Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorun ön dişlisini küçültmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    200cc Cross Motorum var.Motosikletmin ön dişlisi 17t ben 16t yapmak istiyorum (arka dişlimde 56t) tork için ama motora bi zararı olur mu şanzımanı fazla yorar mıyız


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    İstediğiniz tork artışı için ön dişliyle oynamaktan ziyade arka dişliyle oynamanın daha sağlıklı olacağını okumuştum bir yerlerde.

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Yakıtı düşürmek için hangi dişli ile oynamak gerek

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı BerkanSymz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200cc Cross Motorum var.Motosikletmin ön dişlisi 17t ben 16t yapmak istiyorum (arka dişlimde 56t) tork için ama motora bi zararı olur mu şanzımanı fazla yorar mıyız
    Şanzımanı yormaz, rahatlatır.

    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıtı düşürmek için hangi dişli ile oynamak gerek
    Ön dişliyi büyütebilir yada arka dişliyi küçültebilirsiniz.

  5. #5
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ben kendi motorumda (Fz6) ön dişliyi orjinal 16 dişten 15'e düşürdüm.
    Eskisine gore cok daha kullanisli oldugunu soyleyebilirim. Kalkislarda ve alt devirlerde özellikle daha iyi oldu.
    Arka disliyi buyutmek de dusunulebilir, pek bir fark olacagini sanmiyorum. Arka disliyi degistirirseniz, zincirin boyu yetmeme ihtimali olabilir ama.

  6. #6
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    Arka dişlimi büyülttüm zaten normalde 56 değil ben 56 diş yaptırdım arazide daha fazla tork için önüde küçültmeyi düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    Arka dişlimin orjinali 46ydi şuan üzerinde 56t dişli var yanii arka büyük Şimdi önüde küçültüp Daha fazla tork elde etmeyi düşünüyorum

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Aşağıdaki linkte bir hesaplama tablosu var, oradan faydalanabilirsiniz.

    https://sprocketcalculator.com

  8. #8
    BerkanSymz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Rize/Pazar
    Motosikleti
    Lifan X-Plore 200M
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki linkte bir hesaplama tablosu var, oradan faydalanabilirsiniz.

    https://sprocketcalculator.com
    dişlimi 16t yaparsam motorda nasıl bir tork artışı olacağini biliyorum benim aklıma takılan şanzımanı yorar mı zorlar mı çünkü son hızı bayağı düşecek

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı BerkanSymz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişlimi 16t yaparsam motorda nasıl bir tork artışı olacağini biliyorum benim aklıma takılan şanzımanı yorar mı zorlar mı çünkü son hızı bayağı düşecek
    Konu hakkında daha profesyonel bilgiye sahip olan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir. Şahsi görüşüm "Kardeşim zaten motor 200 cc, gücü kuvveti belli, sen bir de arka dişliyi dana gibi 10 diş büyütmüşsün, bir de ön dişliyle oynama kurbanın olayım maymun edeceksin motoru" yönünde. Tabi ki teknik konularda benden daha fazla bilgililer daha detaylı şekilde sorunu yanıtlayacaktır.
    ..YaNKee.. bunu beğendi.

  10. #10
    yawuz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hero xpulse
    Benim dişli ön 12 arka 40 idi ben önü 13 yaptım 10km hızlandı motor ,yada aynı hızı yakalamak için arkayı 37 yapmam gerekirdi ön 12 kalacaktı, hangisi daha sağlıklı olur, 12 diş çok küçük bence baklaların dönmesi için mesafe kalmıyordu zincir biraz eskiyince.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    https://www.gearingcommander.com/

    Bu siteden de bakabilirsiniz; bazı ön arka diş sayısı ve bakla sayısı kombinasyonları zincir ve dişlilerin daha çabuk aşınmasına sebep olabilir, en altta onunla ilgili hesap / gösterim yapan bir yer var oraya dikkat edin...
    yawuz58 bunu beğendi.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı BerkanSymz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişlimi 16t yaparsam motorda nasıl bir tork artışı olacağini biliyorum benim aklıma takılan şanzımanı yorar mı zorlar mı çünkü son hızı bayağı düşecek
    Sanzimani niye zorlasin? Motorun torku ve gucuyle oynamiyorsunuz ki...

    Arkayi olabildigine buyutmussunuz zaten. Daha da tork lazimsa ondeki disliyi kuculteceksiniz...

    Bu arada ben de ondeki disliyi 17'den 16'ya indirmistim aldiktan kisa sure sonra, sehir ici daha pratik kullanim icin.

  13. #13
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    arazi kullanımı için motoruda rahatlatır şanzımanıda rahatlatır. değiştirebilirsiniz.

  14. #14

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    zinciriniz salıncağa değebilir, salıncakta zamanla zincirin değdiği yer oyulur. Zincire de zararı olur. Salıncağa değmezse başkaca bir problem yapmaz.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Arkayı 10 diş büyütünce debriyajı kaçırsan motor kafana geçmez mi yahu ayrıca o motoru hiç otoyola falan çıkarmayacakmısın , 100 le gitsen 160 la gidiyormuş gibi bağıracaktır , arazide rampalarda çok seri olacak ama biraz hız yapayım desen keyif almayacaksın..teker şov yapanlar arka dişliyi aşırı büyütüyor ama onların amacı sadece tekeri yerden rahat almak yada lastiği patinaja sokmak..

  16. #16
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Şanzımana çok etkisi olmaz. motoru biraz daha yüksek devirli kullanmak zorunda kalırsınız, izin verilen devrin üzerine çıkmadıkça şanzımanınız bu yükü kaldırabilecek kapasitededir.

    Arka dişliyi olağandan fazla büyütmüşsünüz zaten. Birde ön dişliyi küçülttüğünüzde, ön dişlinin bağlandığı mili sıyırabilir yada kırabilirsiniz. O mil malzemesi ve çapı belli bir güce göre hesaplanmıştır muhtemelen. İşin içine çin malı faktörünüde katarsak mutlaka malzemeden bir miktar çalınmış olabilir. Sizin yapmanız gereken bu dişli sayılarıyla oluşan kuvveti hesaplayıp, gerekli mil çapını buna göre büyütmek olmalıdır. Sonrasında bu mil çapına o küçük dişli takılabilirmi tartışabiliriz.

    pratikte yapılabilir ama sağlıklı olmayacaktır işin özü.

    yaşayabilecekleriniz;

    Dişli milinin sarması yada kırılması.
    Debriyaj balatanız normalden kısa sürede bitebilir.
    Normalden yüksek devir kullanacağınız için yağ değişimi daha sık olmalıdır.
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler