Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

CBF 150 Çözülemeyen Basit Sorun, Ustalaşmış Abilerimden Destek Bekliyorum...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Youtube da " parçala behçet " isimli kullanıcıyı izleyin.
    CBF150'nin motorunu sökme, toplama, senteye alma, subap ayarı ve değişimi çok güzel anlatıyor.
    En son CBF in motoru açıp dağıtması, toplamasını izledim.

    Öyle güzel anlatmışki, benim motoru dağıtıp toplayasım geldi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Youtube da " parçala behçet " isimli kullanıcıyı izleyin.
    CBF150'nin motorunu sökme, toplama, senteye alma, subap ayarı ve değişimi çok güzel anlatıyor.
    En son CBF in motoru açıp dağıtması, toplamasını izledim.

    Öyle güzel anlatmışki, benim motoru dağıtıp toplayasım geldi
    Tüm videolarını izledim. İletişime de geçtim. Biraz da oradan öğrendim motorun neresinde ne var, nasıl sökülür nasıl toplanır. Sağolsun cbf 150 için rehber olmuş videoları.
    HONDA

    #BZ3082

  3. #23

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    herkesin yazdığını okumadım fakat benim düşüncem,

    - karbüratör tam tamir takımı ile yenilenmeli gerekiyor ise yan sanayi ile değiştirilebilir,
    - üst kapak ufak bir revize görebilir. supaplar alıştırılmalı, ayarlanmalı ve supap keçeleri değiştirilmeli.

    bu işlemler yapıldıktan sonra büyük olasılıkla düzelecektir. düzelmezse kompresyon ölçecek manometre ve silindir ovalliğini ölçecek komparatör yok ise silindir piston set atılabilir.

  4. #24
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Girmek istediğim en son yer motor içi. Ama illa da sorun kompresyon kaybı ise ilerleyen zamanlarda bütçem el verince bloğu komple söküp sıfırdan sıfır parçalarla toplamak. Ama önceliğim hava alma ya da vakum yapma artık her neyse bu sorunu halletmek.

    Peki merak ediyorum kompresyon zayıf diyelim motor havalar sıcakken nasıl çalışır? Havanın değişimine bağlı olarak çalışma şekli de değişir mi?
    Genleşmeden dolayı piston ile silindir arası boşluk azalıyor olabilir.Kompresyon artar bu durumda.Ama arada devasa sıcaklık farkı yok heralde değil mi ?

  5. #25
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı zekeriyaimam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genleşmeden dolayı piston ile silindir arası boşluk azalıyor olabilir.Kompresyon artar bu durumda.Ama arada devasa sıcaklık farkı yok heralde değil mi ?
    Soğuk dediğim hava 5-10 derece, sıcak havalar da max 30-35 derece. Yalnız şöyle ki motor kapalı garajın -3. katında. Hava sıcaksa da soğuksa da garaj hep 20-22 derecede.
    HONDA

    #BZ3082

  6. #26
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Gardaş uzman oldun ha. Ben bu kadar uzman olsam dükkan açarım şerefsizim. Umarım sorunun çözülür.
    Stock Sever bunu beğendi.

  7. #27
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gardaş uzman oldun ha. Ben bu kadar uzman olsam dükkan açarım şerefsizim. Umarım sorunun çözülür.
    Aldığımızda gidon kilitlemeyi bilmiyorduk abi. Şimdi söke söke kendimce bir şeylerini yapabiliyorum. Forumdaki abilerim sağolsun, yardımlarının hakkı ödenmez.
    HONDA

    #BZ3082

  8. #28
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Sorun karbüratörde gibi gözüküyor. Yırtık diyaframa " birşey olmaz" diyen usta ya da hayret ettim. Komple karbüratör 350 lira. Ben olsam yenisini denerdim.

  9. #29
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi hem delik hem de tüm özelliği gitmiş yerine oturtamadık. Sevdiğim bi abi tamir etmek maksadıyla sigara külü üzerine japon dökmüştü. Yırtıkları o şekilde kapatmıştık. Yerine oturtunca da bir daha açmaya cesaret edemedim.

