2. Vitesde oluşan tekleme cbr650f
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar uzun zaman olmustu çözemediğim bir sorun var sizlerden fikir almak istedim.
Motorum cbr650f zincir durumum iyi.
Motorumda 2 vitesde gazi kokledigimde olusan bir tekleme durumu var. Bunu size örneklemem gerekirse sanki motorda çekiş kontrolu varmis gibi tekere gemesini önlermis gibi bir iki kez uc kez bi tekleme olayi yaşıyorum. Sanirim ayni devirlerde usta alternatör dem olabilir ondan olabilir bundan olabilir bir suru bir sey anlatti. Sizce sorun ne olabilir.
Reklamlar
-
Benzer bir durum arkadaşımın başına gelmişti. Üçüncü viteste motor saçmalıyordu dörtte bir şey yoktu. Onun şanzıman indi dişli aşınmıştı. İlk buji,kablo bi gözden geçirin. Dördüncü viteste falan yapıyor mu onu gözlemleyin. Silindir kapağının oralardan sızıntı falan var mı ona bakın yoksa şanzımandan olabilir. Elektrik kesiyor gibiyse alternatör olabilir. Motoru çalıştırıp aküyü sokup bi bakın ya da baktırın. Alternatör olsa kendini belli eder. Motor zor çalışır, farı falan bi tuhaf yanar. Aklıma bunlar geliyor.
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Muhtemelen şanzıman dişlisinde problem var.
-
Sadece o viteste yapıyor ise yüksek ihtimalle sorun şanzımandadır
-
Cbr 650f te kaydırmalı debriyaj varmı yada çekiş kontrol varmı bunlardan kaynaklanabilir mi acaba.
-
Aynısına f650 gs dakar'da denk gelmiştim. Sanki gaz geç geliyor gibi olup birden geliyordu. Sahibine sorduğumda 2. Vites karşılığı değişmesi gerek demişti.
Benzer bir durum olabilir.
-
tekleme o vitesde sürekli devam ediyormu yoksa bir kaç kez yapıp normale dönüyormu ardından?
-
Selam tekleme sadece o vitesde gazi kokledigimde oluyor harici hic olmuyor ama iki kez veya uc kez boyle ateslemeyi anlik kesiyor gibi oluyor elimde video olsa atip gostermek istiyorum. Motor 60 bine yaklasti bu arada
-
alternatör de bir olasılık tabi, ustanın dediği gibi ama sadece 2. viteste yapmasından dolayı ben alternatör olduğunu düşünmüyorum.. siz tekleme diyince usta direk oraya yönlenmiş muhtemelen.. bence şanzıman daha büyük olasılık gibi görünüyor.. direk problemin kaynağı şurasıdır denemez, çünkü birkaç neden olabilir.
ilk soruma net cevap alamadım aslında. ikinci viteste giderken 2-3 defa tekleme yapıyor demiştiniz.. bunu vites arttırmadan denediğinizde üst devirlere çıkarken belli bir devirdemi yapıyor. yoksa her devirde devamlı (sürekli) yapabiliyormu? vites attırdığınız için mi 2-3 defa yapıyor diye yazdınız bunu öğrenmek için soruyorum.
-
Şöyle soyleyeyim tam olarak bunu denemedim ama 2. Vitesin alt devirlerindeyken gazi kokledigimde 5,8 devirleri aralarinda bi tekleme gibi anlik güç gitmesi gibi bir sey oluyor. L
-
aynısını z1000 de yaşadım, quickshifter taktıktan sonra oldu. blok açıldığında 3. vites dişlisinin hasarlandığını gördük.
sorunu yaşadığın devir makinenin en torklu olduğu devirdir muhtemelen, orada kaçırıyor dişli.
fakat her viteste bu durumu yaşıyorsan, olay çok farklı yerlere gidiyor. 5 ay önce aynı durumu (tracktion devreye girmesine çok benzer) mt10-sp de yaşadım. garanti kapsamında bujiler, bobinler vs. değişti fakat sorun çözülmedi. motosiklet yamaha türkiyede uzman ekip tarafından incelendiğinde, killswitch in olduğu kütük' ün içinde korozyon tespit edildi, kütük garanti kapsamında değişti ve sorun halloldu. korozyon anlık çok minimal güç kesintisine sebep verdiğinden tracktion devreye girer gibi bir hissettiriyordu.
video
aynı şekilde benzer problemler ayaklık müşüründeki arazalardan da olabiliyor.
ustanıza bu anlattığım bilgileri muhakkak iletin. şanzuman açılmadan önce ilk bu kısımları gözden geçirsinler.
