Merhaba dostlar, örnek: 150/60/17 lastik yerine 150/80/17 takarsak, yani lastik çapımızı büyütürsek dişli küçülmüş gibi mi, yoksa büyümüş gibi mi olur? Km hızı motor bloğundan okuyan bir motorda ne gibi hatalı okumalar olur? Teşekkürler.
Merhaba dostlar, örnek: 150/60/17 lastik yerine 150/80/17 takarsak, yani lastik çapımızı büyütürsek dişli küçülmüş gibi mi, yoksa büyümüş gibi mi olur? Km hızı motor bloğundan okuyan bir motorda ne gibi hatalı okumalar olur? Teşekkürler.
ön dişli büyümüş arka dişli ise küçültülmüş gibi bir etkisi olur..
hiziniz artar cekisiniz duser, 9 cm yerine 12 cm yanak olucak cok ciddi fark olur, konfor artar yol tutus azalir, tavsiye etmem, ziplar tabiri caizse, yanak buyutulecekse taban kucultulur mesela 140 80 o zaman 11 cm gibi yanak olur . Tabani ayni tutup en fazla 70 yapabilirsiniz.
sağolun arkadaşlar, arka dişli küçülmüş gibi oluyor demek ki, lastik değişiminden sonra tork azalması ondan kaynaklıymış anlaşılan, teşekkürler.
tavsiye etmem değişim +-%3 olabilir ,
hadi bilemedim çok çok zorladın %4-5 geçmemeli orjinali ile farkı
((17*2,5=42,5))+ ((2*(150*0,06)= 9))= 60,5 diğeri 66,5
oran
66,5/60,5=%10
Senin değiginde oran %10 yol tutuşuna frene çok ciddi olumsuz yönde etki eder amaaa
bozuk yolda da fıs fıs cadilac gibi yaylana yaylana fıs fıs gidersin
bazi motosikletlerin arka masasinda lastik ebatlari ve basinclarini yazan bir tablo bulunur bunun pek disina cikmanizi onermem, kullandiginiz marka ve modeli bilmiyorum lastik yanak yuksekligini buyuttugunuzde lastigin en dis capi olan yuvarlanma dairesini buyutmus oluyorsunuz, motorunuzun geometrisini bozma ihtimaliniz var, daha asfalt tarzi ise motorunuz disli hesabindan once camurluga surtme ihtimallerini hesaplayiniz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)