    KuralZ abimin söylediklerini yaptıktan sonra değiştireceğim diyaframı.
    Diyafram dediğin durumdaysa değiştirmek zorundasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba geçmiş olsun, benim anladığım kadarıyla usta haklı (hayret bir şey şaşılacak şey!) motorda kompresyon zayıf.

    nerden anladın dersen marş basarken hiç zorlanmadan çeviriyor motoru, kompresyon olsa belli tempoda zorlanır yani sıkıştırma anında marşta zayıflamayı daha sonra hızlanmayı hissedersiniz.

    bu belki kompresyon sekmanları zayıflığından belkide subap ayarıyla alakalı olabilir. incelemek lazım. kompresyon testi için özel manometreler var bunlar haricinde ölçmek zor, zayıf hali bile parmağınızı ittirir.
    Sıfır aldığım CBF150' de de jikle açık ve jikle kapalı konumlarda aynı şekilde marş basıyordu. Bu açıdan bakılıp motor içi aşıntıdan şimdilik söz edemeyiz. Zaten arkadaş kabaca da olsa kompresyonun varlığını tespit etmiş, o noktada sorun yok gibi. Yine de sıcak su testi ile balata spreyi ile denemelerin sonuçlarını bekliyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi, karbüratör diyaframını değiştirmen gerek. Ben o kadar kötü durumda olduğunu düşünmemiştim. Onu değiştirmeden hiçbirşey anlayamayız.
    Stock Sever ve sutlusoda bunu beğendiler.
    ...

  10. #30
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun karbüratörde gibi gözüküyor. Yırtık diyaframa " birşey olmaz" diyen usta ya da hayret ettim. Komple karbüratör 350 lira. Ben olsam yenisini denerdim.
    Komple karbüratör 1200 lira abi orijinali. O ucuz olanlar çin midir ithal midir nedir ne olduğu belli değil bir de onlarla uğraşmamak için orijinalden yanayım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyafram dediğin durumdaysa değiştirmek zorundasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------



    Sıfır aldığım CBF150' de de jikle açık ve jikle kapalı konumlarda aynı şekilde marş basıyordu. Bu açıdan bakılıp motor içi aşıntıdan şimdilik söz edemeyiz. Zaten arkadaş kabaca da olsa kompresyonun varlığını tespit etmiş, o noktada sorun yok gibi. Yine de sıcak su testi ile balata spreyi ile denemelerin sonuçlarını bekliyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi, karbüratör diyaframını değiştirmen gerek. Ben o kadar kötü durumda olduğunu düşünmemiştim. Onu değiştirmeden hiçbirşey anlayamayız.
    Diyafram o durumda abi. O zaman söylediğiniz testlerden sonra düzelse bile gidip o diyaframı değiştiriyorum. Size dönüş yapacağım testlerden sonra abi.
    HONDA

    #BZ3082

  11. #31
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adım adım tekrar baştan başlayalım, sıkıcı olacak ama... Her işlem sonrası gaz vermeden kontrol etmeyi ihmal etmeyin...

    * Karışım/Hava ayarını doğru şekilde yaptığınıza emin misiniz? Emin olmak için kullanım klavuzundaki orjinal ayara, bahsedildiği şekilde getirin. Denediğinizde çalışmasa da önemli değil, şimdilik ayar o şekilde kalsın.

    * Supap ayarını kontrol edin. Bütçenizi etkilemeyecek, kendiniz yaptığınızda maliyeti sıfıra yakın bir işlem. Mutlaka kontrol etmenizi öneririm, model yılını da göz önüne alırsak bozulmamış olması zor ihtimal. Sentenin ve supap ayar boşluğunun kusursuz ayarlandığından emin olun. bu adım diğer seçenekleri elemek için gerekli.

    * Biraz su ısıtın 1-1,5lt kadar, iyice kaynar olsun. Bunu silindir kapağı civarından motorun silindirinden de akacak şekilde yavaşça dökün (dışarıdan motoru ısıtmaya çalışıyoruz). bu işlemi gerekirse 2-3 kez hızlıca tekrarlayarak deneyin. Çalışmazsa bir kere de karbüratörün üzerine bir miktar dökün ve tekrar deneyin.

    * Bahsetmiş olduğunuz "Balata Spreyi" ile dışarıdan destekleyerek deneyin. Bunu yaparken motora tam gaz vererek mi yoksa gaz vermeden mi kolay çalıştığını da tecrübe edin.

    * Orjinal bujiye geri dönün.

    * Ancak karbüratör diyaframından bu tip sorunları yapacağını bilmeni isterim. Bütçen açısından şimdilik ona girmeden diğer kontrolleri doğru şekilde yapman uygun olur.

