Hiç motosiklet kazası geçirdiniz mi? Tavsiyeleriniz nelerdir?
Reklamlar
-
04.06.2020, saat sabah 07.45 Kırklareli/Lüleburgaz'dan çıkmış Tekirdağ / Çerkezköye işe gidiyorum 08.30da ofisi açacağım. Çerkezköyün girişindeyim saat 08.15 3 şeritli yol, orta şeritte ilerliyorum. Aynalarımı şekil olsun diye değiştirmiş, Aliexpressten küçücük bi cacık göstermeyen şekil ayna takmışım. Aynaya mı baktım da fark etmedim gözüm mü daldı bilmiyorum, süratım kaç onuda bilmiyorum ama bir baktım sol şeritteki araç önümde, vurmaktan başka hiçbir şansım yok! Ve gooooool. Gözlerimi açtım ve yerdeyim, motor hemen yanıma düşmüş, sağ ayağım katlanmış sol ayağımın altında duruyordu ve daha o dakika kırıldığını hissetmiştim. Femur kemiğim yani kalça kemiğim 4 yerden kırılmış, ameliyat oldum platin takıldı boydan boya. Sağ omzum sadece çıkık demiştiler, hem kırık hem çıkık varmış. Sol elimde şişlik vardı, baş ve işaret parmağım kıvrılmıyordu kırık falan demedi doktor geçer diye bekledik, 1 ay geçti hala aynı.. Muayeneye gidince dedim ki doktor amıca bak 1 ay geçti bunlar hala şiş ve kıvrılmıyor parmaklarım. Dedi ki bir film çekelim bakalım.. Neyse sonra baş parmağında ufak bi çıkık varmış küçük bi operasyon yapacağız ona yav dedim işaret parmağım baş parmağımdan daha çok ağrıyor. Sonra tekrar film ve onda da küçük bi kırık varmış dedi eyvallah dedik ondan da bi ameliyat oldum. Şuan hala çok farklı değil baş ve işaret parmağım. İşaret parmağımda elimizi yumruk yaptığımızda çıkan o kemik varya hani ismini bilemedim şimdi, o kırılmış aşağı düşmüş ve doktor fark etmemiş haliyle yanlış kaynamış.. Ve kırılan, platin takılan ayağım sağ ayağımdı ama şuan sol ayağımın durumu sağdan daha vahim. Herhalde istemsiz olarak sola çok yüklendim, dizimde bi sakatlık söz konusu henüz baktıramadım.. Buna şükrediyorum çünkü üzerimde dainese deri tulum, gp pro r2 eldiven, alpinestars smx plus bot shot gt air kask vardı. Tabi Allah korudu, yiyecek ekmeğimiz varmış daha ama Ekipmanın önemini en iyi yaşayan bilir, ben ki hayatta hiçbir şeyi tiye almayan, canını sıkmayan kaderci bi adam olarak son zamanlarda sağlam ayağımın ağrı yapması canımı sıkmaya başladı. Velhasıl kelam kaza yapmayın. Daha önce 2 arkadaş gazlarken sağ şeride önüme kırmasıyla son anda kırıp egzozuna çarpıp ben düşmüştüm, yine full ekipman sadece eldivenlerim yoktu. Sürat 230 civarıydı ve hasar alan tek yer elimdi. Krem kullansam iz kalmayacaktı ama hatıra kalsın, ekipmansız motor kullanmıyım gözümün önünde bi hatırlatıcı olsun demiştim. Belki o kaza beni bu kazadan sağ çıkardı Tedbir bizden, takdir allahtan, tekeriniz düz bassın Allah kimseye kaza bela vermesin inşallah 😇
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------
Ekipman olmasaydı ne olurdu en iyi ihtimalle tahminen yüzümün yarısı yoktu, topuklarım erimiş vücudumun çoğu yerinde doku kaybı ve yanık olurdu. En kötüsünü söylememe gerek yok herhalde 😅 ve kazayı görenler olmuş, kesin ölmüştür demişler. Kırıklarım oldu belki ama Ekipmanlar sayesinde tek bir damla kanım akmadı.. Canını seven ekipmansız motosikletle bakkala bile gitmesin, vicdan azabı çekmek istemeyen ekipmansız asla artçı almasın.. Hayırlı geceler, iyi forumlar..
