elimde bir sürü 18650 pil var ve bunları çeşitli yerlerde kullanıyorum.. bluetoot hoparlör, taşınabilir kompresör, powerbank, el feneri, şarjlı matkap v.s. kullanıyorum,
bir şey dikkatimi çekti, pilleri şarj ediyorum ve 4.24 volt değerinde oluyorlar, multimetre bağlı bir şekilde pil voltajını aktif takip ediyorum, 4.24 volt iken pilleri küçük bir dc motor bağlayarak yüke bindiriyorum, sonuç olarak samsung marka piller 4.24 volt iken yüke bindiği anda 4.19 volt görünüyor..
diğer markasız pillerimi test ediyorum ve bazıları yüke bindiği zaman 4.24 volt iken 4.15 volt rakama düşüyorlar ve bazıları ise 4.05 gibi çok yüksek bir düşüş yaşıyorlar.. yani pillerin kapasiteleri mi düşmüş yoksa iç direnç ile mi alakalı bir durum yani dakikada verebildikleri watt değeri yüzünden midir anlamadım ama ucuz piller ve powerbank cihazlara çöp gözüyle bakmaya başladım..
Ben de bataryalardan söktüğüm 18650'leri kullanmaya çalışıyorum, piyasadakilere göre çok kaliteliler. Bms devresi kullanıyor musunuz bağlantı yaptıktan sonra? Farklı akımlar görmenizin sebebi aralarında bir balans olmaması olabilir mi, dolup boşalırken?
https://urun.n11.com/yedek-parca/motosiklet-gidon-sarj-cift-usb-sarj-soketi-su-gecirmez-12v-P399757730
Uzun süre kullandım yenisini alıcam yeni motora da.
seyehat halinde şarj edersen hiçbir sorun olmaz. Dururkende motoru rolantide çalıştırıp şarj edebilirsin. akü bitirme gibi durumlarla karşılaşmadım güvenlidir gayet. yağmur çamur kullan.
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
pilleri powerbank devresi ile tek tek ayrı şarj ediyorum, kullanırken de sadece seri bağlantı yaparak kullanıyorum. koruma devresi olarak bozulan telefonların içerisindeki küçük devreleri kullanmayı düşündüm ama sonra üşendim ve vazgeçtim.. dikkatli kullanıyorum zaten... mesela 3 pil seri bağladım ve çıkış voltajı 9 olana kadar kullanmıyorum çünkü birisi 3.2 olur diğeri 3.1 olur ve diğeri 2.7 olursa o 3 volt altına düşen pil için yıpratıcı bir durum olabilir.
benim pillerin farklılık göstermesinin sebebi farklı yerlerden çıkması, elimde "hitachi" marka bir şarjlı matkap var ve 3 lion pilli bir bataryası var. onun pilleri elimdeki en dirençli piller. zaten bataryanın içerisinde 3 tane 1500 mah pil var ama fiyatı 350 lira. (bataryanın altında made in tokyo, japan yazıyor)
elimdeki diğer piller bozulmuş laptop bataryasından ve dandik ve orta halli powerbanklardan sökülmüş piller. a101 den aldığım bir powerbank içinden çıkan piller yüke bindiğinde 0.25 volt düşüyor ve yükten çekince eski voltajına dönüyor, piller ölü.. zaten telefon da şarj etmiyordu hemen bitiyordu diye sökmüştüm.
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Onun yerine balanslı bir tp-4056 alsanız uzun süre götürür aslında sizi. 3-5 lira bir fiyatı var. Tek pil sarj ediyorsanız TP 4056'nın korumalı olanları fazlasıyla iş görür. Lityum piller şakaya gelmez, gerçekten patladığında evi yakan çok var. Öyle çok uğraşıyorsanız aliexpress'de yanmaz kapton bantlar var. Türkiye fiyatının onda birine geliyor neredeyse. Bir şişme patlama durumunda baya azaltıyorlar hasarı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)