Hayır anlamadığım bu motomanianın istediği fiyat ya da motosiklet olmazsa ilan yayınlanmıyor sanırım öyle mi?
Hayır anlamadığım bu motomanianın istediği fiyat ya da motosiklet olmazsa ilan yayınlanmıyor sanırım öyle mi?
İstediği fiyat yada motosiklet diye keyfe keder bi şey yok hocam.
125cc altını yayınlamıyor.
Fiyatları ederinden fazla ise yayınlamıyor.
Motorun ederi, kendisi ile beraber toplam 4 kişinin ortak kararı ile belirleniyor.
Kimsenin kafasına silah dayamıyor yani bu fiyata satacaksın diye.
Alan memnun, satan memnun.
Kim ne derse desin ikinci el konusunda yaptığı girişim bence önemli,reel fiyat diye birşey var,mesela o sarı sitedeki ilanların %90 kadarı satılmadan;ilan süresi bittiği için yayından kalkıyor,2 ay önce sarı sitede bi Honda bayi 2017 model 3000km de hatasız cb650f modelini 58000 liraya ilana koydu ve 10 günde sattı.Gel gör ki 2015-2016 model daha yüksek kilometrede motosikletlere 65-70 arası isteniyordu ve hiç biri satılmadı.Bi aracı reel piyasa değeri sarı sitede 3-4 ay üst üste,farklı isimlerle yayınlanan saçma yüksek fiyatlar değildir,1 hafta 10 gün içinde cüzi pazarlıkla satılabilen rakamlardır.Takip ettiğim bir Versys 650 modeli düşük kilometrede 4 ay evvel 65.000 liraya ilana kondu,1 ayda satılmadı ilan yenilendi 68.000 lira,gene satılmadı 72.500 liraya çıktı ama satılmıyor işte o rakamlara, burada amaç ne?75.000 lira yazdılar gene alan yok şu anda tekrar ilanda 72.500 liraya çekildi ilan,şimdi bu motorun ederi,piyasası ne? Satılmadığı 65-75bin arası mı yoksa 55-60 arası yazılsa satılır mıydı?Döviz yükseldi desek aksine düştü daha da düşüyor.Bence çok saçma rakamlara ilan veriliyor.O paralara satılacakları da yok,niyet satmak değilse neden ilan konuyor?Gerçekten satmak isteyen makul rakama 1 haftada satıyor motorunu Motomania2.el ile.
Özetle kendi istediklerini yayınlıyorlar yani. Özgür olunamayan bir platform daha. Kullanan kullanır, kullanmayan kullanmaz. Ben çok hoş bulmadım açıkçası, hatta saçma! Zira bu 4 kişi kimdir? Necidir? Neye göre karar veriyorlar? Kendilerince piyasa oluşturmaya çalışıyorlar anladığım kadarıyla.
Halen şu olayı anlayamıyoruz. İsteyen malını istediği fiyata satmaya çalışmakta özgürdür. Kimsenin bu konuda yapacağı herhangi bir yorum neticeyi değiştirmez.
Mesela bir şey satıyorum sahibinden üzerine. Araç olması şart değil. Örneğin 800 Tl. Almak isteyen diyor ki son fiyatınız ne olur? Ben diyorum ki sizin teklifiniz nedir? Yok siz belirleyin fiyatı diyor. Peki 650 Tl. olur diyorum. Sen 600'e ver. E oldu mu şimdi?
Ben malum sarı siteye ilanımı normal piyasa fiyatının altında koymuştum hem grenajları boyalı olduğu için hemde elimden çıksın bırakayım motosikleti artık düşüncesi ile. 1 ay boyunca durdu ilanda 1 tane bile arayan mesaj atan olmadı.Sonra arkadaşların tavsiyesiyle yaklaşık 15 bin tl yükselttim sarı site fiyatlarına eşitledim motoru. Günde minimum 2-3 kere aranmaya başladım ve sattım motoru. Fiyatı düşük tutunca da bunun fiyatı düşük kesin bir sıkıntısı var bir problem var düşüncesi oluşuyor, insanlar önyargı ile yaklaşıyor. Anlatmak istediğim benimde fiyat yükseltme sebebim tamamiyle alıcılar.
