30 bin bakım güncellemesi.
Uzun süredir bir güncelleme girmeyi düşünüyordum. Ancak 30 bin bakımı yaklaşınca bakımdan sonra yazayım dedim.
30 binde motor sübap ayarı yapılıyor. Ben araya tatil falan girince 1500km geçirdim bakımı. Motoru sakin sürdüğüm ve herhangi bir problem yaşamadığım için sübap ayarını dert etmiyordum. Ancak bakıma götürmeden bir gün önce advrider forumlarında bir kişi eksantrik mili hasarıyla ilgili başlık açmıştı. Abov dedim bize de patlamasın. Patladı.
3,5 ay parça bekledim. İşçilik ve parça birlikte hesap 18500TL çıktı. Ufak tefek balata değişimi gibi işçilik de buna dahil.
Hava girişi eksantrik mili ve 4 tane
rocker arm değişti. (Bu parçanın Türkçesi nedir?) Aslında arm'lardan sadece biri hasarlıydı ama eksantrik mili değişince, ustanın tavsiyesiyle diğer arm'ları da yenileriyle değiştirdik. Bunlar yetmezmiş gibi serviste beklerken ön süspansiyon yağ kaçırdı. Ekstra 2500TL ona verdim. Akü bitti (bunu öngörüp aküyü sarj etmelerini rica etmiştim). Kışın zaten sürmediğim için akü almadım henüz, o da 1500TL gibi olacak.
Bütün 30bin bakımı yaklaşık 22500TL gibi bir rakama denk geliyor.
Tabi hesap koydu biraz. Üstüne 3,5 ay parça bekleyince canım sıkıldı. Parça tedariğinde herkes sıkıntı yaşıyor. Yurtdışındaki kullanıcıların bile uzun müddet parça beklediğini okuyoruz. Ancak benim durumumda biraz canımı sıkan yanlış parça geldi gitti muhabbetleri oldu. Parçaları ben sipariş vermediğim için tam ne döndü bilmiyorum o yüzden detaya girmek istemiyorum. Eğer şu 150 euro gümrük limiti gelmeseydi zaten hiç uğraşmaz parçaları direkt yurtdışından alırdım. Tamiratı da eminim daha kısa sürede bitmiş olurdu.
Sorunun sebebine gelince. Spekülasyondan başka bir bilgi yok. Benim anladığım kadarıyla 790 duke'den beri bilinen, yaygın bir problem. Çok daha düşük kilometrelerde bu problemi yaşayan hatta rocker arm kıranlar bile var. Tahminler yağlama problemlerinden veya malzeme kalitesinden gerçekleştiğine işaret ediyor. KTM'nin diğer modellerinde bile bu problemi yaşayanlar var. 890 Adv'de aynı problem var mı, varsa da yaygın mı henüz bilinmiyor. Nispeten yeni olduğu için henüz çoğu 890 adv 30bin bakımına girmedi diye tahmin ediyorum. İleri zamanlarda anlaşılacak.
Not: normal 30bin bakımı 6 bin gibi bir rakam. Ama buna ne dahil ne değil bilmiyorum.
-----
Yukarıda bahsettiğim terleme problemi yağ değişiminden sonra bir daha gerçekleşmedi.
-----
Yanlış hatırlamıyorsam zinciri 24bin km gibi değiştirdim. Orjinal zincirini taktırdım. Aslında biraz daha gideri vardı ama bir iki oring hasar görmüştü o yüzden işimi şansa bırakmak istemedim. Oring hasarının da benim aşırı temizlememden kaynaklandığını tahmin ediyorum. Ama zaten anladığım kadarıyla 20bin km üzeri bir zincir için normal bir ömür.
-----
Radyatör hortumundan su kaçırma problemi tekrar oluşmaya başladı ve çok kötüleşti. En son su eklemeyi bıraktım. Bir hafta içerisinde taşırma kabındaki fazla su boşalıyordu zaten. Motoru her çalıştırdığımda motordan dumanlar yükseliyor sinir bozuyordu. 30bin bakımında bütün kelepçeleri değiştirdik. Şuan problem yok ama uzun vadede ne olacağı önemli. Bu arada yeni çıkan Norden 901'de bile bu problemin devam ettiğine dair şikayetler var.
-----
Yağmurda kayarak düştüm. Sabah saati, hava soğuk, taze yağan yağmur, adanın içerisine döşenen kaygan taş. Dikkatsiz ve hızlı olunca vızt kaydım. 25 metre kadar sürüklendi motor. Doğrusu bu motorun en sevdiğim yönü düştüğü zaman çok az hasar alması. Tek endişe verici şey yakıt tankı koruması neredeyse yakıt tankına hasar gelecek kadar soyuldu. Evet işini yaptı o parçayı değiştirdim. Ancak biraz daha uzun süren bir sürüklenmede yakıt tankı kesin hasar alır hatta allah korusun yakıt tutuşabilir. Yeni modellerde yakıt tankı korumasını biraz daha metal ağırlıklı bir parça haline dönüştürmeleri iyi oldu diye düşünüyorum. Bunun dışında elcik koruma biraz hasar gördü ve arka yolcu basamak demiri biraz soyuldu. İşlevsel her hangi bir sıkıntı yok. Ucuz atlattık.
-----
Ucuza ikince el alüminyum yan çanta alıp taktırdım. Orjinal demirleri simetrik olmadığı için doğrusu benim çantalara da uymayacağı için özel demir yaptırdım. Arka süspansiyonu yükselttikten sonra motorun hissiyatında çok ciddi bir değişiklik olmadı. Ancak çekişte hafif bir düşme oldu tabi. 6bin devirde gazı açtığımda gelen hırçın hızlanma biraz yumuşadı.
-----
Ön balatalarım bitmemişti, yarım bile değildi. Ama ön fren hissiyatını bir türlü sevemediğim için balataları değiştirmeyi deneyeyim dedim. EBC'nin balatalarını taktırdım. Sadece servisten eve sürme fırsatım oldu. Frenleme gücünde bir artış sezmedim. Ama hissiyat daha iyi gibi geldi bana. Doğrusu motoru süreli aylar geçmiş, karşılaştırma yapmam da doğru değil. Uzun vadede göreceğiz.
-----
Nem alma sorunuyla ilgili. Ekran değişimi yapılmadı. Bana garantiden onaylandığı söylenmişti. Ama kendim daha sonra reddedildiğini öğrendim. Spormoto bu konuyla ilgili geri dönüş bilgilendirme gibi bir şey yapmadı. Bu çok ciddi bir problem değil ama KTM bu konuda kullanıcılarını yüz üstü bıraktı. İleride ne için yüz üstü bırakır bilinmez.
-----
Fotoğraflar
Eksantrik mili, sağdan ikinci loba dikkat:
https://i.hizliresim.com/94rlajb.jpg
Yakın çekim:
https://i.hizliresim.com/owtcs3a.jpg
Malum rocker arm. Diğer rocker armlar da gıcır gıcırmış yav
https://i.hizliresim.com/l71p133.jpg
Hep kötü fotoğraflar olmasın. Bu motor beni hiç gitmediğim belki de gidemeyeceğim yerlere götürdü:
https://i.hizliresim.com/4sb12i8.jpg