CBF 150 Çözülemeyen Basit Sorun, Ustalaşmış Abilerimden Destek Bekliyorum...
Reklamlar
-
Merhabalar forumun değerli üyeleri. Nasılsınız, umarım şu süreçte hepiniz iyisinizdir.
Epeydir forumda aktif değilim. Gerek sağlık sorunları gerek askerlik derken yine bir yerde tıkanmış bulunmaktayım. Yardımlarınıza, fikirlerinize ihtiyacım var.
2014 model 80.000 kilometrede bir cbf 150 sahibiyim. Önceden de başlık açtığım sorunlar havaların da soğumasıyla tekrar ortaya çıktı.
Sorun: Motor marş çeviriyor, ama marş almıyor. Vurdurunca çalışıyor ve 30 saniye beyaz duman atıyor. Ancak çalışsa bile rölantide durmuyor. Gazı bıraktığım an stop ediyor. Videoları mevcut. Aşağıya ekliyorum.
Peki motora benden önce neler yapılmış, bendeyken neler yapıldı?
Aldığımda motorda hiçbir sorun yoktu. Marş ile çalışıyor, rölantide gayet normal sayıyor, stop etme gibi bir durum olmuyordu. Yakıtı da normal cbf kadar, 3 litre civarı yakıyordu. Sonra motoru Yozgat'a götürdüm. Havalar soğuyunca bu sorun ortaya çıktı.
-Hava ayar vidasının başını önceki sahibi bozmuştu. Tornada vidayı deldik ve ters kılavuz ile çıkardık. Yerine servisten aldığım orijinal vidasını taktım. Yan sanayi kullanmadım. (Yan sanayi kullanmamaya özen gösteriyorum. Zaten gıcık yerlerdeki parçaların yan sanayisi yok.)
-Jikle teli kilitlenmişti. Jikleyi çekince kolda bir oynama olmuyordu. Servisten yeni jikle teli aldım. Takacağım zaman gördüm ki jiklenin karbüratör içindeki silindirik parçası kilitlenmiş ve yerinde tıkanmıştı. Onu da delerek ters kılavuz ile çıkardık. Servisten jikle tertibatı aldım ve karbüratöre yeni tel ve jikle parçalarını taktım.
Bunları değiştirince düzeldi mi? Hayır.
Daha sonra forumda başlık açtım. Konudan değerli KuralZ, Levend84 ve ismini hatırlayamadığım değerli abilerimden edindiğim fikirlere göre
-Buji
-Buji piposu
-Karbüratörü silindire bağlayan plastik manifold
-Plastik manifoldun silindire bağlandığı metal emme manifoldu ve contası
servisten temin ederek motosiklete taktım. Amacım sadece sorunu gidermek ve eski parçaları değiştirmekti. Bunlar çözüm oldu mu? Maalesef.
Yozgat'ta olmam, usta sorunu olması ve derslerimin sıkıntı olmasıyla motorla uğraşmayı bıraktım. Havalar ısındığı zaman ne olduysa kendiliğinden motor düzeldi. Sanki hiçbir şey yokmuş gibi ilk aldığımdaki gibi marşa bastım ve motor rölantide normal çalıştı. Mezun olana kadar bindim. Sonra Yozgat-Sinop arası 400 km yolculuk yaptım ve hiçbir sorun yaşamadım. Daha sonra İstanbul'a döndüm. Garaja koydum ve Kasım 2019'dan Aralık 2020'ye kadar motosiklet garajda yattı.
2020 Aralık ayında askerden geldim. Akü bitik haldeydi. Yeni akü aldım. Yağını değiştirdim. Depoyu doldurdum ve marş yaptım. Çalışmadı. Bujiyi söküp zımpara ile temizledim. Buji piposuna takıp motora yaklaştırdım. Bujimde ateşleme var. Pipoyu çıkarıp ateşleme bobini kablosunu motora yaklaştırdım. Yine ateşleme var. Sorun ateşlemede değildi.
Daha sonra karbüratörü söktüm.
-Jetleri kontrol ettim. Benzinle yıkadım. Tıkanık değillerdi.
-Şamandırayı kontrol ettim. Çalışıyordu.
