5 yıldır apaçi modunda kullanırım. üç kazam bir düşmem olmuştur sadece.
ne gariptir ki
kaza yaptığımda düşmemiştim, düştüğümde de kaza yapmamıştım.
1. yani ilk kazamda ilk motorum 125'likle sağdan önüme çıkan arabanın ön tamponuna çarpmıştım. T şeklinde kaza gibi düşünün, koruma demirini geçirmiştim demek daha doğru olur. ne bende ne motorda birşey yoktu. düşmemiştim ama adamın ön tampon inmişti aşağı.
2. kazada 2. motorum pulsar 200 ile soldan önüme çıkan ve duran motora - yine T şeklinde gibi düşünün
- çarpmıştım ve olduğum yerde durmuştum ama çarptığım motor yere düşmüştü. bende veya motorumda tek birşey yoktu. benim motorun ön lastiğini yandan adama geçirmiştim o yüzden bende hasar yoktu.
3. ve son kazamda. ışıkta aniden durduğumda arkamdan gelen araba duramayıp arkamdan çarptı. daha doğrusu sol arka yolcu ayaklığına sürttü ve durdu. çarpan arabanın sağ ön kapısı, sağ ön çamurluğu çizildi ve sağ aynası kırıldı. benim motorun sadece kuyruk stickeri birkaç cm çizildi ve sol yolcu ayaklığının en alt kısmı 2 cm kadar çizildi ama yine düşmedim yine düşmedim.
Ve hayatımda ilk ve tek motordan o aptal düşmem şöyle oldu ki; ilk motorumdu. 125'lik salcano wolf. üniversitede kampüsün içinde yurtta kalıyordum. yaz kış motosiklet kullanan biriyim. yine bir sabah kalktım. derse gidecem. bindim motora. birkaç gün önce yanlışlıkla motorun arkasını yanlayarak kalkmıştım aynı yerden. dedim bir daha yapayım ama bu sefer bilinçli şekilde.
yurdun önünde motoru parkettiğim yere gittim, motora bindim. gazı verdim ve biraz kalkış yaptıktan hemen sonra aniden gazı açmamla yere düşmem bir oldu. kışın yerde buz olduğunu bilmeme rağmen birşey olmaz yeeaa deyince tabi...
motoru parkettiğim yer ile düştüğüm yer arasında toplasan 5 metre mesafe vardır. benim montum bile yırtılmadı ama kolum yüzülmüş daha sonra farkettim. motorun koruma demiri çizildi sadece. sonra bişey olmamış gibi hemen kaldırdım motoru. bindim derse gittim.
bunlar da böyle anılarımdır.
ha şu detayı da eklemeden geçemeyeceğim. kendimi bildim bileli (son birkaç yıldır şehiriçi ara sokaklar hariç) apaçi gibi motor kullanırım. ne zaman trafiğin akış hızında motor kullanmaya çalışsam %90 ya biri sıkıştır, ya biri önüme kırar, ya biri kıçıma kadar girer takip mesafesi nedir bilmez kesin birşey olur yani. ama ne zaman apaçi modunu açar öyle sürerim, yemin ederim trafikte yaşadığım tehlike sayısı %10'dan düşük olur onlar da büyük şeyler olmaz. şu Türkiye trafiğini yıllardır çözemedim.
ama tekrar tekrar söylüyorum ara sokaklarda veya sağdan soldan bağlantı olan yollarda
apaçi modu=kaza
nitekim şunu da belirteyim; ne tesadüftür ki ilk iki kazamda da sürüşüm apaçi moduydu ve ara sokaklardaydım.