    Elektrik devre şemasını bulursam aklıma takılan bir kısmı kontrol edicem, ona göre bir iki kontrol daha yazabilirim ki büyük ihtimal (eğer sorun onunla ilgili ise) çok saçma ve alakasız bir kısımdan çıkacak basit bir sorun. Bulabilirsem kabloların renkleri ve yerleri ile buraya kontrol etmen gerekeni yazıcam.
    Abi tekrardan selam. Çalıştığım için ancak bugün motorla ilgilenmeye vakit bulabildim. Bugün testlerin bir kısmını denedim.

    -Motorun karbüratörünü diyafram kısmı hariç açıp balata spreyiyle yıkadım. Tüm delikler açık.

    -Karbüratörü söküp manifold kısmından içeri balata spreyi basarak marş verdim. Devirde kıpırdama dahi yok.

    -Karbüratör takılıyken hava filtresi kısmından balata spreyi püskürterek gaz verdim. Gaz vermeden de denedim. Değişen bir şey olmadı. Balata sprey testinden sonuç alamadım.

    -Motor sürekli 20-25 °C'de tutulan kapalı garajda olduğu için sıcak su dökerek deneme işini yapamadım. Garaj evime uzakta olduğu için bu testi deneyemedim.

    -Yeni ngk buji almıştım ancak sanırım sahte almışım çünkü pipoya bujiyi takıp silindir kısmına yaklaştırıp marş bastığımda bujiden çıkan kıvılcım eski bujimdekinin çeyreği kadar bile değildi. Eskisi daha sağlam olduğu için eskiyi taktım şimdilik. Servisten yenisini alıp takacağım.

    -Hava filtresi kutusundan çıkıp karbüratöre bağlanan kalın borunun, filtre kutusu kısmında çatlaklar gördüm. Tam bağlantı kısmında oluşmuş şimdilik üzerini hava kaçağı olmayacak şekilde kapladım. Daha sonra cam silikonu ile sıvayacağım.

    Son olarak abi, motor yine çalışmıyor. Vurdurduğumda da ısınana kadar beyaz duman atıyor. Sonra kesiliyor. Ama motor zorla çalışıyor sanki motoru bir şey sıkıyor gazı bırakmayayım veya deviri düşürmeyeyim anında stop ediyor. Sıkı çalışıyor diye anlatabilirim sanırım.

    Subap ayarını kontrol etme imkanım şuan yok. Son olarak subap ayarını da kontrol etmek istiyorum ama 0.08 0.12 değerlerinin olduğu sentili henüz bulamadım. Bunun için bir ustadan yardım alacağım.

    Kısaca beceremedim.
    HONDA

    #BZ3082

  12. #32
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi tekrardan selam. Çalıştığım için ancak bugün motorla ilgilenmeye vakit bulabildim. Bugün testlerin bir kısmını denedim.

    -Motorun karbüratörünü diyafram kısmı hariç açıp balata spreyiyle yıkadım. Tüm delikler açık.
    Anlattığınız üzere karbüratördeki ana sorun zaten diyafram, boşuna zaman kaybetmişsiniz diyebilirim. Diyaframı değiştirmeden diğer kontroller fazla işe yaramayacak ve anladığım kadarıyla motosikletin çalışmama sorunu birden fazla nedenden kaynaklı.

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Karbüratörü söküp manifold kısmından içeri balata spreyi basarak marş verdim. Devirde kıpırdama dahi yok.

    -Karbüratör takılıyken hava filtresi kısmından balata spreyi püskürterek gaz verdim. Gaz vermeden de denedim. Değişen bir şey olmadı. Balata sprey testinden sonuç alamadım.
    Bunlar kötü haberler. Ateşleme ile ilgili çok ciddi sorun olduğunu veya sorunun zamanlarla/supap ayarlarındaki anormallikle ilgili olduğunun sinyalini veriyor. Ancak acele etmeyelim...

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Motor sürekli 20-25 °C'de tutulan kapalı garajda olduğu için sıcak su dökerek deneme işini yapamadım. Garaj evime uzakta olduğu için bu testi deneyemedim.
    Zaten motor bu ısıdaki bir ortamda da aynı şekilde davranıyorsa sıcak suya gerek yok. O senaryo, size öneride bulunduğum tarihteki hava koşullarında açık havada bekletilen motosiklet içindi. Bu denemeyi tamamiyle atlayabilirsiniz.