-Depo çıkışındaki benzin süzgecini kontrol ettim, sorun yoktu. Depodan karbüratöre gelen yakıt borusuna baktım. Tıkanma, kirlenme söz konusu değildi.
-Diyaframımda daha önceden baktığımızda küçük bir delik vardı, eldeki imkanlarla geçici süreliğine tamir ettik ve yerine taktık. İyice özelliğini kaybettiğinden dolayı sökmedim. Yerine takmak çok zor.
Daha sonra aküye takviye yaptık. Biraz marş bastık ve motor çalıştı. Biraz duman attı. Rölanti yine tutmuyordu. Gazı bıraktığım an stop ediyordu. Ekipmanım yanımda olmadığı için stop edip yerine bıraktım. 1 hafta sonra tekrar çalıştırmaya çalıştım. Marş ile çalışmadı. Vurdurunca çalıştı. Gazı bıraktığım an stop ediyordu. Rölanti vidasını az açtığımda ise gaz verdiğim zaman kendiliğinden 5-7 bin devirlere çıkıyor, gaz teli takılı kalmamasına rağmen motor deviri düşürmüyordu. Rölanti vidasını azcık çevirdiğimde ise hepten devir düşüyor ve stop ediyordu.
Tıkanık bir yeri varsa diye 6-9 bin devir arası biraz sıkıştırarak kullandım. 100 km yol yaptım. Gazı bıraktığım an yine stop ediyordu.
Bu iş böyle olmayacak diyerek bir ustaya gittim. Sorunlarımı anlattım. Bujiyi söktü. Ateşlemesine baktı. Kendinden bir buji taktı. Ateşlemelerde sorun yok.
Karbüratöre gelen hortumlara baktı.
Motoru çalışmazken 5. vitese alıp arka tekeri çevirdi. Bu teker böyle dönmemeli motorda kompresyon yok dedi ve motorun motoru bitik motor yapmamız lazım dedi. Sıcak havalarda bu sorunu yaşamadığımı, motoru aktif kullandığımı, subap ayarı hiç yaptırmadığımı, diyaframın yırtık olduğunu vs söyledim. Onlardan yapmaz dedi. Motorda kompresyon yok dedi. Motorun eski bujisi yerine daha da eski ve 125 cclere kullanılan bir buji takmış. Eve gelince sökerken fark ettim.
Sadede gelirsek, Önce arıza videolarına bakmanızı rica ediyorum.
Soğukken motora marş yaptığımda bu şekilde
2018 yılında ısınınca nasıl çalıştığı
Önceden ısındığında marş ile çalışıyordu. Şuan marş boş boş dönüyor. Devirde kıpırdama dahi yok.
Burada tıkandım. Şimdi değerli abilerim; bu motor bu sorunu neden yapar? Artık o kadar çok söktüm ki, motor içinde epey bilgi edindim. Bu motor bu sorunları
Diyafram yırtığından mı yapar,
Supap ayarından mı yapar,
Motor bir yerden hava aldığı/hava alamadığı için mi yapar,
Motor yakıt çekemiyor da ondan mı böyle marşı boş döndürüyor,
Teşhis edemediğim bir kaçak var da ondan mı oluyor,
Değiştirmeyi atladığım bir yer mi var?
Kompresyon kaybı olan motorun bujisini söküp, buji yuvasını tıkayıp, marş bastığımızda pat pat hava atması kompresyonun olduğuna işaret etmez mi?
Sorularını siz teknik bilgisine güvendiğim abilere soruyorum.
Bundan sonra deneyeceklerim neler?
-Hava filtresi kutusunu ve Karbüratöre giren boruyu Dyson cam silikonu ile yüzeysel sıvamak, kaçak varsa kesmesi için.
-Diyaframı değiştirmek. Burada sorun şu, diyafram 220 lira, eğer diyaframdan bunu yapmazsa şu an diyaframı değiştirmek istemiyorum. Bütçem sıkıntıda şu sıralar.
-Karbüratörü çıkarıp marş basarken silindirin içine balata spreyi sıkmak. Eğer düzensiz de olsa bir devir artması yakalarsam sanıyorum ki motor silindir içine yakıt çekemiyor.
