Konu dişi olacak ama,
rks de yeni bir model çikarmiş wildcat125 isminde,birebir honda vario 125 in aynisi,gidon kutuklerinden butonlara,karenajdan gostergeye kadar.
Konu dişi olacak ama,
rks de yeni bir model çikarmiş wildcat125 isminde,birebir honda vario 125 in aynisi,gidon kutuklerinden butonlara,karenajdan gostergeye kadar.
Forumda Mondial için görüş istendiğinde herkes "alma" der, nedense Mondial ile aynı işi yapıp aynı oranda "yerli" olan Volta motor çıkarınca herkes peşinden gitmiş. Bir anda kendimi 2006 yılına döndük zannettim. Yahu daha 4-5 sene önce RKS Cityblade 125 diye yine böyle enjeksiyonlu bir model çıkmamış mıydı ? Onu kimse almadı, şimdi bunu bu fiyattan kaç kişi alacak ? Bu yerli mevzularını da bir geçin. Hala Çin'den tekerlekleri ve aynası takılmamış motor getirip içeride bunları takıp marka etiketini yapıştırınca adına yerli diyoruz, sürekli aynı döngüyü birkaç yılda bir tekrarlıyoruz. Gerçekten bizden hiçbir şey olmaz.
Volta firması sadece cesaretli gençlerin risk alarak yapıp tutturabildikleri bir yatırımdır. Yapacakları şey ancak yeni model çıkarıp para kazandıkça yeni fabrika kurmak olacaktır. Bir süre sonra da fazla açılmaktan aynı diğer firmalar gibi sıkıntıya gireceklerdir. Öyle yeni teknoloji, kendi tasarımlarını yapmalarını falan beklemeyin. Belki sahipleri bunun hayalini kuruyordur ama bizde para her zaman önce gelir, yine öyle olacaktır. Zaten Motopixel'in reklamını yapmış olması bile firma hakkında az çok fikir veriyor.
Haklısınız, yine iyi niyetimizin kurbanı olduk. Ne diyeyim, eskiden "ucuz ürün alacak kadar zengin değilim" diyen İngilizlerin meşhur lafını artık, Türk malı alacak kadar enayi ve zengin değilim demenin zamanı gelmiştir. Ben ettim siz etmeyin. Almayın kardeşim, her tarafı ucuz Volta marka Çin motoru Revolt almayın. Bu motorun her tarafı Çin, yerli filanda değil. Yerli tasarım, yerli üretim, patent, faydalı tasarım laflarına inanmayın, her tarafı yalan dolan. Yazıklar olsun deyip geçiyorum artık...
Haklısın da atladığın bir konu var konjektör meselesi , Misal 1999-2001 krizleripeş peşe gelmese AKP iktidara gelebilirmiydi .Yaşın tutuyor ise dediğimi anlarsın... Konjektör şimdi çok müsait ,250 lik aynı vergi diliminde Japon v-strom vs 60 KUSUR bin olmuş .Japonlar 50 binden başlıyor ..Kaçımız 50-60 bin i 250 lilik motor a verecek kadar gelir sahibi ??
Kısacası uzatmayım herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor millet japon alamadığı için buna sarılıyor ..JApon 25 olsa bu 20 olsa kimse dönüp yüzüne bakmaz ,veya gelir seviyesi asgari ücret 10 bin olsa japon 50-60 olsa yine dönüp kimse bunu 20 ye verselerde yüzüne bakmaz..
Mesele konjetör meselesi .. Olay ise doğru zamanda doğru ürünü piyasa ya sunmuşlar...Millet in parası olmadıgı zaman(alım gücünün yerlerde oldugu zaman) Çİn malına güzel bir hikaye (yerli/milli) (satış için böyle hikayeler şart ) ile pazarda konumlandılar...Motor da şekil şukulda var bizim millet şekil şukulcu ,Olay bu aslında kısaca
Kavramlar karışmış biraz galiba
Konjektör:
Alternatör ile beraber üretilen elektriğin volt ve akım üzerinden ayarlamayı sağlar. Pek çok araçta alternatör yerine şarj dinamosu olarak bulunmaktadır ve kullanılmaktadır
Konjonktür:
1.
ekonomik, toplumsal, siyasal alanlarda istatistiklerden, olgulardan, nesnel durumlardan yararlanarak olayların gelecekteki gelişmeleriyle ilgili kestirim.
2.
bir ülkenin ekonomik durumunu etkileyen, birbiriyle etkileşerek oluşturan öğelerin tümü.
Sayın "hsoydam", tamamen haklısınız. Böyle bir farkındalık yaratılması, bizler için aşırı önemli.
