başlangıç için alınırmı arkadaşlar çokmu büyük sıkıntıları var bütçe buna yetiyor bide rks wildcat 125 var ikisi arasında gidip gelmekteyim konuyu okudum baştan sona şikayetçi çok atla deve kadar büyük şeyler yoksa düşünüyorum almayı
başlangıç için alınırmı arkadaşlar çokmu büyük sıkıntıları var bütçe buna yetiyor bide rks wildcat 125 var ikisi arasında gidip gelmekteyim konuyu okudum baştan sona şikayetçi çok atla deve kadar büyük şeyler yoksa düşünüyorum almayı
Tabii ki satın aldığınız yere göre değişebilir, ben bugün farkettim ve kendim sıktım.
Akünün - uçu sıkılı değildi, elinizden gelirse kontrol edince bence.
Bu arada aşağıdaki resimde kırmızı ile işaretlediğim saat olarak tahmin ettiğim sayıcı çalışıyor mu?
Bende çalışmıyor. Altındaki düğme ile ayarlıyorum ama öyle kalıyor. Kullanan arkadaşlar yazarsa sevinirim.
Teşekkürler.
https://photos.app.goo.gl/dgoCfFyTeqJJX3RX9
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------
Bence alınmaz ama yinede siz bilirsiniz. Tedirgin oluyor insan. Tercih sizin tabii ki !...
Bugün motoru komple soydum ve görüp ulaşabildiğim bütün soketleri kabloları izole etmeye çalıştım, umarım başarılı olmuşumdur, kullandıkça görücez.
Ledli elcik koruma ve elcik ısıtmalarımı taktım. Fotoğraf atmayı başarabilirsem atıcam buraya, elcik korumalar cama değiyodu, camı üstteki vidalara burç koyarak biraz dikleştirdim. Halen gidonu tam kırınca değiyo ama eskisi kadar değil. Aynalarımdaki sinyallerle beraber hem görüntüsü güzel hem fonksiyonel oldu.
Şehiriçi yüksüz ve biraz sert kullanım sonucu son aldığım yakıt ortamalası 3.13 oldu son ikmalimde, normal kullanımda 2.8 2.9 arası yakıyo, sakin kullanımda ancak 2.5 2.6lar görülebilir ama o şekilde kullanınca da motorun bi anlamı kalmaz diye düşünüyorum fabrika verilerine yakın bi tüketimi var diye net olarak söyleyebilirim artık. Kuryelik yapmak için almayı düşünen arkadaşlar için yakıt ortalamanızın 2.8 2.9 olacağını söyleyebilirim bilginiz olsun.
Top speed olarak hafif eğimli yolda 9bin devirde 120yi gördüm, daha fazla zorlamadım ve hiçbi zaman zorlamam heralde bu şekilde. Sadece meraktan ve bilgi amaçlı bu hıza çıktım.
5bin ve 6500 devir haricinde rahatsız edici hiçbi titreşim kalmadı. Bu iki devir arasında da titremiyo, sadece bu iki devirde titreşim kaldı. 7bin deviri geçince gayet konforlu ve titreşimsiz seyahat edilebiliyo.
Sonuç olarak halen verdiğim parayla aldığım faydayı kıyasladığımda gayet memnun olduğumu söyleyebilirim. İlk başlarda biraz uğraştırsa da artık sorunsuz bi şekilde kullanacağımı düşünüyorum. Eli anahtar tutmayan veya başlangıç motoru olarak düşünen kişilere kesinlikle önermiyorum onu belirteyim. Ha illa alacaksanız da alır almaz güvendiğiniz iş kalitesi yüksek bi ustaya komple söktürüp kabloları izole ettirin, civataları sıktırın, kendi aklınıza gelen kontrolleri yaptırın ve montajını baştan yaptırın, ondan sonra kullanmaya başlayın.