Motorla neden uğraşıyorsun, sat kurtul gibi şeyler yazmazsanız çok sevinirim. Motorumu seviyorum. Öğrencilikten dolayı da yeterli bütçeyi ayırıp binememiştim şu an binebilecek zamanım da imkanım da var. Motor kilitleyene kadar motoru açmak istemiyorum. Kendim orijinal parçalarla kranka, rulmanlara ve şanzıman dişlilerine kadar zamanı geldiğinde değiştireceğim. Şu anda yağ yakma mevcut ancak aldığımdan beri aynı oranda yakıyor, e istediğim zaman istediğim yere de gidiyor. Bu yüzden motor içinde değil de atladığım bir yerde sorun olacağını düşünüyorum. Yanılıyor olabilirim.
Ayrıca mekanik okudum, bu sorunu kendim çözmek istiyorum. Ustaların geneline maalesef güvenemiyorum. Söktükleri zaman gidip kendim tekrar kontrol ediyorum. Takıntılıyım biraz.
Henüz bilmediğim çok şey var ve bu konuyu açma sebebim tecrübelerden yararlanmak. Eminim bu sorunu çözmeme yardımcı olabilecek abilerim bu forumda varlar. Görüşlerini eksik etmezlerse çok sevinirim. Şuraya bak kardeşim, sorun şu sebepten oluyor diyecek abilerimden yardım bekliyorum.
İyi forumlar...
Reklamlar
-
Ahhh benim sorundaşım ahhh herşeyi yaptım bende düzeltemedim senin gibi iğnesinden jetine contasında yayına herşeyi sıfırladım bakımını yaptı sorunu çözemedim. Sorun karbüratörün hava alması ama nereden?benim son bir teorim daha var karbüratör pistonu zamanla aşınıp üzerindeki kaplamayı kaybetmiş ve karbüratör pistonu yuvasından odaya hava alıyor. Devir düşükken stop etmesi hava kaçırıyor, ve gaz açtığında devrin çok yüksek olması aslında o devirde olacak bir açıklık var ama düzen tutmuyor demek. Çözersen banada ulaş işlerim yoğun olduğu için sökemiyorum bu aralar. Çözersem bende sana haber ederim. Benim motorum honda nx250 35bin milde 95 model
-
fatalrider adlı üyeden alıntı
Ahhh benim sorundaşım ahhh herşeyi yaptım bende düzeltemedim senin gibi iğnesinden jetine contasında yayına herşeyi sıfırladım bakımını yaptı sorunu çözemedim. Sorun karbüratörün hava alması ama nereden?benim son bir teorim daha var karbüratör pistonu zamanla aşınıp üzerindeki kaplamayı kaybetmiş ve karbüratör pistonu yuvasından odaya hava alıyor. Devir düşükken stop etmesi hava kaçırıyor, ve gaz açtığında devrin çok yüksek olması aslında o devirde olacak bir açıklık var ama düzen tutmuyor demek. Çözersen banada ulaş işlerim yoğun olduğu için sökemiyorum bu aralar. Çözersem bende sana haber ederim. Benim motorum honda nx250 35bin milde 95 model
İnşallah çözebilirsek haberleşiriz. Ben bu akşam yeterince çözüm yolu bulabileceğimizi düşünüyorum. Bakalım. Abilerimiz foruma girsinler de bi.
-
Valla hocam arap sacına dönmüş iş , bir cbf kullanıcısı olarak takip edicem bu başlıgı , sana bi faydam olmaz başlığın bana olur . zaten usta olmuşun sen . Ben olsam bunca şeyin üstüne birde karbüratör yenilerdim onu denerdim .
-
EAK54 adlı üyeden alıntı
Valla hocam arap sacına dönmüş iş , bir cbf kullanıcısı olarak takip edicem bu başlıgı , sana bi faydam olmaz başlığın bana olur . zaten usta olmuşun sen . Ben olsam bunca şeyin üstüne birde karbüratör yenilerdim onu denerdim .
1200 lira fiyat çekmeseler yenileyeceğim de, nokta atışı yapmak istiyorum.
-
Motorun yakitinda artış son hızda bir miktar düşüş felan var mı ? Soğukken çalışmaması sicakkende zor çalışması ve devir saatinin oynamaması bana elektriksel bir sıkıntı gibi geldi. Buji başlığını sokup kabloyu bujiye yakın tut ve marşa öyle bas kıvılcım zayıf mi ?
