Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

50 cc modası ve hakkında birkaç kelam.

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    2017 de 3000 liraya Kuba Ege 50 aldım babam için maşallah hala tık demedi düzgün kullanırsan ehliyeti olmayan için mükemmel makine


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    işe gidip gelmeye versys'i yormamak eskitmemek için ve masraflarndan kurtulmak için 50 cc aldım. işe gidip gelirken kullanıyorum sadece. çok rahatlattı beni. tabi dikkatli kullanmak önemli. bisiklet mantığı ile kullanıyorum. gerçek bir motor muş gibi trafiğin içinde değilde bisikletmiş gibi hep sağ şeridi ve yolu kontrol ederek
    Mr.wind bunu beğendi.

  3. #23
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    B sınıfı ehliyetle 50 cc kullanılmaması gerektiğine tamamiyle katılıyorum. Motor sürüşünün dinamiği arabadan farklıdır. Ben 44 yaşımdan sonra motor kullanmaya başladım. İyi bir araba sürücüsüydüm. Fakat araba kullanırken hiç dikkat etmediğim hususlar motor kullanırken hayat ve yaşam arasındaki ince çizgiyi belirliyor. Ş. Arası otobüsün sağda dururken kapısını açması, yolda giderken tükürmek için bile açılan kapılar, motorun araba sürücüleri tarafından görülmemesi, görülse bile yine de üzerine sürülmesi, viraj dinamikleri vs onlarca madde sayabilirim. Sadetle B sınıfı ehliyet ile iki teker sürmek alakasız bir durum.

    Ayrıca sigorta olmaması kabul edilebilir değil.

    50 cc motorun fren ve tekerlek güvenliği ile 100-110 cc motor kullanmak da çok tehlikeli. Hatta bisiklete 50 cc motor takıp kullananlar var. Bisiklet Fren pabuçları ile motorlu bir araç nasıl güvenle kullanılabilir?

    Kesinlikle bir düzenleme ve kontrol getirilmesi gerekmekte. İşin ekonomik boyutu, ,imkansızlık boyutunun farkındayım fakat diğer taraftan da hayat memat meselesi.
    espresso bunu beğendi.

  4. #24
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    Hangi ehliyet kursu A sınıfı ehliyet kurslarında sürüş eğitimi veriyor ki? Eğer bir eğitim kursuna kaydolmamışsak motosiklet sürüşü ile ilgili tüm bilgiyi ehliyeti alıp trafiğe çıktıktan sonra kendimiz öğreniyoruz.

  5. #25
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Alıntı Barbarouses adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi ehliyet kursu A sınıfı ehliyet kurslarında sürüş eğitimi veriyor ki? Eğer bir eğitim kursuna kaydolmamışsak motosiklet sürüşü ile ilgili tüm bilgiyi ehliyeti alıp trafiğe çıktıktan sonra kendimiz öğreniyoruz.
    Maalesef durum bu. Zaten çoğumuz ehliyet kursuna kendi motorumuzla gidiyoruz. Motosiklet eğitimleri de bir dünya para. Gerçi ekipman kadar önemli bu eğitimleri almak. Ekonomik koşullar nedeniyle ekipman olmadan bile motor kullananlar olduktan sonra eğitimini almak imkansız gibi bir şey. Tasvip etiğim için söylemiyorum ama maalesef durum bu.

  6. #26
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Barbarouses adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi ehliyet kursu A sınıfı ehliyet kurslarında sürüş eğitimi veriyor ki? Eğer bir eğitim kursuna kaydolmamışsak motosiklet sürüşü ile ilgili tüm bilgiyi ehliyeti alıp trafiğe çıktıktan sonra kendimiz öğreniyoruz.
    Ben 2017'de A sınıfı ehliyetimi alırken kaydolduğum kurs gayet de güzel sürüş eğitimi vermişti. Daha önce hiç motor kullanmamış olduğum için ilk sürüş eğitimi gününde 125cc ybr ile başlayıp kursun ilerleyen günlerinde 500cc honda ile devam etmiştik. Ehliyet sınav günü de zaten daha önce defalarca çalıştığımız parkurda 35 dakika boyunca (süreyi tam hatırlamıyorum ama parkuru dön bitsin şeklinde değil de süre kadar turlayarak sınav olmuştuk) hata yapmadan turlayıp ardından trafiğe çıkıp geçmiştim sınavı. Kursun ücreti diğerlerinden çok da farklı değildi diye hatırlıyorum.

    Tabi sadece ehliyet sınavını geçmekle olmuyor deyip üzerine bir gün hakimiyet eğitimi de almıştım onun da çok faydasını gördüm.

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Bir ara bende niyetlendim birkaç modeli test sürüşü yaptım , 50 cc yokuşu bol yerde sürmek ciddi sıkıntı , 100 lük silindir takalım dediler ama 45 km üstü radara yakalanırsan motoru trafikten men ediyorlar bilginize..

  8. #28

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    50cc bütün varyantlarını kullandım

    rx9, rks power, dragon 50, mondial tab 50, kuba fighter 50, volta rs3 liste uzar gider

    şuan shinari taipar 50 kullanıyorum tabiki de alt motor 150cc bumotoya ait. 150lik cg den tek farkı ruhsatta 50cc olarak geçmesi.

    lütfen buna da karışmayın garibanın tek eğlencesi bu kaldı. herkesin sigorta yaptıracak, ehliyet alacak vergi ödeyecek 200-250cc motor alacak durumu yok.

    Bana kalsa avrupadaki gibi 125cc ye kadar olan tüm motorlar B ehliyet ile sürülebilmeli.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)