Ktm 1290 ve Fjr çok farklı makinalar , Ktm nin hem eski hem yeni kasasını 50 km civarı test ettim , yeni kasada GS gibi benzin deposunu sağ sol yanlara indirip dengeyi biraz daha geliştirmişler , o kadar para verip zincirin derdini çekmek bana anlamsız geliyor , ikinci eldede kilometre yükselirse millet burun kıvırıyor , baksana Hırbo bile 100.000 ni geçmiş ama alemin kralı Africa yı satamıyor , satabilse Gs miş 1290 mış V4 multiymis farketmez ona ;)
Hırbonen kardeşimin motoru 100.000'i devirmişse bravo, güzel gezmiş demektir.
Hırbonen harbi motorcu sezonda hafta sonu turlayan adamlardan değilki , senin benim gibi günlük işe gitgel vs ulaşım amaçlı kullananlardan , benim ufaklıkta 108.000 km ye geldi bugün 2019 da 4000 de almıştım keratayı..yalnız Hırbonun yaptığı yanlışı bende yaptım 2013 de aldığım Vstromu günlük kullandım 105.000 de sattım çok değer kaybetti hemde şehir içi yordu beni , sukuturun gözünü seveyim yaz kış rahat ettim..
Kolormatikli ibibik..kendi esprime kendim guldum
Dunyanin en mantiksiz isi ktm almak olabilir..bu ktm nin sorunlarini internette arastirinca beni allah korumus diyorum.
Japon almak tabiki asiri mantikli da fjr de cok uc bir model bee.Super tenere olsa piyasasi var,acil bir durumda fjr yi kime satarsin ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
O sira gercekten bu motorlari alacak param vardi,gerci hala var ama nefsime cok daha hakim bir insan oldum son 1.5 2 yildir.
Motorumu ilana bile koymadim..africa zaten dunyanin en iyi motoru
30.000 km ortalamam 4lt nabeeeer ?
Yukarida ikinci mesajinda africa ,vstrom gibi motorlari gundelik kullanima pek uygun degil demisin..bilemiyorum.
2016 121.000 km de Africa 220.000 ederse,
Sadece h.sonu ve gezilerde kullanilan 2016 35.000 km de africa da maximum 280.000 eder.
7 yilda 60.000 tl zarar etmeye deger.Egzoz sesine kurban olunur africanin.
Millet 2-3 desmoya o paralari veriyor be nikicim.
Sataşma Hırbo. İnsan gibi yazmaya devam et.
[QUOTE=Hırbonen;4719566]Kolormatikli ibibik..kendi esprime kendim guldum
Dunyanin en mantiksiz isi ktm almak olabilir..bu ktm nin sorunlarini internette arastirinca beni allah korumus diyorum.
Japon almak tabiki asiri mantikli da fjr de cok uc bir model bee.Super tenere olsa piyasasi var,acil bir durumda fjr yi kime satarsin ?[COLOR="Silver"]
Ben KTM nin birkaç inceleme videosunu izledim genel yorumlar hep güzel. Tabi ki uzun kullanım tecrübeleri daha önemli ama ben internette pek 1290 ile ilgili şikayete denk gelmedim. FJR biraz uç bi model haklısın lakin birkaç inceleme videosu izlemeni tavsiye ederim bildiğin gemi mübarek....
Haşmet sen günübirlik kullandığın için dert etmeyebilirsin , 5000-10.000 km tur yapan adam yeri geliyor günde 750 km gidiyor , 15-20 gün üstüste yol yapan adam için saft velinimettir , akşam yol yorgunu birde zinciri temizle yağla hakkatten yorucu iş..saftla ilgili sorun yaşayanlar aynı zincirdeki gibi bakımını ihmal edenlerdir , şaftı senede birkere ustasına götürmen yeterli , zincirle ise neredeyse hergün kendin uğraşmak zorundasın..
hortlamış konu en sevdiğim.
v4 makinalara karşı özel bir sempatim var o yüzden hilkat garibesi ktm yerine multistrada v4 alırdım.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
Uzun yola cikmadan once degistir zinciri. Her aksam motosikletten inince spray kullan, ki 1-2 dakikalik is. En az 30 bin km saglamsin, seyehat 1 ay surse bile. Usta vs. ile ugrasma derdi yok.
Saft yine tercih sebebi tabii ki, ozellikle de duzgun dizayn edildiyse, ama olmazsa olmaz bir durum hic degil bence. Ki sportif modellerde zaten tercih edilmiyor, ekstra agirlik, ekstra atalet, ve daha dusuk verimden dolayi. Bir SDR GT'de saft istemezdim mesela. Ama Goldwing'de tabii ki isterdim.
Bir hafta uzeri tura hic cikmadim. Ama haftasonlari dag yollarina gittigimde en az 8 saatim motosiklet uzerinde geciyor. Virajli yollar oldugu icin en fazla 400km kadar yapabiliyorum. Ama kismen sabit hizda uzun yola gore sportif kullanim zinciri daha da zorluyor. Zinciri ihmal etmeme ragmen bayagi iyi dayaniyor.
Biz zincir olayini fazla abartiyoruz bence. Zincirin asil onemli kismi zaten surekli yagli. Asiri ellesmemek, ikide bir tazikli suyla yikamamak onemli. Dayaniyor bayagi. Kismen ihmal edilse bile (en az bir) lastik degisiminden once dikkat istemiyor. Hele otomatik yaglama falan komple gereksiz bence.
Bu cümle ile bana hak vermiş oluyorsun Haşmet bahsedilen motor Ktm 1290 Adv uzun yolculuklar için dizayn edilmiş , böyle bir yolculuk yapacaksam konforlu olsun diye eşek yüküyle para bayılmışsam e birader saftida olsun dimi , ayrıca spor motorlarda niye saft yok dedim mi ;) konu saft vs zincir değil , ikisininde avantajları var dezavantajları var ok.
Bilmislik taslamak icin yazmadim yahu. Konu uzun yol motosikletinde saft ya da zincir secenegi degil mi? Bazi uzun yol motosikletleri daha sportif. Asfaltin disinda cok vakit gecirmeyecek, artcisi olmayan, asiri yuk bulundurmayacak insanlar icin bunlar da iyi bir secenek bence. Mesela bir SDR GT daha hafif, daha cevik, daha hizli, ve bu acilardan da daha zevkli. Tabii ki bir Goldwing kadar konforlu degil, ozellikle de iki kisi icin, ama rahatsiz da degil kesinlikle.
Velhasil bir Goldwing ve FJR'da saft olsun bir zahmet, zaten gavur olusu gibiler. Ama bir SDR GT ya da MTS de saft istemezdim sahsen. Ki bunlar da uzun yolda cok uzmeyecek modeller, ozellikle de tek surucu icin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)