-
boora adlı üyeden alıntı
Motorun yakitinda artış son hızda bir miktar düşüş felan var mı ? Soğukken çalışmaması sicakkende zor çalışması ve devir saatinin oynamaması bana elektriksel bir sıkıntı gibi geldi. Buji başlığını sokup kabloyu bujiye yakın tut ve marşa öyle bas kıvılcım zayıf mi ?
Motorun yakıtı oldukça fazla. 8 litre aldım 130 km oldu yakıt bitti. Ama yüksek devir kullandım sıkıştırıp tıkanıklık varsa açmak maksadıyla.
Bujiyi, buji piposunu, ateşleme bobinini, hepsini tek tek söküp marşa bastım. Hepsiyle de kıvılcım oldukça çıkıyor.
-
Adım adım tekrar baştan başlayalım, sıkıcı olacak ama... Her işlem sonrası gaz vermeden kontrol etmeyi ihmal etmeyin...
* Karışım/Hava ayarını doğru şekilde yaptığınıza emin misiniz? Emin olmak için kullanım klavuzundaki orjinal ayara, bahsedildiği şekilde getirin. Denediğinizde çalışmasa da önemli değil, şimdilik ayar o şekilde kalsın.
* Supap ayarını kontrol edin. Bütçenizi etkilemeyecek, kendiniz yaptığınızda maliyeti sıfıra yakın bir işlem. Mutlaka kontrol etmenizi öneririm, model yılını da göz önüne alırsak bozulmamış olması zor ihtimal. Sentenin ve supap ayar boşluğunun kusursuz ayarlandığından emin olun. bu adım diğer seçenekleri elemek için gerekli.
* Biraz su ısıtın 1-1,5lt kadar, iyice kaynar olsun. Bunu silindir kapağı civarından motorun silindirinden de akacak şekilde yavaşça dökün (dışarıdan motoru ısıtmaya çalışıyoruz). bu işlemi gerekirse 2-3 kez hızlıca tekrarlayarak deneyin. Çalışmazsa bir kere de karbüratörün üzerine bir miktar dökün ve tekrar deneyin.
* Bahsetmiş olduğunuz "Balata Spreyi" ile dışarıdan destekleyerek deneyin. Bunu yaparken motora tam gaz vererek mi yoksa gaz vermeden mi kolay çalıştığını da tecrübe edin.
* Orjinal bujiye geri dönün.
* Ancak karbüratör diyaframından bu tip sorunları yapacağını bilmeni isterim. Bütçen açısından şimdilik ona girmeden diğer kontrolleri doğru şekilde yapman uygun olur.
Elektrik devre şemasını bulursam aklıma takılan bir kısmı kontrol edicem, ona göre bir iki kontrol daha yazabilirim ki büyük ihtimal (eğer sorun onunla ilgili ise) çok saçma ve alakasız bir kısımdan çıkacak basit bir sorun. Bulabilirsem kabloların renkleri ve yerleri ile buraya kontrol etmen gerekeni yazıcam.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Adım adım tekrar baştan başlayalım, sıkıcı olacak ama... Her işlem sonrası gaz vermeden kontrol etmeyi ihmal etmeyin...
* Karışım/Hava ayarını doğru şekilde yaptığınıza emin misiniz? Emin olmak için kullanım klavuzundaki orjinal ayara, bahsedildiği şekilde getirin. Denediğinizde çalışmasa da önemli değil, şimdilik ayar o şekilde kalsın.
* Supap ayarını kontrol edin. Bütçenizi etkilemeyecek, kendiniz yaptığınızda maliyeti sıfıra yakın bir işlem. Mutlaka kontrol etmenizi öneririm, model yılını da göz önüne alırsak bozulmamış olması zor ihtimal. Sentenin ve supap ayar boşluğunun kusursuz ayarlandığından emin olun. bu adım diğer seçenekleri elemek için gerekli.
* Biraz su ısıtın 1-1,5lt kadar, iyice kaynar olsun. Bunu silindir kapağı civarından motorun silindirinden de akacak şekilde yavaşça dökün (dışarıdan motoru ısıtmaya çalışıyoruz). bu işlemi gerekirse 2-3 kez hızlıca tekrarlayarak deneyin. Çalışmazsa bir kere de karbüratörün üzerine bir miktar dökün ve tekrar deneyin.
