A1 ehliyet hakkında yanlış bilgi
Reklamlar
-
İyi günler, A1 ehliyetim var ve motor alıcam. Aslında Bajaj Discover 125 ST yi uygun görüyordum fakat arkadaşlarım da NS200 tarzı motorlar var. Uzun yola çıktığımız zaman bana yetersiz gelir ve severek aldığım motordan yavaş yavaş soğurum diye korkuyor bundan dolayı NS150 almayı düşünüyordum. Ehliyetimin 125cc ye kadar desteklediğini biliyorum ama çoğu insan ve sorduğum çoğu trafik polisi cc önemli değil 11kw yi geçmemesi önemli diyor ki bazıları da trafik yönetmenliği ne derse o diyor fakat
Trafik yönetmenliğine göre; A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
Anlamadığım nokta şu eğer cc ye bakılmıyorsa o zaman CBR125 i de kw si geçtiğinden dolayı kullanamam.
Zaten 1 yıl sonra A2 ehliyetim olucak ama sezona güzel girmek istiyorum bundan dolayı NS150 alsam benim için ne kadar büyük bir sorun teşkil eder?
NS150 alıp riske girmek yerine Bajaj Discover 125 ST alıp dişli küçültmek benim için daha garanti ve uygun mu olur sizin görüşlerinize göre? İyi forumlar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
Konu başlığı hakkında özür dilerim böyle yazınca yanlış bir görüntü vermişim sanırsam(A1 ehliyet hakkında sorum ve tavsiyeleriniz) daha doğru olurmuş.
Reklamlar
-
Ehliyet sınıfını takmayacağım diyorsan Ns 160 al, Ns 150'lerin birçok problemi yazıldı forumda. Buarada Cbr 125 13,6 hp güç veriyor ki 11 kw değerinin az biraz altında. Yani A1 ile kullanılıyor.
-
Ehliyet sınıfını takmamam benim için ne kadar büyük bir sorun açar? Sonuçta hiç belli olmaz 25 cc olsun olmasın gözümün yaşına bakmayıp hem ceza yiyip hem motoru bağlatmak istemem, onun yerine Discover in dişlilerini küçültmek benim için daha iyi mi olur
Aslında RS200 o olmazsa NS200 almak istiyordum fakat bütçe dolayısıyla NS150 düşünüyordum. 13.000 tl ye sorunsuz NS150 bulabildim fakat 17.000 altına NS160 bulamadım.
Cbr konusunda tam olarak bilgim olmadığı için yanlış yorumlamışım kusura bakmayın
-
Ters bir trafik polisine denk gelirsen eğer güzelce cezanı yer ve motoru bağlatırsın. 1 sene sonra a2 alabiliyorsan az sabret ve a2 al. Ns160 da sana yetmeyecek ve gözün ns200e gidecek. Bu dönemde ekipmanlarını diz, paranı biriktir, motor için zincir-kilit al, kısacası hazırlığını yap. Elindeki parayı koruma amaçlı dövize çevirebilirsin. Yine fe tabii sen bilirsin...
-
berkeusta01 adlı üyeden alıntı
Ehliyet sınıfını takmamam benim için ne kadar büyük bir sorun açar? Sonuçta hiç belli olmaz 25 cc olsun olmasın gözümün yaşına bakmayıp hem ceza yiyip hem motoru bağlatmak istemem, onun yerine Discover in dişlilerini küçültmek benim için daha iyi mi olur
Aslında RS200 o olmazsa NS200 almak istiyordum fakat bütçe dolayısıyla NS150 düşünüyordum. 13.000 tl ye sorunsuz NS150 bulabildim fakat 17.000 altına NS160 bulamadım.
Cbr konusunda tam olarak bilgim olmadığı için yanlış yorumlamışım kusura bakmayın
Estağfurullah ne kusuru, arka dişliyi küçültürsen evet uzun yolda çok çok az daha iyi olabilir ama bu sefer de dur kalklarda problem yaşarsın, şehir içi eziyet olur.
-
Hocam riske etmeye değmez. Bundan yaklaşık 1 sene önce trafik çevirmesine girdim. CG motorun üstünde 125 yazıyordu. Ama motor 133 cc imiş. Çocuğun motorunu bağladılar Çocuk yalvardı yakardı ama işe yaramadı. Sende de Allah korusun öyle bi durum olursa bırak motorundan soğumayı , tümden motordan soğursun. Ailende ön yargı oluşur ayrıca. Bence sen güçlü 125cc altı motor tercih et.
-
berkeusta01 adlı üyeden alıntı
İyi günler, A1 ehliyetim var ve motor alıcam. Aslında Bajaj Discover 125 ST yi uygun görüyordum fakat arkadaşlarım da NS200 tarzı motorlar var. Uzun yola çıktığımız zaman bana yetersiz gelir ve severek aldığım motordan yavaş yavaş soğurum diye korkuyor bundan dolayı NS150 almayı düşünüyordum. Ehliyetimin 125cc ye kadar desteklediğini biliyorum ama çoğu insan ve sorduğum çoğu trafik polisi cc önemli değil 11kw yi geçmemesi önemli diyor ki bazıları da trafik yönetmenliği ne derse o diyor fakat
Trafik yönetmenliğine göre; A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.
Anlamadığım nokta şu eğer cc ye bakılmıyorsa o zaman CBR125 i de kw si geçtiğinden dolayı kullanamam.
Zaten 1 yıl sonra A2 ehliyetim olucak ama sezona güzel girmek istiyorum bundan dolayı NS150 alsam benim için ne kadar büyük bir sorun teşkil eder?
