Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sıfır motor subap sesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Herkese iyi akşamlar. Birkaç hafta önce sıfır pulsar ns200 aldım. Rodaj aşamasındayım mıtoru zorlamadan geceleri tur atıyorum 275kmdr oldu motor. Isındıktan sonra motordan çıtır çıtır sesler geliyor. Ne olduğhnu anlamadım ama sıfır bir motordan subap sesi gelmesi normal mi ? Her gaz saldığımda çıtırtılar inip yükseliyor. Video yükledim sesi aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

    https://youtu.be/s5HdbPsYJpM


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Loveless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese iyi akşamlar. Birkaç hafta önce sıfır pulsar ns200 aldım. Rodaj aşamasındayım mıtoru zorlamadan geceleri tur atıyorum 275kmdr oldu motor. Isındıktan sonra motordan çıtır çıtır sesler geliyor. Ne olduğhnu anlamadım ama sıfır bir motordan subap sesi gelmesi normal mi ? Her gaz saldığımda çıtırtılar inip yükseliyor. Video yükledim sesi aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

    https://youtu.be/s5HdbPsYJpM
    En yakın zamanda servise git bence buarada çekişte bi problem varmı sesten sonra?

  3. #3
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En yakın zamanda servise git bence buarada çekişte bi problem varmı sesten sonra?
    Yok hocam çekişte bi problem. Aslında 4500 deviri geçmediğim için tam anlayamam ama gaz tepkisi olsun gidişi olsun gayet normal. Motor tamamen ısındıktan sonra başlıyor ses ama motorun kesinlikle yürümesinde bir farklılık yok.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Yağ seviyesine baktınız mı?

  5. #5
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ seviyesine baktınız mı?
    Hindistanda koyulan yağ var içinde rodaj yağı az olma ihtimali yok ama bakıp geliyorum yağ seviyesine hemen.

  6. #6

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Belki rodajdan sonra sesi kesebilir rodaj yağı ince daha kalın yağ ile değişim olunca seside kesebilir. Motor ısındıkca yağ incelir ince olan yağ birazdaha incelir benim tahminimce büyük ihtimal yağdan dolayı ihtimal yağ koyunca düzelir büyük ihtimal ama en güzeli servise görünseniz iyi olur artık makinalar ucuz değil en güzeli sıkıntı yokken bi sıkıntı varsa bile garantiden halledilir

  7. #7
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki rodajdan sonra sesi kesebilir rodaj yağı ince daha kalın yağ ile değişim olunca seside kesebilir. Motor ısındıkca yağ incelir ince olan yağ birazdaha incelir benim tahminimce büyük ihtimal yağdan dolayı ihtimal yağ koyunca düzelir büyük ihtimal ama en güzeli servise görünseniz iyi olur artık makinalar ucuz değil en güzeli sıkıntı yokken bi sıkıntı varsa bile garantiden halledilir
    Yarın öğlen gidicem yakın zaten bizim eve servis. Yağı da kontrol ettim tam ve sapsarı daha. Rodaj yağı evet çok ince bir yağ ısınıp inceldiği için ses yapma ihtimali yüksek ama emin olamıyorum. En iyisi gidip göstermek. Daha 175km var rodaj bakımına. Subaplarda varsa bir sıkıntı yamulabilirler bile.

  8. #8
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    belkide egzoz subabı gevşektir sadece ve bu yüzden ses yapmasına rağmen motor gaz yemesinde sorun olmuyordur, eğer çekişte ciddi azalma olsaydı her iki subapta ayarsızlık var diyebilirdik ama çkiş sağlam ve subap sesi var ise aklıma gelen tek şey "egzoz tahliye subabı gevşek" oluyor...

    yani öyle bir sallayayım dedim, pek ileri düzey bilgili biri değilim ama bakalım iyi sallamışmıyım, tutacak mı diye takip edeceğim konuyu..

