Yeni başlayanların özellikle bilmesi gerekenler
Reklamlar
-
Merhaba bazı konuları aradım fakat tam aradığımı bulamadım. Motosiklette servis dışında ilgilenmemiz bilmemiz gereken bakımlar nelerdir zincir yağlama lastik değişme gibi bir de motorun sağlığı için yapmamız bilmemiz gereken şeyler nelerdir örneğin motoru başta bir süre çalıştırıp ısıtmak gibi aklınıza gelenleri yazarsanız çok sevinirim
Reklamlar
-
Kimsede cevap yazmamış ama hiç bilginiz yoksa zor iş eliniz anahtar tutması lazım ilk yapacağınız iş lastik havalarını kontrol etmek üzerinde yada kitapçığında kaç psi ise yazar düşük veya gereğinden yüksek hava basıncı yol tutuşunuzu etkiler kaza riskini artırır ikincisi motorunuzu yıkanarsanız kablolara anahtarlara düğmelere fazla su tutmayın motoru yıkadıktan sonra mutlaka kurulayın düğmelere wd 40 sıkın gaz telini filan yağlayın debriyaj telini yağlayın tel uçlarını içine sıkamazsınız zaten ara ara somunları vidaları kontrol edin gevşeyen varmı diye yağını kontrol edin servise gitmiyorsanız eğer motorun can damarı yağdır yağı kesinlikle eksik etmeyin
-
Lastik değişimi her daim olan birşey değil. Lastiğine ve kullanım tarzına bağlı olarak 15-20.000'de değiştirmek faydalı, bir de mevsime göre lastik seçimi de önemli. Lakin her sabah, lastik soğukken basıncı ölçmen faydalı olur. Fabrika verilerine uymayı tavsiye ediyorum. Bunun dışında en fazla 2-3 dk.lık bir kontrolle birçok potansiyel sıkıntıyı erkenden fark etme imkanın olur. Ben otomatik yağlama sistemine geçmeden önce ortalama 400 km.de bir yağlama, her 2 yağlamada bir zincir temizliği yapıyordum. Motorunun segmentine, zincir kalitesine bağlı olarak her 1000 km.de bir zincir gerginlik ayarını kontrol etmen faydalı olur. Gevşemişse, elin alet edevat tutmuyorsa yakınındaki herhangi bir motosiklet ustası cüzi bir paraya o ayarı yapacaktır. Benim gibi tamir konusunda yeteneğin çok yoksa ve alet edevatın kısıtlıysa da bakım kitapçığını ezberle, hangi km.de ne değişecek, ne ayarlanacak öğren. O km.ye geldiğinde ustana gidip "şunu bunu yap" demek daha sağlıklı oluyor.
-
Kitapcikda yazan bakimlar disinda yapabilceklrrin...
- sase icin yagmur,toz camurdan uzak tutmak.kisacasi branda
- elektrik aksami icin,asiri sicaktan ve nemden uzak tutmak,branda+ belli araliklarda serviste kontrol
- lastikler icin,belli araliklarda basinci normal ayara getirme
- jantlar icin,genel temizlik
- teker rulmanlari icin,tek teker yapmama
- frenler icin,belli kmlerde yada belli surede balata spreyi ile temizleme+ serviste ustaya sor sursun baksin anormal bise varmi
- antifriz,yag,fren sivisi icin her surus oncesi yada sonrasi gozle kontrol
- direksiyon icin,cukur tumseklerden yavas gecis,servis yada ustada kontrol
- tum sasenin vidalari belli kmde yada yilda sikilacak
- on amortisor icin,fazla yik binmicek,toz,camur birikmicek,kirlenince islak bezle silinecek.minumum 2 yilda bir amortisor yagi degisecek
- fren diski icin,sanirim asiri isindiginda soguk suya girerse yamuluyod diyolar hic bir fikrim yok,emin degilim
-zincir icin 300-700 km arasi temizlenip yaglanacak,arkadaslar yazsin belli kmde gergisi ayarlancak
Aklima gelenler bunlar.yanlisim varsa duzeltin.son olarak vites gecisinde sesler,durmada zorluk,anormal calisma olursa,fazla km yapmadan motoru servise goturunuz.iyi surusler )
-
Birisi yağmur etkisiyle üstten yıkamayı önermişti öyle yapmayı düşünüyorum olmadı sadece silerim çoğunlukla
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Elim tamire gayet yatkındır sadece doğal olarak motosikletten anlamıyorum yeni olduğum için jer şeyi öğreneceğim umarım
-
Trafikte ekstra dikkatli olunması gerekiyor. Motosikleti ilk kullanmaya başladığımda mutluluktan havaya uçuyordum lakin şimdi birisi beni ezecek mi , üzerimden geçecek mi ? gibi endişeler yüzünden hemen hemen zevk alamamaya başladım. Trafikte kimseyle münakaşaya girmeyiniz. Manyaktır araçla ezip öldürebilir , tanıdığı vardır silah çekip tehdit edebilir vs. bu yüzden kimseyle haklı olsanız dahi tartışmaya girmeyin hatta el işareti ile özür dileyin. Büyüklük sizde kalsın. Bunun haricinde full ekipman sürüş yapmaya özen gösterin. Ben daha çok insan sağlığı için önemli olanları saydım ama olsun...
-
Çok teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
Kayseride yaşadığım için trafikten daha fazla korkuyorum buranın şoförleri daha bir pistir teşekkürler
-
Lol0038 adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
Kayseride yaşadığım için trafikten daha fazla korkuyorum buranın şoförleri daha bir pistir teşekkürler
:D İstanbula gelme o zaman
-
HRider adlı üyeden alıntı
:D İstanbula gelme o zaman
Katılmıyorum. Gerçekten de Kayseri' nin trafiğinde araç kullanmak istemezsiniz.
İstanbul' da belli bir trafik düzeni var, araç kullanıcıları mükemmel olmasa da belli bir ortalamada dikkatli ve çevreyi kontrol ederek kullanan insanlar. Tersi gibi düşünülse de ülkemiz ortalamasında iyi bir yerde denebilir.
Kayseri' deki trafiği tanımlamam gerekirse tam bir kaos, savaş, süperego, at gözlüğü, karmaşa, yol hep benim... Geçen sene sadece bir saatte sinir harbi yaşamıştım.
-
31 Aralık 2020, 20:20
#10
Yarın öbür gün ben bu motorun yağını kendim değiştireceğim dediğiniz zaman yağ tapasını ölümüne sıkmayın çok kolay yalama olur.
-
31 Aralık 2020, 20:28
#11
Lol0038 adlı üyeden alıntı
Merhaba bazı konuları aradım fakat tam aradığımı bulamadım. Motosiklette servis dışında ilgilenmemiz bilmemiz gereken bakımlar nelerdir zincir yağlama lastik değişme gibi bir de motorun sağlığı için yapmamız bilmemiz gereken şeyler nelerdir örneğin motoru başta bir süre çalıştırıp ısıtmak gibi aklınıza gelenleri yazarsanız çok sevinirim
Rahmetli Altın Elbiseli Adam(Barkın Bayoğlu)'nun bir sürü çektiği eğitici video var oraya bir bakmanı tavsiye ederim.
-
Aynen öyle istanbulda insanlar el eder genelde arabalar yol verir burda yol vermemek için daha çok gaza basar önüne kırarlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)