Videoyu en kısa zamanda çekeceğim. Soracağınız farklı konular olursa da buraya yazabilirsiniz ara ara başlığı okumaya giriyorum. İyi günler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------
Bu arada benim gibi arka tarafa ışıklı sinyalli kedi gözü gibi aksesuar bağlamayı düşünenler için açıkta sinyal kablosu bırakıp şasiye bağlamışlar, stopun kablolarını kesip biçmek zorunda kalmazsınız. İyi düşünülmüş bunu bayağı beğendim.
Yok daha sonra motorum yokken almıştım evde duruyodu bn251dekinden farklı bunlar
Elcik ısıtmalar oxford touring, diğer malzemeler aliexpress 🙂 atayım linklerini.
TRY 212.95 | Motosiklet aksesuarları uyarı işaretleri LED araba ışıkları dekorasyon şekli vücut yansıtıcı kart motokros dekorasyon ücretsiz kargo
https://a.aliexpress.com/_vrRcKR
Ledli kedi gözleri
[/COLOR]TRY 202.60 21%OFF | Evrensel motosiklet el muhafızları LED sinyal lambası koruyucular için Suzuki BURGMAN 400 GS1000 GS500E GS550M Katana
https://a.aliexpress.com/_vryS5V
Elcik korumalar.
Aynaları bulamadım valla tedavülden kalkmış heralde. Kör nokta aynaları da aynı şekilde.
Balans derken tam olarak neyden bahsediyosunuz? Lastiklerin balansı iyi gibi çünkü.
Arkadaşlar motorun ilk bakım km si geldi ve bakım yapıldı serviste. Motorun genel durumu itibariyle değerlendirmeye alırsak motor bildiğimiz çinli. Hemde safkan. Titreşim sorunu için Varyatör kısmını açtım,480 km deki motorun bagalar düzleşmeye başlamış. Çok normal nedenmi, Varyatör kayış tarafı motor bloğunda da olduğu gibi gy6 nın birebir aynısı. Gy6 nın ne olduğunu bilmeyenler için yazıyorum, Türkiye ye 2005 te gelen mondial hs 150 grubu scooterlerin aynısı. Elimde 150 cc scooterlerin debriyaj ve Varyatör kısmı çok vardı. Onların sağlam olanlarından taktım denedim birebir oldu. Sıfır titreşim şimdi. Motor bloğuda neredeyse aynı. Üst kapak içi biraz değişik. Başta montaj hatalarından bahsetmiştim. Sorunlar yolda bırakmaya ve keyif kaçırmaya tüm hızıyla devam ediyor. İşin içinde olduğum için sorun etmiyorum ama anlamayan kesim ne yapacak. Size şok olacağınız bir sorunu yazayım. Hepinizin ön amortisör ler yağ kaçırmaya başlayacak yakında. İnanmayan sol ön amortisörü söküp baksın üst kısmına. Platindeki bağlantı vidasını takamayınca amortisör ü taşlamışlar. İncelen yerde kasiste basınç altında delinip yağ atmaya başlıyor. Belki haberiniz de vardır. Daha çok yazasım varda neyse.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------
Birde bir noktaya daha değinmek istiyorum afınıza sığınarak. Şu youtubede motoru 10 km kullanıp tanıtım videosu çeken arkadaşlara bir iki çift lafım var. Her lafında " yerli" ve " volta mühendislerine teşekkür ederiz" gibi söylemlerle gözünüzü seveyim kandırmaya çalışmayın milleti. N max tasarımına benzerliği olan bir motoru tümüyle nmax ile kıyaslamak nasıl bir bilmişliktir halen anlamış değilim. Bu motorun ilk videosunu çeken elemana yazıp vermişler eline kağıdı al oku bunları demişler. Zerre motorun m sinden anlamıyor bana göre. Lastiği Anlas yapıp Bando kayış kullanıp ngk buji takmakla mı kaliteli oluyor yada yerli oluyor acaba. Mondial yıllardır şaseyi ve birçok aksamı kendi fabrikasında yapıp üretiyor. Türk sanayisinde parça yapan firmaları dolu. Patent almak farklı yerli olmak farklı. İnşallah zamanla motorun tüm parçalarını burada üretirler ve ekmeğini Türk sanayisi yer. Ozaman tamam oldu bu iş derim, ama şuan montaj sanayi si orası. Aynı otomotiv sanayisinde olduğu gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------
Günümüz motor piyasası fiyatlarına bakarsak bu fiyatta kalırsa ve gelecek partiyi daha dikkatli toplarlarsa alınır bir motor. Lakin sorunlu montaj devam ederse işleri zor. 128 top speed eğimli yolda. 3.1 yakıt tüketimi. Titreşim sorunu olan ön varyatör kızaklarını değiştirsin.
