200cc Cross Motorum var.Motosikletmin ön dişlisi 17t ben 16t yapmak istiyorum (arka dişlimde 56t) tork için ama motora bi zararı olur mu şanzımanı fazla yorar mıyız
200cc Cross Motorum var.Motosikletmin ön dişlisi 17t ben 16t yapmak istiyorum (arka dişlimde 56t) tork için ama motora bi zararı olur mu şanzımanı fazla yorar mıyız
İstediğiniz tork artışı için ön dişliyle oynamaktan ziyade arka dişliyle oynamanın daha sağlıklı olacağını okumuştum bir yerlerde.
Yakıtı düşürmek için hangi dişli ile oynamak gerek
Ben kendi motorumda (Fz6) ön dişliyi orjinal 16 dişten 15'e düşürdüm.
Eskisine gore cok daha kullanisli oldugunu soyleyebilirim. Kalkislarda ve alt devirlerde özellikle daha iyi oldu.
Arka disliyi buyutmek de dusunulebilir, pek bir fark olacagini sanmiyorum. Arka disliyi degistirirseniz, zincirin boyu yetmeme ihtimali olabilir ama.
Arka dişlimi büyülttüm zaten normalde 56 değil ben 56 diş yaptırdım arazide daha fazla tork için önüde küçültmeyi düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Arka dişlimin orjinali 46ydi şuan üzerinde 56t dişli var yanii arka büyük Şimdi önüde küçültüp Daha fazla tork elde etmeyi düşünüyorum
Aşağıdaki linkte bir hesaplama tablosu var, oradan faydalanabilirsiniz.
https://sprocketcalculator.com
Konu hakkında daha profesyonel bilgiye sahip olan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir. Şahsi görüşüm "Kardeşim zaten motor 200 cc, gücü kuvveti belli, sen bir de arka dişliyi dana gibi 10 diş büyütmüşsün, bir de ön dişliyle oynama kurbanın olayım maymun edeceksin motoru" yönünde. Tabi ki teknik konularda benden daha fazla bilgililer daha detaylı şekilde sorunu yanıtlayacaktır.
Benim dişli ön 12 arka 40 idi ben önü 13 yaptım 10km hızlandı motor ,yada aynı hızı yakalamak için arkayı 37 yapmam gerekirdi ön 12 kalacaktı, hangisi daha sağlıklı olur, 12 diş çok küçük bence baklaların dönmesi için mesafe kalmıyordu zincir biraz eskiyince.
https://www.gearingcommander.com/
Bu siteden de bakabilirsiniz; bazı ön arka diş sayısı ve bakla sayısı kombinasyonları zincir ve dişlilerin daha çabuk aşınmasına sebep olabilir, en altta onunla ilgili hesap / gösterim yapan bir yer var oraya dikkat edin...
Sanzimani niye zorlasin? Motorun torku ve gucuyle oynamiyorsunuz ki...
Arkayi olabildigine buyutmussunuz zaten. Daha da tork lazimsa ondeki disliyi kuculteceksiniz...
Bu arada ben de ondeki disliyi 17'den 16'ya indirmistim aldiktan kisa sure sonra, sehir ici daha pratik kullanim icin.
arazi kullanımı için motoruda rahatlatır şanzımanıda rahatlatır. değiştirebilirsiniz.
zinciriniz salıncağa değebilir, salıncakta zamanla zincirin değdiği yer oyulur. Zincire de zararı olur. Salıncağa değmezse başkaca bir problem yapmaz.
Arkayı 10 diş büyütünce debriyajı kaçırsan motor kafana geçmez mi yahu ayrıca o motoru hiç otoyola falan çıkarmayacakmısın , 100 le gitsen 160 la gidiyormuş gibi bağıracaktır , arazide rampalarda çok seri olacak ama biraz hız yapayım desen keyif almayacaksın..teker şov yapanlar arka dişliyi aşırı büyütüyor ama onların amacı sadece tekeri yerden rahat almak yada lastiği patinaja sokmak..
Şanzımana çok etkisi olmaz. motoru biraz daha yüksek devirli kullanmak zorunda kalırsınız, izin verilen devrin üzerine çıkmadıkça şanzımanınız bu yükü kaldırabilecek kapasitededir.
Arka dişliyi olağandan fazla büyütmüşsünüz zaten. Birde ön dişliyi küçülttüğünüzde, ön dişlinin bağlandığı mili sıyırabilir yada kırabilirsiniz. O mil malzemesi ve çapı belli bir güce göre hesaplanmıştır muhtemelen. İşin içine çin malı faktörünüde katarsak mutlaka malzemeden bir miktar çalınmış olabilir. Sizin yapmanız gereken bu dişli sayılarıyla oluşan kuvveti hesaplayıp, gerekli mil çapını buna göre büyütmek olmalıdır. Sonrasında bu mil çapına o küçük dişli takılabilirmi tartışabiliriz.
pratikte yapılabilir ama sağlıklı olmayacaktır işin özü.
yaşayabilecekleriniz;
Dişli milinin sarması yada kırılması.
Debriyaj balatanız normalden kısa sürede bitebilir.
Normalden yüksek devir kullanacağınız için yağ değişimi daha sık olmalıdır.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)