Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

aragazcılar?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    biliyorsunuz az çok yeni başladım ve hep aragazla sürüyorum. aradan geçecekken ara gaz verevere geçiyorum bazen çok darsa ve yavaş geçeceksem veya yol tıkandı çok yavaş minnak minnak giderken aragaz vererek ayağımı yere koymadan kullanıyorum. o kadar alışkanlık yaptı ki bu normal mi? siz nasıl kullanıyorsunuz?

    işin komiği scooterım olsa nasıl kullnacaktım çok merak ediyorum vitesli zor derler bence scooter net daha zor çünkü gaz hassasiyetinde aşırı iyi olman gerekiyor. gaz ile freni bütün kullanıyorlar eminim yavaş hızlarda.
    biz debriyaj ile çok rahat ediyoruz. sadece başta zor gözüküyor vitesli motor. oysa sonradan daha basit olduğu ortaya çıkıyor. tespit sıçtı acemi.
    neyse sabah erkenciyim ben yatağa koşar. yarın akşam bakarım

    edit: bu arada yanlış anlaşılmadan belirteyim ybr var. karakter gereği hava atmayı ve dikkat çekmeyi zaten sevmem. zaten ybrden ses çıkmıyor. yani aragazı zevk için de yapmıyorum sadece öyle alıştım ve çok rahat bir şey.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biliyorsunuz az çok yeni başladım ve hep aragazla sürüyorum. aradan geçecekken ara gaz verevere geçiyorum bazen çok darsa ve yavaş geçeceksem veya yol tıkandı çok yavaş minnak minnak giderken aragaz vererek ayağımı yere koymadan kullanıyorum. o kadar alışkanlık yaptı ki bu normal mi? siz nasıl kullanıyorsunuz?

    işin komiği scooterım olsa nasıl kullnacaktım çok merak ediyorum vitesli zor derler bence scooter net daha zor çünkü gaz hassasiyetinde aşırı iyi olman gerekiyor. gaz ile freni bütün kullanıyorlar eminim yavaş hızlarda.
    biz debriyaj ile çok rahat ediyoruz. sadece başta zor gözüküyor vitesli motor. oysa sonradan daha basit olduğu ortaya çıkıyor. tespit sıçtı acemi.
    neyse sabah erkenciyim ben yatağa koşar. yarın akşam bakarım

    edit: bu arada yanlış anlaşılmadan belirteyim ybr var. karakter gereği hava atmayı ve dikkat çekmeyi zaten sevmem. zaten ybrden ses çıkmıyor. yani aragazı zevk için de yapmıyorum sadece öyle alıştım ve çok rahat bir şey.
    Debriyajın 1 ay sonra bittiğinde görürüm ben seni :D
    natijax bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hayır normal değil, kornaya basıp küçük bir "dıt" yapsanız daha sağlıklı.
    natijax bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın 1 ay sonra bittiğinde görürüm ben seni :D
    vay arkadaş neyse gaz hassasiyetine alışmaya çalışayım bakayım bundan sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:46 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır normal değil, kornaya basıp küçük bir "dıt" yapsanız daha sağlıklı.
    insanlara duyurmak için değil aslında motorun devrini yükselterek 4lere falan getirerek dengede tutmak amaç. yani daha dengeli hissettiğim için böyle sürüyordum ama hataymış

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay arkadaş neyse gaz hassasiyetine alışmaya çalışayım bakayım bundan sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:46 ----------



    insanlara duyurmak için değil aslında motorun devrini yükselterek 4lere falan getirerek dengede tutmak amaç. yani daha dengeli hissettiğim için böyle sürüyordum ama hataymış
    Demek istediğiniz konunun dengeye faydası var mı bilemem, ancak bunu alışkanlık haline getirdiğinizde, yarın öbür gün daha torklu, daha kuvvetli bir makinede aynı alışkanlığın sonu felaket olabilir. Aman dikkat.
    natijax bunu beğendi.

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay arkadaş neyse gaz hassasiyetine alışmaya çalışayım bakayım bundan sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:46 ----------



    insanlara duyurmak için değil aslında motorun devrini yükselterek 4lere falan getirerek dengede tutmak amaç. yani daha dengeli hissettiğim için böyle sürüyordum ama hataymış
    Debriyajın yarısını yemişsindir muhtemelen
    natijax bunu beğendi.

  7. #7
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek istediğiniz konunun dengeye faydası var mı bilemem, ancak bunu alışkanlık haline getirdiğinizde, yarın öbür gün daha torklu, daha kuvvetli bir makinede aynı alışkanlığın sonu felaket olabilir. Aman dikkat.
    Mesela istemsiz teker yapma hastalığı 😂
    natijax ve tommygun bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek istediğiniz konunun dengeye faydası var mı bilemem, ancak bunu alışkanlık haline getirdiğinizde, yarın öbür gün daha torklu, daha kuvvetli bir makinede aynı alışkanlığın sonu felaket olabilir. Aman dikkat.
    geçenki videodaki gibi bugün debriyajsız sürmeye çalıştım olabildiğince. öyle alışıcaz artık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajın yarısını yemişsindir muhtemelen
    büyük ihtimal 2 aydır kesintisiz böyle kullanıyorum ) debriyajlı kullanma daha iyi sürüş sanıyordum meğer tam tersiymiş. neyse şimdi bir de debriyajsız alışacaz.

