıktığında 9-10 lt nedir abi..
    Africa icin yorumun dogru olabilir,baska bir motor kullanmadim.

    Fakat vfr yorumuna pek katilmiyorum.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...84045394/detay

    Simdi,dct li henuz 17500 km de olan bu motoru 97 e kapatsan 13000 tl cebinde(bmw 110k) kaldi.

    Yakit tuketimi vstrom veya bmw den 2 lt fazla olsa bu 13.0000 tl ile basabas noktasina tam 98000km sonra geliyor.

    Yani benzin bahane biraz

    Suna bak ya,silindire yag gitti derdi yok,yag yakti derdi yok,sacma sapan kronik problem yok 5 yas daha genc ve henuz 17.000 de.

    Bu arada 1.5 yil once esengulde 2018 model sifir bir vfr vardi.fiyati da 85.000 tl di.


    Simdiki fiyatlara bakinca keske alsaydim diyorum,yani zarar edecek bir durum yok zaten bu motorlarin fiyati olü durumda.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)