O kadar gereksiz ve yanlış konular üzerine konuşuyoruz ki, eminim hepiniz beni taşa tutacaksınız. Bakış açımızı değiştirmemiz lazım. 2. El piyasasının artması diye bir şey yok.. Yanlış yeri taşa tutuyoruz. Bunu anlamak güç değil.
2017 Model R1200GS Adventure Kullanıyorum.
2017 Yılındaki Satış fiyatı : 29.000 €uro
2021 Yılındaki Satış fiyatı : 33.000 €uro (Hem de blok değişti 1250 oldu, kasa değişti vs..)
Aradaki fark 4.000 €uro. Yani % olarak konuşacak olursak, 4 yılda %13.5 'lik bir artış var, yıla vuracak olursak; yıllık zam %3,37.. Yani aslında her şey çok normal oranlarda ilerliyor. Her yıl yeni model üretiliyor, teknolojisi gelişiyor, tasarımı başkalaşıyor,vs. ve karşılığındaki zam oranı %3.37
Bir düşünsene, 33 bin euro'ya aldığın motosikletin yenisi, seneye ; 34.200 euro. Bu duruma kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum, kimse çıkıp ta adi adamlar %100 zam yapmış demez değil mi?
Şimdi objektif olarak bakalım hep beraber.. 2017 Ocak ayında bu motosikleti satın almaya gittiğinizde 29.000 €uro ödeyip satın aldınız, 2017 yılı ocak ayı için ortalama €uro kuru ; 3,80 Yani ödediğiniz Türk lirası : 110.200 TL
Diğer taraftan 2021 yılında 33.000 €uro ödeyip 2021 model bir motosiklet aldınız, Ocak ayı için ortalama euro kuru 9.00 TL Yani ödediğiniz Türk lirası 297.000 TL
Şimdi biz kaba tabirle diyoruz ki, ulan GS'e bak, 2-3 sene önce 100.000 bin lira idi, şimdi 300.000 bin lira.. Ne zam yaptınız be hain adamlar, diyoruz..
Ama matematik diyor ki, kardeşim bu motosiklete %13.5 zam geldi, senin hesap ettiğin gibi 3 kat zam gelmedi.. Oradan birisi de çıkıp diyor ki , nası ya 100 dü 300 oldu işte..
Şu anda burada hepimiz " Oradan çıkıp gelen birisi modundayız, ve diyoruz ki 3 kat zam geldi arkadas.. "
Soruyorum şimdi? 3 kat zam mı geldi ? Yoksa başka bir şey mi var işin içinde?
Şimdi 2017 model bir GS Adventure için istenen rakam 24-25 bin €uro.. Fiyat gayet makul. Ama TL çevirince ; 2017 yılında - 110.200 TL ödeyerek satın alınan motosiklet : 2021 yılında aradan 4 yıl geçmesine ve yıpranmasına rağmen ; 200-220 bin TL ediyor.
Son sorum,
Burada yıpranan motosiklet mi ? Para mı? Yoksa her ikisi de mi?
Ben söyleyeyim her ikiside, ama para motosikletten 3 kat daha fazla yıpranmış, durumda.. Artık bunu anlamak lazım.. Satın alınan döviz bedelinden daha düşük bir rakama satılmak isteniyor, ama yerel para birimimiz ile satın alınan paranın 2 katına denk geliyor... Bu durumda Almanya'nın bizi kıskanmama gibi bir şansı olduğunu sanmıyorum.
Bence güzel bir hareket oldu bu sayfa. Kimse ilan koymak zorunda değil. Sana uymuyorsa malum siteye koyar geçersin. Sayfada ilanın koyulup koyulmayacağını 4 kişinin belirlemesi özgür bir yer olmadığı anlamına geliyor ama bu kişiler 100lerce (belki daha fazla) motoru alıp satmış piyasanın içinde olan kişiler. İşine gelmeyen ilanını başka yere koyar geçer.
Fiyat skalasının argoritma ile yapılmasının mantıklı olacağını düşünmüyorum. Mesela bir KTM bir Suzuki aynı kmde bir Yamahadan daha çok değer kaybediyor. Tek tek her marka model için bunu belirlemek de zor. Mesela sorunsuz bir SYM Wolf 250 13 bin liraya gitti. İçim gitti motora. Normalde o fiyatlara 250cc yok ama SYMnin parça fiyatı pahalı olduğu için motor ucuz.