Kimse bu parayı çöpten bulmuyor, karşılığında emek harcayıp, yeri geldiğinde etinden sütünden eksiltiyorsun. Ancak ne yazık ki bu işler böyle yürümüyor, konu icraate gelince kıl kıpırdamıyor. Tabi bunun bir çok sebebi olabilir.
Kendimden örnek verirsem, bu fiyata, bu donanım ile başka bir sıfır motor bulabileceğimi şahsen düşünmüyorum, daha fazlasına da maddi durumum hiç müsait değil. Bunun için bile durumları sonuna kadar esnettim diyebilirim.
Çok şükür çözülebilir basit sorunlar yaşadığım için ve beklentilerimi de karşılamasından ötürü ciddi bir sorunum söz konusu değil, ancak daha sıfır motor olmasına rağmen buji sinyali yaktıran ve şu an serviste yatan motorlara şahit oldum. Bunların daha fazlası da oluyor, burada bir çok arkadaşımız bu konularda dert yandı ne yazık ki.
Sıfır bir motorda böyle sorunların yaşanması hiç hoş değil, gerekli tepkinin gösterilmesi gerektiğine kesinlikle katılıyorum. Ancak ülkemiz şartları, bazen el kol bağlıyor. Firmaların bu kadar rahat davranmasının asıl sebebi zaten bu bence.
"Serif abi"nin söylemlerine katılıyorum, gerçi katılmaya da gerek yok herkes bu durumun farkındadır. Mesele tamamen alım gücü ile alakalı.
Ben de isterdim ki bir Xmax400 alayım, bineyim, efil efil gezeyim. Ancak daha önce de söylediğim gibi, şartlar, şartlar, şartlar.
Evet, belki biraz Motopixel'in kurbanı olmuş olabiliriz. (birazdan da fazla) Motorun kritik bileşenlerinde iyi/kaliteli ürünler kullanılmış, şunu kullanmışlar, bunu kullanmışlar vs. diyerek kafaları bulandırdı. Evet bir mondial dendiği zaman koşarak kaçıyoruz, ama bu laflarla gözler boyandı, ikna olduk.
Bundan sonrasında en iyisini umut ederek önümüze bakacağız.
Arkadaşlar,
Yorumları okuyunca güldüm. Ben yazdıklarımda motor için iyi veya kötü demiş miyim ? Benim buradaki derdim diğer yerli motor üreticilerinden hiçbir farkı olmayan Volta'nın abartılmasıdır. Yoksa motor çok iyi de olabilir ki zaten bu zamanda artık kötü, dökülen Çin motoru kalmadı. Burada Çin motorlarını hiç kullanmadan kötüleyen arkadaşların imzalarında motor geçmişlerine bakın, muhtemelen 5 - 6 tane Honda veya Yamaha motor göreceksiniz. Alan arkadaşlara hayırlı olsun, güle güle kullansınlar.
Yukarıda "Bu motorun her tarafı Çin, yerli filanda değil. Yerli tasarım, yerli üretim, patent, faydalı tasarım laflarına inanmayın, her tarafı yalan dolan." şeklinde esprili bir yaklaşım gelmiş ama motor gerçekten yerli değil. Yerli olsaydı yurt dışında aynısının tıpkısı başka markalısı olmazdı. Bir yapmışız onlar kopyalamış diye düşüyorsanız, öyle bir şey mümkün değil. Biz daha oralara gelemedik.
Otomotiv sektörüne uzak, teknik altyapısı olmayan arkadaşlar için (bunu eleştirmiyorum, herkesin uzmanlığı farklıdır) bazı şeyler uzaktan mümkün gözükse de bilenler çok iyi anlıyorlar ki bu işler uzun yılların çalışmasını gerektirir. Çin firmaları yıllardır kopyalama yapıp kendilerini geliştirmeye çalışmalarına rağmen en fazla CF Moto ve Benelli olabilecek kadar geliştirebildiler çünkü bu işler zordur. Bakın cep telefonlarında aynı sürede uçup gittiler. Biz ise henüz başlamadık bile... Hal böyleyken patentmiş, yerliymiş vs. bunlara çok takılmayın. Bunlar en fazla zamanının TSE belgesi gibi reklam malzemesi olurlar. Bir zamanlar Arçelik firması da patent rekorlarını elinde tutuyordu (belki hala da öyledir) ama yaptığı ürün buzdolabı, çamaşır makinası... Türkiye'de patent almak bildiğiniz çocuk oyuncağıdır. Benim bile işimle ilgili öylesine aklıma gelen basit bir konuda patent başvurum var, hala değerlendiriliyor.
Konuyu dağıtmak gibi olacak kusura bakmayın.
Dün 500 KM rodajını nihayet tamamladım, Esenler'de MotoEs'e gittim.
