Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2. Vitesde oluşan tekleme cbr650f

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Selam arkadaşlar uzun zaman olmustu çözemediğim bir sorun var sizlerden fikir almak istedim.
    Motorum cbr650f zincir durumum iyi.
    Motorumda 2 vitesde gazi kokledigimde olusan bir tekleme durumu var. Bunu size örneklemem gerekirse sanki motorda çekiş kontrolu varmis gibi tekere gemesini önlermis gibi bir iki kez uc kez bi tekleme olayi yaşıyorum. Sanirim ayni devirlerde usta alternatör dem olabilir ondan olabilir bundan olabilir bir suru bir sey anlatti. Sizce sorun ne olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Benzer bir durum arkadaşımın başına gelmişti. Üçüncü viteste motor saçmalıyordu dörtte bir şey yoktu. Onun şanzıman indi dişli aşınmıştı. İlk buji,kablo bi gözden geçirin. Dördüncü viteste falan yapıyor mu onu gözlemleyin. Silindir kapağının oralardan sızıntı falan var mı ona bakın yoksa şanzımandan olabilir. Elektrik kesiyor gibiyse alternatör olabilir. Motoru çalıştırıp aküyü sokup bi bakın ya da baktırın. Alternatör olsa kendini belli eder. Motor zor çalışır, farı falan bi tuhaf yanar. Aklıma bunlar geliyor.
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  3. #3

    Üyelik
    24 Haziran 2020
    Muhtemelen şanzıman dişlisinde problem var.

  4. #4

    Üyelik
    13 Ekim 2020
    Sadece o viteste yapıyor ise yüksek ihtimalle sorun şanzımandadır

  5. #5

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Cbr 650f te kaydırmalı debriyaj varmı yada çekiş kontrol varmı bunlardan kaynaklanabilir mi acaba.

  6. #6
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Aynısına f650 gs dakar'da denk gelmiştim. Sanki gaz geç geliyor gibi olup birden geliyordu. Sahibine sorduğumda 2. Vites karşılığı değişmesi gerek demişti.

    Benzer bir durum olabilir.
    HONDA

    #BZ3082

  7. #7
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    tekleme o vitesde sürekli devam ediyormu yoksa bir kaç kez yapıp normale dönüyormu ardından?

  8. #8
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Selam tekleme sadece o vitesde gazi kokledigimde oluyor harici hic olmuyor ama iki kez veya uc kez boyle ateslemeyi anlik kesiyor gibi oluyor elimde video olsa atip gostermek istiyorum. Motor 60 bine yaklasti bu arada

  9. #9
    ..YaNKee.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 650F
    alternatör de bir olasılık tabi, ustanın dediği gibi ama sadece 2. viteste yapmasından dolayı ben alternatör olduğunu düşünmüyorum.. siz tekleme diyince usta direk oraya yönlenmiş muhtemelen.. bence şanzıman daha büyük olasılık gibi görünüyor.. direk problemin kaynağı şurasıdır denemez, çünkü birkaç neden olabilir.

    ilk soruma net cevap alamadım aslında. ikinci viteste giderken 2-3 defa tekleme yapıyor demiştiniz.. bunu vites arttırmadan denediğinizde üst devirlere çıkarken belli bir devirdemi yapıyor. yoksa her devirde devamlı (sürekli) yapabiliyormu? vites attırdığınız için mi 2-3 defa yapıyor diye yazdınız bunu öğrenmek için soruyorum.

  10. #10
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Şöyle soyleyeyim tam olarak bunu denemedim ama 2. Vitesin alt devirlerindeyken gazi kokledigimde 5,8 devirleri aralarinda bi tekleme gibi anlik güç gitmesi gibi bir sey oluyor. L

  11. #11
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    aynısını z1000 de yaşadım, quickshifter taktıktan sonra oldu. blok açıldığında 3. vites dişlisinin hasarlandığını gördük.
    sorunu yaşadığın devir makinenin en torklu olduğu devirdir muhtemelen, orada kaçırıyor dişli.

    fakat her viteste bu durumu yaşıyorsan, olay çok farklı yerlere gidiyor. 5 ay önce aynı durumu (tracktion devreye girmesine çok benzer) mt10-sp de yaşadım. garanti kapsamında bujiler, bobinler vs. değişti fakat sorun çözülmedi. motosiklet yamaha türkiyede uzman ekip tarafından incelendiğinde, killswitch in olduğu kütük' ün içinde korozyon tespit edildi, kütük garanti kapsamında değişti ve sorun halloldu. korozyon anlık çok minimal güç kesintisine sebep verdiğinden tracktion devreye girer gibi bir hissettiriyordu.

    video

    aynı şekilde benzer problemler ayaklık müşüründeki arazalardan da olabiliyor.

    ustanıza bu anlattığım bilgileri muhakkak iletin. şanzuman açılmadan önce ilk bu kısımları gözden geçirsinler.
    Alper600RR bunu beğendi.

