Piyasada 50 cc'ler peynir ekmek gibi satılıyor. B sınıfı ehliyet ile sürülmesi, bandrolsüz oluşu, az yakıt ile gitmesi önemli bir avantaj.
Şu an sıfır km. 9 bin liradan aşağı 50 cc yok piyasada.
Piyasada 50 cc'ler peynir ekmek gibi satılıyor. B sınıfı ehliyet ile sürülmesi, bandrolsüz oluşu, az yakıt ile gitmesi önemli bir avantaj.
Şu an sıfır km. 9 bin liradan aşağı 50 cc yok piyasada.
5000 tl iken niyet etmiştim.
ikinci el 3500 civarı vardı 1 sene önce.
alıp lastik, piston, gömlek rektefiye düşündüm.
keşkem alaydım.
hem büyük motorun bakım km si yükselmezdi, hem daha düşük işletim maaliyeti ve yükselen fiyat grafiği ciddi avantaj sağlardı.
artık çok geç..
Peynir ekmek gibi satılma nedenleri;
B ehliyet ile kullanılması
Sigorta vs. olmaması
Az yakması
Bana göre en önemlisi insanların satın alım gücünün düşmesi nedeniyle bu motorlara yönelmesi.
--------------------------------------
Yanlız yasa boşluğundan faydalanan bu motorlarla kaza yaparsanız başınız baya ağrır bu yönden oldukça tehlikeli.Düşünsenize adamın biri geliyor hatasından dolayı arabana çarpıyor ama karşıdakinin zorunlu trafik sigortası yok.Muhattap olacak bi kimse yok,resmi belge yok.İş körler sağırlar birbirini ağırlar durumuna geliyor.
Trafiğin içine eden bir uygulama oldu, bisiklete bile bir yeterlilik belgesi gelmesini düşünüyordum(vatandaş öpülmeden, ücretsiz, federasyon tarafından falan verilen bir belge) şimdi kit atılıp 100 cc yapılan 70-80'le rahat giden 50ccler doldurdu ortalığı.
Adamlara üzülüyorum, benzinden, vergiden kar edecem sanarken gidip bir Mercedese yandan çarpsa 600'lük motosiklet parası çıkacak cebinden haberi yok. Allahın dağında tarlaya bahçeye rahat gidip gelmeye almışsındır, risk azdır tamam da İstanbul'da trendyol kuryeliği de yapmazsın yani. Zaten iyi para kazanacaksın, 2 ayda kendini amorti edecek aldığın motosiklet. Lütfen bu işi yapmayı düşünen varsa bilinen güzel scooterlardan birini alsın kendine. Yeri geliyor Honda'lar bile dayanmıyor o yoğunluğa. Çalıştığım depoda 10 15 activa'dan anca 3 4 tanesi güven veriyordu, bir Çinli scooterin o yoğunluğa dayanması çok zor.
Bir de ben 125cc activalarla, spacylerle zor kaçıyordum arabalardan. Çok sağlıksız bir durum, kimsenin başı ağrımaz umarım. Dileğim tekerlerinin düz basması.
Sigorta olmamasından dolayı 100cc aldım. Sigortasız araç sakat iş
O pek gizlice olmuyor. Bayiiye giriyorsunuz soruyorsunuz şu diyor normalde 110cc ruhsatta 50 geçiyor, şu diyor alırsan 110 kit yanında hediye vs.
Bence 50ccler düzgün kullanılırsa gayet iyi bir motor. Motoru alan kişinin onun da bir motor olduğunu trafikte kuralların olduğunu en önemlisi ekipman giymesi gerekiğini bilmesi lazım. Bir de şehiriçi arasokaklarda tapagaz gitmemesi lazım.
Bazen ben de diyorum bi 50ccm olsa bisiklet gibi kullanırım. Drift büyük motor gibi geliyor artık. Debriyajıydı vitesiydi şehiçi uğraşmak yoruyor.
Galiba bu model 50cc görünen ama orjinal alt blok 110cc olan modellerdenmiş.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...19408732/detay
Beyler bende var 50 cc. Altai tank50 isimli bir motosiklet. uretici 110 cc kiti hediye etti, yani 50 cc olarak hic kullanmadim direk 110 cc aldim. varsa sorular yardimci olabilirim.
