Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Soğuk havalarda motoru ne sıklıkla çalıştırmalıyız

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Proust 1912 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2021
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    RS200
    Herkese selamlar;
    Aslında yağmur, kar, buz olmadıkça çıkıp turluyorum fakat bu aralar etraf kar buz olduğu için motor yatıyor.
    Benim merak ettiğim: Akünün ve motorun sağlığı açısından soğuk havalarda motoru ne sıklıkla çalıştırmalıyız? Sadece rölantide çalıştırmak işe yarar mı yoksa ufak bi’ tur atmak gerekir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Benim motor 3 aya yakındır marş görmedi. Acaba soğutma suyu donarsa ne olur diye düşünüyorum. Fikri değil de bilgisi olan varsa paylaşalım.

  3. #3
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Proust 1912 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar;
    Aslında yağmur, kar, buz olmadıkça çıkıp turluyorum fakat bu aralar etraf kar buz olduğu için motor yatıyor.
    Benim merak ettiğim: Akünün ve motorun sağlığı açısından soğuk havalarda motoru ne sıklıkla çalıştırmalıyız? Sadece rölantide çalıştırmak işe yarar mı yoksa ufak bi’ tur atmak gerekir mi?
    binmeyeceksen olduğu yerde hiç çalıştırma.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor 3 aya yakındır marş görmedi. Acaba soğutma suyu donarsa ne olur diye düşünüyorum. Fikri değil de bilgisi olan varsa paylaşalım.
    antifiriz sıvısı var donmaz.
    AzÇok bunu beğendi.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  4. #4

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Proust 1912 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar;
    Aslında yağmur, kar, buz olmadıkça çıkıp turluyorum fakat bu aralar etraf kar buz olduğu için motor yatıyor.
    Benim merak ettiğim: Akünün ve motorun sağlığı açısından soğuk havalarda motoru ne sıklıkla çalıştırmalıyız? Sadece rölantide çalıştırmak işe yarar mı yoksa ufak bi’ tur atmak gerekir mi?
    Haftada 1-2 defa ve 10-15 dakika çalıştırsanız yeterlidir. Eğer garajda duruyorsa 10-15 dk çalıştıktan sonra garajda bir kaç turlayın hem özlem giderirsiniz :D hemde motosikletin hareketli aksamları hareket etmiş olur.

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Soğuk havalarda aylarca çalıştırmamak, çalıştırıp ısıtmaktan iyidir. Motor ömrünü etkileyen şeylerden ikisi, heat cycle ve soğuk çalıştırmadır. Heat cycle Türkçe olarak tam olarak nasıl telaffuz edilir bilemedim. Sıcaklık döngüsü denebilir. Bir materyal ne kadar çok ısınıp tekrar soğursa o kadar ömrü kısalır. Bu da demektir ki, uzun ömürlü motor için bir kere ısıtıp uzun süre soğutmadan kullanmak gerekli.
    Diğeri de hepimizin bildiği cold start. Motoru en çok aşındıran olay. Motor yağının tamamı kartere süzülür ve soğuk havayla hafiften katılaşan motor yağı ulaşması gereken yerlere ulaşana kadar belli yerlerde aşınmalar olur.
    Aküyü şarj etmek için motor ömründen yemek yerine akü şarj aleti almanız veya yapmanız motor sağlığı için daha iyi olur.
    Soğuk havalarda aküyü şarj etmek için 10-15dk çalıştırmak iyi bir şey olmayabilir.
    birbilent bunu beğendi.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Uzun süre çalıştırılmayan motorun özellikle silindir cidarlarındaki yağ tabakası tamamen süzülür , haftalar sonra marş yapıp çalıştığında krank yataklarına çok kısa sürede yağ ulaşır ama silindir ve piston arasındaki yağ filminin tekrar oluşması bir kaç dakikayı bulabilir , işte o birkaç dakikada gerçekleşen aşınma ortalama 5000 km de ki kullanıma eşdeğerdir , bu sebeple uzun süre çalıştırılmayan motorun bujisi sökülür ve bir çay kaşığı yağ silindire dökülür , haftada bir çalıştırmak tamamen yağsız kalmaması için yeterli bir periyottur , motoru çalıştırdığınızda 5-10 dk sonra stop etmekde çok zararlıdır , tamamen ısınmayan motorun içinde evinizin camlarındaki gibi önce su buharı oluşur ve kısa sürede su damlacıklarına dönüşür yağa karışır , zaten sürekli bu şekilde start yapıp motor tam ısınmadan kapatırsanız yağda köpük görürsünüz , bu durumda motoru hiç çalıştırmamak çok daha iyidir , özetlersek motorunuzu haftada bir yarım saat çalıştırın stop edin , garaj gibi bir yerdeyseniz stop ettikten sonra motorun yağ doldurma kapağını bir iki saat açık bırakın.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yanlış biliyorsam düzeltin, rölantide akü şarj olmuyor diye aklımda kalmış. Motoru çalıştırdığınızda ısındıktan sonra 2-3000 devir aralığında bir süre gaz vermek daha faydalı.