  12. #12
    Alper600RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2019
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynısını z1000 de yaşadım, quickshifter taktıktan sonra oldu. blok açıldığında 3. vites dişlisinin hasarlandığını gördük.
    sorunu yaşadığın devir makinenin en torklu olduğu devirdir muhtemelen, orada kaçırıyor dişli.

    fakat her viteste bu durumu yaşıyorsan, olay çok farklı yerlere gidiyor. 5 ay önce aynı durumu (tracktion devreye girmesine çok benzer) mt10-sp de yaşadım. garanti kapsamında bujiler, bobinler vs. değişti fakat sorun çözülmedi. motosiklet yamaha türkiyede uzman ekip tarafından incelendiğinde, killswitch in olduğu kütük' ün içinde korozyon tespit edildi, kütük garanti kapsamında değişti ve sorun halloldu. korozyon anlık çok minimal güç kesintisine sebep verdiğinden tracktion devreye girer gibi bir hissettiriyordu.

    video

    aynı şekilde benzer problemler ayaklık müşüründeki arazalardan da olabiliyor.

    ustanıza bu anlattığım bilgileri muhakkak iletin. şanzuman açılmadan önce ilk bu kısımları gözden geçirsinler.
    selam sorunu çözmenize sevindim. Benim sorunum sanırım 2. vites dişlisinden kaynaklanıyor. bir kaç kez denedim sadece dediğin gibi 2. vitesde en torklu yerlerinde yapıyor bloğu açıp bakmak lazım. ortalama bu bize ne kadara patlayabilir bilginiz varmı. bu arada galeride gezinirken yaşadığım teklemeye dair bir kesit buldum videosu burada : https://streamable.com/jyz708

  13. #13
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı Alper600RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam sorunu çözmenize sevindim. Benim sorunum sanırım 2. vites dişlisinden kaynaklanıyor. bir kaç kez denedim sadece dediğin gibi 2. vitesde en torklu yerlerinde yapıyor bloğu açıp bakmak lazım. ortalama bu bize ne kadara patlayabilir bilginiz varmı. bu arada galeride gezinirken yaşadığım teklemeye dair bir kesit buldum videosu burada : https://streamable.com/jyz708
    evet kesinlikle dişli
    Alper600RR bunu beğendi.

  14. #14
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Bende de benzet sorun var. Her viteste gazı açtığımda tekleme yapıyor. Zorlarsam motorun sesi değişiyor, enjeksiyon hatası veriyor. Kapatıp bi süre bekleyince ses normalde dönüyor. Servis kitapçığında map sensörü kaynaklı olabileceği yazıyor. Gösterdiğim usta benzin pompasını falan temizleyelim dedi, öncesinde benzin katkısı falan attık ama fayda etmedi. Map sensörüyle ilgili bilginiz var mı acaba, bi ayar falan mı gerekiyor?

  15. #15
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de benzet sorun var. Her viteste gazı açtığımda tekleme yapıyor. Zorlarsam motorun sesi değişiyor, enjeksiyon hatası veriyor. Kapatıp bi süre bekleyince ses normalde dönüyor. Servis kitapçığında map sensörü kaynaklı olabileceği yazıyor. Gösterdiğim usta benzin pompasını falan temizleyelim dedi, öncesinde benzin katkısı falan attık ama fayda etmedi. Map sensörüyle ilgili bilginiz var mı acaba, bi ayar falan mı gerekiyor?
    yetkili bir yamaha bayiinde diagnostic cihazını bağladıklarında motorun tüm sensörlerini tek tek kontrol edebildiğiniz bir ekrana ulaşıyosunuz (bilgisayar üzerinde). o ekrandan kontrol ettiğinizde arızalı sensörü direk görebilirsiniz. muhtemelen honda' da da aynı sistem mevcuttur. şu arızalıdır değişelim bakalım diyen ustayla muhattap olmayın.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Cihaza bağladığımızda unknown error şeklinde çıkıyor, uyarıyı cihazdan kapattırdım, daha sonra uyarı yanmadan da aynı sorun devam etti, ara sıra uyarı ışığı yanıyor, bikaç gün motoru kullanmayınca ışık sönüyor. Yani cihazda ne olduğunu görebilsek zaten sorunu çözebilirdik şimdiye kadar ama maalesef ne servisteki cihaz ne de gittiğim ustadaki cihaz problemi bulamadı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)