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    aralardan geçiceksem önüme başka bir motosikletlinin geçmesini bekliyorum
    yalnızsam korna yada ara gaz vermeden sürücünün beni farkedip yol vermesini bekliyorum
    acelem yok nede olsa

  10. #10

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aralardan geçiceksem önüme başka bir motosikletlinin geçmesini bekliyorum
    yalnızsam korna yada ara gaz vermeden sürücünün beni farkedip yol vermesini bekliyorum
    acelem yok nede olsa
    tamamiyle aynı sürüyoruz. ben sadece çok yavaş giderken veya trafikte beklerken ayağımı yere falan koymuyorum bu sayede. debriyaj ve gazla oynayarak deviri yüksek tutuyorum ve ayağı yere koymadan neredeyse durduğum yerde baya durabiliyorum yani benim için tamamen denge işi oldu debriyaj ve devir olayı.
    yoksa sürüşümüz tamamen aynı. ben korna çalmam aynasına gösteririm kendimi yol verirse geçerim vermezse geçmem. sağ şeritten bahsediyorum.

    kısaca yavaş hızlarda benim motor stop edecekmiş gibi oluyor o yüzden çok oynuyorum. hele hele 1. vitese düşmemek için yoksa her an 1. vitese düşmem gerkeiyor ve 1. viteste sürüş çok kötü. umarım anlatabilmişimdir neden debriyajı çok kullandığımı.

  11. #11
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Vitesle oynamaya korkma olayı bende de var, zamanla aşılır. Usta araba şoförlerini izlemek daha kolay motosiklete göre. 20 30 yıllık bir şoförün yanına oturun ve izleyin. Sürekli vitesle oynar devrine göre, bol bol bire alır ikiye çeker, çekinmez vitesle oynarken. Ve işin en önemli kısmı bunu yaptığının asla farkında değildir, refleks olmuştur artık. Abi niye vitesi bire düştün dersin boş boş bakar suratına. Eğer stop etmemeniz gereken bir yer değilse (çok dik bir yokuş, kırmızı ışıkta en en sıra vs.) boşa almaktan, bire çekmekten çekinmeyin. Birinci viteste debriyaj tamamen sıkılı durursanız debriyaja zarar vermez ama gidip de ikinci viteste 3 km hızla yarım debriyaj, gaz, fren yaparsanız sıyırırsınız dişlileri.

    Ek olarak çoğu eğitim videosunda boşta beklemeyi zaten önermiyorlar. Birinci viteste debriyaj tam sıkılı her an aksiyona hazır halde beklemeyi öneriyor herkes. 1.vites de sürüş biraz daha atiktir ufak gaz tepkilerine motor ileri geri sallar ama ybr var zaten altınızda, oldukça sakin bir motosiklet. Bence şimdiden alışmaya bakın yoksa ileride çok daha zorlayıcı olabilir. Birinci vites sonuçta kalkış, durmaya yaklaşık hızların vitesidir. Nasıl ikiyle kalkmıyorsak ikide durmaya çalışmak da çok mantıklı değil bence.

  12. #12

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesle oynamaya korkma olayı bende de var, zamanla aşılır. Usta araba şoförlerini izlemek daha kolay motosiklete göre. 20 30 yıllık bir şoförün yanına oturun ve izleyin. Sürekli vitesle oynar devrine göre, bol bol bire alır ikiye çeker, çekinmez vitesle oynarken. Ve işin en önemli kısmı bunu yaptığının asla farkında değildir, refleks olmuştur artık. Abi niye vitesi bire düştün dersin boş boş bakar suratına. Eğer stop etmemeniz gereken bir yer değilse (çok dik bir yokuş, kırmızı ışıkta en en sıra vs.) boşa almaktan, bire çekmekten çekinmeyin. Birinci viteste debriyaj tamamen sıkılı durursanız debriyaja zarar vermez ama gidip de ikinci viteste 3 km hızla yarım debriyaj, gaz, fren yaparsanız sıyırırsınız dişlileri.

    Ek olarak çoğu eğitim videosunda boşta beklemeyi zaten önermiyorlar. Birinci viteste debriyaj tam sıkılı her an aksiyona hazır halde beklemeyi öneriyor herkes. 1.vites de sürüş biraz daha atiktir ufak gaz tepkilerine motor ileri geri sallar ama ybr var zaten altınızda, oldukça sakin bir motosiklet. Bence şimdiden alışmaya bakın yoksa ileride çok daha zorlayıcı olabilir. Birinci vites sonuçta kalkış, durmaya yaklaşık hızların vitesidir. Nasıl ikiyle kalkmıyorsak ikide durmaya çalışmak da çok mantıklı değil bence.
    bu yüzden hep ikide sürüyordum ama aynen gerçekten işin mantığına aykırı. bugün eve dönerken öyle denedim tam olmasa da yavaş yavaş alışıcaz artık


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)