Ducati Multistrada V4 vs Ktm 1290 Super Adventure S
Reklamlar
-
Arkadaslar kafam cok karisik..
Mevcut motorumdan cok memnunum fakat bu sene motoru degistirmek istiyorum artik.
Ktm 1290 adv 2021 de guncellendi.Hilkat garibesi motorlariyla meshur Ktm bu sefer sanki biraz daha eli yuzu duzgun bir is ortaya koymus..Yani bu cirkinliklere gozum alismis da olabilir tabi o da bir ihtimal.
Motor bu,
Fiyat 212.000 tl
Diger tarafta multistrada v4 var.Foto koymuyorum zaten biliyosunuz.Onun fiyati da 221.000 tl
Yalan yok,gonlum ktm de.Korlas ve Ducati tuylerimi diken diken ediyor ama desmo olmayisi, 1199 cc olusu(benim icin onemli) ve daha yakisikli olmasi acaba dedirtiyor..
Ktm kagit ustunde cok daha ustun bana gore,farkli dusunen var mi merak ettim..
Reklamlar
-
Biz "R25 ne ara 50.000 TL, Dominar Ug ne ara 40.000 TL oldu?" bölümünde tıkılı kaldık, senin sorunun cevabını bilmek çoğumuzun kalibresini aşar.
-
Afrika twini de düşünmelisin
-
Multi V4de desmo yok. ben ktm alırdım herhalde.
-
Ktm’de radar ve adaptif hız sabitleme varsa Ktm yi seçmek daha doğru olur eğer yoksa ben Ducati yi seçerdim genel görünüş olarak Ducati çok daha yakışıklı geliyor ama en doğrusu paranızın karşılığını, en iyisi ve en dolusunu hangisi veriyorsa onu seçmek olur.
-
son 15 yılda ktm yol tutuş,donanım,teknoloji,muhendislik ve parça kalitesi oalrak çok önde.ben duke 390 kullanıyorum ktm tercih ederdim.ktm cross üretiminden caddeye geçince çok ilerledi...onun dışında kağıt üzeri hariç,test sürüşü yapabilirsniz ya da youtube videoları izleyeblirsiniz...ayrıca google da karşılaştırma yada test makaleleri vardır eminim...
-
Multistrada V4 Bildiğin Panigale V4'ün yol endurosu kıyafeti giydirilmiş hali. Bildiğim kadarıyla V4 motor ilk olarak Panigalede kullanılmış ve Panigale ile ortaya çıkmıştı. Yani motoru yarış motorundan devşirme. Bu sebepten güç hep üst devirlerde ve tork beygire nazaran baya az. (170bg 10500rpm-125nm 8750rpm)
Multistrada V4 Sanki yarış motoru oturuşundan sıkılmış ama yarış motoru ruhu arayanlara alternatif yapılmış gibi.
1290 İse gücünü alt devirlerden itibaren veriyor.
6500 Devirde 138nm tork veriyormuş. Yani yüksek vites alt devirde hayvan gibi çeker.
Kimisi sever kimisi sevmez ben alt devirden itibaren gelen Torku seviyorum. Hele alacağım motor ADV ise yarış motoru ruhu taşıyan motor almazdım. ADV Tarzı bir motorda güç almak için tapagaz gitmek herkese hitap eden bir özellik değil.
-
tiger exp kullandım ktm 1290 dA Kullandım ktm de olan fren bence cbs olan honda yamaha dA yok
yani ktm benim için her daim 1 adım önde
-
C.tesi v4 multinin test sürüşü var korlasta adını yazdır bizede yorumlarsin.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
fakat senin 1000 km de piston,krank dagitman beni tedirgin ediyor..nerdeee japonun saglamligi.
Motosiklet sürmesini bilmeyen birine motosiklet verseniz bile 1000 km de motoru dağıtamaz onun acemilik ile alakası yoktur bence. Sonuçta kul yapımı aletler bunlar illaki sorun çıkartıcaklar, bu hatanın ben fabrika hatası olarak düşünüyorum.
Şimdiki Avrupa motosikleride Japonlardan farkı kalmadı nedenide Almanların üretiyor olması :D
Örnek vericek olursam Ducatinin yurt dışı formlarında gezinirim artık sorunsuz motor ürettiklerinin tanımına vardım.