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Yeni ngk buji almıştım ancak sanırım sahte almışım çünkü pipoya bujiyi takıp silindir kısmına yaklaştırıp marş bastığımda bujiden çıkan kıvılcım eski bujimdekinin çeyreği kadar bile değildi. Eskisi daha sağlam olduğu için eskiyi taktım şimdilik. Servisten yenisini alıp takacağım.
    Yukarıda bahsettiğim ateşleme sorunu bu sahte bujiden kaynaklanabileceği gibi, ateşleme sistemindeki diğer etkenlerden de kaynaklanabilir. Bunlar; Krank konum müşirinin (statorun oradaki sinyal jeneratörü) aşırı demir tozu toplamasından, tesisat arızasından, ateşleme bobini veya ateşleme modülü arızalarından, ateşleme kablosu ve/veya piposundan kaynaklı olabilir.

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Hava filtresi kutusundan çıkıp karbüratöre bağlanan kalın borunun, filtre kutusu kısmında çatlaklar gördüm. Tam bağlantı kısmında oluşmuş şimdilik üzerini hava kaçağı olmayacak şekilde kapladım. Daha sonra cam silikonu ile sıvayacağım.
    Bu sorunun sizin probleminizle hiç ilgisi yok, o kadar uğraşmanıza da gerek yok inanın. O şekilde kalabilir veya müsait olduğunuzda isterseniz değiştirirsiniz. Oradan kaynaklanacak sorun sadece (sizin motosikletinizde) karbüratöre bir miktar süzülmemiş hava girecektir, tıpkı orjinal olmayan hava filtresi kullanıyor da kenarlardan süzülmemiş hava kaçırıyor gibi düşünebilirsiniz. Şu anki sorunla ilgili bir problem değil.

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son olarak abi, motor yine çalışmıyor. Vurdurduğumda da ısınana kadar beyaz duman atıyor. Sonra kesiliyor. Ama motor zorla çalışıyor sanki motoru bir şey sıkıyor gazı bırakmayayım veya deviri düşürmeyeyim anında stop ediyor. Sıkı çalışıyor diye anlatabilirim sanırım.

    Subap ayarını kontrol etme imkanım şuan yok. Son olarak subap ayarını da kontrol etmek istiyorum ama 0.08 0.12 değerlerinin olduğu sentili henüz bulamadım. Bunun için bir ustadan yardım alacağım.

    Kısaca beceremedim.
    Beceremediniz değil, tespit yapıyoruz. Adım adım... Şimdi yapılması gerekeni biliyoruz. Orjinal buji ile bujinizi değiştirin, karbüratör diyaframınızı değiştirip supap ayarlarını kontrol edin. Karbüratör ayarlarını fabrika verisine göre standart duruma getirin (kullanım klavuzunda yazar, sanırım "karışım ayar vidasını sıkıştırmadan sonuna kadar sıkıp 3,5 tur geri açın" idi, ama doğruluğunu mutlaka kontrol edin, çok önemli. Bunları yapıp tekrar deneyin.

  13. #33

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Bunlari yaparken kapali garajda motorun dumanini solumuyorsundur insallah.

  14. #34
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlattığınız üzere karbüratördeki ana sorun zaten diyafram, boşuna zaman kaybetmişsiniz diyebilirim. Diyaframı değiştirmeden diğer kontroller fazla işe yaramayacak ve anladığım kadarıyla motosikletin çalışmama sorunu birden fazla nedenden kaynaklı.



    Bunlar kötü haberler. Ateşleme ile ilgili çok ciddi sorun olduğunu veya sorunun zamanlarla/supap ayarlarındaki anormallikle ilgili olduğunun sinyalini veriyor. Ancak acele etmeyelim...



    Zaten motor bu ısıdaki bir ortamda da aynı şekilde davranıyorsa sıcak suya gerek yok. O senaryo, size öneride bulunduğum tarihteki hava koşullarında açık havada bekletilen motosiklet içindi. Bu denemeyi tamamiyle atlayabilirsiniz.



    Yukarıda bahsettiğim ateşleme sorunu bu sahte bujiden kaynaklanabileceği gibi, ateşleme sistemindeki diğer etkenlerden de kaynaklanabilir. Bunlar; Krank konum müşirinin (statorun oradaki sinyal jeneratörü) aşırı demir tozu toplamasından, tesisat arızasından, ateşleme bobini veya ateşleme modülü arızalarından, ateşleme kablosu ve/veya piposundan kaynaklı olabilir.