Gayet kibar bir bey, iyi niyetli, olabildiğince sorulara cevap vermeye çalışan bir arkadaştı, Kadir Bey.
Kendisini bıktıracak kadar çok soru sordum diyebilirim, sağolsun usanmadan mümkün mertebe cevapladı.
Benimki gibi kafasında servis hakkında sorular dönen arkadaşlara burayı önerebilirim, ancak daha sadece 1 kez gittiğimi de unutmayın, ilk izlenim bunlar.
Tek sorun, kredi kartı geçmiyor oluşu, nakit çalışıyor.
Bakım için 200TL gibi bir fiyat istendiğini okudum, bunu hangi serviste istediler merak ettim. Bilen eden yazabilir mi? Ben 150TL ödeme yaptım.
Serviste buji sinyalini yaktığı için yatan, sıfırdan farksız motorlar vardı, sanırım daha 100 KM'de felanlar.
Motorumdaki arka kaliperdeki sesin sebebinin, "arka fren balata yayı" kaynaklı olduğunu söyledi, yay çatlakmış, sıfır motorda
Ciddi bir sorun değil çok şükür, yeni parça siparişini verdi, 1000 KM bakımında halledilecek.
Daha önceki konularda geçen "ters takılma" durumdan bahsettim, kendisinin söylediği gibi aktarıyorum;
" Ters takma durumu doğru değil, ters takılsa zaten fren tutmaz. Evet bir montaj hatası var, çözdük onu hallediyoruz."
Bırakın uzmanı olmayı, detaylı felan dahi bilgim olmadığı bir konu, o sebeple aynen ilettim, elçiye zeval olmaz
Motor ile ilgili şu ana kadar ciddi bir sorun yaşamadım, saçma sapan ama ufak tefek sorunlar hep. Tabi belli ki bu tamamen benim kısmetimle alakalı.
40 yılda bir şanslı olacağımız tutmuş çok şükür, normalde aksiliklerin yakasını bırakmadığı bir tipim.
Umarım diğer arkadaşların da sorunları en kısa zamanda halledilir.
Motopixelin ipi ile kuyuya inilmez dostlar o test videolarının temelinde nasıl dostluklar yatıyor (!) bir bilseniz. Tamamen duygusal sebeplerden ötürü sizin markanız da bir anda sanki dünyanın en iyisiymiş gibi bir teste tabii tutulabilir. Hiç kıvırtmadan yekten söyleyeyim kimse bu devirde karşılığını almadan bu tür işler artık yapmıyor. Fakat bu kadar uygun fiyatlı NMAX klonu bir motoru kendi menfaatleri uğruna sanki NMAX'ten bile iyiymiş gibi lanse etmek milletin cebiyle bütçesiyle aklıyla oynamaktır.
Bu motorun tamamen Türk olduğunu kim nereden çıkardı? Allah aşkına alttaki videoyu bir izler misiniz lütfen veya netten Motorstar Easyride 150n yazıp aratır mısınız?
Ne olursa olsun keyfinizin kaçmasına izin vermeyin alınmış alınmıştır mevcut sıkıntı varsa giderip keyfini çıkarın bardağın dolu tarafından da bakmak lazım. Mevcut sıkıntıları garanti kapsamında yapma konusunuda zorluk çıkarırlar ise de tüketici hakem heyeti en doğru yol,ayrıca aynı arızadan üç kez servise gidip arızayı gideremezlerse de ücret iadesi yapmaları gerekir.
Malum sarı sitede şimdiden 0 alıp yüksek fiyata satmaya çalışanlar dolaşmaya başlamış. Bayide 17.750 TL ye satılan motora 20.250 TL istemiş adam.
Azkalsin motopixelin gazıyla bu motoru düşünmeye baslamistimkiiii aklım başıma geldi şekle aldanıp kendimi perişan edecektim ne yapalım ekonomik sikinti, nmax alamayınca gözüme bir hoş göründü, insanın aklıyla oynuyorlar.
Motorum pazar günü arıza ışığı yaktı, servise gittim. Arıza kodu almak için kısa bi yol yokmuş, beyni söküp fabrikaya göndermemiz gerekiyomuş. Gidişinde sıkıntı yok ankaraya ulaşayım ordan gönderirim artık.
Şu yakıt konusuna bi türlü anlam veremedim. Yanlış ölçüm falan yok, yağ değişimine kadar 3lt ortalamayla gezerken 4ün altına düşüremiyorum şuan naptıysam olmadı.
