Dusuk Hizda Gidon Titremesi - Tracer 900
Reklamlar
-
Arkadaslar selam,
18 model Tracer 900 kullaniyorum. 80 km hiza cikip, gazi birakip ellerimi cektigimde, 40-60 km hizlar arasi gidon biraz titriyor. Parmagimla dokunsam dahi gidiyor bu titreme. Ancak oldugunu bilmek rahatsiz ediyor
Bu konuda internette arastirma yaptim biraz. Low speed wobble olarak yazinca cikiyor.
Sebebin, arka canta oldugunu tespit ettim. Arka cantam aluminyum, 55 lt, mevcut en buyuk cantaydi. Haliyle biraz agir, icinde de kilit yedek ayakkabi, yagmurluk, zincir yagi vs vs bi ton sey oluyor. Ben de 60 kilo oldugumdan dolayi agirlik dengesi kayboluyor muhtemelen. Arka cantayi cikarinca titreme yok.
Bu noktada bu sorunu yasayan ve cozen var midir? Hem cantam olsun, hem kilom ayni kalsin, hem de titremesin istiyorum
Bu arada motorda 15 mm alcaltma mevcut. On kafa tarafi da biraz indirildi (boy da kisa).
Selamlar
Reklamlar
-
incelemelerde lastikten de kaynaklanıyor diyorlardı.
-
Siz sorunun kaynağını tespit etmişsiniz, gülü seven dikenine katlanırmış.
Çantanın da böyle bir dezavantajı var maalesef.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...apperimsi.html
-
-
melihbesikci adlı üyeden alıntı
Evet lastikleri de bu konudan dolayi yeni degistirdim, mitas touring force var ustunde, 250 km falan oldu. Oncesinde de pirelli angel gt 2 vardi.
@vandamme evet bu konuda onceden bir baslik daha acmistim
o zaman canta degil saniyordum ama simdi eminim canta olduguna. Uzayda muz yerken cilek tadi alamiyor muyuz yani
Maalesef
Arka çantayı kullanmadığım zamanlarda motorun çok daha akıcı olduğunu hissediyorum.
Ama el mahkum, sele altı bagaj durumu olmadığı için takmak zorunda kalıyoruz.
-
çantasız denediğinde titreşim yoksa o zaman el mahkum yapıcak pek bişey kalmıyor.
ayrodinamik çanta takmadığın sürece böyle idare edicen
-
Daha ağır gidon topuzları takarsan titreşim kaybolur.
-
Amortisör ayarları ile oynaman lazım. Ayarlar basitse, ön araştırma yapıp sonra deneme yanılma yapabilirsin, ama karışık ayarları olan amortisörlerin varsa ya detaylı bir araştırma yapıp konuyu iyi öğrenmelisin veya bu konuya hakim, iyi bilen birini bulmalısın.
Benim düşüncem ve önerim bu şekilde. Amortisör ayarı şart ama ek önlemler de gerekebilir; mesela o ağırlık dengesine daha uygun lastikler, ağır elcik topuzu diyen olmuş mesela. O konuları bilmiyorum.
Motorundaki alçaltma işlemleri bu soruna yol açmış büyük ihtimalle. İlk iş amortisör ayarı diyorum ben, alçaltma vb. işlemler olsun olmasın bence bu şart.
-
2019 Yamaha Mt Tour etkinliğinde Mt 09 ile test sürüşüne çıkmıştım, arkada çanta yoktu, o motor da daha yüksek süratlerde aynı problemi yaşattı ve ödümü kopardı.
-
amortisör ayarlarının çanta ve siz üstündeyken baz alınıp yeniden yapılması lazım,
bir çok video var bununla ilgili ama basitçe arka preload u 2 tık arttırıp tekrar deneyebilirsiniz.
-
Selamlar @melihbesikci
Amortisör ayarı ile bu sorunu çözersin. İnternette bunun nasıl yapılacağına dair birçok yabancı kaynak mevcut, dikkatli izlersen yapabilirsin diye düşünüyorum. Ayarlama yapılırken güncel kullanımdaki halini referans alırsan bana kalırsa sağlıklı bir yol izlemiş olursun.
iyi günler
-
Acikcasi ayarlari nereden ve nasil yapacagim konusunda bir bilgim yok. Youtube a baktim ama pek anlamadim serviste soyleyince de, o zaman cantayi cikar diyorlar.
-
Yaşadığın şey titreme değil yalpalama olabilir , titreme daha kısa periyotlarla ve 100 km/s üstünde hissedilir sebebi balans bozukluğudur , yalpalamaya sebep esasen lastik yapısının çeşitli nedenlerle bozulmasıdır , çanta gibi aksesuarlar yalpalamayı tetikler , ön lastik hava basıncını biraz yükseltirsen yalpalama kesebilir..
-
melihbesikci adlı üyeden alıntı
Acikcasi ayarlari nereden ve nasil yapacagim konusunda bir bilgim yok. Youtube a baktim ama pek anlamadim
serviste soyleyince de, o zaman cantayi cikar diyorlar.
al bakalım
ayar yapacaksan burdan bak
https://youtu.be/lfRBEb2Z1wg
-
ön amortisör yağı keçesi değişmiş mi daha önce değişmediyse muhtemelen değişim ve ayar istiyordur tabi arka çanta da bu sallamaya etken
motosiklet ler fab ri çıkışlı sıfır aksesuarla çıkar ve mühendisler ona göre ayarlamıştır ve biz onu tak bunu tak demirdi çantaydı sis farı ve derken motorun orj yayları bunları taşımaya yetmez güçsüz gelir ve ok gibi gidemez
afrika da başıma geldi
iyi bi amortsör bakımı koruma demiri çantaları vs söktüm ve kalkış anında ki titreme gitti
lastikler dişli olmasına rağmen birde gidip asfalt lastiği taksam viraj da ve kalkışta daha da stabil olur
-
melihbesikci adlı üyeden alıntı
Evet lastikleri de bu konudan dolayi yeni degistirdim, mitas touring force var ustunde, 250 km falan oldu. Oncesinde de pirelli angel gt 2 vardi.
@vandamme evet bu konuda onceden bir baslik daha acmistim
o zaman canta degil saniyordum ama simdi eminim canta olduguna. Uzayda muz yerken cilek tadi alamiyor muyuz yani
Bir ek daha yapayim, 180-200-220 hicbir titreme yok dumduz gidiyor. Cantayla bile. Sorunum dusuk hizda
Malesef 3 ü birarada sadece nescafede var...
Hayatta mutlu edecek 3 ü bir araya asla gelmiyor...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)