    Bu sorunun sizin probleminizle hiç ilgisi yok, o kadar uğraşmanıza da gerek yok inanın. O şekilde kalabilir veya müsait olduğunuzda isterseniz değiştirirsiniz. Oradan kaynaklanacak sorun sadece (sizin motosikletinizde) karbüratöre bir miktar süzülmemiş hava girecektir, tıpkı orjinal olmayan hava filtresi kullanıyor da kenarlardan süzülmemiş hava kaçırıyor gibi düşünebilirsiniz. Şu anki sorunla ilgili bir problem değil.



    Beceremediniz değil, tespit yapıyoruz. Adım adım... Şimdi yapılması gerekeni biliyoruz. Orjinal buji ile bujinizi değiştirin, karbüratör diyaframınızı değiştirip supap ayarlarını kontrol edin. Karbüratör ayarlarını fabrika verisine göre standart duruma getirin (kullanım klavuzunda yazar, sanırım "karışım ayar vidasını sıkıştırmadan sonuna kadar sıkıp 3,5 tur geri açın" idi, ama doğruluğunu mutlaka kontrol edin, çok önemli. Bunları yapıp tekrar deneyin.

    Diyaframı bu hafta içi değiştireceğim abi. Sormak istediğim bir şey var. Piyasada ithal adıyla satılan yan sanayi cbf karbüratörü var. 450 500 lira aralığında. Bu karbüratörü almamın bir faydası olur mu yoksa boşuna masraf mı etmiş olurum? 80000 km oldu motorun karbüratörü de değişim ister mi?

    Ateşlemede anormal bir durum doğrudur abi. Ben bu motoru sürekli vurdurarak kullandım bu arızadan sebepli. Bu motoru vurdururken sente atlatmış olabilir miyim? Kilometreden kaynaklı motorun egzantrik zinciri bollanıp diş atlamış olabilir mi, ihtimallerimiz arasında mıdır?

    Motor sürekli o ortamda tutuluyor. Sıcak su testini yapamamıştım daha yapmama da gerek yok anladığım kadarıyla.

    Orijinal bujiyi bugün yarın alacağım. Statör kapağını ve debriyaj kapağını 3 senedir hiç açmadım. Her iki kapağı da açıp detaylı bir temizlik yapmalı mıyım? Balata spreyiyle yıkama gibi.

    En sonunda bu arızayı çözüp motorun sağlıklı haliyle binmek istiyorum. Hiç uğraşma sat vs diyenler oluyor ama ilk motorum, gittiği yere kadar gitsin istiyorum...

    Zaman ayırıp cevap verdiğin için çok teşekkürler abi.
    HONDA

    #BZ3082

  15. #35
    sutlusoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Kesinlikle satma hocam. İlmek ilmek uğraşıyorsun, mesleğinle de ilgili bir şeyler yapıyorsun sonuçta.
    Gıpta ederek okudum. En kısa zamanda sorunlarını halledeceğine eminim. Bu uğraşı boşa gitmez.
    Kolay gelsin.

  16. #36
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyaframı bu hafta içi değiştireceğim abi. Sormak istediğim bir şey var. Piyasada ithal adıyla satılan yan sanayi cbf karbüratörü var. 450 500 lira aralığında. Bu karbüratörü almamın bir faydası olur mu yoksa boşuna masraf mı etmiş olurum? 80000 km oldu motorun karbüratörü de değişim ister mi?

    Ateşlemede anormal bir durum doğrudur abi. Ben bu motoru sürekli vurdurarak kullandım bu arızadan sebepli. Bu motoru vurdururken sente atlatmış olabilir miyim? Kilometreden kaynaklı motorun egzantrik zinciri bollanıp diş atlamış olabilir mi, ihtimallerimiz arasında mıdır?

    Motor sürekli o ortamda tutuluyor. Sıcak su testini yapamamıştım daha yapmama da gerek yok anladığım kadarıyla.

    Orijinal bujiyi bugün yarın alacağım. Statör kapağını ve debriyaj kapağını 3 senedir hiç açmadım. Her iki kapağı da açıp detaylı bir temizlik yapmalı mıyım? Balata spreyiyle yıkama gibi.

    En sonunda bu arızayı çözüp motorun sağlıklı haliyle binmek istiyorum. Hiç uğraşma sat vs diyenler oluyor ama ilk motorum, gittiği yere kadar gitsin istiyorum...