Yorumları okudum da, arkadaşlar memleketin ekonomik durumu bayağı kötü, çinli diyen dökülecek diyenler olmuş, 5yıl önce de böyle bişey piyasaya çıktı satılmadı yüzüne bakılmadı insanlar kandırılıyo falan yazılmış. Beyler herkesin kendi aklı fikri var kimse kimsenin aklına muhtaç değil. Yeni başlayanlar hariç hehimiz burda neyin ne olduğunu biliyoruz. 17500 liraya bu donanımda sıfır motor mu kaldı?
Ben gittim canlı gördüm inceledim donanımlarına malzeme kalitesine baktım vereceğim parayı aldığım malın karşılayacağından emin oldum aldım, şükür şimdiye kadar yarı yolda bırakmadı zor zamanımda hor kullanmak zorunda kalmama rağmen, hala yürüyo. Niye 50lik scooter muamelesi yapıyosunuz veya sahibi olanlara hakaretler ediyosunuz bunu çözemedim, kimsenin mi kimseye tahammülü kalmadı artık?
Montaj sıkıntılarının olacağını zaten almadan önce dahi biliyodum ki sıfır aldığımda sağ ön sinyalim yanmıyodu, türkiyede montajlanan hiçbi üründen adamakıllı montaj kalitesi beklemeyin, ağır sanayi dahil çoğu kişi yalapşap iş yapıp günü bitirmenin derdinde.
Daha canlısını görmeyen insanlar dahi tü kaka çinli dökülüyo dandik rezil mezil demiş el insaf ya, bi görseydiniz bari. Montaj hataları çıkıyo motor krank kırmıyo, abs beyni veya normal beyni yanmıyo, bakıyorum büyük bi sıkıntı yok henüz, olsa söyleriz zaten.
Hepimiz motopiksele motor markalarına giydiriyoruz servislere giydiriyoruz hep ona buna giydiriyoruz da bu kafalarla bizden de hiçbişey olmaz arkadaş. Bu kafayla montaj hatası olmayan cillop gibi kaynaklanmış şasili, kronik sıkıntısız motor bloklu tamamen yerli türk motorunu biz haketmiyoruz.
Bırakın ben yapayım motor hakkında yorumu, alanlar yapsın, kullanma şansı elde edenler yapsın. 2 video izleyip motoru Adan Zye çözdüğünü sananlar veya canlısını dahi görmeyenler artık konuşmasın ya.
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
Bayilerin alış fiyatından bahsediyorsunuz galiba? O zaman sağlam bir bilgi edinmişsiniz kaynağını bilemiyorum ama burada rahatça söz ettiğinize göre doğru bilgi olsa gerek. Tek motor başına bu kadar yüksek bir kar bırakıyorsa sözün bittiği yerdeyiz demektir.
Başlığı tamamen okudum ve sadece şunu söyleyeyim. Geçen yaz 50 bin kilometrede 5500 liraya alıp, 1000 liraya da şanzımanını yaptırdığımız, yaklaşık 6-7 bin kilometredir kullandığımız kurye çıması TVS Jupiter'de şurada okuduğum sorunların hiçbirini yaşamadık. Yerli malını hepimiz destekleyelim, ona sözüm yok. Ancak ucuz dediğiniz motorun fiyatı 17750 lira, bir asgari ücretlinin 6.5 aylık maaşından bahsediyoruz. Bu parayı verip, daha 1000 kilometre olmadan defalarca servise giren motorlar? Ki motoru motor yapan en önemli özelliği olan blok Çin üretim iken, bu motor nasıl Türk malı oluyor onu da anlamadım ama, neyse...
Açıkçası eşleştirmeniz bana saçma geldi.
Fiyat karşılaştırması yapıyorken, ürünlerin sadece motor sağlamlığı mı baz alınıyor? Yanlış anlaşılmasın, yıllarca dolu dolu motor tecrübesine sahip biri değilim, yanlışsam beni düzeltin.
Ancak 15 yaşındaki çocuğa bile böyle bir konu belirtseniz, donanımsal özellikleri, ıvır zıvır artıları eksileri bile değerlendirmeye katacağını bilir.
Ön arka kampana fren, 90*90*12 jant, beygir fark, görsel fark vs. vs.
Bunları görmezden gelip çok basit bir karşılaştırma yapmanız bence komik olmuş sadece.
Yanlış anlaşılmasın, benim Jüpiter'i küçümsemek gibi bir derdim yok, sağlamlık konusunda haklı olduğunuz bir gerçek.
Ancak keyfi bakış açısıyla yapılan değerlendirmelerin sonuçları ne yazık ki doğru noktaya varmaz.
RM5'in hataları olduğu aşikar, bir çoğu da saçma bir şekilde montaj hatası, ama ikisini yanyana koyduğunuz zaman her koşul ve şartta ben yine RM5'i seçerim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)