2018 de 15.000km kuba rx9 kullandım , 3 bin liraya sıfır almıştım , ozamanlar amacım otobüs olmadıgı için istediğim zaman hız önemsemeden gideceğim yere varabilmekti bisiklet niyetine. Ama tam bir aşk yaşadım . Şimdilerde 1 senedir CBF150 kullanıyorum geçenlerde dedimki SİGORTASI VERGİSİ IVIRI ZIVIRI artık baş edemiyorum maddi olarak , küçülmeye gideyim satıp 50cc alayım artanı borca yatırırım rahatlarım biraz , 50cclere bi baktım 10 bin lira olmuş , ben cbf i nasıl satayım nasıl 50cc alayım şimdi. Araçsızda olmuyo daha ucuza geliyo motor. Tam zamanında almısım cbfi yoksa motorun m sini alamazmısım. Şuanki hedefim cbfimi elimde tutmak hani cc yükseltmeyi geçtim bile. Valla Ben yaşamakta zorlanıyorum arkadaş bu nedir yav
R25'in yanına 2020'nin haziran ayında, bayiden sıfır bir mavi ar-50 satın aldım. Peşin 6.000 tl para verdim.
Avantajları çok fazla... 3 yıl muayene yok, sigorta yaptırmıyorsunuz ve 6 ayda 1 pul yatırmıyorsunuz. Sadece ruhsat, plaka masrafı. 260 tl civarında tutmuştu yanlış hatırlamıyorsam.
Motosikleti alır almaz 110cc'ye yükselttim herhangi bir ücret ödemeden. Sonrasında ilk işim eve gelip, blok ile şaseyi birbirine bağlayan vidayı söküp, Loctite (vida sabitleyici) ile yerine bi güzel sabitledim. Malum bunlarda titreşim çok oluyor. Aynı işlemi grenajda bulunan her vidaya uyguladım.
Uyguladığım 150tl tutan, ufak bir modifikasyon oldu. App plaka aldım, jantlara motosikletin rengiyle uyumlu bir şerit çektim.
Her 1.000km'de yağ bakımını yaptım, motosikleti 4.000 km'ye kadar sıkıntısız gayet ekonomik bir şekilde kullandım.
Geçen hafta, 6.5000tl'den ilana koydum. 2 gün ilanda durdu, 6.200tl'ye anlaşıp satışını verdim.
Motosiklet bütün ihtiyaçlarımı karşıladı. Amacım, günde 30 km süren yolumu basit ve ekonomik bir şekilde gidip gelmekti ve R25 ile bu iş çok dertli oluyordu bu derdi üstümden aldı. Ama şöyle bir detay var, bu tür çinli motosikletler sadece ilk sahibine yarar. Devamında ne olur ne biter bilemem Şimdilerde 9-10bin bandında ybr arayışındayım
yaptigim arastirmalara gore(hatali da olabilirim) en saglam 50cc lerden biri hocam.
zaten sekil göreceli oluyor, performas desen hepsi ayni. Zaten bu motorlarin amaci A noktasindan B noktasina en ucuz ulasim. e zaten cinliler de fiyat ta yakin birbirine.
Geriye sorunsuzluk kaliyor. Burda da zincir aktarma bir adim one cikiyor. revival da zirt pirt kayis kopuyor diyenler okudum.
Bu arada tank50 nin arka fren patates ama on fren sasirtici derecede iyi. Dusunen varsa aklinizda bulunsun.
Aynen hocam haklısınız. Zincirli ve vitesli olması hem o beygiri aktarmada da daha iyi. Yakında havalar ısınınca tanıdıklar başlar bana hangi motoru alayım diye. Ondan arada bakıyorum modellere. Ya da yaşadığım yerden gidersem babam kesin okula gidip gelmek için 50cc almak isteyebilir tank 50yi aldırırım büyük ihtimal. Normalde drift yerine 50cc istiyordu babam ama motoru o kullanırsa arabayı bana vermeyeceği için ben drift aldım.
Fren konusunda bazı çinlilerde arka fren balatası kalitesiz oluyor. Değiştirirken kaliteli bir balata kullanılırsa daha iyi olabilir.
Bide alirsaniz fiyat konusunda pazarlik yapin mutlaka. ilk aradigim bayi 9bin fiyat+250tl 110 cc cevirme ucreti fiyat vermisti. ruhsat plaka da 250 idi sanirim.
Sonra 2. bayide 9bine(plaka-ruhsat, 110 cc cevirme vs) hersey dahil anlastik. ustune ilk 3 bakimi hediye etti. karta da vade farksiz 10 taksit yapti.
Bu bayi ayni zamanda hero bayisi, muhtemelen bir sonraki motorum hero olacak ve yine ayni bayiden tum sartlari zorlayarak alacagim
50cc (Moped) araçlara ivedi şekilde trafik sigortası getirilmesi taraftarıyım.
Bizi kıskanan! Almanyada, 50cc mopedlerin sigortasız trafiğe çıkması yasak.
B sınıfı ehliyetle 50cc kullanmaya, evet.
MTV ödememeye, evet.
Sigortasız trafiğe çıkmalarına, HAYIR.
B sınıfı ehliyet ile 80 km hızla gidebilen 2 tekerli bir aracı kullanabilmek de ayrı sacma.
o zaman A sınıfı motorlarda 1.0 araçları kullansın anasını satayım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)