Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Aşırı Yakıt Tüketimi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar;

    Sormak istediğim bir soru var. Motosikletim enjeksiyonlu. Fabrika verilerine göre 100 km'de 2.7 litre tüketiyor.
    Motorum CF moto 150.
    Yeni iridyum buji taktım, hava filtresini sıfır aldım.
    Fakat Depomu dolduruyorum, tripmetre 120-150'ye gelince benzinim bitmiş oluyor. ( Depo 10 litre )

    Şimdi günlük kaç km yapıyorum tam olarak bilmiyorum, merak ettiğim şey şu;

    Çakma tiger egzoz kullanıyorum, yakıt tüketimini etkiler mi? çift susturucusu var 2 side takılı. ( kesinlikle sesi orijinal egzozundan daha az. ses için kesinlikle kullanmıyorum kazadan dolayı egzozum yok )

    Birde kazadan sonra kilometre sensörüm arızalı. Yani 20 ile gidersem göstergede gördüğüm 4-6 km/h, 100 ile gidersem 35-40 km/h gösteriyor.
    Acaba sensör arızalı olduğu için tripmetre yanlış kilometre gösterir mi ? ( Gösterge Dijital )
    HRider bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;

    Sormak istediğim bir soru var. Motosikletim enjeksiyonlu. Fabrika verilerine göre 100 km'de 2.7 litre tüketiyor.
    Motorum CF moto 150.
    Yeni iridyum buji taktım, hava filtresini sıfır aldım.
    Fakat Depomu dolduruyorum, tripmetre 120-150'ye gelince benzinim bitmiş oluyor. ( Depo 10 litre )

    Şimdi günlük kaç km yapıyorum tam olarak bilmiyorum, merak ettiğim şey şu;

    Çakma tiger egzoz kullanıyorum, yakıt tüketimini etkiler mi? çift susturucusu var 2 side takılı. ( kesinlikle sesi orijinal egzozundan daha az. ses için kesinlikle kullanmıyorum kazadan dolayı egzozum yok )

    Birde kazadan sonra kilometre sensörüm arızalı. Yani 20 ile gidersem göstergede gördüğüm 4-6 km/h, 100 ile gidersem 35-40 km/h gösteriyor.
    Acaba sensör arızalı olduğu için tripmetre yanlış kilometre gösterir mi ? ( Gösterge Dijital )
    Teker teker gidelim,
    Fabrika verileri 70KG bir bireyle 60km hızlı orta-alt devirlerde bu verileri alıyor. Sizin kullanışınız ne şekilde? Benim motorun da verileri 3,5-4 arası fakat 7 Litre yaktığını biliyorum.

    İkinci soruna gelelim: Bujiyle veya hava filtrenle durumun bu denli değişmesinin imkanı yoktur, için rahat olsun.

    Üçüncüsü, Orjinal olmayan egzoz takılı, bu durum yakıt tüketimini etkiler tabii, fakat 4'e çıksın maksimum.(Normalde bu kadar da etkilemez %25 civarı etkiler) Sorunun burada da olduğunu sanmıyorum.

    Son olarak, tripmetredeki değer yanlış sayıyordur. Eğer yanlış saymıyor 150 km'de 10 Litre yakıyorum diyorsanız: Kesinlikle sübap ayarlarınızda sıkıntı vardır, bayağı bir sıkıntı vardır. Hatta 150 cc motosikletinizin o benzini yakması mümkün değildir ki, deli gibi egzoz patlatması lazım. Çünkü yanmayan benzin egzoz çıkışında yanarak, sıkışan gazla birlikte dışarıya patlar. Tahminim ise şu; Tripmetredeki değer yanlış olduğu için yanılgıya düşüyorsunuz.
    emenyasin ve infernus bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Cevabınız için cok teşekkür ederim, kilom 79, öyle aşırı bi hız sevdam yoktur sadece bi kalkışta devri birazcık zorlar 4 ncü vitesten sonra 4-5 bin devir arası giderim, yani 5 ve 6 nci vitese gerek bile kalmıyor

    Egzozdan patlama sesi cok cok nadir gelir. Yani 10-15 km'de 1-2 defa patlama sesi duyarım oda eğer uzun bi süre boyunca yüksek devirde sabit gittikten sonra gazı bırakırsam. onun harici baya sessiz
    HRider bunu beğendi.

  4. #4
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için cok teşekkür ederim, kilom 79, öyle aşırı bi hız sevdam yoktur sadece bi kalkışta devri birazcık zorlar 4 ncü vitesten sonra 4-5 bin devir arası giderim, yani 5 ve 6 nci vitese gerek bile kalmıyor

    Egzozdan patlama sesi cok cok nadir gelir. Yani 10-15 km'de 1-2 defa patlama sesi duyarım oda eğer uzun bi süre boyunca yüksek devirde sabit gittikten sonra gazı bırakırsam. onun harici baya sessiz
    Yüksek ihtimal, km sayacıdır. Ha şunu da ekleyeyim, şamandıranızda bir sıkıntı olup, yakıt göstergesini az gösteriyor olabilir. Bunu da ihtimaller arasına ekleyelim.

  5. #5
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle sübap ayarlarınızda sıkıntı vardır, bayağı bir sıkıntı vardır.
    Hocam şu kısmı biraz açar mısınız?

    Enkeksiyonlu motorda sübapların yakıtla olan ilişkisini.

    Yoksa olay egzoz bilyesinin egzozdaki dumanla olan ilişkisi gibi bir şey mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------

    Konu sahibi arladaşım,
    Öncelikle net bir yakıt ölçümü çıkartın.
    Örneğin google haritalarda belirli bir km güzergah seçin ona göre motorunuza litre olarak benzin alın. Depodaki benzinin kabaca bir hesabını yapın.
    Sonuçları karşılaştırın.
    Belki de sadece gösterge km/mil çevrim hatasıdır.

  6. #6
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    kilom 79, öyle aşırı bi hız sevdam yoktur sadece bi kalkışta devri birazcık zorlar 4 ncü vitesten sonra 4-5 bin devir arası giderim, yani 5 ve 6 nci vitese gerek bile kalmıyor.
    Ben de öyle kalkışta hızlı kalkıp yoldaki konumumu almayı seviyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

    Hocam şu kısmı biraz açar mısınız?

    Enkeksiyonlu motorda sübapların yakıtla olan ilişkisini.
    Abi sorduğun kişi ben değilim ama şahsi düşüncem valve overlap durumu olabilir. Yani subap zamanlamasında atlama gibi bir şey. Emme subabı, egzoz subabı kapanmadan açılıyor olabilir. Bu da yakıtın bir kısmının yanmadan atılmasına sebep olur.

    İmkanın varsa şu yazıyı okumanı öneririm. En azından valve overlap kısmına kadar (Çok değil zaten):
    Euro 5 emissions

    Ayrıca rota fikri çok mantıklı.

    Bu subap meselesinin başka yönleri de olabilir ama benim aklıma gelen bu sadece.

  7. #7
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de öyle

    Abi sorduğun kişi ben değilim ama şahsi düşüncem valve overlap durumu olabilir. Yani subap zamanlamasında atlama gibi bir şey. Emme subabı, egzoz subabı kapanmadan açılıyor olabilir. Bu da yakıtın bir kısmının yanmadan atılmasına sebep olur.

    İmkanın varsa şu yazıyı okumanı öneririm. En azından valve overlap kısmına kadar (Çok değil zaten):
    Euro 5 emissions

    Ayrıca rota fikri çok mantıklı.

    Bu subap meselesinin başka yönleri de olabilir ama benim aklıma gelen bu sadece.

    Sağ olun. Bu emisyon ile alakalı bir durum egzoz ve emme supaplarının zamansız açılması yada açılma zamanlarının üst üste gelmesinden meydana gelen bir durum. Yazıda da zaten bu durumun emisyon üzerindeki etkisi anlatmış.

    Eğer supap zamanlarında ki kaçıklığı belli bir derecenin üzerine çıkarsa motor hata verir çalışmaz. Efi nin yani ECU kontrollü enjeksiyonlu motorların en güzel özelliklerinden biri bu.
    Eğer ayrıntılı öğrenmek isterseniz mesaj atın size ayrıntılı anlatayım.

    Not şimdi yazdığımız şeyler Efi sabit eksantrik ile alakalı. Bir de değişken eksantrik konusu var o bambaşka oradaki durum değişebiliyor.

    Peki Yakıt ve yakıt tüketimini ne etkiler. Aşağı bir diyagram bırakayım oradan anlarsınız.
    [IMG][
    emenyasin bunu beğendi.

  8. #8
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    @Seramik eyvallah abi. Dediğin "belirli zamanlama kaçıklığının üstüne çıkınca çalışmama" durumunu bilmiyordum.

    Basınç, sıcaklık gibi kavramlar yakıt tüketimini etkiler tabii ki.

  9. #9

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Kendime bir yol çizdim, Evden cıkıp gideceğim yere vardığımda tam 15 km olması gerekiyor. Tripmetreyı sıfırlayıp o noktaya gideceğim. Bakalım tripmetre bana doğrusunu mu gösterecek yoksa yanlış mı. Büyük ihtimal yarın deneyeceğim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:40 ----------

    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek ihtimal, km sayacıdır. Ha şunu da ekleyeyim, şamandıranızda bir sıkıntı olup, yakıt göstergesini az gösteriyor olabilir. Bunu da ihtimaller arasına ekleyelim.
    Yok hocam şamandırada bir sorun yok, çünkü benzin ışığı yandığında petrole girmiştim, telefonun flaşını açıp deponun içine baktığımda gerçekten de bitmişti.

    Eğer tripmetre yanlış ölçüyor ise o zaman benim km sayacımda hatalı ölçmüş oluyor. En iyisi yakın bi zamanda alayım yenisini
    Fakat siteden baktığımda 2 adet cıkıyor.
    Hangisi doğru acaba ?

    https://www.cfmotoyp.com/tr/YEDEKPAR...Y4CFM4008A0241

    https://www.cfmotoyp.com/tr/YEDEKPAR...Y4CFM4008A0112

  10. #10
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam şu kısmı biraz açar mısınız?

