Olmasaymış keşke dominarların şu sağa çekme işi sıfır motorlar sonuçta...Umarım çözüm bulunur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------
Yabancı forumlarda yani Hint forumlarında bu problem zaten çoktan kabullenilmiş gözüküyor bakınız aşağıdaki linke;
https://www.xbhp.com/talkies/help-me...the-right-side
İngilizcesi olmayanlar için Türkçe meali de şu şekilde;
Selam,
2019 Dominar 400'ü geçen ay satın aldım (1000 + Km yapıldı, ilk servis yapıldı, Kaza veya başka bir hasar yok). Başından beri motosikletle ilgili tuhaf bir sorunla karşı karşıyayım. Motosikleti sürerken (50-70 km / s hız), ellerimi gidondan her kaldırdığımda yolun sağ tarafına doğru çekmeye başlıyor. İdeal olarak bu tür durumlarda aslında dosdoğru gitmesi gerektiğine inanıyorum.
Sorunun yoldan kaynaklanıp kaynaklanmadığını doğrulamak için motosikleti farklı yollarda (farklı hızlarda) test ettim ve bir kez bile düz (veya sol tarafa) gitmedi.
Konuyla ilgili olarak Bajaj Servis Merkezi ile temasa geçtim. Başlangıçta motorla ilgili bir sorun olduğu konusunda hemfikir olmayı reddettiler. Ancak daha sonra, servis merkezi görevlisi ve ben motorun üzerindeyken sorun arka arkaya 3 kez yeniden tekrar etti. Yine de küçük bir sorun olarak görmezden geldiler. O adamın kaba tavrı beni hayal kırıklığına uğrattı, sanki masraflarımı ödüyor gibi davranıyor.
Her neyse şirket bu problemi kabul etmeyeceği için ellerini gidondan kaldırarak sorunu kontrol etmeyecekler. Ancak bu motorla ilgili bir sorun olduğu gerçeğini ortadan kaldırmaz.
Daha sonra onlarla iletişim kurduğumda müdürleri nihayet konuyu üst düzey Bajaj yönetimine iletmeyi kabul etti (Cevabı bekliyorum).
Ek olarak, son ziyaretimde lastik basıncını kontrol ettirdim. Ayrıca, servis merkezi tekerlek hizalamasını "sadece motosiklete bakarak" kontrol etti (Doğru yol olup olmadığını bilmiyorum). Bu yüzden, uyumun iyi olduğunu garanti ederek söyleyemem.
Bununla ilgili karışık incelemeleri olan diğer birkaç 2019 Dominar 400 sahibi ile konuştum. Bir kişi aynı sorunu yaşadığını söyledi, ancak başka bir kişi sorun olmadığını söyledi.
Araştırma yaparken, işleme sorununun yeni Up Side Down çatallarındaki bazı üretim hatalarından kaynaklanabileceğini de fark ettim. Yine de sonuca varamıyorum.
Peki, bana birileri bu sağa doğru çekmenin nedenini söyleyebilir mi? Başka herhangi bir Dominar 400 2019 sahibi de aynı sorunu yaşıyorsa lütfen aşağıya yorum yapsın.
şahsen benim başıma gelse önesemeden binmeye çalışırım nede olsa ellerim gidondayken bi sorun yok taamam evet farkındayım sıfır motor alıyorsunuz ve 32 bin tl para ödüyorsunuz bu işden kabaca benim anladığım seneye dominar 250 ug modeli gelicek
Bugüne kadar dünya üzerinde üretilen motorların herhalde %90'ında sadece tek tarafta egzoz olduğunu düşünürsek bunun çok mantıklı bir tez olmadığını kabul etmek gerekir. Keza biraz araştırdım ve gördüm ki montaj esnasında ön jant-lastik, ön maşa ve gidonun hatalı montajının buna sebep olduğunu söyleyenler var. mükemmel bir 90 derecelik açı ile oturması gerekirken burada bazı sapmalar olduğundan bahsetmişler. Detay isteyenler hint bajaj forumlarını karıştırsınlar derim.
400 varken 250 yi bu fiyata almak olmaz , 25.000 tl olsaydı pek ala olurdu ama 10.000 tl az para verip 400 ün yarı kadar bir motor almak mantıksız.
Bir ihtimal,hindistan da arka artci icin sol tarafta basamak korkuluğu kullanimi zorunludur,
O parçanin agirligi kabaca 2 kg araliginda.
Malum hindistan haricinde o basamagi kullanan ulke yok,ve haliyle o korkuluk demiri olmadan satisa sunuluyor,
O parcanin olmamasi(sag sol agirlik dengesi) saga cekme yapabilir demek mumkun ama ayni sorunu hintli kullanicilarda yaşiyor.
şahsi görüşüm doğru olmayabilirbu dominar 400 lerin sorunlu kasa dedikleri ug olmayan kasaları bitirmek satmak adına yaptıklrı satış stratejisi başka bişey değil ama yinede kötü motora benzemiyor şahsen başıma gelse sağa çekmesini dert etmez binerdim bu markaların ne kadar çok çeşit getirebilirse ülkemize bu japon dedikleri motosiklet gruplarına fiyat belirlerken etki edeceğini düşünüyorum
33.500 250'lik, 27.650 200'lük. Maşallah.
Eldeki motorun kıymetini bilip, parçalanana kadar kullanmak lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------
Motoru satın alan adam sağa çektiğini söylüyor, servis biz denk gelmedik öyle bir şeye diyor.
Sağır sultan duydu, servis duymadı yani öylemi yersen...
2:58'den itibaren
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Ekrem bey belki bir açıklama yapar.
Sağa çekiyor işte arkadaşlar bunu bilerek alın alıyorsanız ayrıca kuralkan böyle bir şeyi kabul eder mi o kadar yaptığı ithalattan sonra? Her güzelin bir kusuru olur diyeceğim ama o da biraz abartı kaçacak diğer marka ve modellerde niye yok diye düşünüyor insan. Umarım kolay bir trick ile çözülür bu problem.
2021 Ns200 almak daha mantıklı sanki.
- Egzoz çıkıntısı yok; tam ortada konumlanmış.
- Sağa sola çekme durumu yok; sürüş esnasında güvenlik.
- Daha hafif; şehir içi kıvrak olması.
- Yakıt ekonomisi; 100km de 2,4L.
- Arka iç-dış çamurluk sıyırıcıları; yağışlı havalarda motorun daha temiz kalması demek.
- Ns200 de arka 130 lastik kullanıyor; görüntü açısından da cılız değil.
- Aksesuar bolluğu; tur camı, renkli koruma demirleri, takozları, arka ve yan çanta demir çeşitlilikleri.
- Modifiye edilebilme imkanı; stickerlar v.s ıvır zıvır.
- Bir çok renk seçeneğine sahip olması.
- 5.850,00TL daha ucuz oluşu.
Konuya Bajaj Dominar 250 Kullanıcıları | Bilgi Paylaşım Başlığı'ndan devam edebilirsiniz.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)