NS150 alıp riske girmek yerine Bajaj Discover 125 ST alıp dişli küçültmek benim için daha garanti ve uygun mu olur sizin görüşlerinize göre? İyi forumlar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
Konu başlığı hakkında özür dilerim böyle yazınca yanlış bir görüntü vermişim sanırsam(A1 ehliyet hakkında sorum ve tavsiyeleriniz) daha doğru olurmuş.
15 beygiri geçmeyen motosikletleri kullanabilirsin a1 ile kullanacığın en güçlü motorlar mt125 ve duke125 kolay kolay sıkıntı olmaz. Bana kalırsa A1 ehliyeti almak gereksiz geliyor kullanılcak motorlar aşırı kısıtlı beklerim dersen A2 alıp daha yüksek hacimli motorlar sürersin ve birdaha ehliyet parası varmezsin. A ehliyet alırken 2 sene a2 tecrüben ile A ehliyeti 20 yaşında alabilirsin.
-
Kafanı bulandirma....
Misal degerler tamamen atmasyon olsun..
Honda cb 125 ace.. 125 cc ve 14 beygir.. A1 ile kullanabilirsin..
Ama Honda cbr 125.. o da 125 cc ama 16 beygir.. KUL LA NA MAZ SIN...
126 cc ve üzeri sozkonusu bile değil...
50 cc de olsa standart olarak 16 beygirse kullanamazsin..
Kanun açık ve net.. burada pazarlığı olmaz bunun...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Kafanı bulandirma....
Misal degerler tamamen atmasyon olsun..
Honda cb 125 ace.. 125 cc ve 14 beygir.. A1 ile kullanabilirsin..
Ama Honda cbr 125.. o da 125 cc ama 16 beygir.. KUL LA NA MAZ SIN...
126 cc ve üzeri sozkonusu bile değil...
50 cc de olsa standart olarak 16 beygirse kullanamazsin..
Kanun açık ve net.. burada pazarlığı olmaz bunun...
Cbr 125 13.30 beygir cb125 ace ise 8.8 beygir kullabılcak en güçlü motosiklet mt125 ve duke 125
-
Kaza halinde ehliyetsiz olarak yargılanırsınız. A2'niz olsa 1000CC bir motosiklet alacağım deseniz kaçar kurtulursunuz bir şekilde cana, mala zarar vermediğiniz sürece. Ama 300cc de motosiklet alsanız en kötü polis arabasından bile kaçamazsınız. Her türlü paket olursunuz bir çevirme durumunda
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Cbr 125 13.30 beygir cb125 ace ise 8.8 beygir kullabılcak en güçlü motosiklet mt125 ve duke 125
Cok dikkatlisin bravo... super bisey bulmuşsun...
Ancak hemen bilmişlik yapmadan önce iyi okusan(özellikle 2. Satırı daha iyi okusan),okuduğunu anlasan (tamamen atmasyon diyor geri dönüp bakarsan) o örneklemelerin konuyu anlatmak amaçlı olduğunu belki anlar ve hemen düzeltme telaşına girmene gerek olmadığını farkedebilirdin..
Kimbilir belki ilerde bunu başarabilirsin.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Fikirler için teşekkür ederim, discover 125 st alıp sonrasına duruma göre karar vermeyi düşünüyorum.
-
A2 den önce illa motosiklet alacaksan ehliyetinin yettiğini al ki kafan kulağın rahat olsun. İlla dişliler ile oynayarak bir şeyler yapabilirsin ama beklentini yüksek tutma. Ehliyetini aşan motosikletlerden uzak dur şimdilik daha bir kaç hafta önce kisitlamadan kaçan biri bir amcanın ölümüne neden olmustu öyle saçma atraksiyonlarada girmene gerek olmaz
-
Kardeşim A1 ile 135cc Drift e biniyordum. 1 yılı aşkın öyle biniyordum polis çevirmeleri falan hiç sıkıntı yok. Yazın 98 ile 70 lik yerde radara girdim. Bir de polislerin ceza yazma mevsimine denk geldim sanırım yarım saat araştırdılar bu uyuyor mu diye. En son uymuyor diye karara vardılar ve köstüler cezayı. Ama cezalarını yazdıktan sonra işlerini halledince git A2 olan birini çağır motoru götür dediler ondan bağlatmadım.
-
-
Disc 13 ns 17 beygir.
4 beygir fark yaratır doğru ama öyle efsane bir fark da yaratmaz.
yukarda arkadaş cok güzel örneklemiş, hiç riske girme.
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Cok dikkatlisin bravo... super bisey bulmuşsun...
Ancak hemen bilmişlik yapmadan önce iyi okusan(özellikle 2. Satırı daha iyi okusan),okuduğunu anlasan (tamamen atmasyon diyor geri dönüp bakarsan) o örneklemelerin konuyu anlatmak amaçlı olduğunu belki anlar ve hemen düzeltme telaşına girmene gerek olmadığını farkedebilirdin..
Kimbilir belki ilerde bunu başarabilirsin.
Kusura bakmayın yanlış anlamışım.
-
A2 ile yüksek cc sürüp başı derde giren görmedim ama A1 ile çok ceza yiyen var.
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Kusura bakmayın yanlış anlamışım.
Estağfurullah kardeşim. Sende kusura bakma,biraz tatlı sert yazdım ama konuyu mesajları okumadan yazan o kadar çok insan varki...
Kalbini kırdıysam affola...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Estağfurullah kardeşim. Sende kusura bakma,biraz tatlı sert yazdım ama konuyu mesajları okumadan yazan o kadar çok insan varki...
Kalbini kırdıysam affola...
Yok abi ne kalp kırması benim dikkatsizliğim, anlayışınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler