Pardon ben yanlis anlamisim.
"It’s pretty much the same engine as the one that powers the discontinued 790 bikes, but now made in China, rather than Austria."
Ama bu devam etmeyen 790 larin avusturya yapimi olmasi pek anlam anlam.ifade etmiyor bence.
Kirmizigrom un 790 ni da mesela avusturya uretimi sanirim.
Motor 2 aydır yatıyor. Usta bulamıyoruz, servis dahil.
Bundan iki ay kadar önce bir pazar akşamı gezmeye çıkayım dedim. Kuzeni aradım. Tın tın gidiyoruz köy yollarında, zaten kuzende küçük motor var yavaşım yani. Motor aniden "yağ basıncı düşük" arızası verdi ekranda. Hemen kenara çektim. Kapattım motoru. Yağ seviyesini kontrol ettim bir yerlerden kaçırıyor mu filan. Bir sorun yok. Rölantide çalıştırdım. Hata yok. Herhalde dedim sensör saçmaladı bir an. Ama dedim yine de geri dönelim ne olur ne olmaz. Bir km gittik gitmedik yine aynı hata. Motor arıza ışığı yanıp sönüyor dengesiz bir şekilde. Yine kenara çektim. Rölantide yine arıza yok. Gaz veriyorum olduğu yerde bir sıkıntı yok. Bir daha gidelim dedim, hemen hatayı verdi. O zaman kenara çektim motoru. Diğer kuzen geldi kamyonetle aldı motoru götürdük evin altına koyduk.
Bu arada Bursa'dayım. Ne yapalım ne edelim diye bir hafta düşündüm. Bursadaki servisin yeni olduğunu biliyordum o yüzden güvenemedim. İstanbuldaki ustamı aradım bana bir yer tavsiye etsin diye. O da bir yer tavsiye edemedi. Belki dedi yağ filtresini kontrol et. 1000km önce motorun yağını filtre ile birlikte değiştirmiştik. Orjinal filtre. Motorex 10w50 yağ koymuştuk.
Motoru Bursa dışına götürmeden önce yine de bir Bursadaki servise baktıralım dedik. Belki basit bir şeydir. Boşuna İstanbul yoluna düşmeyelim. Bursada iki tane servis vardı o sırada. Biraz daha eski olduğunu bildiğim bir tanesini aradım ilk önce. "Ustamız askere gitti" iki hafta sonra gelecek. O zaman arayın dendi. Diğerine gittik bizde. İlk karşılaştığımız nispeten acemi bir arkadaşa dedik böyle böyle bir motorumuz var. Bize sorduğu ilk şey şu oldu: "Motoru bizden mi aldınız?". O zaman anladık ki bunlar bizim motorumuza bakmayacak. E dedik sizden almadık ama KTM'nin motoru sonuçta. O zaman fazla beklersiniz, yoğunuz filan dedi. Bize kart verdiler ama biz randevu için hiç aramadık. Belli ki bakmak istemiyorlar.
Bir tanıdığımızın tavsiyesi ile Bursa merkezdeki bir ustaya götürdük motoru. Şöyle kolay bir şeyi varsa baksın, sensör arızasını anlamak kolaydır diye düşündük. Arkadaş bilgili samimi biriydi. Bizde güvendik. 1 ay motor onda durdu. Motora bakmadı, araya zaten bayram girdi, bizi bir sağa bir sola oyaladı. Biz de motoru geri aldık. Çok yoğunsan bana randevu ver. Şu vakitte getir motoru de. Özellikle de motoru bir sökmeye başlayıp sonra liftten indirmesine sinir oldum.
Sakaryadaki servisi aradım. Piyasada bilinen bir yer, özellikle yedek parça satışıyla. Onların da ustalarından biri bacağını kırmış. 45 günden önce randevu veremiyoruz dedi. Özellikle de spormoto'ya götür motoru dedi. Yağ basıncı ölçecek ekipman ancak onlarda var (ben yanlış anlamış da olabilirim). Mutlaka oraya götür dedi. İyi dedik, aradık spormotoyu. Motoru koyacak yerim bile yok, haftaya perşembeden önce getirme dedi. Ayrıca mutlaka yağ basıncı ölçeceğiz haliyle bırakman gerekir motoru filan dedi. Yalnız biz motoru götüremedik. Ben şehir dışındaydım, kuzenin işi çıktı falan.
Haftaya tekrar aradım spormotoyu, hani tekrar randevu alalım diye. Bu sefer yan çizdi. Çok yoğunuz filan. Önce mutlaka Bursa'daki servise götürün. Bakmak zorundalar, bakmazlarsa bizi arayın dedi (ben daha önceki görüşmemizden hiç bahsetmedim). Bu arada, Bursadaki servislerden ustası askere giden varya, onlar KTM'yi bırakmışlar bu arada. Spormoto'da konuştuğum arkadaşın bundan haberi yok, bizim iki tane servisimiz var diye orayı da sayıyor. Neyse, iyi de dedim bu yağ basıncını ölçecek ekipman onlarda var mı? Var var dedi, gereken her şeyi yapabilirler. Herhalde benim kulaklarım iyi duymuyor.
Aradım Bursadaki servisi, arkadaşın iyi anına denk geldik hemen getir bakalım dedi motora. Apar topar (zaten motor römorkta idi) götürdük. Motoru römorktan indirmedi bile. Olduğu yerde çalıştırdı. E arıza yok, motor zaten giderken veriyor arızayı, bu sensör hatasıdır dedi. E ne olacak. Sen bulabilirsen sensörü al kendin değiştir dedi. Hiç motoru tamire almaya yanaşmadı bile, bize bir iki şey tarif etti. Şöyle böyle falan. Şaka gibi. Sensör 200-300 euro var diyor. Piyasada bulamazın, yurtdışından getirmen lazım. Orada bir arkadaşını aradı sende var mı filan, onda da yokmuş. Ne yapalım biz bu motoru, sür git dedi bir şey olmaz. Yağ basıncına bakacak mısın? Onun ekipmanı yok bizde dedi. Ekipmanın neye benzediğini de bilmiyor. Ben tarif ediyorum ustaya. Ekipman eksikliğine çok da kızmıyorum aslında, çünkü KTM ıvır zıvır şeyleri servislere biraz kazık fiyatlardan satıyor. Haliyle servisler her motorun her parçasını bulunduramıyorlar. Ama ne olduğunu bil bari. Bu arada yağ basınç sensörü 30 euro, ve spormoto'nun stoklarında var. Servis parça var mı diye bakmaya bile tenezzül etmeyip, müşteriyi geri gönderiyor.
Şimdi ne yapacağım onu düşünüyorum. Kafam patladı. Motoru söküp dağıtacak yerim olsa kendim çoktan sökmüştüm zaten. Aletim var ama yerim yok. Sokakta filan dağıtacağız artık herhalde.
Kâbus gibi, okurken insanın içi daralıyor. Tez çözülür inşallah.
geçmiş olsun şimdi japonlar böyle şöyle diye saçmalamak istemiyorum ama ktm yaptığını çorum^lular yapmaz yani neden hiçbir yetkili servis bakmak istemez ki sanki bedava yapacaklar işi belkide söyledikleri gibi basit bir şey ama kimse elini sürmüyor belkide milyonda bir çıkacak sorun sizi bulmuştur ktm kötü bir marka değldir
bu arada sakarya daki ustayı iyi tanırım bayramdan önce bacağını kırdı atlayıp zıplarken
Allah kurtarsın bu sıkıntıdan. Aktif olarak kullansanız başka çareniz olmasa büyük sıkıntı.
Bence bir vlog çekip sosyal medyada paylaşın. Yapılan tam olarak rezillik. Youtube içerik üreticilerine üç beş verip reklam yapmakla olmuyor bu işler...
KTM iyi motordur aslında. Böyle büyük bir şehirde servis sıkıntısı yaşamanız üzücü olmuş
Şimdi bütün yazdıklarınızı okudum. Anladığım kadarıyla bu motor senin bu dünyadaki imtihanın olmuş. Yapılacak en güzel şey satıp kurtulmak, arka maşadaki vida düştüğü gün aslında motor sana beni sat demiş. Zararın neresinden dönersen kar bence sat kurtul....
Ustanın tavsiyesi üzerine yağ sensörünü değiştirdik. Usta gayet kendinden emindi, sür bir şey olmaz diyecek kadar, ama sorun sensörden değilmiş. Neyse giden 1000tl olsun.
O zaman yağ filtresini kontrol edelim dedik. Yatırdık motoru. Filtreyi söktük. Filtre tıkanmış. Neyin tıkadığını anlayamadık. Yağ katılaşmış filtrenin aralarını kaplamış. Filtre aldım, yeni yağ aldım. Değiştirdik, düzeldi. Motorun sesi filan toparladı. Arıza ışığı yanmıyor artık.
Filtrenin, yağ değişiminden 1000km sonra tıkanması beni düşündürüyor. Değiştirdiğim yağ da 4bin kmde idi. Ikisi de motorex 10w50 yağ. 🤷 Bu defa motul 7100 koyduk. Bir kaç yüz km sonra filtreyi söküp tekrar kontrol edeceğim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)