Youtubede izlediğim inceleme videolarında düşük hacimli bazı motorlarda papatya disk kullanıldığını gördüm normal disk ile arasındaki fark nedir?
Papatya disk kullanan motosiklete normal disk takabilirmiyiz takarsak ne gibi sonuç olur?
Youtubede izlediğim inceleme videolarında düşük hacimli bazı motorlarda papatya disk kullanıldığını gördüm normal disk ile arasındaki fark nedir?
Papatya disk kullanan motosiklete normal disk takabilirmiyiz takarsak ne gibi sonuç olur?
Sozde isiyi daha etkili yaymasi ve hafiflik icin. Ama genel gorus estetik oldugu yonunde.
Bende estetik görüntü için tercih edildigini düşünüyorum , motor hacmi ile pek ilgisi yok 1200 cc motorda da var 125 cc de de , standart diski söküp papatya desenlisini takabilirsin , kendi motorumun diskini satın alırken papatya desenlide vardı , incelediğimde balatanın disk üzerinde dokunduğu alan desenlerin şekli yüzünden standart diske göre daha azdı , sürtünen alan azaldığı için frenlemede kayıp yaşanacağını düşünerek tercih etmedim ama Haşmet'in de dediği gibi ısıyı daha çabuk transfer edebilir zira üzerinde çok daha fazla girinti çıkıntı var..
1. Estetik
2. Az daha hafif
3. Ani sıcaktan soğuğa geçişte, yamulması daha zordur, daha mukavimdir.
Örneğin, disk çok sıcakken aniden suya girme gibi.
Yukarıdakilere ek olarak (bilgiler yanlış değil): Bunu ilk tasarlayan Galfer firma yetkililerine göre, asıl arazi sürüşü yapan motosikletlerde, diskin kendi kendini daha kolay ve etkili temizlemesi, üzerinde çamur toprak vs. tutmaması için tasarlanmış. Galfer fabrikası içinde çekilmiş bir röportaj videosu seyretmiştim, orada söylemişlerdi. Bulabilirsem eklerim sonra.
Ekleme:
Buldum, hemen başta söylüyor:
https://www.youtube.com/watch?v=bFD3H5wGP-c
Güzel video, seyretmenizi tavsiye ederim. Ben bundan sonra Galfer'ci oldum, artık fren balataları ve diskleri bu marka alacağım.
merhabalar mevcut diskiniz çok kötü değilse, papatyaya geçmeniz fren performansında fark edilebilir bir değişiklik yaratmayacaktır.
Papatya disk olması ya da fren diskinde delikler-kanallar açılmasının sebebi;
fren-balata üzerine yapışarak sürtünme katsayısını düşürecek, frenleme gücünü azaltacak toz, çamur ve suyun fren yapıldığında balata-disk arasından kolayca kaçabilmesini sağlamaktır. Çünkü esas frenleme işlemini çelik-balata arasındaki sürtünme katsayısı etkiler.
özetle, yağmurda-çamurda fren performansınız papatya disk kullanımıyla teorik olarak "iyileşir". Fakat standart kullanımda görsel iyileştirme dışında pek bir ekstrası olmaz. Frenleme gücünün arttırılması için daha kaliteli balata kullanımı, daha güçlü fren sistemi kurulması gerekmektedir. Disk iyileştirmesi ikincil bir konudur.
'93 Vespa PX200e Elektrikli Dönüşüm projemi tamamladım! Tüm proje adımları da YouTube kanalımda.
İzleyerek destek olmak istersen 220 Garage Youtube hesabıma beklerim
güzel bi örnek. iş tamamen tasarımsal ihtiyaçlara bağlı. endurolarda kullanılıyor çünkü çamurun pisliğin çok olduğu rotalarda kullanıldığında bu çamurun kolaylıkla uzaklaştırılması gerekiyor. fakat racing motorlar tamamen yol içinde kullanılacağından bu kadar çamurla mücadele etmesine gerek yok.
racing'lerdeki delikler yeterli oluyor yüzeylerin temiz kalması için.
'93 Vespa PX200e Elektrikli Dönüşüm projemi tamamladım! Tüm proje adımları da YouTube kanalımda.
İzleyerek destek olmak istersen 220 Garage Youtube hesabıma beklerim
Faydalı bir video olmuş. Verilen linkten motosikletinize tam olarak uygun olan fren balatasını bulabiliyorsunuz.
disk, balata, amaç... uyumlu olmalı
Fren performansını baya güçsüzleştiriyor bana göre, ama benimde bildiğim yukardaki arkadaşların da dediği gibi yüzeyin biraz daha kolay temizlenmesi ve estetik amaçlar.
Fren performansı için malzemenin soğuk kalmasının yanında balataların temas alanının tekerleğin boyutuna yakın olması gerekir, papatya diskler yüzey genişliğine etki etmediğinden soğutmayı bir iki derece iyileştirse (oda belki) bile ek para verip performans amaçlayarak almak mantıklı değil. Şekil, hobi yada bence mantıksız olsa bile performans amaçlı alanlara saygım sonsuz eleştirmek benim haddime değil.
@Cyan Eyvallah abi. Güzel video imiş. Direk üreticiden dinlemek de güzeldi.
Güzel video, seyretmenizi tavsiye ederim. Ben bundan sonra Galfer'ci oldum, artık fren balataları ve diskleri bu marka alacağım.
Ayrıca farklı motosiklet tipleri için farklı şekiller uygulamışlar.
Kısaca bu diskler kendini temizlemede(üzerinden atma) ve ısı aktarımında daha iyiler. Ayrıca ağırlıkta da daha hafifler.
Zaten sizin görüşünüzdeyim, üst tarafta dediğim mantık ile yürürsem asfaltsa giden motosikletin papatya mantıksız, görünüş güzel olucak diye fren mesafesini uzatmak dahada mantıksız. İstediğim motosikletin diskleri papatya nasip olursa alabilirsem ve diskleride biterse papatya disk almam aynı boyutta normal disk almak tercihim olur. (Aldıkda diskini değişmek kaldı :DD)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)