Bazı motosikletlerin gaz tepkisi konusundaki aydınlanmam
Reklamlar
-
Bu videoda bahsedilen "driveline lash" kavramı kafamdaki bazı soruları yanıtladı.
İzlemek istemeyenler için şöyle açıklayayım. Ari Henning'e soruluyor ki;
Yamahanın yeni mt09 modelinde elektronik gaz kolu olacak acaba bu gaz tepkisinin yumuşatılmasını sağlar mı?
Kendisi de şöyle diyor;
Triump motorları üretilirken toleranslar çok dar ve tüm dişlilerin aralarındaki boşluk çok az. Bir de birincil dişlinin düz olduğundan bahsediyor. Yani genelde helisel olur tüm arabalarda ve motosikletlerde. Arabalarda bu düz dişliyi geri viteste hızlanırken duyabilirsiniz çıkardığı sesi (Triump ıslığı da buradan geliyor anladığım kadarıyla. 720 derecede eşit aralıkta 3 sefer ateşlemenin de etkisi olduğunu duydum ama diğer 3 silindirlilerde o ses yok) Yamaha ise tüm bu modellerin üretimi için takımı tezgahı toptan değiştirmeyeceğinden bu gaz tepkisi düzelmez diyor.
Bir de enteresan bir anektot, Türkiye'de de yapılıyor mudur bilmiyorum ama;
Bayilerde yamaha mt09 test motoru görürseniz zincirine bakın, çok gerdirilmiştir diyor. Sorunu yara bandıyla kapamak için
Neyse diyeceğim o ki keşke böyle dertlerimiz olsa.
Reklamlar
-
Yani Yamahada tolerans daha mı fazla
-
-
Evet yamahada tolerans daha fazla bu sebeple örneğin 5mm olması gereken parçanın uzunluğu 5.05mm olarak veya 4.95mm olarak üretilmişse o parça kullanılıyor. Ama triumph bu parçayı kaliteli kabul etmiyor ve kullanmıyor. 4.98 ile 5.02 arasında olursa kullanıyor. Toleransın dar olması herşeyin boşluksuz sıkı sıkı geçmesini sağlayarak daha pürüzsüz gaz tepkisi elde ediliyor.
-
Test motoruna gerek yok. Manual'da zaten 0.5 cm / 1.5cm şeklinde belirtiyor. Orada bir saçmalık olduğunu hissediyordum ancak şimdi anlayabildim ben de.
Farkında olmadan devamlı zincir germekle uğraşıyordum. Şimdiki motosiklette aklıma bile gelmiyor.
-
Gaz tepkisi , enjeksiyon haritası ve egzantrik profili ile şekillenir , materyallerin üretim toleransı ise motosikletin uzun ömrüne etki eder..vites oranları çok kısa tasarlanırsa gaz tepkisi yine ani olur ama bu seferde devir çabuk biter hız düşük kalır..
-
Gaahl adlı üyeden alıntı
Triump motorları üretilirken toleranslar çok dar ve tüm dişlilerin aralarındaki boşluk çok az
alalım o zaman
-
Tolerans düsük olunca daha sağlam veya daha hızlı devirlenecek diye birsey yok. Formula 1 motorlarinin toleransi o kadar duşuk ki motor soğukken silindir pistona sıkışmış durumda oluyor, yani motor kitlemis halde duruyor yağı belirli derecede ısıtıp motora koyunca oluşan genleşmeden sonra motor çalışabilir hale geliyor. Ama gel gorelim maksimum bin km ömrü var iki yarışta bir yeniden toplanıyor motor. Silindir yapısı strok uzunluğu map ayarlamasi hava kutusu icinde olan turbulans krank kol piston subap agirligi hersey etkili. O biraz da fabrikanın sunmak istediği ürüne ve politikasına bağlı.
-
HaktanCbr adlı üyeden alıntı
Tolerans düsük olunca daha sağlam veya daha hızlı devirlenecek diye birsey yok.
Kimse öyle demiyor zaten. Toleransın geniş olması, zincirin bol olmasına benzer bi gaz tepkisi yaratıyor. Daha nasıl açıklayıcı anlatabilirim bilemiyorum hocam.
-
İlginçmiş... Hiç haberim yoktu.
Ama Yamaha helisel dişli kullanıyor galiba. Triumph ise düz ama daha düşük toleranslı dişli kullanıyor.
Bu arada Yamaha tolerans sorunu şanzımanda falan da var diyor...
-
"Triump" alacaz artık, az daha koyup
-
hasmet adlı üyeden alıntı
İlginçmiş... Hiç haberim yoktu.
Ama Yamaha helisel dişli kullanıyor galiba. Triumph ise düz ama daha düşük toleranslı dişli kullanıyor.
Bu arada Yamaha tolerans sorunu şanzımanda falan da var diyor...
Aynen hocam birincil dişliden başlayıp arka tekere kadar gücü getiren tüm parçaların arasındaki küçücük boşlukları toplarsak büyük oynamalara sebep oluyor diyor. Yani domino taşları gibi düşünülebilir, eğer taşları dipdibe dizerseniz daha hızlı son taşa ulaşır daha uzak dizerseniz daha geç.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)