@search16
Üst mesneti(platini)takarken amortisor taşlamak nasil bir yöntemdir??
Amortisor taşlamak yerine,mesnet delik çaplarini frezede almak ve amrt.borusuna aliştirmak daha basit.
Büyuk ihtimal,mesnet ile amortisor dikmelerinin delik çaplari uyumsuz,ve ilerde bu kasıntı gidon boğazini bile bozabilir.
Kesinlikle ileriki zamanlarda furş takımını dahi bozacak.
Üstadım bu motorla şehirlerarası yol yapmak o zaman saatli bomba ,hele orasını burasını açıp sizin gibi iş bilmeyenler için tam risk
Ön sayfalarda benim direksiyon sertliğinden dolayı, ön taraf komple sökülmüştü. Belki sorun bundan kaynklıydı.
Şaka gibi yeminle. Gaz kelebeği yerinden çıktı giderken. Ses değişti çekiş düştü ve stooopp. Boğaz kelepçesi hiç sıkılmamış.
Allah hepimize sabır versin.
Ramazan mübarek gün, kör şeytanlarından bulsunlar... :-(
Yazılım atmak için 10 günlüğüne ECU(beyni) fabrikaya yollayacak servis.
Bende bunu kabul etmiyorum !...
Bügün aldığım yeri aradım, beyindeki sorun için.
Satarken mangalda kül bırakmayan İzmir teknik sorumlusu Mesut Bey arasın diye bekliyorum !...
Geri dönmeyecekler ama bir umut bekliyorum işte :-(
10 gün neymiş yahu Kalifornia Silikon Vadisi'ne mi gönderiyorlar ? bari başka bir ecu yedeklesinler gelene kadar..
Almaya cok niyetlendim ancak almaktan vazgeçtim eli anahtar tutmayan ikinci üretimi bekleyecek ve aradaki olusacak fiyat farki odemeyi kabullenmis olacak
Sormaz mıyım hiç hocam, koskoca fabrikada elinizde hiç mi yedek ECU'u yok, onu gönderin bunu yollayalım demez miyim hiç !...
Hatta beklentim, sorarken kendimce dua ettim, "Allahım yanıltsınlar beni, verin servis adı, hemen yolluyoruz ECU'u" desinler diye içimden geçirdim.
Ama sonra Volt firmasıyla görüştüğümü anladım tabii ki (!)...
Karşınızda 20-22 yaşında genç bir arkadaş, "yok maalesef yedek ECU" deyip telefonu süratınıza kapatıyor. !...
Ben özene bezene öyle yada böyle bir motor almışım, sökük bir şekilde, bir atölye de 10 gün bii kenarda duracak.
Buna hangi vicdan sahibi hangi aklı başında insan olur der ki !...
Neyse, inşallah satın alacak arkadaşlar bu forumu okuyorlardır, bii yararımız oluyordur.
Biz son sahibi olduk nasılsa bu motorun... Belki biri dua eder bize...
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------
Bu arada meraktan, bilmediğimden soruyorum, bu motor enjektörlü değil mi?
Ejektörlü motorda da gaz kelebeği oluyor mu?
Üzerinde enjeksiyon bulunan dirsek şeklinde olan ve motor bloğuna iki saplama ile takılan parça manifolt, gaz telinin olduğu yani karbüratör e benzeyen parçada gaz kelebeği dir. Bende çıkan parça gaz kelebeği.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Bu motorun daha güzelini arora getiriyor. Yakında görücüye çıkıyor. Çok daha sağlam ve yakışıklı.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)