* Bahsetmiş olduğunuz "Balata Spreyi" ile dışarıdan destekleyerek deneyin. Bunu yaparken motora tam gaz vererek mi yoksa gaz vermeden mi kolay çalıştığını da tecrübe edin.
* Orjinal bujiye geri dönün.
* Ancak karbüratör diyaframından bu tip sorunları yapacağını bilmeni isterim. Bütçen açısından şimdilik ona girmeden diğer kontrolleri doğru şekilde yapman uygun olur.
Elektrik devre şemasını bulursam aklıma takılan bir kısmı kontrol edicem, ona göre bir iki kontrol daha yazabilirim ki büyük ihtimal (eğer sorun onunla ilgili ise) çok saçma ve alakasız bir kısımdan çıkacak basit bir sorun. Bulabilirsem kabloların renkleri ve yerleri ile buraya kontrol etmen gerekeni yazıcam.
Abi verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Bunları motorun başında sırasıyla deneyip videoya alabildiğim kadar videolarını paylaşacağım.
Karışım ayarının doğruluğuna emin değilim. Çok yaktığından dolayı ayarın doğru olduğunu sanmıyorum ancak devir tutmadığından dolayı motor üzerinde ayar yapamıyorum. Kullanım kılavuzuna baktığımda ise hava ayarı ile ilgili bir yer malesef göremedim. Cbf150sh service manual olarak arattığımda ise yine bir kaynağa ulaşamadım. Sizin vidayı şu kadar sık şu kadar tur geri aç diyebileceğiniz bir öneriniz varsa o şekilde yapmak isterim.
Supap ayarını dediğiniz gibi kontrol edeceğim.
Blok ve karbüratör üzerine kaynar suyu dökerken marş denemeleri yapacağım.
Balata spreyi sıkarak da deneyeceğim.
Servisten yeni buji alacağım. Malesef ngk çakmaları oldukça fazla. Orijinalden şaşmamak için 3 5 fazla verip servisten alacağım.
Eğer bu sorunlar diyaframdan ise bütçemi zorlayıp diyaframımı yarın da değiştirebilirim. Ama öncelik söylediklerinizi uygulayıp video çekmek.
Peki abi bu videolardan anlatabildiğim kadarıyla motorda kompresyon kaybından veya motorun bitik olmasından kaynaklı bir sorun olmadığını söyleyebilir miyiz?
Tekrardan teşekkür ederim.
-
Sente ayarından emin misin doğru oldugundan
-
patron_58 adlı üyeden alıntı
Sente ayarından emin misin doğru oldugundan
Külbütör kapağını hiç açmadım abi. Benden önce ayar yapıldıysa bilmiyorum. Ancak sentesi kaçık olsa 20000 km bindim yazları normal çalışıp kışları böyle saçma çalışır mıydı? Bilmediğimden soruyorum ukalalık olarak algılamayın lütfen.
-
Yeni gördüm karbüratör diyaframın yırtıkmış diyafram çok önemli bir parça tamir etmeyi denedinmi durumu çokmu kötü
-
patron_58 adlı üyeden alıntı
Yeni gördüm karbüratör diyaframın yırtıkmış diyafram çok önemli bir parça tamir etmeyi denedinmi durumu çokmu kötü
Abi hem delik hem de tüm özelliği gitmiş yerine oturtamadık. Sevdiğim bi abi tamir etmek maksadıyla sigara külü üzerine japon dökmüştü. Yırtıkları o şekilde kapatmıştık. Yerine oturtunca da bir daha açmaya cesaret edemedim.
KuralZ abimin söylediklerini yaptıktan sonra değiştireceğim diyaframı.
-
Merhabalar değerli kardeşim. Motorunun marş sesine bakarsak ve 80bin km'de olduğunu da sayarsak kompresyonu epey zayıf gibi. Ayrıca sıcakken çalışmaması, rolantide durmama, ilk çalıştığında ise duman atması sübap lastiklerinin eskimesindan ya da sübap yataklarının aşınmasından dolayı silindir içine yağ veriyor da olabilir.
