bana göre naket 2 silindir V motor olmalı.
ama illa 4 olacaksa cbf ler çok iyi
bana göre naket 2 silindir V motor olmalı.
ama illa 4 olacaksa cbf ler çok iyi
Bütçe mecburen 2. ele el verdiği için kumar oynayacaksınız birazcık hocam. Ben de öyle yapmıştım geçen yıl ve ilk büyük 600'lük motorumu aldım, XJ6'da karar kılarak. Genel bakım ve lastiklerini yeniledim alır almaz. 3 bin tl gitti direkt kafadan. 3 bin tl de çanta ve aksesuarlara harcadım. Alacağınız 2. el motorun bakım aralığı da önemli. Bakımı yaklaşan bir motor alırsanız ortalama 2-3 bin tl kenarda tutmanız gerekecek. Kafadan sadece lastikler değişşe 2 bin tl zaten. Buna zincir dişli de eklersek + 1500 tl daha demek. Bunları hesaplayarak seçin alacağınız motoru. İlla XJ6 veya cb 650 f almak zorunda değilsiniz.
Doğru karar vermeniz lazım, ne için kullanacaksınız? Ağırlık olarak şehir içi mi yoksa sürekli uzun yol mu? Eğer uzun yol ( en az 400 km) niyetiniz varsa naked motor ile topcase olmadan işkence çekersiniz o yolda. Naked ile ağırlıklı olarak şehir içinde kullanacaksanız da 600 cc şehir içinde 250 cc gibi pratik ve hafif değil maalesef. Bende XJ6 Diversion F var, sürekli kullanmıyorum kısa mesafeler için. Çünkü şehir içi kısa sürüşlerde motorun sıcaklığı 90-100 derece arasında oluyor. Bu durum tüm büyük cc'ler için geçerli. Özellikle yaz aylarında bacaklarınız biraz haşlanabilir.
Eğer hiç motorunuz yoksa dikkatli karar verin ama şu an mt-25'iniz varsa o motorda kalmaya devam edin ya da satıp sıfır 250 cc de alınabilir. Motorda cc ve silindir arttıkça masraflar da artıyor. Geliriniz, aylık 4-5 bin tl'nin üzerindeyse o zaman 250 cc yerine 600'lüklerden birini seçmek daha iyi olabilir işletim maliyetlerini karşılayabilmek açısından. Gönlünüzde Cb 650 F varsa onu alın. Km bir yere kadar önemli. Facebook XJ6 grubunda 300.000 km'yi devirenler var. Sıkıntısız hala kullanıyorlar. Önemli olan motor bloğunun bakımlarının düzgün bakım yapılmış olması önemli sizden önce.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Değerli bilgiler için teşekkürler. 600cc sevdası yüzünden mt-25'imi sattım. Daha çok şehir içinde ama genelde temde günlük 25 km işe git-gel için kullanacağım. Aynı yolu mt-25 için yapıyordum ama artık biraz daha konforlu ve güvenli bir makineyle karakteri olan bir motor kullanmak istiyorum. Bu nedenle cb 650f'in alt devirlerindeki nispeten az torklu oluşu, 6-7 bin devirden sonraki hızlanması tam benim sürüş dinamiğime uygun olduğunu düşünüyorum. Bütçemi 63 bine çekip, yeni kasa 2017 model cb 650f almaya karar verdim.
Tabi 600 cc 4 silindirin işletme maliyeti, sıcaklık sorunu, ağır oluşu gibi dezavantajları var. Bu dezavantajlar, motorun sesini duyduğumda pek umursamayacağım dezavantajlar olacaktır diye umuyorum
Bu arada yorum yapan herkese teşekkür ederim.
Kardes motor isi gonul isi.cb650 isletme maliyeti sorun olmiyacaksa cok guzel motosiklet.hayirli olsun.sonucta istedigin zaman degistirsin.baktin cok begendin omurluk olur
Motomania2.el instagram sayfasında şu an 2013 model(2014 11.ay çıkışlıymış) 48 binde 53 bin liraya bi Street Triple R var. Onu düşünebilirsiniz.
o kadar param olsa gider tenere 660 alırım mis gibi
rüzgar sa rüzgar heyecan sa heyecan
sv650 tabikide. 20bin km kullandım.
Bmw f800s 2006 model sahibiydim. Çok mükemmel motordur. Maalesef ki, ülkemizde değeri bilinmeyen çift denge milli, çift silindirli, çift abs li koltuk altı yakıt depolu ve kayışlı, tek mafsallı ve 3 litreyi geçmeyen yakıtıyla mükemmel makinalardır..
Hayırlı olsun kazasız belasız.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
hayat boyu bir 4 silindir tecrübe etmek lazım, 2013 senesinde delight scooter bakmak için Yamaha bayisine gitmiştim, motoru incelerken diğer tarafta xj6’nın marşına bastılar, o muhteşem homurtuyu duyunca delight için gelip xj6 diversion f versiyonunu alıp çıkmıştık ve racing makineler gibi çok yüksek devir çevirmediği, oturuş pozisyonu yatık olmadığı için çok hoşuma giderdi, halen devam eden kronik zatürremi bu modele borçluyum hava -2 derece iken dahi gel turlayalım diyen bir cazibesi vardı, bende dayanamazdım, sizi iyi anlıyorum motorunuz hayırlı olsun iyi günlerde kullanın kazasız belasız.
Xj6 veya CBF en sağlam motorlardır o fiyat bandında ben XJ6 dan başka motor almam o fiyata.
bozy'e gel kanka özledik seni haberleşelim motorunu görmüş oluruz. hayırlı olsun. mt bariyerin altından çıktıktan sonra kaça mal oldu sana?
Bu 4 silindir tutkunuza anlam veremiyorum.
Amaç motora binmek değil mi?
Silindir ile ne alaka var onu anlamıyorum!!.
İster tek silindir, ister 2, ister 3,ister 4 veyahut ister 6 silindir olsun.
Ama motor olsun kafi bence.
başlıktaki 57 bini görünce gelip yazmak istedim.
2017 yılı mayıs ayında, tam tamına 57bin tl ye, 2016 model 3000km' de ki bu yakışıklıyı almıştım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)