Ateşleme bobini cc ye göre farklılık gösterirmi.? Bir ilanda gördüğüm ateşleme bobini hem honda varadero hemde honda titana uyumlu olduğu yazıyordu. Titan cg bobini varaderoda çalışırmı? Şekil ve ebat olarak gerçektende aynılar.
Ateşleme bobini cc ye göre farklılık gösterirmi.? Bir ilanda gördüğüm ateşleme bobini hem honda varadero hemde honda titana uyumlu olduğu yazıyordu. Titan cg bobini varaderoda çalışırmı? Şekil ve ebat olarak gerçektende aynılar.
Şekil, ebat vb. özellikler uyabilir ama vereceği gerilim aynı olmayacağı için sağlıklı çalışmaz. Hiç çalışmaz değil ancak sağlıklı olmaz.
Yanma odasında yanacak yakıt-hava karışımını yakmak için daha az gerilim yeterli geliyorsa neden daha güçlüye ihtiyaç duyulmuş öyle değil mi?
Bobinlerin Cc ye göre farklı gerilim verip vermediklerini öğrenmeye çalışıyorum.
Sadece hacim değil devir, motor tipi, silindir sayısı, silindir başına buji sayısı, kullanılması planlanan bujilerdeki tırnak sayısı, sıcak/soğuk buji seçimi, buji tipi seçimi... ve daha birçok nedenle de ateşleme bobini değişir. Dolayısıyla örnek aldığınız farklı hacimdeki iki farklı motorda aynı tip bobin kullanılıyor olabilir, lakin bu kesinlikle hepsinde böyle demek değildir.
Kısa ve basit mantık ile anlatılması gerekirse ana iki sorun; birim süredeki gerilim oluşumundan kaynaklı ısınmaya karşı direnç ve ateşleme performansı için istenen gerilimin oluşturulup oluşturulamadığıdır. Silindir hacminin konuyla alakası daha çok sonuçsaldır.
...
Elektronikçi bir arkadaşım az önce bana şu bilgiyi verdi. Bütün ateşleme bobinleri aldıkları gerilimi voltajı 18 ila25000volt aralığında alternatif akıma çevirip bujilere veya bujiye yollar. Cc hacim vs ayırt etmez.fakat buji kabloları pipoları ve bujilerin kendileri iletkenlik farklılıkları gösterebilir. Kısaca her bobin aynı voltaj aralığında çalışma üzerine üretiliyormuş. Her türlü hacim ve cc de hava yakıt karışımını yakmak için aynı voltaj aralığına ihtiyaç varmış.
Sabit akımlı ateşleme bobini yok diyor. Bütün bobinler 18 25000v aralığında çalışırmış. Bu aralıktaki her akım yani voltaj hava yakıt karışımını yakabilirmiş. Kısaca her bobin her motosiklette çalışır diyor. Tabi kalitesiz olanı tercih edersen ömrü daha kısa olacaktır diye de ekliyor. Arkadaşıma verdiği bilgiler için buradan da teşekkür ediyorum.
Akım sabit olmadığı için bujinin çıkartacağı kıvılcım ve süresi de aynı olmayacak, dolayısıyla sıkıştırılan karışımın yanma sağlığı da aynı olmayacaktır. O yüzden her bobin her motosiklette çalışmaz.
Ancak; örneklemek gerekirse benim eski Pegaso 650'nin bobini ile 6 silindir Peugeot 506 3.0 motorunun bobini AYNI idi. Aldım ve taktım sorunsuz kullandım.
Sizin ateşleme sistemi ile alakalı bilgilerinizin çoğu yanlış. Bobin ateşleme zamanını vs kontrol eden eleman değildir. Bunun için ckp krank konum sensörleri okuyucu + cdi ateşleme beyinleri kullanılır. Neyse konu çözülmüştür teşekkürler herkese.
renault 9 bobini alın takın her türlü motosiklette yağ gibi çalışır.
konu kapanmıştır
Ben de marş motoru alıcam arkadaşlar önerileriniz nedir? Şunu söyliyim pek de umrumda değilsiniz endüstri mühendisi arkadaşım bütün marş motorları olur diyo o yüzden ne derseniz deyin boşa konuşun kuba 180 marş motoru takıcam neyse konu kapanmıştır tşk
Terbiyesizliğe gerek yok, bilgi alın bilgi verin kaliteli insan olmaya çalışın. taktım çatır çatır da çalışıyor. Bağcı ile uğraşmayın üzüm yeyin.
Özetle adam olun diyorsun... Hmmm... Sana söyleyecek 2 çift lafım var bir ara yüz yüze tanışma fırsatı olursa söylerim, buradan yazında yönetimin eline koz veriyoruz seviniyorlar puan falan kırıyorlar, sonra yıl sonu karne dağıtacaklarmış falan filan... Neyse, başka bobin takmak yüzünden ileride bozulacak parçaların parasını biriktirmeye başlamışsındır umarım...
Ulan ne çok bilgisi olmadan fikri olan insan dolu şu memlekette. Bunları bir yok etsek Ay'da yaşıyorduk...
kuba marşını aldım arkadaşlar hırsız ustalara para yedirmeyin, yalnız çalıştırırken bi metal sürtme sesi geliyo o da problem olmaz. İnsan olma dersleri veriyorum bu arada haddim olduğunu düşünerek insanlarla böyle iletişim kuruyorum lütfen yanlış anlamayın he bu arada marşı basarken bi kıvılcım çıkıyor ama nasada çalışan astronot arkadaşım bişey olmaz dedi
Aslında konu marş motoru olsaydı mümkün derdim. Ateşleme bobini ise bambaşka bir dünya, ayrı bir boyut. Bu tip konuları sadece sarılı telin sarım sayısı ve kalınlığı olarak görenler malesef çok yanılır. Eski teknoloji bir makine ise (bundan 30 sene kadar öncesinden bahsediyorum, eski dediğim bu işte mezolitik dönem...) ateşleme bobinini elde sarıp vernikleyip takabilirdiniz de, günümüzde ise bu biraz daha ince bir iş. Bunu anlatmak istemiştim ama malesef ki (sözüm size değil sn.HRider, yanlış anlaşılmasın) sn. ero__' nun da dediği gibi "sorun bilgisi olmadan fikri olan" da. Gerçi böylesi bir ortamda ikisini ayırt etmenin güçlüğü de ortada. Sonuçta bir forum ortamı, her kafadan ses çıkması doğal
...
Yoo ben bisiklet dişlisi taktım mis gibi çalışıyor işte arkadaşlar :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)