En temel olarak motorun kompresyonunu ölçmeni tavsiye ederim. Elinde takım taklavat da varmış şimdi statör tarafındaki 10 alyen alümünyum kapağı sök ve 14 lokma anahtarın varsa motoru bir çevir bakalım elini ne kadar zorluyor. Terse değil tabii zaten terse çevirirsen marşın dönme sesi de gelecektir oradan anlayabilirsin ters çevirdiğini. Önce kompresyondan bir emin olalım ki diğer ihtimalleri değerlendirelim.
-
Ustam benim gözlemlediğim kadarıyla sorunun elektriksel değil,güzel marş alıyor motorun.
sorunun büyük ihtimalle karbüratörden,karbüratörünün contalarına bak,karbüratör gram hava alsa bile saçmalayan bir yapıya sahip.
diyaframın yırtıklıgı yüzünden olabilir,onu bence değiştirmelisin,subap ayarı da önemli,ama onun rolentide durması ile alakalı oldugunu sanmıyorum.
-
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Merhabalar değerli kardeşim. Motorunun marş sesine bakarsak ve 80bin km'de olduğunu da sayarsak kompresyonu epey zayıf gibi. Ayrıca sıcakken çalışmaması, rolantide durmama, ilk çalıştığında ise duman atması sübap lastiklerinin eskimesindan ya da sübap yataklarının aşınmasından dolayı silindir içine yağ veriyor da olabilir.
En temel olarak motorun kompresyonunu ölçmeni tavsiye ederim. Elinde takım taklavat da varmış şimdi statör tarafındaki 10 alyen alümünyum kapağı sök ve 14 lokma anahtarın varsa motoru bir çevir bakalım elini ne kadar zorluyor. Terse değil tabii zaten terse çevirirsen marşın dönme sesi de gelecektir oradan anlayabilirsin ters çevirdiğini. Önce kompresyondan bir emin olalım ki diğer ihtimalleri değerlendirelim.
Verdiğin bilgi için teşekkür ederim abi, bunu da yapılacak listeme ekliyorum.
Volan üzerindeki somunu çevirerek değil de, motoru 1. Vitese alıp arka tekeri elimle döndürmeye çalışmıştım. Döndürürken baya zorlanmıştım. 3. Ve 4. Viteste zaten denemedim çünkü izlediğim videolarda arka tekeri elleriyle çevirerek vurduruyorlardı motoru. Kompresyonun etkisini biraz da o şekilde öğrenmiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
snappy x adlı üyeden alıntı
Ustam benim gözlemlediğim kadarıyla sorunun elektriksel değil,güzel marş alıyor motorun.
sorunun büyük ihtimalle karbüratörden,karbüratörünün contalarına bak,karbüratör gram hava alsa bile saçmalayan bir yapıya sahip.
diyaframın yırtıklıgı yüzünden olabilir,onu bence değiştirmelisin,subap ayarı da önemli,ama onun rolentide durması ile alakalı oldugunu sanmıyorum.
Bu başlık altında çok değerli abilerimden altın değerinde fikirler alıyorum Barış dostum. En son hepsini sıra sıra uygulayarak arızanın kaynağını çözeceğiz diye umuyorum. Çok basit bir arıza olduğuna eminim ama küçük sinek mide bulandırıyo işte.
-
Merhaba geçmiş olsun, benim anladığım kadarıyla usta haklı (hayret bir şey şaşılacak şey!) motorda kompresyon zayıf.
nerden anladın dersen marş basarken hiç zorlanmadan çeviriyor motoru, kompresyon olsa belli tempoda zorlanır yani sıkıştırma anında marşta zayıflamayı daha sonra hızlanmayı hissedersiniz.
bu belki kompresyon sekmanları zayıflığından belkide subap ayarıyla alakalı olabilir. incelemek lazım. kompresyon testi için özel manometreler var bunlar haricinde ölçmek zor, zayıf hali bile parmağınızı ittirir.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Merhaba geçmiş olsun, benim anladığım kadarıyla usta haklı (hayret bir şey şaşılacak şey!) motorda kompresyon zayıf.
nerden anladın dersen marş basarken hiç zorlanmadan çeviriyor motoru, kompresyon olsa belli tempoda zorlanır yani sıkıştırma anında marşta zayıflamayı daha sonra hızlanmayı hissedersiniz.
bu belki kompresyon sekmanları zayıflığından belkide subap ayarıyla alakalı olabilir. incelemek lazım. kompresyon testi için özel manometreler var bunlar haricinde ölçmek zor, zayıf hali bile parmağınızı ittirir.