-
Jemand adlı üyeden alıntı
aynısını z1000 de yaşadım, quickshifter taktıktan sonra oldu. blok açıldığında 3. vites dişlisinin hasarlandığını gördük.
sorunu yaşadığın devir makinenin en torklu olduğu devirdir muhtemelen, orada kaçırıyor dişli.
fakat her viteste bu durumu yaşıyorsan, olay çok farklı yerlere gidiyor. 5 ay önce aynı durumu (tracktion devreye girmesine çok benzer) mt10-sp de yaşadım. garanti kapsamında bujiler, bobinler vs. değişti fakat sorun çözülmedi. motosiklet yamaha türkiyede uzman ekip tarafından incelendiğinde, killswitch in olduğu kütük' ün içinde korozyon tespit edildi, kütük garanti kapsamında değişti ve sorun halloldu. korozyon anlık çok minimal güç kesintisine sebep verdiğinden tracktion devreye girer gibi bir hissettiriyordu.
video
aynı şekilde benzer problemler ayaklık müşüründeki arazalardan da olabiliyor.
ustanıza bu anlattığım bilgileri muhakkak iletin. şanzuman açılmadan önce ilk bu kısımları gözden geçirsinler.
selam sorunu çözmenize sevindim. Benim sorunum sanırım 2. vites dişlisinden kaynaklanıyor. bir kaç kez denedim sadece dediğin gibi 2. vitesde en torklu yerlerinde yapıyor bloğu açıp bakmak lazım. ortalama bu bize ne kadara patlayabilir bilginiz varmı. bu arada galeride gezinirken yaşadığım teklemeye dair bir kesit buldum videosu burada : https://streamable.com/jyz708
-
Alper600RR adlı üyeden alıntı
selam sorunu çözmenize sevindim. Benim sorunum sanırım 2. vites dişlisinden kaynaklanıyor. bir kaç kez denedim sadece dediğin gibi 2. vitesde en torklu yerlerinde yapıyor bloğu açıp bakmak lazım. ortalama bu bize ne kadara patlayabilir bilginiz varmı. bu arada galeride gezinirken yaşadığım teklemeye dair bir kesit buldum videosu
burada : https://streamable.com/jyz708
evet kesinlikle dişli
-
Bende de benzet sorun var. Her viteste gazı açtığımda tekleme yapıyor. Zorlarsam motorun sesi değişiyor, enjeksiyon hatası veriyor. Kapatıp bi süre bekleyince ses normalde dönüyor. Servis kitapçığında map sensörü kaynaklı olabileceği yazıyor. Gösterdiğim usta benzin pompasını falan temizleyelim dedi, öncesinde benzin katkısı falan attık ama fayda etmedi. Map sensörüyle ilgili bilginiz var mı acaba, bi ayar falan mı gerekiyor?
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
Bende de benzet sorun var. Her viteste gazı açtığımda tekleme yapıyor. Zorlarsam motorun sesi değişiyor, enjeksiyon hatası veriyor. Kapatıp bi süre bekleyince ses normalde dönüyor. Servis kitapçığında map sensörü kaynaklı olabileceği yazıyor. Gösterdiğim usta benzin pompasını falan temizleyelim dedi, öncesinde benzin katkısı falan attık ama fayda etmedi. Map sensörüyle ilgili bilginiz var mı acaba, bi ayar falan mı gerekiyor?
yetkili bir yamaha bayiinde diagnostic cihazını bağladıklarında motorun tüm sensörlerini tek tek kontrol edebildiğiniz bir ekrana ulaşıyosunuz (bilgisayar üzerinde). o ekrandan kontrol ettiğinizde arızalı sensörü direk görebilirsiniz. muhtemelen honda' da da aynı sistem mevcuttur. şu arızalıdır değişelim bakalım diyen ustayla muhattap olmayın.
-
Cihaza bağladığımızda unknown error şeklinde çıkıyor, uyarıyı cihazdan kapattırdım, daha sonra uyarı yanmadan da aynı sorun devam etti, ara sıra uyarı ışığı yanıyor, bikaç gün motoru kullanmayınca ışık sönüyor. Yani cihazda ne olduğunu görebilsek zaten sorunu çözebilirdik şimdiye kadar ama maalesef ne servisteki cihaz ne de gittiğim ustadaki cihaz problemi bulamadı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)