2017 de 3000 liraya Kuba Ege 50 aldım babam için maşallah hala tık demedi düzgün kullanırsan ehliyeti olmayan için mükemmel makine
2017 de 3000 liraya Kuba Ege 50 aldım babam için maşallah hala tık demedi düzgün kullanırsan ehliyeti olmayan için mükemmel makine
işe gidip gelmeye versys'i yormamak eskitmemek için ve masraflarndan kurtulmak için 50 cc aldım. işe gidip gelirken kullanıyorum sadece. çok rahatlattı beni. tabi dikkatli kullanmak önemli. bisiklet mantığı ile kullanıyorum. gerçek bir motor muş gibi trafiğin içinde değilde bisikletmiş gibi hep sağ şeridi ve yolu kontrol ederek
B sınıfı ehliyetle 50 cc kullanılmaması gerektiğine tamamiyle katılıyorum. Motor sürüşünün dinamiği arabadan farklıdır. Ben 44 yaşımdan sonra motor kullanmaya başladım. İyi bir araba sürücüsüydüm. Fakat araba kullanırken hiç dikkat etmediğim hususlar motor kullanırken hayat ve yaşam arasındaki ince çizgiyi belirliyor. Ş. Arası otobüsün sağda dururken kapısını açması, yolda giderken tükürmek için bile açılan kapılar, motorun araba sürücüleri tarafından görülmemesi, görülse bile yine de üzerine sürülmesi, viraj dinamikleri vs onlarca madde sayabilirim. Sadetle B sınıfı ehliyet ile iki teker sürmek alakasız bir durum.
Ayrıca sigorta olmaması kabul edilebilir değil.
50 cc motorun fren ve tekerlek güvenliği ile 100-110 cc motor kullanmak da çok tehlikeli. Hatta bisiklete 50 cc motor takıp kullananlar var. Bisiklet Fren pabuçları ile motorlu bir araç nasıl güvenle kullanılabilir?
Kesinlikle bir düzenleme ve kontrol getirilmesi gerekmekte. İşin ekonomik boyutu, ,imkansızlık boyutunun farkındayım fakat diğer taraftan da hayat memat meselesi.
Hangi ehliyet kursu A sınıfı ehliyet kurslarında sürüş eğitimi veriyor ki? Eğer bir eğitim kursuna kaydolmamışsak motosiklet sürüşü ile ilgili tüm bilgiyi ehliyeti alıp trafiğe çıktıktan sonra kendimiz öğreniyoruz.
Maalesef durum bu. Zaten çoğumuz ehliyet kursuna kendi motorumuzla gidiyoruz. Motosiklet eğitimleri de bir dünya para. Gerçi ekipman kadar önemli bu eğitimleri almak. Ekonomik koşullar nedeniyle ekipman olmadan bile motor kullananlar olduktan sonra eğitimini almak imkansız gibi bir şey. Tasvip etiğim için söylemiyorum ama maalesef durum bu.
Ben 2017'de A sınıfı ehliyetimi alırken kaydolduğum kurs gayet de güzel sürüş eğitimi vermişti. Daha önce hiç motor kullanmamış olduğum için ilk sürüş eğitimi gününde 125cc ybr ile başlayıp kursun ilerleyen günlerinde 500cc honda ile devam etmiştik. Ehliyet sınav günü de zaten daha önce defalarca çalıştığımız parkurda 35 dakika boyunca (süreyi tam hatırlamıyorum ama parkuru dön bitsin şeklinde değil de süre kadar turlayarak sınav olmuştuk) hata yapmadan turlayıp ardından trafiğe çıkıp geçmiştim sınavı. Kursun ücreti diğerlerinden çok da farklı değildi diye hatırlıyorum.
Tabi sadece ehliyet sınavını geçmekle olmuyor deyip üzerine bir gün hakimiyet eğitimi de almıştım onun da çok faydasını gördüm.
Bir ara bende niyetlendim birkaç modeli test sürüşü yaptım , 50 cc yokuşu bol yerde sürmek ciddi sıkıntı , 100 lük silindir takalım dediler ama 45 km üstü radara yakalanırsan motoru trafikten men ediyorlar bilginize..
50cc bütün varyantlarını kullandım
rx9, rks power, dragon 50, mondial tab 50, kuba fighter 50, volta rs3 liste uzar gider
şuan shinari taipar 50 kullanıyorum tabiki de alt motor 150cc bumotoya ait. 150lik cg den tek farkı ruhsatta 50cc olarak geçmesi.
lütfen buna da karışmayın garibanın tek eğlencesi bu kaldı. herkesin sigorta yaptıracak, ehliyet alacak vergi ödeyecek 200-250cc motor alacak durumu yok.
Bana kalsa avrupadaki gibi 125cc ye kadar olan tüm motorlar B ehliyet ile sürülebilmeli.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)