Motopixel, Motomania ve AEA konusunda ise Barkın abinin yeri her zaman benim için ayrıdır. Motosikleti bu kadar sevdiren, sanki arkadaşıymışız gibi konuşup kendini sevdiren başka birisi yok. Motomania zaten başka bir konuda ilerliyor. Onun amacı motorun yedek parçası, sorunları, ikinci eli vs. İncelemeden çok genel bakış bölümleri var zaten. Reklam da almıyor. Kendisinin eskileri yok mu, var tabiki. Asabi birisi, eleştiriye çok açık olmuyor(adamı bazen gerçekten sinir ediyorlar ama), bir de kimisine göre eksidir kimisine göre artıdır soru cevap bölümleri herkese hitap etmiyor.
Motopixel reklam kanalı. Motomaxı da hiç sevmiyorum. İkisi birbirini tam bulmuşlar.
Yazdıklarınıza katılıyorum lakin, isyanımız; 2.el motorun sıfırına yakın veya sıfırından daha yüksek fiyatla ilana konulması.
Misal dominar sıfırı 42.500TL , geçenlerde baktım 9bin km'de 41.000TL ye ilana koymuş. %3,5 değer kaybı ile satmaya çalışıyor
Yamaha X-Max 250 sıfırı 48.200TL, 5bin km kullanmış 48.000TL'den ilan vermiş. Nerede değer kaybı?
Bunun yüzlerce örneği var.
Bu instagram sayfası işte bunun önüne geçmeye çalışıyor.
Örneğin 2020 Model Sıfır bir motosiksel, 20.000 ise, 2020 model 3-5 bin km'deki motosikletin 18-19 yazılması oldukça doğal, Biz kendi sıfır saydığımız motosikleti %25-30 altına bir fiyat ile satmayız, biraz da iğneyi kendimize batırmak lazım.
Şuna katılırım, 2020 model 0 km bir motosiklet 20 bin tl iken, 3-5 bindeki motosiklete 20 veya üzeri yazılmış ise, bu zaten tartışma konusu bile olmaz, gider sifir alırsınız,
ama yil kaybetmemiş 3-5 bindeki bir aracın %25-30 altına fiyatlanması gerektiğini düsünmek, günümüz ekonominde makul bir beklenti değil.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Sizin için hayal kırıklığı olacak sanırım.
Taşlanmak bir yana alkışlara hazır olun.
Güzel pas gelince şık bir gol atmışsınız.
Söyledikleriniz doğru.
Ne güzel Japona vs. kalay yapıp teselli buluyorduk.
Aklıma bir şarkı sözü geldi, "Şimdi teselliyi ben, söyle nerden bulayım"
Bu kadar sözün üzerine gider;
İyi de hocam 3-5000 kilometredeki motor ile sıfırı arasında cüzi bi rakam oynarsa kim 2. el olanı alır ki? Ben almam şahsen,nedeni de şu; örneğin Pulsar 200NS modeli şu an 25.500 lira, 2019 model 5000 kilometrede ikinci el bir motor da 23.500 lira civarında olsa,peşin 23.500 lira vereceğime gider 25.500 liranın 15.500 lirasını bayiye elden öder kalan 10.000 lirayı da kartıma 10 taksite böldürüp aylık 1000 lira öderim.Nitekim bu söylediğimi daha önce aldığım 3 motosikletimde de yaptım.İkinci elin benim için iyi bi cazibesi olması gerek ki alayım.Bence 2. elde en temiz motor bile fiyat olarak sıfırının en az %10 altında olmalı ki benim peşin para verip almama değsin.Bugün bi çok marka karta peşin fiyatına 12 taksite kadar bölüyor.Peşinde sıfır alımda cüzi de olsa ufaktan bi iskonto da ayrıyetten yapılıyor.
Bu bahsettiğin mantıklı bir örnek değil, cünkü 0 ile arasında neredeyse fark yok, 3-5 bin binilmiş bir motosiklete 5 yaşında muamelesi yapılmaz, 2. el almak istiyorsan 3-5 yaşında bir model bakmak gerekmez mi? Neden 3-5 bin km'de bakıyoruz?