    Zaman ayırıp cevap verdiğin için çok teşekkürler abi.
    Karbüratör öyle kolay bozulan birşey değildir. En fazla memeleri(jet/orifis) GUM nedeniyle daralır, hareketli kısımları zamanla yine GUM denen zıkkımdan nasiplenir. Balata spreyi ile temizler, "O"Ring' leri değiştirir devam edersin. Dikkat etmen gereken nokta pahalı da olsa conta ve "O"Ring' lerde orjinal ürün tercih etmen. Aksi halde beklenmedik rastlantısal arızalar görebilirsin.

    Eğer triger zincirinde anormal boşluk varken (Çok eski zincir + Eskimiş yıpranmış zincir kızakları + Arızalı veya boşluğu alamayan gergi) vurdurursan motor marşla çok zor çalışır, gaz yemez, ısınana kadar nerdeyse hiç çalışmaz. Bunu tek diş atladığında yapar ki triger bu durumdayken motosikleti vurdurursan kesinlikle olabilecek sorunlardan biridir. Bizzat +380.000km' deki bir CBF150' de yaşadığım sorun olduğundan rahatlıkla bunu söyleyebilirim. Supap ayarı bu noktada önemli, senteye getirmeden yapamazsın. Senteye gelmiyorsa da zaten orada problemi göreceksin. Alt ve üst işaretler birbirini karşılamayacak, sorun buysa arada onu da düzeltmiş olacaksın.

    Evet, bahsettiğin durumdaysa sıcak su testine ihtiyaç yok.

    Kesinlikle satmanı önermiyorum. Bu durumda satarsan işten anlayan birisi alır, üç kuru masraf yapar ve birkaç yüz bin km daha keyifle kullanır. Sen de içindeki buruklukla kalırsın. Bu arızayı giderip daha iyi bir motosiklete geçmek için satacaksan ona lafım yok

    Çözülür merak etme. Genellikle bu tip arızalar en olmadık, göz önündeki yerden çıkar.
    ...

  17. #37
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör öyle kolay bozulan birşey değildir. En fazla memeleri(jet/orifis) GUM nedeniyle daralır, hareketli kısımları zamanla yine GUM denen zıkkımdan nasiplenir. Balata spreyi ile temizler, "O"Ring' leri değiştirir devam edersin. Dikkat etmen gereken nokta pahalı da olsa conta ve "O"Ring' lerde orjinal ürün tercih etmen. Aksi halde beklenmedik rastlantısal arızalar görebilirsin.

    Eğer triger zincirinde anormal boşluk varken (Çok eski zincir + Eskimiş yıpranmış zincir kızakları + Arızalı veya boşluğu alamayan gergi) vurdurursan motor marşla çok zor çalışır, gaz yemez, ısınana kadar nerdeyse hiç çalışmaz. Bunu tek diş atladığında yapar ki triger bu durumdayken motosikleti vurdurursan kesinlikle olabilecek sorunlardan biridir. Bizzat +380.000km' deki bir CBF150' de yaşadığım sorun olduğundan rahatlıkla bunu söyleyebilirim. Supap ayarı bu noktada önemli, senteye getirmeden yapamazsın. Senteye gelmiyorsa da zaten orada problemi göreceksin. Alt ve üst işaretler birbirini karşılamayacak, sorun buysa arada onu da düzeltmiş olacaksın.

    Evet, bahsettiğin durumdaysa sıcak su testine ihtiyaç yok.

    Kesinlikle satmanı önermiyorum. Bu durumda satarsan işten anlayan birisi alır, üç kuru masraf yapar ve birkaç yüz bin km daha keyifle kullanır. Sen de içindeki buruklukla kalırsın. Bu arızayı giderip daha iyi bir motosiklete geçmek için satacaksan ona lafım yok

    Çözülür merak etme. Genellikle bu tip arızalar en olmadık, göz önündeki yerden çıkar.
    Abi tekrardan selam. Motora son yaptıklarımdan sonrasında 2 gün binmedim ve bir sabah işe gitmek için motoru çalıştırmak istedim. Videoları mevcut.

    Son konuşmamızdan beri ne diyafram ne buji ne subap ayarı hiçbir şey yapmadım. Motorun güncel durumu aşağıdaki videolarda mevcut.

    Bu sabah işe giderken soğuk çalıştırma denemem.



    Bu da iş dönüşü sıcakken çalıştırma denemem.