Reklamlar
-
-
sadece 1 adet kazam oldu. Oda son derece ciddiydi. 2 hafta yoğun bakımda kırık kemikler ile bilincim kapalı şekilde kaldım.
Benim tavsiyem gece vakti şehirler arası yolda hız yapmayın kesinlikle. Benim yıllardır gidip geldiğim bir yol ama işte özgüven ile gece vakti karanlıkta hız yaptım sonuç olarak yola çıkan bir köpeğe çarpıp takla atmışım.
kazadan sonra motosiklete 6 ay içerisinde 30km civarı kullandım ve bu 30km de hızım 70km/h ı kesinlikle geçmedi. Bırakmayı düşünüyorum.
-
Yağmurlu havada asfalt yolda düştüm. Çok zevkliydi. Aynı şekilde düşeceğimi bilsem yine düşerim... Başka bir seferde ise toprak yolda süperman gibi sürüklendiğim oldu. O hiç iyi değildi.. :D Çıkardığım her bir elbisede bir kürek toprak dökülüyordu resmen.. O sebeple düşecekseniz ıslak asfaltta düşünüz..
-
yaptığım kazalar hızlı gitmemden ve takip mesafesini korumamaktan kaynaklanıyor. Yavaş ve dikkatli sürmek kaza riskini min. indirir bence.
ayrıca başıma gelen ilginç bir olayı anlatayım; trafik işığında yeşil yanıp sönünce önümdeki araç ile beraber bastık sarıda geçmek için. yaklaşınca öndeki araç sarıda geçmeme kararı aldı ve aniden fren yaptı. bende haliyle arkadan bamm!! suçlu ben olmama rağmen adama atarlanmıştım
-
ben seyahatteyken el bileğimi kırmıştım, crampbuster sayesinde 3 bin kilometreden uzun motosiklet sürebilmiştim. bilek hasarlarında güzel iş yapıyor aklınızda olsun https://www.motorumla.net/zamyad-mavisi/
-
Emniyet seridinde hız yapmayın önünüze ARABA çıkabiliyor panik fren ile düşebiliyorsunuz. Bunu yaşayana kadar bunu öğrenemedim malesef.
-
inzell adlı üyeden alıntı
ben seyahatteyken el bileğimi kırmıştım, crampbuster sayesinde 3 bin kilometreden uzun motosiklet sürebilmiştim. bilek hasarlarında güzel iş yapıyor aklınızda olsun
https://www.motorumla.net/zamyad-mavisi/
blogunuzu okudum da hocam ya işinize karışmak gibi olmasın ama mis gibi avrupa varken pis ortadoğu çöplüğünde kaybolmak istemek de biraz macera olmuş.
-
Bunları okuduktan sonra ben de bir şeyler yazayım dedim. Gittim düştüm geldim
Otoparkta U dönüşü var, ve dönüşün hemen ardından hatta dönüşün parçası denebilir bir rampa var. Tabi otopark zemini buz pateni yapılan zeminle aynı. Motoru biraz fazla yatırınca, biraz da benim tedirginliğim, tam rampaya vururken küt kaydı düştüm. Ben iyiyim motor iyi. Gidon kilit U dönüşü yapmayı öğrenmem gerekiyor.
-
1 kere ışıklarda dururken arkadan çarptılar, seyir halindeyken makas atan araç ön tekerime çarptı kaçtı, kırmızı ışıkta geçen araca yandan çarptım, karşıdan gelen araca çarpmamak için kendimi refüjden attım, mıcırlı yolda virajı alamayınca kendimi sağa yatırdım. şimdilik kaza ve yatmalarım bunlar. şimdi mt-25 var, eskiye göre ışıklarda geçiş hakkım varken bile yavaşlıyorum özelliklede ışıklardan ben tek geçiyorsam sağ-sola daha dikkatli bakıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)