Girmek istediğim en son yer motor içi. Ama illa da sorun kompresyon kaybı ise ilerleyen zamanlarda bütçem el verince bloğu komple söküp sıfırdan sıfır parçalarla toplamak. Ama önceliğim hava alma ya da vakum yapma artık her neyse bu sorunu halletmek.
Peki merak ediyorum kompresyon zayıf diyelim motor havalar sıcakken nasıl çalışır? Havanın değişimine bağlı olarak çalışma şekli de değişir mi?
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Girmek istediğim en son yer motor içi. Ama illa da sorun kompresyon kaybı ise ilerleyen zamanlarda bütçem el verince bloğu komple söküp sıfırdan sıfır parçalarla toplamak. Ama önceliğim hava alma ya da vakum yapma artık her neyse bu sorunu halletmek.
Peki merak ediyorum kompresyon zayıf diyelim motor havalar sıcakken nasıl çalışır? Havanın değişimine bağlı olarak çalışma şekli de değişir mi?
havanın sıcaklığına bağlı olarak çalışması değişir, soğuk havalarda çalışması zorlaştığı için bu şekilde davranıyor olabilir, belkide yazın iyiydi kış aylarına doğru iyice zayıfladı ve görevini yapmaz hale geldi. Üst kapağı hiç açmadım diyorsunuz, karbratör falan sökecek kadar bilginiz varsa 30 liraya bir tane sentil çakısı alın, subap ayarı yapın. çok kolay bir işlem.
ilk çalışmada attığı beyaz duman kesinlikle subap lastiğindendir, ayrıca kompresyon kaybı subap kaynaklıda olabilir. o yüzden buralara yoğunlaşmalısınız. motor çalışırken kulağınızı dayayıp dinleyin ters aksi bir ses varmı silindirden sürtme sesi geliyor mu? cbf 150 soğukken sessiz sıcakken subapları ses yaparak çalışır. soğukken subaplardan normal dışı ses geliyormu kontrol edin.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
havanın sıcaklığına bağlı olarak çalışması değişir, soğuk havalarda çalışması zorlaştığı için bu şekilde davranıyor olabilir, belkide yazın iyiydi kış aylarına doğru iyice zayıfladı ve görevini yapmaz hale geldi. Üst kapağı hiç açmadım diyorsunuz, karbratör falan sökecek kadar bilginiz varsa 30 liraya bir tane sentil çakısı alın, subap ayarı yapın. çok kolay bir işlem.
ilk çalışmada attığı beyaz duman kesinlikle subap lastiğindendir, ayrıca kompresyon kaybı subap kaynaklıda olabilir. o yüzden buralara yoğunlaşmalısınız. motor çalışırken kulağınızı dayayıp dinleyin ters aksi bir ses varmı silindirden sürtme sesi geliyor mu? cbf 150 soğukken sessiz sıcakken subapları ses yaparak çalışır. soğukken subaplardan normal dışı ses geliyormu kontrol edin.
Motor 2019 kasımdan 2020 aralığa kadar garajda yattı. Bu süreçte sağlık sorunlarım vardı ve sonrasında askerdeydim. Motor kullanılmadı kısaca. Bıraktığım zaman marş ile çalışıyordu diyeyim.
Sentil çakısı alıp supap ayarı yapmaktan çekinmiyorum ancak hem motoru sökebileceğim rahat bir ortam yok hem de senteye alamayıp yanlış ayar yapmaktan korkuyorum.
Yine de bunları da not listeme ekledim. Tecrübe tecrübedir. Yararlanacağım. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Ekleyeyim, motorda yağ yakma mevcut. Motorun açılma zamanı da geldi ancak ben gittiği yere kadar gitsin istiyorum, hem maddiyat sebebiyle hem de motorun gerçek ömrünü merak ediyorum. Zaten kısa mesafe biniyorum. İnşallah bir süre daha götürebilirim.
Forumda edindiğim bilgileri dışarıda hayatta öğrenemezdim. Başlığa detaylıca video çekerek not listemdekileri yapacağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)