    Sanırım yine başa sardım. 1 haftadır kullanıyorum ve bu şekilde çalışıyor. Yoğun duman atma da 1 haftadır kesildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör öyle kolay bozulan birşey değildir. En fazla memeleri(jet/orifis) GUM nedeniyle daralır, hareketli kısımları zamanla yine GUM denen zıkkımdan nasiplenir. Balata spreyi ile temizler, "O"Ring' leri değiştirir devam edersin. Dikkat etmen gereken nokta pahalı da olsa conta ve "O"Ring' lerde orjinal ürün tercih etmen. Aksi halde beklenmedik rastlantısal arızalar görebilirsin.

    Eğer triger zincirinde anormal boşluk varken (Çok eski zincir + Eskimiş yıpranmış zincir kızakları + Arızalı veya boşluğu alamayan gergi) vurdurursan motor marşla çok zor çalışır, gaz yemez, ısınana kadar nerdeyse hiç çalışmaz. Bunu tek diş atladığında yapar ki triger bu durumdayken motosikleti vurdurursan kesinlikle olabilecek sorunlardan biridir. Bizzat +380.000km' deki bir CBF150' de yaşadığım sorun olduğundan rahatlıkla bunu söyleyebilirim. Supap ayarı bu noktada önemli, senteye getirmeden yapamazsın. Senteye gelmiyorsa da zaten orada problemi göreceksin. Alt ve üst işaretler birbirini karşılamayacak, sorun buysa arada onu da düzeltmiş olacaksın.

    Evet, bahsettiğin durumdaysa sıcak su testine ihtiyaç yok.

    Kesinlikle satmanı önermiyorum. Bu durumda satarsan işten anlayan birisi alır, üç kuru masraf yapar ve birkaç yüz bin km daha keyifle kullanır. Sen de içindeki buruklukla kalırsın. Bu arızayı giderip daha iyi bir motosiklete geçmek için satacaksan ona lafım yok

    Çözülür merak etme. Genellikle bu tip arızalar en olmadık, göz önündeki yerden çıkar.
    Karbüratöre detaylı bir bakım yapmak istiyorum ancak soketli, kablolu parçalar mevcut. Açıkçası neye yarar onu da bilmiyorum. Bunlarla birlikte şamandıra ve jiklenin oradaki contaları değiştirmek istiyorum.

    Egzantrik zinciri ne durumda bilmiyorum ama aubap ayarı yapmaya giriştiğim zaman sanırım göreceğim motor sentede mi değil mi.

    Satma kısmı ise şöyle. Artık iyi kötü bir iş sahibiyim, ilerleyen aylarda daha yüksek cc enjeksiyonlu bir motora geçmek istiyorum ancak ilk motorum diye mi nedir bilmiyorum motoru satasım gelmiyor. Satsam ne alacağım ona da aklım ermiyor. Motor böyle kendiliğinden normal çalışmaya başlayınca da kafam karışıyor.

    Değerli yorumlarını bekliyorum. Bir şey yapmadığım halde bu motora ne oldu da çalışmaya başladı? Tek etken havanın son 1 2 haftadır sıcak olması mı? Merak ediyorum kompresyon yok dedikleri motora kendiliğinden kompresyon mu geldi? Ustaları da anlamak zor.
    HONDA

    #BZ3082

  18. #38
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi tekrardan selam. Motora son yaptıklarımdan sonrasında 2 gün binmedim ve bir sabah işe gitmek için motoru çalıştırmak istedim. Videoları mevcut.

    Son konuşmamızdan beri ne diyafram ne buji ne subap ayarı hiçbir şey yapmadım. Motorun güncel durumu aşağıdaki videolarda mevcut.

    Bu sabah işe giderken soğuk çalıştırma denemem.

    http://youtu.be/fj_-8G4UwFk

    Bu da iş dönüşü sıcakken çalıştırma denemem.

    http://youtu.be/gdELthjE1bA

    Sanırım yine başa sardım. 1 haftadır kullanıyorum ve bu şekilde çalışıyor. Yoğun duman atma da 1 haftadır kesildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------



    Karbüratöre detaylı bir bakım yapmak istiyorum ancak soketli, kablolu parçalar mevcut. Açıkçası neye yarar onu da bilmiyorum. Bunlarla birlikte şamandıra ve jiklenin oradaki contaları değiştirmek istiyorum.

    Egzantrik zinciri ne durumda bilmiyorum ama aubap ayarı yapmaya giriştiğim zaman sanırım göreceğim motor sentede mi değil mi.

