Parkurda 8 çizme ve dönme sorunu ( YENİ BAŞLAYAN )
Reklamlar
-
nacizane verebileceğim tavsiye 2. vites, yarım debriyaj ve gerektiği noktada arka fren.
Ön feren hiç girme hatta unut
ama en önemlisi dönerken KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE dairenin merkezine bak asla öizgiye değil kafayı sola veya sağa dogru omuz üzeirnden 70-80 derece civari çevir daire merkezine bak.
Kayak, motor bu tip araçlarda kafa nereye bakarsa araç daoraya gider, değişmez kuraldır. Başarılar dilerim kazasız bekasız olsun inşalalh.
Reklamlar
-
Az önce çıktım sınavdan. Sorduğum soruya karşılık nasıl yaptığımı da anlatayım belki bir faydalanan olur. Cbf 150 ile girdim. Kukalardan önce hızımı alıp debriyajı tam çekerek slalomumu yaptım, 3 4 kuka sonra debriyajı biraz salıp ara gaz verdim yeterli oldu. Sekize girmeden önce de birinci viteste güzelce hızlanıp tam sekizin ortasında sağa doğru motoru yatırıp debriyajı çektim, debriyajı salmama gerek bile kalmadı o hız yetti sekizden seri şekilde çıkmam için. Buradan sonrası rahat zaten isterseniz 3'e alın isterseniz birinci viteste devam edin.
-
Debriyaj, arka fren, döneceğin yöne bakma konularına tamamen katılıyorum.
Ek olarak şunu söyliyim kollarını sakın gergin tutma, kollar rahat ve dirseklerden hafif kırık olsun.
-
msefa adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ben bugün 3. direksiyon dersimi aldım. Parkurda 8 i yaparken ve dönerken çok zorlanıyorum 8 in dışına çıkmamak için yavaşlıyorum ama bu seferde düşecekmişim gibi oluyor. Hoca biraz ilgisiz yakasına yapıştım ama yine işe yarar bir şey öğrenemedim.
verebileceğiniz en ufak tavsiye bile işime yarayabilir yardımcı olacaklara teşekkür ederim.
1. vitesde yarım debraj ve hafif gaz ama çok hafif bu sayede rahatça yaparsın bakışın omuz üstü olsun daima sekizin içinde olmaya çalış gidonu hafif hafif döndür sakin ol heyecan yapacak bişey yok
Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
Fedor Emelianenko
-
Sık sık pratik yap. 8 degil 18 bile çizeriz evelallah
-
Motoru yatırıp kendin dik durarak daha rahat 8 çizebilirsin. Düşük hızlı dönüşlerde bu yöntem daha güven verici. Şu videoda motojitsu abimiz anlatıyor;
https://youtu.be/-qJXO4CZ9S0?t=545
-
Parkuru rölantide bitirmek en kolayıdır ve eminim ehliyet alanların hemen hemen hepsi bu şekilde almışlardır. Parkurda 1. vitesten yukarı çıkmayın. 2. vites parkur için yüksek bir vitestir. Hızlanma alanında dahi vites atmayın. 8 çizerken gaz kapalı olsun ve debriyajı bırakıp yarım yarım sıkarak dönün. 8'den çıktıktan sonra düz çizgide gaz verebilirsiniz. Motosikletler yüksek hızda kontrayla, düşük hızlarda gidonu sağa sola çevirerek kumanda edilirler. Parkur hız alanı değil manevra alanıdır. Gidonu çevirmekten korkmayın. Ayrıca bu alıştırmaları yaparken direksiyon eğitmeninizden süre isteyin. Gerekirse aralıksız 1-1.5 saat kalsın motor altınızda. Debriyaj fren ikilisini şimdiden kullanmayı öğrenmeniz trafikte çok işinize yarayacak. Ek olarak 8'e girerken ortadan sağa doğru değil de biraz dahasoldan sağa girmeye çalışın dönüş mesafesini biraz daha kısaltmış olacaksınız.
