Pulsar 200 NS Stop Etme Sorunu
Reklamlar
-
Herkese merhaba;
İlk motorumu 1 hafta önce aldım. Şöyle bir sorunu var ki; ilk çalıştırmada devri aragaz vererek yüksek tutmazsam stop ediyor. Ben aragaz ile devrin düşmesine izin vermeden bir süre kullanıyorum. Yaklaşık 10 dakika sonra normale dönüyor. Bu arada ilk 10 dakika içinde stabil bir şekilde de gitmiyor devir yüksek de olsa. Ara ara kendini öne atıyor ya da gaz almıyor. Bunun sebebi ne olabilir?
Reklamlar
-
Sentil ile iyi bir supap ayarı yaptır. Rölanti sensörünü temizlet düzelir.
Bunların dışında kurcalatma.
-
Bunun bir çok sebebi var;
-Rolanti sensörü
-Debriyaj müşürü
-Subap ayarı
En önemlisi de yazılım. Bunların çalışmasını kontrol et herhangi problem var ya da yoksa güncel yazılım kontrolü yapılıp atılsın.
-
kronik denk gelmiş.servise başvurun yazılım falan güncelliyorlar fark ediyormuş.bende olmamıştı ama olanların yarısını bu şekilde hallettiler.
-
Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yazılım sanırım. Aradığım birkaç servis de söyledi yazılım ya da rolanti sensörünü
-
ilkönce akünüzü kontrol edin. Akünüz yetersiz ise düzgün ateşleme yapamaz ve stop eder.
-
Teşekkür ederim kontrol ettireceğim. Bujileri de değiştirmemin faydası olabilir mi bu soruna?
-
Rolanti sensörü arızalanmış gibi duruyor. Ekranda arıza lambası yanıyor mu?
-
-
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Rolanti sensörü arızalanmış gibi duruyor. Ekranda arıza lambası yanıyor mu?
Arıza lambası yanmıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
HRider adlı üyeden alıntı
İlk önce aküden başlayın
Sanayide bir elektrikçiye gitsem ölçüm yaparlar değil mi? Bu şekilde mi kontrol ettiriyoruz?
-
Tüm kontrolleri yetkili serviste yaparlar.
-
Hocam ateşleme bobini sıkıntılı gibi geldi bana
-
egeoztn adlı üyeden alıntı
Arıza lambası yanmıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Sanayide bir elektrikçiye gitsem ölçüm yaparlar değil mi? Bu şekilde mi kontrol ettiriyoruz?
Motor sıfır ve garantilii ise servise götürün, aküyü ölçüp şarj etsinler.
Yok garantili değil ise sanayide elektrikçiye para vereceğinize 30 tl'ye bi avometre(multimetre)alın, sökün oturduğunuz sürücü koltuğunu(2 tane yanlış hatırlamıyorsam 10numara vidaya bakıyor sökmesi), altındaki akü kutup başlarından ölçüm yapın:
-motor kapalı/çalışMAZ iken 12-12.5V ise iyi 11-12V arası ise şarjı az, 11V'den az ise akü ölmek üzere(şarj ederek kurtarabilirsiniz belki, akünün durumuna göre değişir)
-motor çalışırken rölantide 12.5V civarı olmalı
-motor 5bin devir civarı iken 14.2-14.7V civarı bir değer gözlemlemeniz gerekiyor.
-bir de marş basarken ölçüm yapın, 10-11V'lara düşüyorsa zaten akünüz sorunlu demektir(marş da basmaz/çok zor basar zaten).
Aldığınız avometre de sizde kalır, sonrasında her yerde işinize yarar.
Bu iş için bile sanayiye vs giderseniz harcayacağınız çok paranız var demektir. Güzel yolarlar çünkü, müptelası olursunuz(yaparlar) sanayinin, olmayan arızalardan parça değiştirir lanet edersiniz motora. Ha "para var huzur var" ise tabi ki keyif sizin.
Tekrar ediyorum, ilk mesajınızda anlattığınız sorun %90 akü sorunu(Başıma da gelmişliği var). Statöre ateşlemeye sübaplara vs'e bakmadan önce aküyü kontrol edin, uygun boyutlarda aküsü olan motorcu başka bir arkadaşınızdan aküsünü 1-2 günlüğüne alıp deneme yapın derim hiç olmazsa.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)