  9. #9
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belkide egzoz subabı gevşektir sadece ve bu yüzden ses yapmasına rağmen motor gaz yemesinde sorun olmuyordur, eğer çekişte ciddi azalma olsaydı her iki subapta ayarsızlık var diyebilirdik ama çkiş sağlam ve subap sesi var ise aklıma gelen tek şey "egzoz tahliye subabı gevşek" oluyor...

    yani öyle bir sallayayım dedim, pek ileri düzey bilgili biri değilim ama bakalım iyi sallamışmıyım, tutacak mı diye takip edeceğim konuyu..
    Bunlar 4 valf kaç subap oluyo 2 mi ? Emme ve egsoz olarak ayrılsa sadece birinin bozulması çok ihitmal gelmiyor ama bakıcaz yarın kesinlikle bir fikrim yok.

  10. #10

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Sıfır motora anahtar değmesi kötü olacak. Kanuni olarak iade etme hakkı var aslında ama mahkeme sonuçlanana kadar para pul olur. Umarım daha problem basit birşeydir.

  11. #11
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı akgokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır motora anahtar değmesi kötü olacak. Kanuni olarak iade etme hakkı var aslında ama mahkeme sonuçlanana kadar para pul olur. Umarım daha problem basit birşeydir.
    Ben de motor hiç ellensin istemiyorum açıkçası. Manisadaki bajaj servisini çok övüyorlar. Anlamadığım şey daha bu motor sıfır yani 275kmde oldu bu gece nasıl subap ayarı isteyebilir anlamıyorum.

  12. #12

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Alıntı Loveless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de motor hiç ellensin istemiyorum açıkçası. Manisadaki bajaj servisini çok övüyorlar. Anlamadığım şey daha bu motor sıfır yani 275kmde oldu bu gece nasıl subap ayarı isteyebilir anlamıyorum.
    Bu tarz motorların üretim esnasında kalite kontrol kısmında eksiklikler var. Bazı kullanıcılar çok memnun olabiliyorken bazıları İllallah diyebilir. Sizin şanssızlığınız. Ayrıca doktor teşhis koymadan canınızı sıkmayın. Önemsiz bir şeyde olabilir.

  13. #13
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı akgokhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tarz motorların üretim esnasında kalite kontrol kısmında eksiklikler var. Bazı kullanıcılar çok memnun olabiliyorken bazıları İllallah diyebilir. Sizin şanssızlığınız. Ayrıca doktor teşhis koymadan canınızı sıkmayın. Önemsiz bir şeyde olabilir.
    Haklısınız kesinlikle hayırlısı bakalım yarın görücez.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Ktm duke de rodaj sonu subap kontrolu var.daha sonraki kmlerde yok.belki sizin de bsktirmaniz gerekebilir.kitapciga bir bakin rodaj sonu yapilacaklara.ust kapak acilip valfler kontrol ediliyor anahtar degmesinin ne problemi olucak anlamadim.satarken soylersiniz.ben motorumu satarsam yazicam heryerine anahtar degmistir diye almayan almasin

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    anahtar değmesi iyi değil?? hocam siz var yanlış bilmek, motora değen anahtar tork anahtarı ise sorun yok, bizde tork anahtarı olmadığı için zamanla yalama yaptık bazı yerlerini ama emin olun kaç defa keyfi olarak söküp taktığımı hatırlamıyorum ve motor sorunsuz çalışmakta..

    motoru istediğin kadar sök ve geri tak, yani söküp takmak gerekmeseydi motosiklet bloğu kaynak yöntemi ile toplanırdı ve civatalar ile kimse uğraşmazdı, yani sorun var ise servise götüreceksin ve söküp bakıp geri takacaklar.

    not: motosiklet sıfır ise servise götürün, 500 bakımını bekleyeceğim diye subap kestirmeyin motora, gerçi gevşek subaplar sıkı ayara göre kırılma riski daha azdır ama sese bakacak olursak piyano başları bayağı dayak atıyor.. bu şekilde ben kullanmazdım o motoru, düşük devirlerde servise kadar binerek gidebilirsiniz.

    edit: motoru orta sehpaya kaldırın ve ön teker havada kalacak şekilde arkaya yük bindirin, sonra ön tekeri 500 km olana kadar çevir allah çevir, 500 km olduktan sonra götürünü servise bakım yaptırın oo aslında süper fikir, motosikletimin hep 200 bin kilometrelerde olmasını istemişimdir, vantilatör motorunu bağlasam ön tekere acaba gecede kaç kilometre yapar? her gece durduğu yerde kilometre yapsın motor... saatine yazılım atabilsem 775 bin km ye çektirmek isterdim... buradan intel işlemcilere gönderme yapıyorum hey gidi günler hey, presscot işlemciler ile yumurta pişirir nescafe yapardık.. sonraları çok şey değişmedi gerçi, 2. nesil i5 işlemci ile ayakkabımı kurutmuştum üniversitede.. ısıtıcı alet olarak bir tek o vardı..

