Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Pulsar 200 NS Stop Etme Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Herkese merhaba;

    İlk motorumu 1 hafta önce aldım. Şöyle bir sorunu var ki; ilk çalıştırmada devri aragaz vererek yüksek tutmazsam stop ediyor. Ben aragaz ile devrin düşmesine izin vermeden bir süre kullanıyorum. Yaklaşık 10 dakika sonra normale dönüyor. Bu arada ilk 10 dakika içinde stabil bir şekilde de gitmiyor devir yüksek de olsa. Ara ara kendini öne atıyor ya da gaz almıyor. Bunun sebebi ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Sentil ile iyi bir supap ayarı yaptır. Rölanti sensörünü temizlet düzelir.
    Bunların dışında kurcalatma.
    egeoztn bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Bunun bir çok sebebi var;
    -Rolanti sensörü
    -Debriyaj müşürü
    -Subap ayarı
    En önemlisi de yazılım. Bunların çalışmasını kontrol et herhangi problem var ya da yoksa güncel yazılım kontrolü yapılıp atılsın.
    egeoztn bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    kronik denk gelmiş.servise başvurun yazılım falan güncelliyorlar fark ediyormuş.bende olmamıştı ama olanların yarısını bu şekilde hallettiler.
    egeoztn bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    24 Ocak 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yazılım sanırım. Aradığım birkaç servis de söyledi yazılım ya da rolanti sensörünü

  6. #6

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    ilkönce akünüzü kontrol edin. Akünüz yetersiz ise düzgün ateşleme yapamaz ve stop eder.
    egeoztn ve HRider bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    24 Ocak 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Teşekkür ederim kontrol ettireceğim. Bujileri de değiştirmemin faydası olabilir mi bu soruna?

  8. #8

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Rolanti sensörü arızalanmış gibi duruyor. Ekranda arıza lambası yanıyor mu?
    egeoztn bunu beğendi.

  9. #9
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    İlk önce aküden başlayın
    maktama ve egeoztn bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    24 Ocak 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rolanti sensörü arızalanmış gibi duruyor. Ekranda arıza lambası yanıyor mu?
    Arıza lambası yanmıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk önce aküden başlayın
    Sanayide bir elektrikçiye gitsem ölçüm yaparlar değil mi? Bu şekilde mi kontrol ettiriyoruz?

  11. #11

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Tüm kontrolleri yetkili serviste yaparlar.
    HRider ve egeoztn bunu beğendiler.

  12. #12
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Hocam ateşleme bobini sıkıntılı gibi geldi bana

  13. #13

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı egeoztn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arıza lambası yanmıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------



    Sanayide bir elektrikçiye gitsem ölçüm yaparlar değil mi? Bu şekilde mi kontrol ettiriyoruz?
    Motor sıfır ve garantilii ise servise götürün, aküyü ölçüp şarj etsinler.
    Yok garantili değil ise sanayide elektrikçiye para vereceğinize 30 tl'ye bi avometre(multimetre)alın, sökün oturduğunuz sürücü koltuğunu(2 tane yanlış hatırlamıyorsam 10numara vidaya bakıyor sökmesi), altındaki akü kutup başlarından ölçüm yapın:
    -motor kapalı/çalışMAZ iken 12-12.5V ise iyi 11-12V arası ise şarjı az, 11V'den az ise akü ölmek üzere(şarj ederek kurtarabilirsiniz belki, akünün durumuna göre değişir)
    -motor çalışırken rölantide 12.5V civarı olmalı
    -motor 5bin devir civarı iken 14.2-14.7V civarı bir değer gözlemlemeniz gerekiyor.
    -bir de marş basarken ölçüm yapın, 10-11V'lara düşüyorsa zaten akünüz sorunlu demektir(marş da basmaz/çok zor basar zaten).

    Aldığınız avometre de sizde kalır, sonrasında her yerde işinize yarar.

    Bu iş için bile sanayiye vs giderseniz harcayacağınız çok paranız var demektir. Güzel yolarlar çünkü, müptelası olursunuz(yaparlar) sanayinin, olmayan arızalardan parça değiştirir lanet edersiniz motora. Ha "para var huzur var" ise tabi ki keyif sizin.

    Tekrar ediyorum, ilk mesajınızda anlattığınız sorun %90 akü sorunu(Başıma da gelmişliği var). Statöre ateşlemeye sübaplara vs'e bakmadan önce aküyü kontrol edin, uygun boyutlarda aküsü olan motorcu başka bir arkadaşınızdan aküsünü 1-2 günlüğüne alıp deneme yapın derim hiç olmazsa.
    levend84 bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)