    Satma kısmı ise şöyle. Artık iyi kötü bir iş sahibiyim, ilerleyen aylarda daha yüksek cc enjeksiyonlu bir motora geçmek istiyorum ancak ilk motorum diye mi nedir bilmiyorum motoru satasım gelmiyor. Satsam ne alacağım ona da aklım ermiyor. Motor böyle kendiliğinden normal çalışmaya başlayınca da kafam karışıyor.

    Değerli yorumlarını bekliyorum. Bir şey yapmadığım halde bu motora ne oldu da çalışmaya başladı? Tek etken havanın son 1 2 haftadır sıcak olması mı? Merak ediyorum kompresyon yok dedikleri motora kendiliğinden kompresyon mu geldi? Ustaları da anlamak zor.
    İlk soğuk çalıştırmada CBF150 için o duman atma km ve yaşı da düşünülürse, motor ısındığında durumun düzelmesi şartıyla normal sayılabilir.

    Egzantrik zincirinde atlama olsa o şekilde çalıştıramazsınız. Çok çok ama çok daha zor şekilde çalışır, yarım gaz altına düşünce stop eder, sürekli vuruntulu ve aşırı düşük çekiş görülür. Sizin motorda buna dair hiçbir belirti yok, yani triger diş atlamış olması peh muhtemel görünmüyor. Dönüp dolaşıp yine diyafram konusuna geliyoruz.

    Karbüratördeki o kablolardan biri ön yakıt ısıtıcı olabilir. Doğru hatırlıyorsam CBF' de vardı, bir miktar yakıtı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlayan küçük bir hiledir. Söküp gerekli işlemi yapabilirsiniz, doğru şekilde yapılırsa sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.

  19. #39
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Hocam bence bu motoru satma alet edevat al bunun üzerinde söküp takmasını öğren.Şimdi satarsan ölü fiyatına gider.Bende DRZ400 var hiç anlamadığım halde onu bunu söküyorum ki parçası bile yok adam gibi.Bi şekilde çözersin sorunu.

    Alacağın hırdavat da ömür boyu gitcek sana sonuçta.

  20. #40
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı sutlusoda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle satma hocam. İlmek ilmek uğraşıyorsun, mesleğinle de ilgili bir şeyler yapıyorsun sonuçta.
    Gıpta ederek okudum. En kısa zamanda sorunlarını halledeceğine eminim. Bu uğraşı boşa gitmez.
    Kolay gelsin.
    Mesajınızı yeni gördüm. Çok teşekkür ederim. Amacım satıp kurtulmak yerine sorunsuz hale getirip binmek ama bakalım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:15 ----------

    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bence bu motoru satma alet edevat al bunun üzerinde söküp takmasını öğren.Şimdi satarsan ölü fiyatına gider.Bende DRZ400 var hiç anlamadığım halde onu bunu söküyorum ki parçası bile yok adam gibi.Bi şekilde çözersin sorunu.

    Alacağın hırdavat da ömür boyu gitcek sana sonuçta.
    Tek eksiğim yer sıkıntısı. Motoru söküp bırakıp yavaş yavaş toplayacağım tek yer 6. Kattaki terasım. Yerim olsa çok uğraşacağım ama işte.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk soğuk çalıştırmada CBF150 için o duman atma km ve yaşı da düşünülürse, motor ısındığında durumun düzelmesi şartıyla normal sayılabilir.

    Egzantrik zincirinde atlama olsa o şekilde çalıştıramazsınız. Çok çok ama çok daha zor şekilde çalışır, yarım gaz altına düşünce stop eder, sürekli vuruntulu ve aşırı düşük çekiş görülür. Sizin motorda buna dair hiçbir belirti yok, yani triger diş atlamış olması peh muhtemel görünmüyor. Dönüp dolaşıp yine diyafram konusuna geliyoruz.

    Karbüratördeki o kablolardan biri ön yakıt ısıtıcı olabilir. Doğru hatırlıyorsam CBF' de vardı, bir miktar yakıtı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlayan küçük bir hiledir. Söküp gerekli işlemi yapabilirsiniz, doğru şekilde yapılırsa sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.
    Birisi ısıtıcının altına bağlanan kablolu pul gibi malzeme, diğer kablo ısıtıcıya takılan bir kablo. Bir de gaz kelebeği deniliyor sanırım onun açıklığını ölçen bir sensör.

    Diyaframı değişip devam edeceğim. Tek merak ettiğim ne oldu da çalıştı bu motor.

    Sana teşekkürlerimin sonu yok abi. Çok sağolasın.
    HONDA

    #BZ3082


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)