-
Bazı yorumlarda trafiğe kapalı alanı sadece 1. viteste kullanmak gerektiği yazılmış. 1. vites kalkış vitesidir. Seyir vitesi değildir.
Trafiğe kapalı alan sınavı adayın trafiğe çıkacak yeterlilikte olup olmadığını anlamak için düzenlenmiştir. Vites değiştirme becerisinin olup olmadığını burada göstermelidir. Fakat sınav mevzuatında bu konuda bir açık var. Aşağıda listelenen değerlendirme kriterleri arasında kapalı alanda vites değiştirme becerisi yer almıyor. Aslında bu sınav sistemi için bir eksiklik. Adayın vites değiştirme becerisini trafikte görmeyi planlamak ciddi bir hatadır. Şu anki sistemde kapalı alan 1 vites ile tamamlanabilir. Fakat bu şekilde öğretmek yanlıştır. Çünkü bir motosiklet sürücüsü için vites değiştirmek bir sıkıntı olmamalıdır. Adaya her şeyin doğrusu anlatılır. Fakat 8 çizmede "1 vites ile daha rahat yapabiliyorum" diyorsa bu konuda ısrar edilmez. A sınavında büyük motorla 8 çizmek 1. vitesle daha kolay olabilir. Birinci vitesin bir eksisi de gaz kolu hareketlerinde motoru sarsmasıdır.
Aracı Çalıştırma
----------------
Debriyaja Basmıyor-Vitesi boşa Almıyor
Araç Çalıştığı Halde Marş Düğmesine Basıyor
Pistte Kalkış Yapma
-------------------
Kalkışı Doğru Vitesle Yapmıyor
Kalkış Yaparken Aracı Sarsıyor
Kalkışta Stop Ettiriyor
Kalkışta Ayaklarını Toplarken Aracın Kontrolünü Sağlayamıyor.
Kalkış Yaparken Trafiği Kontrol Etmiyor
Ayaklarını Yere Değdiriyor.
Aracı Çarpıyor-Deviriyor
Dengeli Kullanamıyor-Araç Yalpalıyor
Koniler Arasından Geçme
-------------------------
Konilere Çarpıyor
Koni Atlıyor
Koniler Arasından Geçerken Yere Ayak Koyuyor
Koniler Arasından Geçerken Düşüyor
Koniler Arasından Geçerken Motoru Stop Ettiriyor
Sekiz Çizme
-----------
Çizgi Dışına Çıkıyor
Sekiz Çizerken Yere Ayak Değiyor
Sekiz Çizerken Düşüyor
Sekiz Çizerken Motoru Stop Ettiriyor
Denge Çizgisinden Geçme
--------------------------
Çizgi Üzerinden Gidemiyor Dışarı Çıkıyor
Çizgi Üzerinden Geçerken Yere Ayak Koyuyor
Çizgi Üzerinden Geçerken Stop Ettiriyor
Engelden Kaçma
--------------
20 km/h Hıza Ulaşamıyor
20 km/h Hızda Engelden Kaçamıyor/Engele Çarpıyor
Engelden 100 cm den Fazla Uzaktan Geçiyor
Engelden Kaçarken Yere Ayak değiyor.
Engeli Geçtikten Sonra Yol Şeridine Giremiyor.
Motoru Stop Ettiriyor.
Hızlanma-Yavaşlama ve Durma
---------------------------
A1-A2-A ve B1 40 km/h ye çıkamıyor
Hızlanma Esnasında Aracı Sarsıyor
Hızlanma Esnasında Düşüyor
Yavaşlarken Kontrolü Kaybediyor.
Yavaşlarken Düşüyor
Ön ve Arka Frenleri Dengeli Kullanamıyor. Düzgün duramıyor.
Motoru Stop Ettiriyor.
Ani Fren Yapma
---------------
20 km/h Hıza Ulaşamıyor.
20 km/h de Ani Fren Yapıp Aracı Durduramıyor.
Motoru Stop Ettiriyor.
https://ookgm.meb.gov.tr/meb_iys_dos...V_KILAVUZU.pdf
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)