Ktm ve Ducati konusuna yeniden gelicek olursam en güzeli ikisinide sürün deneyin eğer malzeme ve işçilik kalitesine takık biriseniz bu konuda Ducatinin daha iyi olduğunu düşünüyorum sebebi el üretimi olması. İkisininde test sürüşünü yapın hem bizlere aktarırsınız hemde kendiniz için bir klavuz oluşmuş olur, yukarıda dediğim gibi paranızın hakkını en çok hangisi veriyorsa onu seçin. Ktm nin subab ayarı 30 bin km iken Ducati nin 60 bin kmdir.
-
Umarım alırsın da aradaki farkı görüp millete sataşmayı kesersin. Money talks bro yazarsın ondan sonra buraya
-
Ducati evet fakat Ktm’nin servis durumunu iyi araştırın derim servislerden çok şikayet var, ilaveten kağıt üzerindeki özellikleri sürüş esnasında farkı nasıl hissettiriyor bu özellikleri lastiklerle ve yola aktarmakta ne kadar başarılı ona bakmak lazım, avrupalı kategorisinde alternatif Triumph da düşünülebilir.
-
xmax incelemesi yapsana salih. forumdan birçok kişi senin abs yorumlarini duymak icin para bile verir bence
-
multistradayı bilmem ama eski bir Panigale V4 sahibi olarak en muzdarip olduğum konu ısınmaydı. Multi eminim panigale kadar ısınmıyordur ama yine de iyi bir test etmek trafiğe sokmak ışıkta bekmelemek vs gerek. KTM 1290 superadventure s test etmiştim 3-4 sene evvel herhangi bir ısınma sorunu yaşamamıştım. BMW s1000XR sahibi bir arkadaşımın da aynı şekilde ısınmadan şikayet ettiğini göz önüne alırsam açıkcası bu tarz bir motorda 4 silindir tercih etmezdim heralde.
Onun dışında V4 gerçekten müthiş bir bloktu, alt devirleri de üst devirleride dolu doluydu. Keyifsiz olduğu herhangi bir devir aralığı hatırlamıyorum.
-
nyk adlı üyeden alıntı
multistradayı bilmem ama eski bir Panigale V4 sahibi olarak en muzdarip olduğum konu ısınmaydı. Multi eminim panigale kadar ısınmıyordur ama yine de iyi bir test etmek trafiğe sokmak ışıkta bekmelemek vs gerek. KTM 1290 superadventure s test etmiştim 3-4 sene evvel herhangi bir ısınma sorunu yaşamamıştım. BMW s1000XR sahibi bir arkadaşımın da aynı şekilde ısınmadan şikayet ettiğini göz önüne alırsam açıkcası bu tarz bir motorda 4 silindir tercih etmezdim heralde.
Onun dışında V4 gerçekten müthiş bir bloktu, alt devirleri de üst devirleride dolu doluydu. Keyifsiz olduğu herhangi bir devir aralığı hatırlamıyorum.
Yarış motosikletlerinin hepsi dur kalkta ısınıyor diye biliyorum, hiç 1000 cc motosiklete binmediğim için ısınma olayları 1000 liklerde nasıl bilemiyorum aydınlatırsanız sevinirim. Birde Panigale V4 ü sürüş hislerinizi ve diğer motosikletler ile farkını bahsederseniz sevinirim malum türkçe inceleme bulamayınca direk kullanıcısına sorayım dedim
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Yarış motosikletlerinin hepsi dur kalkta ısınıyor diye biliyorum, hiç 1000 cc motosiklete binmediğim için ısınma olayları 1000 liklerde nasıl bilemiyorum
Isinma olayi hacme gore degil, dizayna gore oluyor. Her 1000cc+ motosiklet trafikte rahatsizlik vermiyor. Bazilari ise bayagi kotu. MTS V4 te bunlardan biri anlasilan. Zack Courts (YouTube Revzilla) da bahsetmisti bu sorundan MTS V4 incelemesinde. Honda ST1300 de isi yonunden ciddi sikayet edilen motosikletlerden biri... Gariptir, ikisi de 90 acili V4.