  16. #16
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anahtar değmesi iyi değil?? hocam siz var yanlış bilmek, motora değen anahtar tork anahtarı ise sorun yok, bizde tork anahtarı olmadığı için zamanla yalama yaptık bazı yerlerini ama emin olun kaç defa keyfi olarak söküp taktığımı hatırlamıyorum ve motor sorunsuz çalışmakta..

    motoru istediğin kadar sök ve geri tak, yani söküp takmak gerekmeseydi motosiklet bloğu kaynak yöntemi ile toplanırdı ve civatalar ile kimse uğraşmazdı, yani sorun var ise servise götüreceksin ve söküp bakıp geri takacaklar.

    not: motosiklet sıfır ise servise götürün, 500 bakımını bekleyeceğim diye subap kestirmeyin motora, gerçi gevşek subaplar sıkı ayara göre kırılma riski daha azdır ama sese bakacak olursak piyano başları bayağı dayak atıyor.. bu şekilde ben kullanmazdım o motoru, düşük devirlerde servise kadar binerek gidebilirsiniz.

    edit: motoru orta sehpaya kaldırın ve ön teker havada kalacak şekilde arkaya yük bindirin, sonra ön tekeri 500 km olana kadar çevir allah çevir, 500 km olduktan sonra götürünü servise bakım yaptırın oo aslında süper fikir, motosikletimin hep 200 bin kilometrelerde olmasını istemişimdir, vantilatör motorunu bağlasam ön tekere acaba gecede kaç kilometre yapar? her gece durduğu yerde kilometre yapsın motor... saatine yazılım atabilsem 775 bin km ye çektirmek isterdim... buradan intel işlemcilere gönderme yapıyorum hey gidi günler hey, presscot işlemciler ile yumurta pişirir nescafe yapardık..
    Hocam biliyorum anahtar değmesinin bir zararı yok. Benim orda sorun ettiğim makinanın içini açan adamın özenmesi işini iyi yapması. O kadar çok motoru bozucak usta var ki. Zaten kendi servisine gideceğim garantisi var motorun. Videoda telefonu makinanın dibine koydum ondan da ses çok gelmiş olabilir. Yarın sabah kalkıp gideceğim eğer subap ayarı isterse haftasonu yasak var pazartesiye kalacak.

    Diğer yöntem için ön tekeri kaldırmaya gerek yok km okuyucu arka tekerde :D
    fatih.met ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  17. #17
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Benim drift de 2500kmdeyken şakır şakır ses yapıyordu. Subap ayarı yaptırmıştım 2500 kmde.

  18. #18

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Hocam merhabalar. Videoda bile bariz bir şekilde belli oluyor. Motorunuzda 4 sübap ve 3 buji var önce bunu belirteyim. Sübap ya da külbütör dediğimiz kapağın açılabilmesi için koltuk, depo ve grenajlar sökülmeli, sübap çakısıyla gereken değere ayarlanmalıdır. Gideceğiniz servisi iyi seçin, geçiştirmeye çalışıyorsa hiç uğraşmayın başka bir servise gidin. Kolay gelsin.

  19. #19
    Loveless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2019
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Pulsar F250
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam merhabalar. Videoda bile bariz bir şekilde belli oluyor. Motorunuzda 4 sübap ve 3 buji var önce bunu belirteyim. Sübap ya da külbütör dediğimiz kapağın açılabilmesi için koltuk, depo ve grenajlar sökülmeli, sübap çakısıyla gereken değere ayarlanmalıdır. Gideceğiniz servisi iyi seçin, geçiştirmeye çalışıyorsa hiç uğraşmayın başka bir servise gidin. Kolay gelsin.
    Servise gittim 500 bakımında daha da artmış olursa sübap ayarı yapılacağını söylediler.

  20. #20

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Alıntı Loveless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servise gittim 500 bakımında daha da artmış olursa sübap ayarı yapılacağını söylediler.
    Bence sizi başlarından savmislar.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)