3-5 binde motosiklet arayıp da sıfırına yakın para bu yahu demek de cok garip bir durum. Madem 3-5 binde bakıyoruz? Neden 0 değil de 3-5 binde bakıyoruz ki? İnsan kendine bu soruyu sormalı.
Malı mundar etmenin bir manası yok, kendi motosikletinizi 3-5 bin km 'de satacak olsaniz siz de bu ölçüde fiyat belirlersiniz.. Bu bence biraz fırsatçılık da oluyor..
Satın alan adam tam parasını ödemiş, ama zor durumda olduğundan , ama başka bir sebepten satmak zorunda kalmış, ve bizim beklentimiz 0 fiyatının oldukça altı bir rakam.. Sizce makul mu? 3-5 binde motosiklet bakıyorsak, 0 almayı düşünmeliyiz, veya 3-5 bin km motorun 3-5 bin TL avantajı var diyerek yaklaşmamız lazım.. Aksi takdirde ağlayanın malı gülene de hayır olmaz..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
Tam bir komedi bu.Cok iyi fiyata dominar satilmisss,daha yuksek km olani sari sitede(sahibinden yazmadim ki reklam olmasin!) daha yuksek fiyata satilmissmis,sadece degerinde(!) olan motorlar buraya geliyormus,falan filan..
Gel de gulme,gel de kahkaha atma.
Hayir bu motoru satan neden tum Turkiye nin bildigi yerde ilan vermek yerine bu sitede ilan vermis acaba ?
Ve kim motorunu piyasa fiyatindan satmak varken daha dusuk fiyata vermek ister ?
Cok bos isler be..
Ben kendi görüşümü yazdım,siz de ''3000-5000 kilometrede motor bakıyorsak sıfır almayı düşünmeliyiz'' dediniz.Peki bu durumda piyasada düşük kilometreli ikinci el motosiklet satılmasın mı? Diğer bir söyleminiz '' veya 3-5 bin km motorun 3-5 bin TL avantajı var diyerek yaklaşmamız lazım'' işte anlatmak istediğim de bu maalesef bu şekilde motorları 3-5 bin TL avantajla ilana koymuyorlar,mesela sıfırı 50.000 lira olan 1 yaşında 6000 kmde motoru 48.000 liraya ilana koyuyorlar. Şimdi sıfırı 50 kağıt olan 1 yaşında düşük kilometredeki motorunu 45'e satınca oturup ağlayacaksa satıcı zaten mal edinmesin.Ama o ağlamasın diye de 50 kağıda sıfırı varken kimse 48'e ikinci elini almaz hocam.
Madem bajajdan örnek verdik nerede bu 2019 modeller? Gelmedi hiç sanırım.
Şu fiyatlandırmada daha ne ister ki insanlar anlayamıyorum. Ha bu arada yıl 2021. Yani sıfır 2021 fiyatı ne kadar bu meretin ki?
Özetle söylenmek istenen şu sıfırından daha fazla fiyat istenen motosikletlere ise isyanınız almazsınız olur biter. Ha yok biz sıfıra yakın ama 10.000 tl ucuza alacağız illa diyorsanız rüyadan uyanmanızı öneririm.
Bir de bu "sıfır" motosikletlerin anahtar teslim fiyatı değil bildiğim kadarıyla. En azından vergiyi kilitliyorlar...
Sarı sayfa gibi bi site kurulsun gökhan bey de ilanı hızlıca inceleyip onaylasın veya red etsin , cok daha hızlanır işi , ve piyasada söz sahibi olmaya hakkı olur. Yaptıgı ne kadar desteklenirse çapı okadar artar. Benim düşüncem budur . 1 kişi bile parasının yettiği motoru alabildiyse olay bitmiştir. Kötü yorum yapmanın manası yoktur. Ven bile düşündüm acaba motoru satıp bunu mu alsam ye. Destek vermek lazım . Boş konuşmak değil. Türk insanın geninde var olmaz o iş yapma yürümez büyümez batar bilmemne. E bi destek verin deneyin olmazsa olmaz deyin. Valla adam tek basına cıktı ben konuşmaktan yoruldum icraat yapacam dedi yaptı. Bu kadar basit. Ha kensinide çok sevmem bu arada. Severimde arada öyle çok değil. Piksel mevzusuda bişi demiyom herkes biliyo ve yazmış zaten )
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)