  8. #8

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış biliyorsam düzeltin, rölantide akü şarj olmuyor diye aklımda kalmış. Motoru çalıştırdığınızda ısındıktan sonra 2-3000 devir aralığında bir süre gaz vermek daha faydalı.
    Araba içinde aynı şeyi duymuştum Anadolu hep rölentide 15-20 çalıştırırdım hiç akü boşalma sorununu yaşamadım. Tabi daha devirli olursa şarj dinamosu daha çok dönücek daha çok enerjiyi aküye aktarcak, böyle durumda turlamak daha mantıklı şahsen.
    Ufak bilgi bırakayım eğer eski arabanız varsa akü zayıfken çok zorlamayın marş motorunu kitlersiniz. (marş motorunun dişlisi volanda kalıyor marş motoru sökülünce düzeliyor.)
    fazil bunu beğendi.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış biliyorsam düzeltin, rölantide akü şarj olmuyor diye aklımda kalmış. Motoru çalıştırdığınızda ısındıktan sonra 2-3000 devir aralığında bir süre gaz vermek daha faydalı.
    Euro 4 ve 5 motorlar tamamen ısınana kadar ne rölantide nede yüksek devirlerde şarz yapmaz , hatta gaz kolunu hızlı çevirdiğinizde veya dik bir yokuş çıkarkende motor normal ısısında bile olsa şarzı keser..bunun haricinde tüm motorlar rölantide de şarz eder , zaten motosikletlerin rölanti devri oldukça yüksek , sorun şu ki kısa süreli çalıştırmalarda akü tam anlamıyla dolmaz , sonraki her kısa süreli çalışmada biraz daha boşalır..
    tommygun bunu beğendi.

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Euro 4 ve 5 motorlar tamamen ısınana kadar ne rölantide nede yüksek devirlerde şarz yapmaz , hatta gaz kolunu hızlı çevirdiğinizde veya dik bir yokuş çıkarkende motor normal ısısında bile olsa şarzı keser..bunun haricinde tüm motorlar rölantide de şarz eder , zaten motosikletlerin rölanti devri oldukça yüksek , sorun şu ki kısa süreli çalıştırmalarda akü tam anlamıyla dolmaz , sonraki her kısa süreli çalışmada biraz daha boşalır..
    yeni nesil akıllı şarj sisteminden bahsetmişsiniz, bu sistem alternatörün aküyü şarj etmek için dönerken motordan çaldığı gücü geri kazanmak için yapılan bir sistem.

    rölantide şarj konusu ise her motorda farklıdır ve ampermetre ile ölçüm yapmadan bir şey söylemek doğru olmaz. ancak şunu söyleyebilirim ki motor devrini ne kadar yüksekte tutarsanız o kadar hızlı şarj olur.

  11. #11
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    2016'dan beridir her gün takriben 10 dakika sabah 10 dakika akşam olmak üzere motorla işe gelir giderim. Bu zamana kadar motor tık demedi. Sadece soğuk sabahlarda jikle kolunu 30 saniye çekiyorum ve yetiyor. Bu da bir istatistik olarak burada kalsın.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni nesil akıllı şarj sisteminden bahsetmişsiniz, bu sistem alternatörün aküyü şarj etmek için dönerken motordan çaldığı gücü geri kazanmak için yapılan bir sistem.

    rölantide şarj konusu ise her motorda farklıdır ve ampermetre ile ölçüm yapmadan bir şey söylemek doğru olmaz. ancak şunu söyleyebilirim ki motor devrini ne kadar yüksekte tutarsanız o kadar hızlı şarj olur.
    Sadece motosiklet değil çeşitli vasıtalarında şarj durumunu ölçtüm rölantide hep 14 volt üzeri çıkış gördüm , tabi eski nesil dinamoların özellikle kömürlerinde sorun varsa düşük devirlerde voltaj çok düşer , şu an kullandığım sukuterde voltaj göstergesi mevcut , rölantide bile 15,5 volt görüyorum..