Mesele sadece motorun ne kadar isi urettigi de degil. Fanlarin yeri, sayisi, nereye ufurdugu. Egzosun sekli. Blogun bacaklara ve seleye ne kadar yakin oldugu. Bayagi bir etken var. Simdiki kullandigim 1300cc motosiklet, eskiden kullandigim 900cc Hornet'ten cok daha iyi isi yonunden.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Isinma olayi hacme gore degil, dizayna gore oluyor. Her 1000cc+ motosiklet trafikte rahatsizlik vermiyor. Bazilari ise bayagi kotu. MTS V4 te bunlardan biri anlasilan. Zack Courts (YouTube Revzilla) da bahsetmisti bu sorundan MTS V4 incelemesinde. Honda ST1300 de isi yonunden ciddi sikayet edilen motosikletlerden biri... Gariptir, ikisi de 90 acili V4.
Mesele sadece motorun ne kadar isi urettigi de degil. Fanlarin yeri, sayisi, nereye ufurdugu. Egzosun sekli. Blogun bacaklara ve seleye ne kadar yakin oldugu. Bayagi bir etken var. Simdiki kullandigim 1300cc motosiklet, eskiden kullandigim 900cc Hornet'ten cok daha iyi isi yonunden.
V tasarımdan dolayı olabilirmi hemen hemen neredeyse selenin altında 2 silindir oluyor birazda ondan olsa gerek V2-L2 motorlarda birazdaha yer olduğu için ısıyı daha az hissettiriyor sannedersem. Bakıcak olursa sıralı 4 ler sürücüden daha uzak konumda kalıyor bununda etkisinin olduğunu düşünüyorum bilmiyorum belkide öyle değildir. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
-
Sıralı 4 ler ısı konusunda en kötü motorlar , silindir hacmi değilde sayısı ve motorun birim gücü arttıkça ısı yayma potansiyelide artıyor , racingler malum hem sıralı 4 hemde en yüksek performansa göre dizayn edildiği için doğum kontrol makinasına dönüşüyorlar
bi ara GSR 600 kullandım , trafikte durunca şaseye yumurta kır omlet olur.
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Yarış motosikletlerinin hepsi dur kalkta ısınıyor diye biliyorum, hiç 1000 cc motosiklete binmediğim için ısınma olayları 1000 liklerde nasıl bilemiyorum aydınlatırsanız sevinirim. Birde Panigale V4 ü sürüş hislerinizi ve diğer motosikletler ile farkını bahsederseniz sevinirim malum türkçe inceleme bulamayınca direk kullanıcısına sorayım dedim
Isınma olayı anlatılmaz yaşanır. Bir defa şortla sürüp trafiğe girdim akşam yanık kremi sürmek zorunda kaldım öyle söyleyeyim . Motora bir şey olmuyor hararet falan yapmıyor ama sele alttan, egzoz aşağıdan, fan önden ısıtıp belden aşağıyı tabiri caizse pişiriyor.
Onun dışında performansı çok iyiydi en alt devirlerde bile güçlüydü, elektronikler zaten muazzam slide control’e kadar var. Az buçuk motor kullanan herkes kullanabilir öyle gaz açınca kafama geçti, altımdan kaydı, tekere geldi, arka teker yanına geldi vs gibi şeyler söz konusu değil. Kısacası pist, otoban vs için muazzam ama gerek trafikte aşırı ısınması gerekse oldukça agresif oturuş pozisyonu nedeniyle şehiriçinde binilecek bir motor değildi nitekim 2 yılda toplam 2 bin km binip sattım.
-
nyk adlı üyeden alıntı
Isınma olayı anlatılmaz yaşanır. Bir defa şortla sürüp trafiğe girdim akşam yanık kremi sürmek zorunda kaldım öyle söyleyeyim . Motora bir şey olmuyor hararet falan yapmıyor ama sele alttan, egzoz aşağıdan, fan önden ısıtıp belden aşağıyı tabiri caizse pişiriyor.
Onun dışında performansı çok iyiydi en alt devirlerde bile güçlüydü, elektronikler zaten muazzam slide control’e kadar var. Az buçuk motor kullanan herkes kullanabilir öyle gaz açınca kafama geçti, altımdan kaydı, tekere geldi, arka teker yanına geldi vs gibi şeyler söz konusu değil. Kısacası pist, otoban vs için muazzam ama gerek trafikte aşırı ısınması gerekse oldukça agresif oturuş pozisyonu nedeniyle şehiriçinde binilecek bir motor değildi nitekim 2 yılda toplam 2 bin km binip sattım.
Ducati titriyor diyorlardı bu ne kadar doğru? Birde arıza gibi durumlarla hiç karşılaştınızmı veya söylemler duydunuzmu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)