Kasım ayından beri motor kullanmıyorum. Artık kış mevsimi motosiklet kullanıcılığından emekli oldum.
Bugün arabayla trafiğe çıktım. 4 yıldır kullandığım ve artık çöp olduğunu düşündüğüm Yokohama lastiklerim beni şaşırttı. Kar kütlesi üzerinde manevra yaparken dahi kaymadı. Bulursam tekrar Yokohama lastik alacağım. Japonların lastiği de kaliteli.
Antremana 36 km git gel yol yapıyorum motorla gitmek bizim bura yayla olduğu için mümkün değil.Neyse bugün zincir olmadığı için yolda kaldım üstüne 1 saat karayollarını bekledim saçma sapan hareketler yapan bir kamyoncunun yüzünden yolun 2 tarafı kapandı.Toroscu bi dayı vardı adama frene basmaa diye bağırıyoruz frene basıyor arababın sol önünü gitti kamyona vurdu birazda arabası çizildi.Bizi kurtarmaya gelen karayollarının tuzlama ve küreme aracı az daha kaza yapıyordu.Temprecının biri az daha kamyonla kafa kafaya çarpışıyordu baya atraksiyonlu bir gündü. . .
Karayel 1975 de acemi birligim Egridir idi . Temmuz , agustos , eylul, ekim . Yaklasik 2004 de yine
yaz döneminde mitsubişi kamyonumla Eğridir' e parca yük birakip, Konya' ya devam etmiştim. 2005 de
ocak ayinda Burdur sanayiye iş çikti. İnegöl den 20 km sonra yol tamamen buz oldu. 400 kmden fazlasini
buz üzerinde kullandim . Sabah 6 gibi Burdurda sanayi de fabrikanin icine girdim . Elemanlar 8 de
elemanlar gelinceye kadar rölantide çalişan kamyon içinde, çift battaniye altında soğuktan dondum.
Belki ömrümdeki en çok üşüdüğüm 2 saat idi Burdur ve soğuk kelimeleri her bir araya geldiğinde o saatleri tekrar yaşıyor gibi olurum. Rabbim sizlere sabırlar ve kolaylıklar versin.
bursevi
Tatsumo değilim hatta son zamanlarda yağmur çamur motordan vazgeçmiyordum lakin buz farklı. Üşümek şu tarafta dursun, insanın yürümekte zorlandığı bir zeminde kendi canımı ve motorumu riske atmam. Araba da var şükür onunla gidiyorum. O da olmasa toplu taşımaya katlanılır birkaç gün düşmekten iyidir.
çivili lastik varsa buz neden olmasın
Hocam güzergahınız neresi bilmiyorum ama, beylikdüzü-büyükçekmece arası hafif bi rampa var s şeklinde, oradan yazın bile gitsem asfalt kayıyor. Kaç kere yan yan döndüğümü söylemiyorum bile, ki üzerinde pilot power lastik var. Oradan kışın buzlanmada geçmek intihar oluyor haliyle.
suan dısarsa -1 derece.. 00:30 da işten cıkıp 20dk motosiklet surdum.. yollar gizli buz.. 50-60 km yi gecmedim ama parmaklarımı hissetmedim bir süre sonra dikkatli olmak lazımmm
Belikdüzü'nden Büyükçekmeze'ye inen e5 yolu rampası zaten "deve bağırtan bayırı" diye meşhurdur. Eskiden deve kervanları zamanı develer bağıra bağıra çıkıyorlarmış o yokuşu, benim minik araba 3. viteste çıkamıyor, anca 2. vitesle bağıra bağıra çıkabiliyorum. Motorla 250cc xmax ile rahatça çıkabiliyorum ama soğuk ve buzlanma tehlikesi olan zamanlarda o yola girmem, o yolu kullanmak yerine Büyükçekmece sahil tarafından Beylikdüzü Beykent'e çıkan bir cadde daha var orası hem trafik az hem daha rahat geliyor bana.
4 günlük aranın ardından bugün motosikletle işe geldim. Hava sıfırın altında olduğu için ıslak yerlere temas etmemeye çalıştım. Viyadükler çok heyecanlıydı.
Sabah 9 da yola çıktım motorla, bazı yerlerde buzlu alanlar vardı ama kaçınabildim, bunun dışında dönüşlerde tuzlama çalışması yapıldığından sanki kum dökülmüş gibi motor geziniyordu, yani buz sanılmasın, hava neyse ki ısınıyor yarından itibaren bilhassa istanbul'da rahat rahat motora binebilirsiniz.
büyükçekmece deve bağırtanı artık ben kullanmıyorum, büyükçekmece mezarlıktan hadımköy tarafına doğru yeni yol yapıldı çift gidiş çift geliş.. orayı kullanıyorum ben. taze ve güzel yol.
kullansamda her viraj için hız limiti belirledim, tüyap kulesinin oradan inmeye başlarken hafif sağ yapıyorsun ve sonra sola keskin dönüş var, oraya en fazla 65 km hızla gireceksin ve bir sonraki virajda sağa hafif keskin var ona da 75 civarı gireceksin.. tabi her motosiklet ve lastik için durum aynı değil ama benim motorda böyle.. yağmurlu havalarda rakamları 20 km geriye çekiyorum.
Mecburiyet haricinde bu havada binilmez . Varsin tatli su motorcusu olalim. Sen cok dikkatli olsan bile birinin kayil vurmayacagi belli degil. Istanbulda bineklerin yuzde 80i kislik lastik takmiyor. Bir hafta sıkın disinizi haftaya bineriz
Cok fazla lastik tecrübem olmadı ancak izmir'de anlas tournee lastikler ısınana kadar bu soguk nedeniyle cok fazla motora kıç attırıyor, dün 80 le gittiğim yolu 40 ile gittim düşmemek için.
istanbulda durum daha beterdir, iyi bir lastiğe sahip değilseniz aman cıkmayın.
Bu olay tatlısu motorculuğu değil, ben de motoru kar ve buzlanma geçene kadar kullanmıyorum sebebi basit motor karlı ve buzlu yollara uygun bir araç değil, denedim zamanında aldım dersimi, soğuk ve yağmurda kullanmak benim için standart tek rahatsız olduğum konu ise motorun kirlenmesi, çünkü motoru temiz görmeyi seviyorum, mecbur kalınca yapacak bir şey yok haftalarca çamurlu haliyle bile olsa sabrediyorum, sonuçta tatlısu motorculuğu aslında sadece güzel havada motor kullananlar için, kışın kar ve buzda mecburi kullananlara lafım yok ama gerçekten macera için deneyecekseniz kesin olarak diyorum er geç bir yerde motoru devirirsiniz, sebebi de bellidir, buz, bu işin kaçınılmazıdır.
Bu gün motorla dışarı çıktım. Kaç gündür binmiyordum(3) artık dayanamadım. Kütahya gibi bir yerde kışın dışarı çıkmak biraz toto istiyor ama dayanamadım. Neyse bir yokuşa geldim sokak arasında. Buğudan dolayı yolu çok göremiyordum, yokuşun yarısına geldim bi baktım motor kaymaya başlıyor. Vizörü bi açtım yol full buz. Geri geri gitsem frene basar basmaz kayıyor motor, ilerlersem daha gazı verir vermez cst lastikler kaymaya başlıyor. Ben de motordan indim yolun kenarına gitmeye çalıştım. Orda da buz vardı ama üstünde az bi kar birikintisi vardı. Yolun kenarına gidene kadar motor kayarken ben onu tuttum ben kayarken o beni tuttu böyle böyle indik.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)