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece motosiklet değil çeşitli vasıtalarında şarj durumunu ölçtüm rölantide hep 14 volt üzeri çıkış gördüm , tabi eski nesil dinamoların özellikle kömürlerinde sorun varsa düşük devirlerde voltaj çok düşer , şu an kullandığım sukuterde voltaj göstergesi mevcut , rölantide bile 15,5 volt görüyorum..
    akünün ne kadar hızlı dolduğunu voltaj ile değil amper ile ölçersiniz. örneğin;
    rölantide devir 1500 - 14.5 V / 1 Ampersaat
    yüksek devir 6000 - 14.2 V / 4 Ampersaat

    eğer akü tam dolu değilse verilen 4 ampersatlik elektriği alır, yok eğer doluysa gerektiği kadar amper çeker.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akünün ne kadar hızlı dolduğunu voltaj ile değil amper ile ölçersiniz. örneğin;
    rölantide devir 1500 - 14.5 V / 1 Ampersaat
    yüksek devir 6000 - 14.2 V / 4 Ampersaat

    eğer akü tam dolu değilse verilen 4 ampersatlik elektriği alır, yok eğer doluysa gerektiği kadar amper çeker.
    Aynı şeyden bahsetmediğimizi anladım yada konu değişti

  15. #15

    Üyelik
    10 Ağustos 2020
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Fazer 800 ABS
    Yeni konu açmamak için buraya kaynak yapıyorum efenim saygılar,garajımda nemsiz kuru ortamda liftte duran mt25 ime servis 15w50 yağ koymuştu havalarda soğuk diye çalıştırıp aşındırmayım dedim yaklaşık 2 aydır öylece duruyor şarj hicazım olmadığı için aküyü de sökmüyorum nisan a kadar böylece kalmasında bir mahsur var mıdır.

  16. #16

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı ChopperZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmamak için buraya kaynak yapıyorum efenim saygılar,garajımda nemsiz kuru ortamda liftte duran mt25 ime servis 15w50 yağ koymuştu havalarda soğuk diye çalıştırıp aşındırmayım dedim yaklaşık 2 aydır öylece duruyor şarj hicazım olmadığı için aküyü de sökmüyorum nisan a kadar böylece kalmasında bir mahsur var mıdır.
    "Uzun süre çalıştırılmayan motorun özellikle silindir cidarlarındaki yağ tabakası tamamen süzülür , haftalar sonra marş yapıp çalıştığında krank yataklarına çok kısa sürede yağ ulaşır ama silindir ve piston arasındaki yağ filminin tekrar oluşması bir kaç dakikayı bulabilir , işte o birkaç dakikada gerçekleşen aşınma ortalama 5000 km de ki kullanıma eşdeğerdir , bu sebeple uzun süre çalıştırılmayan motorun bujisi sökülür ve bir çay kaşığı yağ silindire dökülür , haftada bir çalıştırmak tamamen yağsız kalmaması için yeterli bir periyottur , motoru çalıştırdığınızda 5-10 dk sonra stop etmekde çok zararlıdır , tamamen ısınmayan motorun içinde evinizin camlarındaki gibi önce su buharı oluşur ve kısa sürede su damlacıklarına dönüşür yağa karışır , zaten sürekli bu şekilde start yapıp motor tam ısınmadan kapatırsanız yağda köpük görürsünüz , bu durumda motoru hiç çalıştırmamak çok daha iyidir , özetlersek motorunuzu haftada bir yarım saat çalıştırın stop edin , garaj gibi bir yerdeyseniz stop ettikten sonra motorun yağ doldurma kapağını bir iki saat açık bırakın." Nikkfurie'den alıntıdır

  17. #17
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı ChopperZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmamak için buraya kaynak yapıyorum efenim saygılar,garajımda nemsiz kuru ortamda liftte duran mt25 ime servis 15w50 yağ koymuştu havalarda soğuk diye çalıştırıp aşındırmayım dedim yaklaşık 2 aydır öylece duruyor şarj hicazım olmadığı için aküyü de sökmüyorum nisan a kadar böylece kalmasında bir mahsur var mıdır.
    Yukarıda da bahsedildiği gibi çalıştırmadan önce bujiden iğneyle yağ dökebilirsiniz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)