    Enkeksiyonlu motorda sübapların yakıtla olan ilişkisini.

    Yoksa olay egzoz bilyesinin egzozdaki dumanla olan ilişkisi gibi bir şey mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------

    Konu sahibi arladaşım,
    Öncelikle net bir yakıt ölçümü çıkartın.
    Örneğin google haritalarda belirli bir km güzergah seçin ona göre motorunuza litre olarak benzin alın. Depodaki benzinin kabaca bir hesabını yapın.
    Sonuçları karşılaştırın.
    Belki de sadece gösterge km/mil çevrim hatasıdır.
    Sübapların senkronize açılıp kapanmamasından dolayı, benzinin yanması gereken oksijen ayaralanamadığı takdirde yanmayan benzin, egzoz çıkışında yanarak patlar.

  11. #11

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Bugün dediğim şeyi denedim.
    Haritada 15 km olan yere kadar gittim. Tripmetrenin bana gösterdiği 14.7 km. Yani tripmetre de bir sorun yok gibi
    Yakıt tüketiminin böyle olması başka neyden olabilir acaba ?

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün dediğim şeyi denedim.
    Haritada 15 km olan yere kadar gittim. Tripmetrenin bana gösterdiği 14.7 km. Yani tripmetre de bir sorun yok gibi
    Yakıt tüketiminin böyle olması başka neyden olabilir acaba ?
    Hıza göre vites / Vitese göre hız seçimlerini yanlış yaptığınızdan olabilir.

    Diğer bir değişle motosikleti ekonomik çalışabileceği şekilde kullanmıyor olabilirsiniz.

    Başka bir değişle sorun motosiklette değil sizde, sizin kullanım şeklinizde olabilir.
    ...

  13. #13

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hıza göre vites / Vitese göre hız seçimlerini yanlış yaptığınızdan olabilir.

    Diğer bir değişle motosikleti ekonomik çalışabileceği şekilde kullanmıyor olabilirsiniz.

    Başka bir değişle sorun motosiklette değil sizde, sizin kullanım şeklinizde olabilir.
    hocam 100 km de 7-8 litrelerden bahsediyor arkadas, ne yaparsan yap o kadar yakmamasi lazim.

  14. #14
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    Benim 150 NK'da hiçbir ekleme çıkartma yok. Direkt bayiden aldığım şekliyle kullanıyorum. Eylül sonlarına doğru hesapladığımda, motosikletin çok da sakin olmayan bir kullanım şekli ile 100 km'de 2,5 lt. civarı sarfiyat var.

    Ancak fabrika verileri ile ilgili başka bir sıkıntı var. Bu tüm 150 NK'larda mı var, yoksa sadece bende mi onu anlamadım. Hatta bu konuyu fabrika ile de görüşeceğim. Her benzin ışığı yandığında depoyu fullüyorum. Ödediğim ücret en yüksek 46-47 lira. Hiç 50 lira ödemedim. Bu da demek oluyor ki, 47 lira toplam tutar / 6,9 lira benzinin litre fiyatı = 6,8 litrelik bir depoya tekabül etmekte. Hadi düz hesap 7 litre diyelim. Nerede benim 3 litrelik depo hacmim?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün dediğim şeyi denedim.
    Haritada 15 km olan yere kadar gittim. Tripmetrenin bana gösterdiği 14.7 km. Yani tripmetre de bir sorun yok gibi
    Yakıt tüketiminin böyle olması başka neyden olabilir acaba ?
    tripmetreyi nasıl başlatıyorsunuz? bende her 100 kmde bir kendi başlıyor.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam 100 km de 7-8 litrelerden bahsediyor arkadas, ne yaparsan yap o kadar yakmamasi lazim.
    Agresif kullanım + Yanlış devir aralığı + Yanlış vites seçimi = (Mevzubahis motosiklet için) 7-8 lt / 100km

    İmkansız görünse de mümkün, tecrübeyle sabittir. Bunun haricinde bu kadar fazla yakabilmesi için yakıt deposunda veya hortumunda delik olması gerek.
    HRider bunu beğendi.
    ...

  16. #16
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agresif kullanım + Yanlış devir aralığı + Yanlış vites seçimi = (Mevzubahis motosiklet için) 7-8 lt / 100km

    İmkansız görünse de mümkün, tecrübeyle sabittir. Bunun haricinde bu kadar fazla yakabilmesi için yakıt deposunda veya hortumunda delik olması gerek.
    Bu konuda şöyle bir örneklendirmede bulunayım, Ben 220km yolu 20 Litre benzin yakarak gittim, farklı bir zamanda ise, 200KM yolu 6,5 Litre ile gittim. Yani kullanımınıza, rüzgarın nereden estiğine ve lastik hava basınçlarına bağlı da olabilir. Eğer gerçekten doğru şekilde kullandığınızdan eminseniz, yakıt yollarını kontrol edin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)